Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gewone nagellak of gel nagellak?

<<

Anoniem304

Bericht 12 Dec 2017 18:22

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Het scheelt ook wel wat voor nagellak je gebruikt natuurlijk. Lak je de toppen (randje van de nageltop) wel goed mee?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 12 Dec 2017 18:57

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Daar kan ik eens opletten, buig je het kwastje op het einde dan wat extra oid? Er brokkelen echt hele stukken af inmiddels. Nog erger dan zonder denk ik.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 15 Dec 2017 19:57

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik heb net opnieuw gelakt, onder een felle lamp zodat ik echt goed zag dat het overal zat. Twee laagjes normale en dan deze, vorige keren een laagje normale.
Ik hoop dat het nu beter blijft zitten!
<<

Anoniem304

Bericht 15 Dec 2017 21:16

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Wolfinschaapskleren schreef:Daar kan ik eens opletten, buig je het kwastje op het einde dan wat extra oid? Er brokkelen echt hele stukken af inmiddels. Nog erger dan zonder denk ik.

Ja lastig uit te leggen eigenlijk. :smile:
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 16 Dec 2017 18:57

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Dat was misschien met de laatste het geval, door het slechte licht zag ik het niet (en kleur of geen kleur is wel duidelijk), want ik zag het nu bij eentje gebeuren. Daarom op alles opgelet, vandaag helemaal niets gedaan en het zit er nog op! Durfde nu ook bepaalde dingen niet te doen haha. Ik ben benieuwd de komende dagen, het ziet er wel mooi uit.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 17 Dec 2017 13:23

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Gisteren de Quick dry topcoat van essie gekocht. Zeer tevreden over.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2018 13:28

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik heb een bon van bol.com en wil hem gebruiken voor een startersset gellak. Is dit een beetje een goede? En zo nee, welke wel op bol?

https://www.bol.com/nl/p/gelnagellak-ge ... stedsearch

Kan je elk merk gellak gebruiken of zit je dan vast aan dit merk?
<<

Anoniem313

Bericht 19 Jan 2018 20:03

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik ben ook wel benieuwd, wil ook een startersset! Voor mij hoeft het dan weer niet perse van bol.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2018 21:35

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Caulfield schreef:Ik ben ook wel benieuwd, wil ook een startersset! Voor mij hoeft het dan weer niet perse van bol.

Dan is dit misschien wat voor jou. Wilde eerst hier bestellen en toen bedacht ik ineens dat ik een bon van bol had.

http://www.smoothnails.nl/gellak-startersets.html
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jan 2018 23:50

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik vind alleen Pink Gellac goed qua gel nagellak.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jan 2018 07:02

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik zou geen uv lamp maar een led lamp nemen. Dan ben je veel sneller klaar omdat je nagels maar 1/3 van de rijd onder de led lamp hoeven.
Ik heb ook de Pink gellak en ben daar tevreden over.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jan 2018 08:08

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Dat zei een vriendin ook al! En welke maat zou je dan aanraden, m, l, xl? Hoe moet ik die verschillen eigenlijk zien?

https://www.pinkgellac.nl/pink-gellac-starter-set

Zijn dit goeie prijzen of zijn ze wel goedkoper te krijgen?
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2018 08:50

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Die verschillen zitten in de inhoud van het pakket.
Ik zou denk ik pakket L bestellen en dan nog een fles cleaner.

De sets zijn alleen goedkoper wanneer ze zelf aanbiedingen hebben, maar meestal is dat alleen aan het einde van het jaar.
MP heeft ook wel startsets genoeg vaak.
<<

Dorien

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 169

Geregistreerd: 08 Aug 2017 10:58

Woonplaats: Aalst (BE)

Bericht 20 Jan 2018 09:36

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Zelf heb ik een starterset van Gelish, waar er al een goede led lamp bij zat. Net als Prosecco zou ik voor een led lamp (duurt 45 sec.) gaan ipv een uv lamp (duurt 180 sec.).

Zijn de flesjes van de Pink Gellac duur? Prijzen van de Gelish kleurtjes houden me enorm tegen om nieuwe te kopen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 20 Jan 2018 14:23

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Voor degene die Pink gellac gebruiken hebben jullie tip voor het verwijderen? Volgens mij heb ik het volgens de beschrijving gedaan maar het ging er heel lastig af. Ik heb voor het eerst gel nagellak en ik heb m'n nagels flink beschadigd toen ik het eraf haalde. Inmiddels is het wel weer hersteld maar ik durf nog niet echt nieuwe erop te doen omdat ik bang ben dat ik m'n nagels weer zo beschadig.
2010 2012
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jan 2018 16:55

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik ruw mijn nagels nooit op omdat je ze dan zo beschadigd. Dus na 1,5 week wordt bij mij de gellak wel minder mooi en dan kan ik het er gewoon af pulken.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 20 Jan 2018 19:36

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Heb ook de pinkgellac besteld nu, hopelijk net zo tevreden als cotton!
Gebruiken jullie wel de primer bij pink gellac? Of is het dan ook moeilijk te verwijderen?
Blijft het bij jullie ook echt 14 dagen goed zitten?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2018 19:45

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik gebruikte altijd primer en het zat er bij mij zo 2-3 weken goed op.
<<

Anoniem234

Bericht 21 Jan 2018 10:52

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik gebruik de primer op de randjes. Het blijft bij mij ook wel 3 weken zitten maar meestal doe ik na 2 weken een nieuw kleurtje op. Als ik gedoucht heb kan ik het meeste er zo af trekken en anders ga ik met mijn vingers in een bakje aceton zitten.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Jan 2018 14:03

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Cotton schreef:Ik vind alleen Pink Gellac goed qua gel nagellak.

Heb je ervaring met smooth nails? Bij mijn collega blijft het prima 3 weken zitten en nog langer ook maar dan krijg je natuurlijk uitgroei.

Bedankt voor de tips iig!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2018 14:07

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Carrie schreef:
Cotton schreef:Ik vind alleen Pink Gellac goed qua gel nagellak.

Heb je ervaring met smooth nails? Bij mijn collega blijft het prima 3 weken zitten en nog langer ook maar dan krijg je natuurlijk uitgroei.

Bedankt voor de tips iig!

Nee dat merk ken ik niet, sorry!

Ik kan het idd ook wel langer laten zitten, maar vind na 2 weken m'n uitgroei al niet meer mooi.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 04 Feb 2018 18:01

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik heb nu de pinkgellac maar krijg na een dag of 5 chips in sommige nagels. Ik lak ook altijd het randje goed mee... Wat doe ik fout?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem304

Bericht 04 Feb 2018 18:36

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Geen idee, nooit gehad. Wat zeggen ze er zelf van?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 05 Feb 2018 10:59

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik kreeg dit antwoord
Goedemorgen, bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat de Gellac snel loslaat! Voor een goede hechting van de natuurlijke nagels met de gellak is het uitermate belangrijk dat de handen minimaal een uur van tevoren niet meer in aanraking komen met water. Door het nemen van een douche/bad of alleen al het wassen van de handen kan de gellak er in grote delen afkomen.

Wat van belang is dat je de nagelriemen goed naar achteren duwt, de nagels zorgvuldig polijst en daarna schoonmaakt met de cleaner. Zorg dat je de base dun aanbrengt op de nagel en laat deze 30 sec uitharden onder de UV lamp en 15 seconden onder de LED lamp. Let erop dat je ook de top van de nagel goed meelakt met de base, kleur en de shine.

Breng 2 á 3 lagen kleur aan. Het is per kleur verschillend hoeveel lagen er aangebracht moeten worden. Je kunt beter 3 dunne lagen aanbrengen in plaats van 2 iets dikkere lagen. Laat deze 120 sec uitharden onder een UV lamp of 60 seconden onder een LED lamp en breng als laatste een laagje shine aan, laat deze ook 120 sec uitharden onder een UV lamp of 60 seconden onder een LED lamp.

Indien je alle stappen goed doorloopt dan kan het aan een aantal factoren liggen waardoor de natuurlijke nagel geen hechting geeft. Dit kan hormonaal zijn waardoor je een vettere nagel hebt. Of je hebt dunne flexibele nagels waardoor het buigen van de nagels er voor zorgt dat de lak op de top sneller loslaat. Doordat je nagel omklapt en er lucht onder de lak komt.

Je kan dit heel eenvoudig oplossen door gebruik te maken van de primer. De primer zorgt voor optimale hechting van de natuurlijke nagel met de gellak en breng je op de toppen van de nagels aan. De primer zorgt ervoor dat er geen lucht meer onder de gellak komt en deze dus ook niet meer loslaat. Het opruwen van de nagel is ontzettend belangrijk. De nagel moet helemaal ruw zijn, er mogen geen glanzende deeltjes meer op het oppervlak van de nagel zitten. Zorg er voor dat de nagel geheel mat is en controleer of de zijkantjes van de nagel ook niet meer glanzen. Na het opruwen van de nagel, ga je de nagel uiteraard ontvetten. Wanneer je de nagel dan hebt ontvet en de nagel slaat dan helemaal wit uit, weet je dat je goed genoeg hebt opgeruwd.


Dat heb ik alleen volgens mij gewoon hoed gegaan allemaal. Maar ga 't nu nog maar eens heel secuur allemaal doen. Wie weet lukt het dan toch.
Juli 2015
Maart 2017
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers