Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help?! Zorgverlof opnemen

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Jan 2018 15:45

Help?! Zorgverlof opnemen

Heeft er hier iemand verstand van zorgverlof opnemen?

Onze dochter was afgelopen dinsdag ziek. Met mijn collega's heb ik kunnen regelen dat ik die dag vrij was. Daarop heb ik de coördinator gemaild met de vraag of dit onder zorgverlof valt. Ze zou dit navragen.
Nu krijg ik net antwoord dat er alleen in acuut gevaarlijke situaties een dag bijzonder verlof wordt gegeven. Voor een 'gewoon' ziek kind dien je uren op te nemen. Ik heb terug gemaild dat het niet gaat om bijzonder verlof maar om zorgverlof. En de link van rijksoverheid erbij.

Nu ben ik allang blij dat ik gewoon bij S kon zijn, maar het moet wel eerlijk gaan vind ik. De informatie op de site van de rijksoverheid interpreteer ik nl heel anders.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Jan 2018 15:53

Re: Help?! Zorgverlof opnemen

Volgens mij is 't zo dat je calamiteitenverlof krijgt als je plots weg moet vanwege een ziek kind, en als je kind de volgende dagen nog steeds verzorging nodig heeft kun je daar zorgverlof voor opnemen. Mits jij de enige bent die het kind kan verzorgen. Juist voor ziekenhuisopnames geldt zorgverlof niet, omdat je kind dan verzorgd wordt door de verpleging aldaar.

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Jan 2018 16:10

Re: Help?! Zorgverlof opnemen

Ik heb hier gewoon ook helemaal geen kaas van gegeten. En ik wil ook vooral niet te boek staan als zeur, maar vind wel dat t moet gaan zoals het moet..

Wat jij zegt klinkt wel logisch, Elliot. (Typte Ell, maar dat levert wellicht verwarring op :P )
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 22 Jan 2018 16:28

Re: Help?! Zorgverlof opnemen

Ik ben laatst in de ochtend naar de huisarts gegaan met zoontje. Einde middag moest ik terugbellen hoe t ging en moest ik mss ff met zoontje naar t zkh. Ik had die dag natuurlijk avonddienst.. En man kon evt mee naar t zkh maar natuurlijk wilde ik ook mee. Heb daarom om 12uur smiddags al gebeld. Of ik nu wel of niet naar t zkh moest, inval hadden ze al geregeld dus dat was fijn.
Leidinggevende heeft hrm ook gebeld of dit onder calamiteitenverlof viel, en eigenlijk niet, want t was niet op stel en sprong maar uiteindelijk mochten we t wel zo weg schrijven. Bij gewoon ziek durf ik t eigenlijk niet te zeggen. Volgens mij hebben wij daar pbldagen die we daarvoor in kunnen zetten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 22 Jan 2018 16:32

Re: Help?! Zorgverlof opnemen

Bij ons op werk is zorgverlof voor een bloedverwant in de 1e graad waar je voor moet zorgen. Dat is ook als je kind griep heeft bijvoorbeeld, of je moet met je moeder mee naar het ziekenhuis.

Dus volgens mij valt het in jouw situatie gewoon onder zorgverlof.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 22 Jan 2018 16:48

Re: Help?! Zorgverlof opnemen

Dit valt onder zorgverlof. Ik heb bij eerdere werkgevers ook gezien dat men verwacht dat je daar vakantie uren voor opneemt, maar dat hoeft wettelijk niet.

Elliot schreef: Juist voor ziekenhuisopnames geldt zorgverlof niet, omdat je kind dan verzorgd wordt door de verpleging aldaar.


Off topic, maar dit klopt niet. Bij kleine kinderen moet er juist een ouder aanwezig zijn. Toen M in het ziekenhuis lag, werd er duidelijk aangegeven dat de ouders zelf de dagelijkse verzorging doen. Bij die leeftijd zou er anders ook continu een verpleegkundige bij moeten zijn en dat kan natuurlijk niet met een afdeling vol kinderen.
december 2016
juli 2019
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Jan 2018 18:23

Re: Help?! Zorgverlof opnemen

Belangrijke voorwaarde bij zorgverlof is dat je aantoont dat niemand anders voor het kind kon zorgen. Denk aan partner, opa, oma, buurvrouw etc.

Er word best veel “misbruik” van zorgverlof gemaakt dus ik snap wel (als P&O-er) dat werkgevers strenger ermee zijn.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Jan 2018 19:50

Re: Help?! Zorgverlof opnemen

Je hebt recht op zorgverlof, maar het doet wel af van je salaris. Je krijgt (tenzij je CAO anders is) namelijk 70% uitbetaald (vs 100% als je snippert). Dus mits je voldoende vakantiedagen hebt, is snipperen ‘goedkoper’.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverlof
L2014 & H2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jan 2018 11:17

Re: Help?! Zorgverlof opnemen

Niekske schreef:
Elliot schreef: Juist voor ziekenhuisopnames geldt zorgverlof niet, omdat je kind dan verzorgd wordt door de verpleging aldaar.


Off topic, maar dit klopt niet. Bij kleine kinderen moet er juist een ouder aanwezig zijn. Toen M in het ziekenhuis lag, werd er duidelijk aangegeven dat de ouders zelf de dagelijkse verzorging doen. Bij die leeftijd zou er anders ook continu een verpleegkundige bij moeten zijn en dat kan natuurlijk niet met een afdeling vol kinderen.

Bij hele kleine kindjes is dat inderdaad zo, maar dat geldt natuurlijk maar tot een bepaalde leeftijd. Dus dat 't niet klopt wat ik zeg, klopt ook niet helemaal :smile: Het staat ook zo op de site van Rijksoverheid:
Voor iemand die bijvoorbeeld in het ziekenhuis ligt, kunt u meestal geen kortdurend zorgverlof opnemen. Want de zieke krijgt al verzorging.


Ik had in mijn eerdere reactie dus even het woord 'meestal' toe moeten voegen.

♥♥

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers