Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke gerechten lust jij écht niet?

<<

Anoniem243

Bericht 21 Jan 2018 16:48

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Chicken Tonight móet ik echt hebben eens in de zoveel tijd, heerlijk! Maar wel het A-merk, man had pas huismerk van de Jumbo meegenomen maar die vond ik niet te kanen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Jan 2018 19:28

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik lust geen erwtensoep. De geur, de structuur... ik vind het zo goor! Het ziet eruit alsof het al een keer gegeten is :pale:

Verder zijn er wel dingen die ik niet zo lekker vind, zoals fruit door warme gerechten, bruine bonen, hutspot... Maar dat eet ik wel als het me voorgezet wordt.
december 2016
juli 2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Jan 2018 19:38

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik had dat met erwtensoep ook, tot ik het zelf maakte. Niet dat ik het lekkerder maak, maar op één of andere manier helpt dat bij mij, dat ik ziet hoe iets zo wordt.
<<

Anoniem247

Bericht 21 Jan 2018 19:43

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Gerechten met geitenkaas, paprika, aubergine en olijven lust ik echt niet.
En kikkers, insecten, orgaanvlees ed eet ik ook niet.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 21 Jan 2018 20:05

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Gerechten waar warm fruit in zit, rode kool, vele soorten vis en gerechten met geitenkaas erdoor.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 21 Jan 2018 20:24

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik lust alles wel.

Hutspot ofzo vind ik niet zo boeiend en maak je me niet echt blij mee maar ik krijg het zonder problemen weg.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jan 2018 20:35

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Alles met champignons.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Jan 2018 21:40

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Exogenesis schreef:Alles met champignons.


Dit... kabouterhuisjes.. Blegh!
En de meeste soorten bonen (witte bonen, bruine bonen, tuinbonen, kidneybonen... Sperzie- en snijbonen vind ik dan wel weer lekker)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Jan 2018 21:40

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Niekske schreef:Ik lust geen erwtensoep. De geur, de structuur... ik vind het zo goor! Het ziet eruit alsof het al een keer gegeten is :pale:


Oh en dit inderdaad, hoe kon ik die nou vergeten :face:
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Jan 2018 21:51

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Kaas... de structuur met name.

De rest bijna alles. Ik ben voor veel in en houd ook van uitproberen zoals gefrituurde sprinkhanen etc.. Laat dat maar een normaal geaccepteerd borrelhapje in Nederland worden. Niets mis mee.

Overigens een eigengemaakte erwtensoep (die van ouders) kan ik juist geen genoeg van krijgen. Echt super lekker is dat.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Jan 2018 22:09

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Haha wat leuk te lezen dit!
Ik lust eigenlijk geen enkele kool, behalve rode kool maar dat hebben ze hier niet. En geen zachte eieren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 22 Jan 2018 08:29

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik zal geen orgaanvlees eten. Bloedworst, etc ook zeker niet. Of zo’n ei waarbij er een half kuikentje in zit. :no: Maar ik lust eigenlijk alles! Enige waar ik slecht op ga is papaya. Dat snottige bleh.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 22 Jan 2018 10:20

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Dingen die ik écht niet lust hebben allemaal met vlees te maken: orgaanvlees, hamlappen, leverworst en paté.
Er zijn ook wel groentes die ik niet lekker vind (zuurkool, bleekselderij), maar dat krijg ik nog wel met goed fatsoen weg (zal het alleen zelf niet klaarmaken).
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 22 Jan 2018 10:56

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik lust echt geen gerechten met (geiten) kaas of vis.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Jan 2018 19:14

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Aardig wat slechte eters hier of mag ik dat niet zeggen? Orgaanvlees is wel een dingetje, maar hete bliksem met bloedworst vind ik heerlijk net zoals balkenbrei.
<<

Anoniem280

Bericht 23 Jan 2018 13:59

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik eet geen snert (erwtensoep)
Dat vind ik er zo smerig uitzien en vind het ook stinken.
Bruine bonensoep vind ik ook ontzettend smerig.
Sowieso eet ik geen bonen Dit door structuur.
Soms tref ik ergens een boon of doperwt in, dan kauw ik er 1 malig op om vervolgens door te slikken. Doperwten, als die in de groentesoep zitten, slik ik meteen door, vind het echt heel smerig.
Ook eet ik geen warme/gekookte witlof, eet het als rauwkost.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 23 Jan 2018 17:31

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Oke geen gerecht maar doperwten en wortels uit blik en mais vind ik niet lekker. En alle soorten vis, ongeacht bereidingswijze, en alles wat verder uit zee komt of er naast gelegen heeft niet. Eten van de afhaalchinees ben ik ook echt geen fan van. Ik gruwel verder van vlees met vet randjes, of überhaupt vet vlees zoals kippendijen of van die zachte speklappen (pas als ze zwart zijn vind ik ze acceptabel ;)) ofzo.

Maar ik geef echt totaal geen antwoord zo want dit zijn allemaal geen gerechten.
Smile, it's free!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 24 Jan 2018 13:35

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Vis, schaal- en schelpdieren, orgaanvlees, bloedworst. Dat eet ik gewoon echt niet.
Verder is er genoeg wat ik niet lekker vind maar bij een ander wel zou eten, zoals groente uit blik of pot, gerechten met een bittere of zoute smaak.

Verder heb ik net als Quizzle ook echt wel een dingetje met structuren van eten waardoor ik sommige dingen niet eet als het even niet hoeft.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 24 Jan 2018 13:46

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Orgaanvlees, olijven en fettakaas zijn niet echt aan mij besteed. Al probeer ik olijven en fettakaas vaak wel als ik het ergens moet eten.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Jan 2018 13:54

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Gerechten waar vet vlees in zit, hete bliksem of andere gerechten met stoofappels/peren, witlof uit de oven met ham en kaas, orgaanvlees en worst met die grote witte stukken.
Verder eet ik veel. Als ergens champignons, rozijnen of olijven in zit vis ik die er gewoon uit.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem243

Bericht 24 Jan 2018 14:14

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

zonneschijn schreef:Orgaanvlees, olijven en fettakaas zijn niet echt aan mij besteed. Al probeer ik olijven en fettakaas vaak wel als ik het ergens moet eten.


Haha, ik vind olijven en feta (in combi of los) juist het lekkerste dat er is! Maar olijven heb ik wel echt moeten leren eten.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 24 Jan 2018 15:04

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Warm fruit ben ik niet zo kapot van, maar zou ik wel gewoon eten.
Bruine bonen, witte bonen, kidneybonen etc bonen vind ik echt niet lekker. Tuinbonen, erwten en snijbonen weer wel. En sperziebonen ook, heerlijk.
Hutspot hou ik niet van, evenals zuurkool, maar zou ik wel eten.
Konijn eet ik niet omdat ik me daar niet prettig bij voel.

En ik heb tegenwoordig wat moeite met rauw vlees/vis. Maar dat komt puur omdat ik een lintworm heb gehad... :pale:
<<

Anoniem244

Bericht 24 Jan 2018 20:45

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Balkenbrij
Kruudmoes
Heb het beide nooit gegeten maar m’n ex schoonouders maakte dat wel eens (de geur en aanblik was al teveel)
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jan 2018 09:09

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Radler schreef:Balkenbrij
Kruudmoes
Heb het beide nooit gegeten maar m’n ex schoonouders maakte dat wel eens (de geur en aanblik was al teveel)


IEUWWWWW Komen wij uit dezelfde regio (NO-Veluwe)? Dit maakte mijn oma vroeger, brrrr.
<<

Anoniem244

Bericht 25 Jan 2018 09:42

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Caulfield schreef:
Radler schreef:Balkenbrij
Kruudmoes
Heb het beide nooit gegeten maar m’n ex schoonouders maakte dat wel eens (de geur en aanblik was al teveel)


IEUWWWWW Komen wij uit dezelfde regio (NO-Veluwe)? Dit maakte mijn oma vroeger, brrrr.


Haha je vreselijk he.
Yup ik heb jaren in w.ezep gewoond met ex
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers