Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke tablet voor kind 4 jaar?

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 12 Jan 2018 09:42

Welke tablet voor kind 4 jaar?

Voor onze dochter van bijna 4 jaar zijn we opzoek naar een tablet. Onze huidige iPad is aan vervanging toe en mijn man en ik hebben daarnaast allebei een iPad van ons werk. Maar daar mogen onze dochters niet aan komen. We zijn dus opzoek naar een tablet waarop onze oudste dochter Netflix kan kijken en wat spelletjes op kan doen. Nu zat ik te kijken naar een Kurio Tab Advance tablet voor haar. Maar ik hoor ook altijd dat je beter een normale tablet kan kopen omdat deze van betere kwaliteit zijn dan een tablet speciaal voor kinderen. Wat zijn jullie ervaringen hierin? En welke tablet heeft jouw kind? Ik bedoel dus echt specifiek voor zichzelf/delen met broertjes en zusjes. Niet eentje waar je zelf ook gebruik van maakt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 09:54

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Een niet al te dure Android tablet misschien? Ik weet dat er verschillende gradaties in zijn. Het hoeft geen top tablet te zijn maar op die manier draait het wel op een normaal bekend besturingssysteem.

Ik weet je budget niet, maar ik zie eentje van Alcatel of Huawei voor 99 eu en een Samsung galaxy voor 160. Heel veel duurder lijkt me al niet nodig. Wil je wel perse een groot scherm of is een 7 inch (dus een kleiner formaat) ook prima? Lijkt mij zelf wel voor kleine kinderhandjes maar weet niet of je daar zelf een voorkeur voor heeft.

Zodra O ouder is krijgt hij ook een eigen tablet omdat we niet willen dat hij aan onze telefoons zit. Dan zal hij ook zoiets krijgen. Geen top of the line maar wel prima.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem294

Bericht 12 Jan 2018 09:55

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

De oudste twee hebben nu beide een 10 inch Samsung tab A geloof ik. Die varieert tussen de 200,- en 230,- geloof ik. Hiervoor hebben ze allebei een 7 inch Samsung Galaxy gehad (die kosten nu rond dr 150,-) en daarvan wilde ik eerst de nieuwere versie kopen maar deze 10 inch was maar 50,- euro duurder en heeft een beter werkgeheugen en is wat sneller. Daarom ben ik hiervoor gegaan.

De 7 inch hebben ze 4 jaar lang goed kunnen gebruiken maar nu werken de opladers en batterijen niet goed meer. Ik ga er 1 nieuwe oplader voor kopen en dan kan de jongste deze twee tablets opgebruiken (als de een aan is de ander aan de oplader). Zijn ook wat traag geworden maar voor de jongste is dat nog prima.

Ik vind samsung dus wel echt een aanrader, zijn erg veel gebruikt, erg vaak gevallen, zelfs een paar keer van de trap en het scherm is nog nooit gebroken. En voor de prijs vind ik dat ze ook heel erg lang mee zijn gegaan.

Voor de jongste had ik een goedkopere tablet van rond de 75-80 maar daarvan lag het scherm al na 3 maanden aan diggelen en die kon ook niet vervangen worden. Was ook erg traag. Trager dan de samsungs van 4 jaar oud.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 12 Jan 2018 22:20

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Ik wilde eerst ook een kindertablet kopen, maar heb er uiteindelijk toch voor gekozen om de kinderen mijn iPad mini te laten gebruiken. Vind de kwaliteit veel beter en gebruik hem zelf niet zo heel veel, dus dat kon prima. Ik ben ook wel een beetje een Apple fan, dus was ook wel bang dat zo'n kindertablet dan heel erg tegen zou vallen. Aangezien dochter destijds al begonnen was met gebruiken van de iPad, en op een kindertablet kun je vaak toch minder en de kwaliteit is niet altijd geweldig.

Ik zou denk ik dan ook op zoek gaan naar een normale tablet die aan de eisen voldoet en binnen het budget past. Vaak heb je daar meer aan. Hoewel een kindertablet ook best kan voldoen, ligt ook aan de eisen die jullie hebben. Maar de reviews over kindertablets waren erg wisselend meen ik me te herinneren, maar het is al even geleden dat ik daar naar gezocht heb.
<<

Anoniem255

Bericht 12 Jan 2018 22:23

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Dochter heeft een Samsung 3 (2 jaar in gebruik) en zoon een lenovo (1 jaar in gebruik)

Deze voldoen prima. Zijn nog steeds snel, kan veel op en niet snel leeg.
<<

Anoniem244

Bericht 12 Jan 2018 22:52

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Hier gebruiken de kinderen (4 en 6) ook mijn iPad mini... voor Netflix en spelletjes.
Zelf m’n neefje van 11 maanden zit al met zijn vingertje op het scherm dingen weg te vegen Haha
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 12 Jan 2018 23:31

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Onze kids hebben wel een kindertablet, de Kurio. De oudste heeft de tab2 en de jongste de Advance. Ze werken beide prima, al merk ik dat die van de oudste nu wat trager begint te worden, na 2 jaar gebruik. Zelf merkt hij dat overigens niet :wink:
Ik weet eigenlijk niet waarom we toen voor een kindertablet hebben gekozen en niet voor een gewone. Het zoontje van mijn vriendin had ook de kurio en daar waren ze tevreden over, dus hebben wij die ook gekozen. En recentelijk de opvolger voor de jongste, omdat we er tevreden over zijn en hij er al mee overweg kon.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Jan 2018 07:21

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Wij hebben een lenovo, nu 3 jaar oud en menig valpartij overleefd. De behuizing gaat nu wel rap achteruit maar daar merk je in een hoes weinig van. Wij zijn er blij mee en kijken naar de volgende lenovo uit.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 15 Jan 2018 21:48

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Mickey schreef:Onze kids hebben wel een kindertablet, de Kurio. De oudste heeft de tab2 en de jongste de Advance. Ze werken beide prima, al merk ik dat die van de oudste nu wat trager begint te worden, na 2 jaar gebruik. Zelf merkt hij dat overigens niet :wink:
Ik weet eigenlijk niet waarom we toen voor een kindertablet hebben gekozen en niet voor een gewone. Het zoontje van mijn vriendin had ook de kurio en daar waren ze tevreden over, dus hebben wij die ook gekozen. En recentelijk de opvolger voor de jongste, omdat we er tevreden over zijn en hij er al mee overweg kon.


Kunnen apps zoals youtube en Netflix op de kurio tab gezet worden? We hebben nu de advance op het oog.
<<

Anoniem234

Bericht 15 Jan 2018 21:53

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Mijn dochter heeft een iPad mini. Heeft ze sinds haar 3de geloof ik.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Jan 2018 21:57

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Via Mp kun je redelijk goedkoop een iPad aanschaffen. Wij hebben vorige week een zo goed als nieuwe iPad mini 2 aangeschaft voor de boys, voor 140 euro. Mijn kapotte hebben we zelfs nog verkocht voor 50 euro.

Mocht je voor een iPad gaan, kies dan minimaal de mini 2 of iPad Air, vanwege het updaten naar iOS 11. Een iPad mini 1 kan deze update niet meer doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 16 Jan 2018 10:16

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Isabel_ schreef:
Mickey schreef:Onze kids hebben wel een kindertablet, de Kurio. De oudste heeft de tab2 en de jongste de Advance. Ze werken beide prima, al merk ik dat die van de oudste nu wat trager begint te worden, na 2 jaar gebruik. Zelf merkt hij dat overigens niet :wink:
Ik weet eigenlijk niet waarom we toen voor een kindertablet hebben gekozen en niet voor een gewone. Het zoontje van mijn vriendin had ook de kurio en daar waren ze tevreden over, dus hebben wij die ook gekozen. En recentelijk de opvolger voor de jongste, omdat we er tevreden over zijn en hij er al mee overweg kon.


Kunnen apps zoals youtube en Netflix op de kurio tab gezet worden? We hebben nu de advance op het oog.

Ja dat kan. Via het ouderaccount moet je er dan goedkeuring voor geven, dat ze in het kinderaccount gebruikt kunnen worden. Ik heb het nu overigens over YouTube, netflix hebben de kids niet op hun tablet. De telekids app zit er standaard op, daar kijken ze graag filmpjes.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jan 2018 10:25

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Mijn dochter heeft sinds kort de Samsung Galaxy Tab E, maar ze pakt nog ontzettend vaak de oude iPad (oud model, scherm kapot, geluid niet meer goed) omdat ze het lastig vindt om aan het andere besturingssysteem te wennen, YouTube schijnt net anders te werken. Het is verder wel een prima ding. Ik heb een wat kleiner modelletje. Ik zou wel zorgen voor voldoende opslagruimte, ik heb er voor mezelf eentje genomen met weinig en dat geldt ook voor mijn telefoon, omdat ik er ook gewoon niet veel op doe, maar ik moet nu toch steeds dingen verwijderen om erop te kunnen werken en dat is heel irritant.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 16 Jan 2018 21:40

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Bedankt voor alle tips!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 21 Jan 2018 21:43

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Vanaf as donderdag hebben ze bij de mediamarkt 21% btw korting. Wie weet ook op de tablets.

Wat mogen jullie kinderen op de tablet doen? Mogen ze bijvoorbeeld ook op internet of alleen apps?
Onze dochter van 9 spaart nu zelf voor een tablet, maar ik denk niet dat het goed is om totale vrijheid te geven op dat ding...
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 21 Jan 2018 22:17

Re: Welke tablet voor kind 4 jaar?

Mijn dochter van 7 gebruikt haar eigen kinderapps en kijkt filmpjes op YouTube. Daar zou ze ook rare dingen kunnen bekijken. Ik heb wel gezegd alleen kinderfilmpjes, en eigenlijk ben ik over het algemeen in dezelfde ruimte als ze kijkt, dus kan ik wel horen wat er wordt afgespeeld. Dus als ik het niet vertrouw kan ik even kijken, tot nu toe gelukkig alleen dingen voor kinderen zoals speelgoedfilmpjes of liedjes van bijv kinderen voor kinderen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers