Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat serveren bij een Mojito?

<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jan 2018 08:45

Wat serveren bij een Mojito?

Aanstaande zondag hebben wij weer een etentje met onze eetclub. 10 vrienden die per stel een gerecht maken. Wij hebben dit keer de amuse en gaan deze Mojito bollen maken https://www.sjefkoken.nl/recepten/mojito-bollen/

Onze amuses zijn altijd wat groter dan dit, dus we willen er nog iets bij. We serveren iedereen ook een glas Mojito, maar kunnen nog niet echt een klein gerechtje vinden dat erbij past.
Willen jullie meedenken?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Jan 2018 08:58

Re: Wat serveren bij een Mojito?

Hoe cool is dat! Als ik het recept zo zie, mis ik een "krokantje", misschien iets van een soort koekje/chipje oid?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2018 09:02

Re: Wat serveren bij een Mojito?

Wat leuk!

Je hebt hiermee al wel zoet en zuur goed, dus je kunt misschien kijken naar iets met een beetje pit? Iets krokants vind ik ook een goed idee van prosecco. Iets van een chili koekje ofzo. Beetje de tropische/Aziatische kant op, dat vind ik goed passen bij een cocktail.
Misschien een klein blaadje (dus iets meer uit het midden van de krop) baby romaine sla met pittig gekruid kipgehakt met wat vissaus en sojasaus met een koekje van sesam en pinda's, of die eroverheen gesprinkeld.

Of een spiesje van twee knoflook-chili garnalen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Jan 2018 09:30

Re: Wat serveren bij een Mojito?

Wat een leuk hapje! En ik zou idd dezelfde kant op denken als Marin. Ik zou garnalen lekker pittig marineren met knoflook en chilipeper, en dan in panko en frituren. Heerlijk zeg.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 19 Jan 2018 11:16

Re: Wat serveren bij een Mojito?

Oh wat leuk!
Misschien wat ideeën, een kleine taco met guacemole en tonijntartaar, of ceviche, of geroosterde padron pepertjes met zout flakes. Succes, en alvast veel plezier met je etentje!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jan 2018 15:44

Re: Wat serveren bij een Mojito?

ja, ik zou denk ik ook iets doen waarbij je dus moet 'koelen' met mojito bol. Lekker eerst iets flink pittigs, eigenlijk echt een smaakexplosie en dan snel die mojito bol erachteraan.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 20 Jan 2018 14:22

Re: Wat serveren bij een Mojito?

Dank jullie voor het mee denken. Door jullie reacties dat iets pittigs goed zou passen gaan we kipfilet pittig marineren en erbij serveren op een spiesje met een zelf gemaakt ticca masala sausje. Geen culinair hoogstandje, maar de focus ligt op de Mojito bollen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jan 2018 15:10

Re: Wat serveren bij een Mojito?

Klinkt heerlijk Bisq!
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 23 Jan 2018 09:54

Re: Wat serveren bij een Mojito?

Het was een succes. Kan hier helaas geen foto's meer plaatsen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jan 2018 12:21

Re: Wat serveren bij een Mojito?

Leuk dat het een succes was! Vast heel erg lekker.
Let's discover the world together.
<<

jsouer

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 05 Feb 2018 13:01

Bericht 07 Mei 2018 14:36

Re: Wat serveren bij een Mojito?

Wat leuk dat je hiermee aan de slag bent gegaan! Ik ben een van de initiatiefnemers van de Sjef website en wij proberen mooie recepten uit te werken.

Wat wij afgelopen feestmaal gedaan hebben is een combinatie van een aantal verschillende amuses:
1) Mojito bol (vloeibaar, vegetarisch)
2) Een Blini (half vloeibaar, vis) - recept staat ook op onze site.
3) Dadel gewikkeld in ontbijtspek, 10 minuten onder de gril (vast, vlees). Geen recept van, maar eenvoudig te doen.

Kleine prachtige en heerlijke hapjes.

Wellicht heb je hier iets aan. Anders kan je het ons altijd vragen.

Hartelijke groet,

--
Team Sjef.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers