Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

<<

Anoniem248

Bericht 22 Jan 2018 19:26

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Ik vind alles waar je aan je tafel bediend wordt, onder ‘uit eten’ vallen. De Mac dan weer niet, ik wete eigenlijk noet waarom.
Ik ga weinig uit eten, ik heb ook een moeilijke eter thuis die zijn ei echt niet kwijt kan in veel restaurants. We gaan misschien drie keer per jaar naar de Griek, samen of met schoonvader en diens vrouw, eens per jaar met m’n ouders naar een Chinees restaurant, en eens per naar met m’n werk naar zo’n wereldrestaurant. Waar je overigens ook niet aan je tafel bediend wordt, maar dat vind ik dan weer wel ‘uit eten’.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Jan 2018 19:27

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten? Ik denk een keer of 15-20 per jaar, incl. de etentjes op vakantie. Vroeger ging ik vaker, maar ben een beetje op de restaurants hier in de stad uitgekeken. Gelukkig gaan we binnenkort verhuizen en kan ik de restaurants daar gaan proberen haha.
En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz) Verschilt, maar liever niet naar all you can eat en restaurants met veel kinderen.
En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin) Meestal met mijn vriend, soms met vriendinnen
En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen? Te weinig! Ga ik meteen van het weekend maar weer eens doen :thumbup:
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Jan 2018 19:31

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten? ik denk 1 keer per maand. De eerste van dit jaar is 2 feb.

En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz) van alles wel

En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin) Met mijn man familie of collega's vriendinnen.

[b]En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen?[b]
Te weinig. Met mijn man en kinderen of zus of vriendinnen
2014 2016
<<

Anoniem278

Bericht 22 Jan 2018 20:02

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

HollyGolightly schreef:Nee. Kleine tafeltjes en geen speelhoek. Het eten komt wel snel. En die van mij vinden pizza wel lekker. Ik ga binnenkort uiteten met de hele familie en vijf (klein)kinderen bij de Leemerhoef, daar hebben ze een speelhoek met oppas.


Hee, daar ben ik vorig jaar (nee in 2016) met Kerst geweest. Ideaal kinderentertainment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Jan 2018 20:53

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Alles onder de 10 euro pp is geen uiteten vind ik. Zo voorkom je dat friettenten en Mac etc... mee gaat tellen.

Ik ga gemiddeld zo'n 1x per maand uiteten. De Griek is een van mijn favorieten. Veel vlees en als we met zijn tweeën een schotel voor 2 helemaal op krijgen staat soms de ober wel raar te kijken omdat dit niet vaak voorkomt bij de meeste Grieken. Ook een goede wok gaat er wel in. Meestal wisselen we af. Binnenkort gaan we voor het eerst naar een sushirestaurant omdat er hier in de buurt een paar bij zijn gekomen en ze zich nu al kapot aan het concurreren zijn met mooie aanbiedingen. Een sterrenrestaurant maak je mij niet blij mee. Veels te kleine porties. Als de producten maar vers zijn en dat ze ook wel bij de betere Griek, woks (daar is het verschil ik kwaliteit wel het grootst) of bistro's.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Jan 2018 21:00

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Veel te weinig.
Lunchen doen we nog wel regelmatig maar ‘s avonds hebben we al tijden niet gedaan.
voorheen gingen we ieder kwartaal met de vrienden en samen ook nog wel.
Ik denk 8-10x per jaar dus.

We hebben een erg klein oppas netwerk voor T en als we uiteten willen moet hij uit logeren.
2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 22 Jan 2018 21:24

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

6x per jaar ofzo. Misschien wat meer of wat minder. Maar in iedergeval niet zo vaak. Omdat we niet zo veel oppas achter de hand hebben. We gaan sowieso wel 1 of 2 keer per jaar met mijn ouders en de kinderen uit eten.
Met mijn schoonouders altijd in december ipv sinterklaas vieren.
En op of rond onze trouwdag met z'n tweeën. Tussendoor soms nog wel eens met het gezin.
Lunchen doen we wel wat vaker. Als we met het gezin of met z'n tweeën in de stad zijn. Of als ik met mijn moeder of een vriendin in de stad ben gaan we vaak wel ergens lunchen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 22 Jan 2018 21:56

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Ik heb even in mijn agenda gekeken en sinds augustus al een keer of 25, dus ik denk 35-50 keer per jaar. Soms een maand niet, maar soms ook 3 keer per week. Het is net hoe het uitkomt. Ik beschouw wel ook alles als uit eten waarbij iemand anders mijn eten maakt en ik moet betalen. Ik heb geen specifieke voorkeur voor een bepaalde keuken.

Ik antwoord op mijn telefoon en ben de overige vragen vergeten. Even uit mijn hoofd zeg ik dan nog even dat ik ook regelmatig uit lunchen ga en ik houd ook van borrelen met een hoeveelheid borrelhapjes waardoor je geen avondeten meer nodig hebt.

Oh ja en ik ga graag lunchen/eten met mijn vriend, vrienden, familie, collega’s en andere leuke mensen die ik nu vergeet.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jan 2018 09:09

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Fred schreef:Alles onder de 10 euro pp is geen uiteten vind ik. Zo voorkom je dat friettenten en Mac etc... mee gaat tellen.


Ten eerste eet ik best wel eens voor meer dan 10 euro bij de mac :smile:
En ten tweede; ja beter voorkom je dat want stel je voor..?

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 23 Jan 2018 09:14

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Quizzle schreef:
HollyGolightly schreef:Nee. Kleine tafeltjes en geen speelhoek. Het eten komt wel snel. En die van mij vinden pizza wel lekker. Ik ga binnenkort uiteten met de hele familie en vijf (klein)kinderen bij de Leemerhoef, daar hebben ze een speelhoek met oppas.


Hee, daar ben ik vorig jaar (nee in 2016) met Kerst geweest. Ideaal kinderentertainment.


Was het ook lekker?
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 23 Jan 2018 09:32

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Wij gaan regelmatig uit eten, iedere maand minimaal 1 keer. Denk in totaal zo'n 20 keer per jaar. We gaan zelf als we echt uit eten gaan naar een goed restaurant, hier in de buurt zitten er een paar en we hebben op fietsafstand ook een restaurant met ster waar we graag heen gaan. Daarnaast eten we regelmatig een hapje buiten de deur, wat we niet echt als uit eten beschouwen.

Ik ga bijna altijd met mijn man, maar vaak zijn daar dan andere mensen bij; familie of vrienden. We gaan ook heel graag met z'n tweeën. We hebben ook een eetclub met vrienden en daar spreken we ook 5x per jaar mee af, dat is voor ons ook uit eten.

Lunchen doe ik bijna iedere week op mijn vrije dag met een vriendin, daarnaast ook regelmatig met mijn man/moeder/oma/tante.

Uit eten en lunchen is echt een hobby van me, vind het heerlijk en geniet er echt van.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 23 Jan 2018 09:40

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Heerlijk! Ik ga denk ik gemiddeld een keer of 2/3 per maand uit eten. Maar dat is ook heel vaak gewoon bij een Italiaan om een pizza of pasta te eten. Dat vind ik niet heel erg spannend verder, maar valt voor mij wel onder uit eten. Ik ga bijna altijd met vriendinnen uit eten. Soms met familie of met bijvoorbeeld mijn werk.

Lunchen doe ik eigenlijk weer veel te weinig, terwijl ik dat heerlijk vind. Maximaal eenmaal per maand denk ik.
<<

Anoniem278

Bericht 23 Jan 2018 10:30

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

HollyGolightly schreef:
Quizzle schreef:
HollyGolightly schreef:Nee. Kleine tafeltjes en geen speelhoek. Het eten komt wel snel. En die van mij vinden pizza wel lekker. Ik ga binnenkort uiteten met de hele familie en vijf (klein)kinderen bij de Leemerhoef, daar hebben ze een speelhoek met oppas.


Hee, daar ben ik vorig jaar (nee in 2016) met Kerst geweest. Ideaal kinderentertainment.


Was het ook lekker?


Het was met Kerst dus er was minder keuze omdat het voor veel mensen tegelijk was, ik was niet dolenthousiast maar het was zeker prima. Ik weet dat het normaal nog beter is.
<<

Anoniem250

Bericht 23 Jan 2018 10:39

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Quizzle schreef:
HollyGolightly schreef:
Quizzle schreef:
Hee, daar ben ik vorig jaar (nee in 2016) met Kerst geweest. Ideaal kinderentertainment.


Was het ook lekker?


Het was met Kerst dus er was minder keuze omdat het voor veel mensen tegelijk was, ik was niet dolenthousiast maar het was zeker prima. Ik weet dat het normaal nog beter is.


Ik ben benieuwd. Wij gaan ook met een groot gezelschap en dit was eigenlijk onze enige optie, omdat er vijf kinderen van drie jaar en jonger meegaan.
<<

Anoniem278

Bericht 23 Jan 2018 10:46

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Nee, maar ik bedoel, met Kerst zit het bom en bomvol daar en krijgt iedereen dus ook maar keuze uit vlees-vis-vega
Normaal kun je gewoon van de kaart eten, dat vind ik wel schelen (ik wil liever ècht kiezen wat ik wil, in plaats van kiezen uit drie opties waar ik wellicht onderdelen eigenlijk ook niet van lust).

De kwaliteit is verder goed en dat entertainment is echt prettig, ze deden ontzettend veel leuke dingen met de kinderen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 23 Jan 2018 19:54

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Ik denk gemiddeld 1 x per 2 maanden. Eigenlijk helemaal niet zo vaak, terwijl ik het wel heel leuk vind. Ik ga eigenlijk altijd met vriendinnen of soms collega's. Mijn vriend houd er niet zo van omdat hij door zijn werk altijd al in restaurants eet dus als hij thuis is heeft hij daar dan weer geen zin in.

Lunchen denk ik ook gemiddeld 1x per 2 maanden. Misschien in de zomermaanden iets vaker als ik met mijn dochters op pad ben en het mooi weer is ga ik wel wat makkelijker ergens lunchen. Maar lunchen is dus ook met mijn dochters of anders met collega's.
:heart: :heart: 2011
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Jan 2018 07:26

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Ik ga graag uit eten! Voordat we kinderen hadden ging ik wekelijks wel uit eten, nu met kinderen om de week zo’n beetje, meestal met ons gezin, soms alleen met mijn man, soms met familie of met vriendinnen.

Vaak zijn het eetcafé achtige tentjes, of Aziatische street bites, de pizzeria, of als ik alleen met mijn man ben juist wat luxer. Ik vind het allemaal leuk, een beetje afhankelijk van het gezelschap en hoeveel tijd er is ed.

Lunchen buiten de deur doen we bijna elke weekend wel even.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem246

Bericht 24 Jan 2018 07:51

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Wij hebben een jaar (2016) gekend waarin we minstens vier keer per maand uiteten gingen. Dan zagen we een leuk eettentje en overtuigden we elkaar ervan dat het avondeten thuis echt wel tot morgen kon wachten. Dat scheelde ook gelijk 7 kg op de weegschaal. :nopompom:

Ik denk dat we nu eens per kwartaal uiteten gaan. Maar nu kiezen we ook niet meer voor een simpele pizza, pasta, kebab, schnitzel etc. Als we nu uiteten gaan dan gaan we naar een echt restaurant. Iets duurder, maar ook gelijk gerechten die ik thuis niet zou maken. Het gaat nu echt om de kwaliteit en niet de kwantiteit. Scheelt ook weer gelijk 7 kg. :cheering:
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jan 2018 10:06

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten?
Ik denk 1 keer per maand, voor Bo er was vaker, toen soms wel elke week, met mijn man.

En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz)
Mijn favoriete restaurant is op dit moment tapasbar Vintage in Utrecht. Tapas dus en wat luxer, echt lekker! Niet de standaard balletjes in tomatensaus (hebben ze ook hoor) maar lekkere vis, oesters, enz. En heel leuk aangekleed met lekkere wijnen. Verder een Franse Bistro, of wat luxere culinaire dingen. Wisselt nogal. Soms ga ik met mijn man ook Grieks eten ja, lekker ouzo drinken, tzatziki met stokbrood eten en luisteren naar de Griekse muziek, vind het altijd wel wat hebben! Ik eet geen vlees, dus kom daar niet om 'vlees te schuiven'. Sowieso een beetje raar natuurlijk Caro!

En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin)
Met vriendinnen omdat dat nou eenmaal makkelijker gepland is dan met mijn man samen. Maar ik ga ook wel met mijn man uit eten, dan vragen we de oppas.

En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen?
Dat eigenlijk niet zo vaak, dat vind ik ook super leuk! Misschien 4 keer per jaar?
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 24 Jan 2018 10:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 24 Jan 2018 10:08

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Ik vind Vintage ook heel leuk, Carrie. Ze hebben ook echt lekkere wijnen!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jan 2018 10:19

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

June schreef:Ik vind Vintage ook heel leuk, Carrie. Ze hebben ook echt lekkere wijnen!

Ja he! Ik ga er volgende maand weer eten, zin in :cheering:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Jan 2018 10:25

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Noem je mij nu raar? :smile:
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jan 2018 10:29

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Caro schreef:Noem je mij nu raar? :smile:

Ja dat sowieso! :smile:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Jan 2018 10:33

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Nee ok! Dan is het goed! :smile:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 24 Jan 2018 11:17

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten? Hmmm ik houd dat niet echt bij. Ik denk dat we 1 a 2 keer per maand uit eten gaan. De Mac tel ik niet mee, maar de Griek natuurlijk wel ;-).
En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz) Met de kinderen gaan we naar Shabu Shabu, Happy Italy, een pannenkoekenrestaurant of een restaurant met een speelgelegenheid. Ze zijn dol op sushi, dus dat is altijd leuk om met ze te doen. In elk restaurant is er wel iets te vinden wat ze lekker vinden, Lu. wil meestal pasta, Lo. is dol op tomatensoep en allerlei andere dingen.
Verder gaan we 1x per jaar uit eten met schoonvader en zijn vrouw en zwager en schoonzus, dan gaan we meestal naar een sterrenrestaurant of anders een op een andere manier goed aangeschreven restaurant. We zijn zo naar Inter Scaldes en FG geweest. We gaan dit jaar naar de Leest in Vaassen, is de bedoeling.
Zelf gaan we soms ook samen uit eten, dan regelen we oppas en gaan we naar een van de betere restaurants hier in de omgeving. We vinden het altijd erg leuk om ergens te gaan eten waar ze wat meer bijzondere dingen met eten doen. We kiezen ook meestal een menu waarbij we dus niet zelf bepalen wat we te eten krijgen.
En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin) Met de kinderen denk ik, haha, nou ja het vaakst met mijn man want die is zowel bij etentjes met het gezin als wanneer we met z'n tweeën zijn.
En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen? We gaan regelmatig op vrijdag lunchen samen, ik ga ook nog wel eens met een vriendin lunchen. Dat doen we dan wel weer vaak met z'n tweetjes als de kinderen op school zijn. Ik denk dat we ongeveer 2/3 keer per maand samen gaan lunchen ergens.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron