Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer stop je met het middagslaapje

<<

Anoniem250

Bericht 22 Jan 2018 17:19

Wanneer stop je met het middagslaapje

Ik weet niet was wijsheid is. Misschien jullie wel? Mijn tweeling is net drie. En van de één op de andere dag vallen ze 's middags moeilijk in slaap én blijven ze 's avond lang wakker. Gisteren tot 21.45. Ze hebben die dag maar een klein uurtje 's middags geslapen van ongeveer 15.00 tot 16.00 uur. Eerder krijg ik ze niet naar bed, want dan zijn ze niet moe. Máár de hele dag opblijven lukt eigenlijk ook niet, dan worden ze om 17.00 uur moe en vervelend. Net als er gekookt moet worden. Hoe ging dat bij jullie? Ik wil ook wel even bekennen dat ik zelf moeite heb met afscheid nemen van het middagdutje. Ik vond het een fijn rustmoment voor mezelf, drie kinderen tegelijkertijd in bed. Ik had dat wel willen aanhouden tot 3,5 jaar.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 22 Jan 2018 22:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Jan 2018 17:23

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Zodra ze er geen behoefte meer aan hadden. Mijn dochter was denk ik zo'n tweeëneenhalf toen ze niet meer 's middags naar bed ging, gewoon omdat ze daar geen behoefte aan had en ook omdat ze 's avonds niet goed sliep als ze 's middags naar bed ging. Voor die tijd was het al zo dat ik moest opletten dat ze na tweeën niet meer sliep, anders zat ik ook de hele avond met haar op. Maar zij hield het zonder middagslaapje dan ook wel makkelijk vol.

E heeft langer behoefte gehad aan een middagslaapje en heeft ook na zijn vierde nog regelmatig een dutje gedaan tussen de middag, hij gaat naar een kinderdagcentrum waar hij ook even kon dutten in de snoezel, en soms doet hij het nog als hij slecht heeft geslapen of om een andere reden niet fit is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jan 2018 17:35

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Ik kijk heel erg naar j, die stopte vlak na zn tweede verjaardag er al mee. Nu slaapt hij heel soms met name aan het einde van de week als hij moe is.
2015 💙
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 22 Jan 2018 17:36

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Inderdaad, kijken naar de behoeftes van het kind.
Dochter heeft tot haar 4e een middagslaap gedaan en doet dit nog steeds zo nu en dan(in sept 4 geworden).
Zoon wordt in mei 3 en sinds een paar weken gaat de middagslaap ook steeds slechter. Dus denk dat hij er binnenkort vanaf gaat. En dan zal hij nog slapen wanneer nodig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jan 2018 17:38

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

En dat moment rond 5 moesten wij ff door. Dat was een combinatie van honger en vermoeidheid. Meestal ging het na het eten dan weer beter.
2015 💙
<<

Anoniem250

Bericht 22 Jan 2018 17:39

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Maar wat is de behoefte van het kind. Zonder middagdutje erg moe rond 17.00 uur. In de middag rond 13 uur niet in slaap kunnen vallen, maar om 15.00 uur wel. Dan moet ik ze om 16.00 uur wakker maken (anders zouden ze gewoon twee uur slapen). En dan 's avonds niet in slaap kunnen vallen. Kan ik ze dan misschien om de dag een middagdutje laten doen. Ze houden het zonder middagslaapje nog niet goed vol, maar met middagslaapje vallen ze 's avonds veel te laat in slaap.
<<

Anoniem236

Bericht 22 Jan 2018 17:39

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Hier was de oudste 2jr en 3mnd, toen ging hij overdag niet meer slapen, alleen maar kletsen, het bed uit ed en als hij dat wel deed dan sliep hij inde avond veel te laat, dus hetzelfde als bij jouw kinderen. Het is dan even rot die tijd tussen 17 en 19, maar dat ging hier best snel goed. Ik zorgde dan ook voor afleiding. Als de oudste nu ook maar 5 minuten in slaap valt bijv in de auto, slaapt hij uren later in de avond.
De jongste is nu 2.4 en slaapt nog steeds, maar zonder slaap doet hij het ook prima. Bij beide slaapt hij gewoon om 19.00.

Je zou het ook nog even gewoon kunnen proberen en als ze niet meer gaan slapen is het klaar. In de avond dan wat eerder erin leggen?
<<

Anoniem250

Bericht 22 Jan 2018 17:43

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Bedankt! Ja ik zal het eens proberen. Ik heb het al een keer gedaan, maar toen waren ze om 17.00 uur moe en dan jengelen ze. En ze zijn dan eigenlijk te moe om te eten. Het is dan niet gezellig aan tafel én ze hebben hun eten hard nodig. Ze hebben qua gewicht niet veel bij te zetten. Ik zal komend weekend weer eens proberen ze een hele dag op te laten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jan 2018 18:03

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Ze moeten er natuurlijk ook aan wennen dat het ritme verschuift. Tis eigenlijk een soort van jetlag waar je even doorheen moet.
2015 💙
<<

Anoniem250

Bericht 22 Jan 2018 18:12

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Dat is misschien ook wel zo. Ik ga het komend weekend weer eens proberen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 22 Jan 2018 19:27

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

En eerder eten, om 16:30u? Of lukt dat niet. Dat scheelde hier ook al, en dan om 18u naar bed ipv om 19u.
<<

Anoniem236

Bericht 22 Jan 2018 19:28

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Of misschien dan in het weekend tussen de middag warm eten? Zodat als ze moe zijn ze alleen een broodje hoeven?
<<

Anoniem250

Bericht 22 Jan 2018 19:38

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Het is i.v.m. werk al een uitdaging om te eten voor 18 uur, maar in het weekend zou ik ze in de middag warm kunnen laten eten. Dat is wel een idee.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 22 Jan 2018 20:44

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Of rond half 5 iets van rauwkost op tafel? Zodat ze alvast iets kunnen eten en niet rond etenstijd te moe zijn? Ze kunnen de extraatjes ook wel gebruiken zeg je en groente is natuurlijk nooit verkeerd om te geven.

Lijkt me ook een hele lastige fase, die overgang naar geen slaapje. Om over het rustmoment voor jezelf nog maar te zwijgen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 22 Jan 2018 21:02

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Sinds deze week is hier het slaapje eraf. Hij sliep gerust 2-2,5 uur. Deze week ging hij opeens 's avonds lopen klooien. Dus slaapje geschrapt. Hij redt dat opzich prima en gaat nu rond 19:15 naar bed ipv van 19:45. 's middags rond kooktijd laat ik hem soms even een filmpje kijken is ook meteen een rustmomentje voor hem. Vanmiddag liep hij lekker te stuiteren en baalde toen al dat hij geen slaapje meer deed, want nu ben ik mijn rustmomentje 's middags ook kwijt ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Jan 2018 21:08

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Wat ik weet van de buren is dat ze ook gestopt zijn met het middagslaapje toen L 3 jaar werd.
Hij liep ook rustig nog om 21.30 rond na s middags maar een uurtje geslapen te hebben.
Zij leggen hem nu aan het einde vd middag op de bank met een dekentje en wat te snacken. Filmpje aan of een boekje erbij. Even lekker rustig worden en dan tankt hij toch genoeg bij om het te redden tot 19.00.
Zo heeft de buurvrouw ook even een rustmomentje.
2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Jan 2018 21:24

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Wij zijn ook met 3 jaar gestopt bij Lu. Hij sliep nog wel goed ‘s middags maar werd ‘s ochtends steeds vroeger wakker. Op den duur was het steeds 5 uur of 5.30 u en toen heeft mijn man de knoop doorgehakt om er mee te stoppen. Ik vond het vreselijk, hij was dan inderdaad rond 17 uur niet te genieten. Maar hij ging na een paar weken wel weer normalere nachten maken en dat was toch wel erg prettig.
Hij wordt in maart 5 maar hij vindt de middag nog steeds maar zwaar. Hij wordt gewoon echt ronduit shagerijnig rond 5 uur. Hangry denk ik ook. Hier helpt vroeger eten, monkey plate maken (en dan accepteren dat hij van het avondeten niet veel meer eet behalve als het pasta is) en niet al te hoge eisen stellen aan hem. Op de bank hangen met de iPad of voor de tv werkt voor ons allemaal erg prettig. :wink:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Jan 2018 21:33

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

E. is nu 2,5 en ik ben bang dat het niet lang meer gaat duren.. Ze gaat steeds meer tegenstribbelen 's middags en slaapt dan vaak 's avond ook wat later. Als ze niet slaapt, is ze eind van de middag/begin van de avond idd niet meer te genieten.
We wisselen het inmiddels wat af. Leggen haar vaak wel in bed, maar als ze na een tijde nog niet slaapt halen we haar er weer uit.
Stiekem hoopte ik dat ze wat langer middagslaapjes zou doen, ik kan die uurtjes nu echt heel goed gebruiken om een beetje rust te pakken, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 22 Jan 2018 21:36

Re: Wanneer stop je met de middagslaap

Hier slaapt ze meestal 2 dagen niet, 1 dag wel. De dagen dat ze niet slaapt zijn niet altijd even gezellig aan het einde van de middag maar dan kijkt ze even tv of youtube filmpjes. Ik was er nog niet helemaal aan toe dat ze niet meer ging slapen maar elke avond 10 uur was ook geen succes!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem280

Bericht 23 Jan 2018 11:17

Re: Wanneer stop je met het middagslaapje

Hier ook net 3.
Ik wil het middagslaapje er zelf af hebben, omdat ze hier ook feestjes bouwen 's avonds.
De ene keer slapen ze meteen in, de andere keer duurt het uren voordat ze stil zijn 's avonds.
Vaak zijn de dagen waarop ze naar de peuterspeelzaal gaan het makkelijkst. Dan zijn ze moe, waardoor het middagslaapje uitstekend gaat en 's avonds zijn ze dan ook nog moe.
Mijn vriend ziet het alleen nog niet zitten om het slaapje eraf te halen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 23 Jan 2018 12:24

Re: Wanneer stop je met het middagslaapje

Hier beiden rond de derde verjaardag zo ongeveer gestopt. Het slapen 's middags werd lastiger en ook de avonden werden lastiger als ze geslapen hadden overdag. Zo af en toe valt zoon in de middag nog wel eens in slaap (hij wordt bijna 4) en dan laat ik hem wel even liggen, dan zal hij het toch wel even nodig hebben. Hij is helaas ook vaak ziek, dat heeft er denk ik ook mee te maken. Nu het winter is en hij vaker ziek is, is hij ook vaker en sneller moe. Dan ben ik ook geneigd hem lekker te laten slapen als hij het nodig heeft.

Maar anders dan probeer ik rond de tijd dat hij in begint te kakken even wat actiefs (spelletje ofzo) te doen, of als het precies rond etenstijd is dan geef ik hem vast iets kleins te eten terwijl ik kook.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Jan 2018 12:27

Re: Wanneer stop je met het middagslaapje

Bij onze dochter ging het gelijk met hey stoppen met de speen. Ze was toen bijna 3. Daarvoor sloeg ze sinds al eens een middagslaapje over.

Maar bijvoorbeeld mijn oppaskindje sliep hier tot ruim 3,5 elke middag nog. Tot de ouders aangaven dat ze 's avonds moeilijk in slaap viel. Maar dan nog viel ze wel eens op de bank in slaap.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 23 Jan 2018 13:27

Re: Wanneer stop je met het middagslaapje

Bij ons ging het ook vrijwel samen met het stoppen met de speen. Mijn zoon was net 3 jaar en 2 weken toen hij niet meer naar bed ging 's middags. De nachten zijn nog steeds ruk, maar hij slaapt dan gewoon wat langer uit op mijn vrije dagen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jan 2018 14:05

Re: Wanneer stop je met het middagslaapje

De oudste was 2.5 toen gaf ze zelf aan niet meer te willen slapen. Als wij haar wel op bed deden/doen. Dan sliep/slaapt ze savonds pas laat. Ik geef haar een uur of 1.5 uur voor het eten nog iets van fruit of eens wat anders. En ze houdt het dan altijd prima vol.
2014 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jan 2018 14:06

Re: Wanneer stop je met het middagslaapje

Hier nooit problemen mee gehad dat ze te moe wad om niet te eten.

Succes HG!
2014 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron