Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke gerechten lust jij écht niet?

<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Jan 2018 09:18

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Rode bieten lust ik echt niet, op welke manier ook klaargemaakt.
En waar ik echt van gruwel zijn puddingen en pap. Havermout, griesmeel, rijstepap..
En inderdaad (gedroogd) fruit door warm eten. Alleen de appeltjes in de rode kool vind ik wel lekker. Maar dan wel zelfgemaakte rode kool en niet die zooi uit een potje of de vriezer.
10.04.17
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jan 2018 09:29

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Soleil schreef:
Cotton schreef:
Soleil schreef:Pffft zo veel werk....

Seriously haha? Het kost letterlijk een paar minuten en in die paar minuten sta je als het goed is iets van saus of vlees/groente te bereiden wat ook in die ovenschotel moet.

Niet serieus, hoor! Maar ik vind dan een laag aardappelpuree met korstje lekkerder.

Dat is toch veel meer werk? Aardappels schillen, koken, stampen.. :nerd:

Wat ik echt niet lekker vind is hutspot, maar dat zou ik wel eten als het zo loopt. Oh en mijn man “kookt” vaak rode kool met appel uit een potje, hamburgers of van die ranzige oranje gemarineerde stukken vlees en gebakken aardappels. Ook niet m’n favoriet maar dat eet ik ook wel.
Orgaanvlees eet ik niet en bloedworst ook niet.

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Jan 2018 09:59

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik houd niet van boerenkool. Ik heb het echt geprobeerd, ook als ingrediënt in een roerbakgerecht, salade, smoothie of quiche maar ik vind het echt niet lekker. Toch eet ik het wel als ik het voorgeschoteld krijg, maar wel een beetje met lange tanden.

Ik kan me deels vinden in het Hollandse pastasaus verhaal. Met name als er dingen als prei en wortel inzitten vind ik het niet lekker. Met courgette, aubergine en paprika bijvoorbeeld lust ik het weer wel graag.

Verder maak je me niet blij met van die koude huzarenslaatjes of vleesslaatjes.

Orgaanvlees vind ik ook goor. En ik kan me herinneren dat mijn moeder een keer haas had klaargemaakt met kerst en dat ik dat ook echt niet lekker vond.

Verder lust ik vrij veel, ik ben best een makkelijke eter.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem278

Bericht 21 Jan 2018 10:41

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Urban Naked schreef:- de tong van een dier


Tong van een mens is geen issue?
<<

Anoniem278

Bericht 21 Jan 2018 10:47

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik heb grote problemen met structuren van eten, dat maakt dat ik een heel aantal dingen niet eet. Ik weet niet eens of ik het zou lusten, de structuur is een te groot obstakel.

Alles in de vorm danwel structuur van (aardappel) puree, kan ik niet eten. Daaronder vallen dus ook alle vormen van stamppot.
Yoghurt met stukjes. (fruit)
Spinazie a la creme. (verse is geen probleem)
Alles waar kaas in zit.
Kant en klare pastasauzen uit pot of zak, en soep uit blik of pak of zak. (daar zit een houdbaarheidsartikel in wat ik niet verdraag)
Munt in warme gerechten.
De meeste curry's (omdat er kokosmelk in zit)
En ik kan ook slecht tegen pittig eten.
Orgaanvlees eet ik sowieso niet maar dat zit natuurlijk niet zomaar in een gerecht.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2018 10:53

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Rode bieten lust ik wel, maar dan gesneden in de bietensalade. Weet nog dat ik huisgenoten had die gewoon van die plakken rode biet uit een pot aten met gekookte aardappels erbij, dat vond ik er heel vies uitzien.

Wortel in pastasaus vind ik ook niet lekker. Of Chicken Tonight, maar ik weet niet eens of dat nog bestaat.

Wat ik ook niet lekker vind is te veel rijst met te weinig saus erbij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jan 2018 11:28

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Quizzle schreef:
Urban Naked schreef:- de tong van een dier


Tong van een mens is geen issue?
Kan niet zeggen dat ik dat niet lust, heb er 24/7 eentje in m’n mond en dat gaat prima.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jan 2018 11:29

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ohja chickeb tonight of aardappel anders, hoe verzinnen ze het ook.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2018 11:46

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Aardappel Anders vond ik wel lekker, tenminste, sommige smaken. Maar dat heb ik ook al zeker tien jaar niet gegeten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Jan 2018 12:23

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Mijn zwagers gebruiken aardappel anders als een soort mayonaise :face:
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 21 Jan 2018 12:24

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik ben echt een kwezel wat eten betreft, lust heel veel niet maar zie hier ook dingen voorbij komen die wij juist regelmatig eten haha. Zoals de nasi met gehakt en dit is vooral omdat ik gruwel van nasi/bamivlees door de vettige randjes brrr. Ook de macaroni met smac word hier regelmatig gegeten. De kinderen vinden het erg lekker met wat geraspte kaas en tomatenpuree.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2018 12:48

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik maak nasi altijd met kipfilet en garnaaltjes, mijn moeder met spek (gesneden speklapjes, geen gerookte spekreepjes of zo). Met spek vind ik eigenlijk lekkerder, maar weer minder gezond.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jan 2018 13:37

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ohh chicken tonight en aardappel anders vind ik juist heel lekker haha! Maar wel alleen 1 specifieke smaak van beiden, tandoori van chicken tonight en bacon-ui van aardappel anders. Mm echt heerlijk :ja:

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2018 14:28

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Elliot ik heb een recept om die bacon ui aardappel anders zelf te maken. Echt heerlijk!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2018 15:38

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik vond volgens mij tuinkruiden-knoflook het lekkerste, maar bacon-ui ook wel.

Tandoori vind ik weer heerlijk van Knorr, is ook vloeken in de kerk voor veel mensen. Laatst voor het eerst in tijden weer eens gegeten, ik vind die marinade en die saus daarvan zo lekker en ook die rijst.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jan 2018 15:45

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Cotton schreef:Elliot ik heb een recept om die bacon ui aardappel anders zelf te maken. Echt heerlijk!



Oeh wil ik!

Susan bedoel je die wereldgerechten? Tandoori daarvan vind ik niet zo lekker, maar de burrito’s en de kip Siam vind ik dus echt heel lekker :)

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2018 15:49

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ja, die wereldgerechten inderdaad. Kip Siam is met die cashewnoten, toch? Die vind ik ook wel lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jan 2018 15:52

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ja klopt!

♥♥
<<

Anoniem282

Bericht 21 Jan 2018 15:59

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik begrijp goed dat je voor chicken tandoori een pakje kiest i.p.v. zelf maken, aangezien het zelf maken en marineren een dag kost. Eet het nooit meer van Knorr, omdat het niet eens in de buurt komt van het gerecht in India. Zie niet in waarom het vloeken in de kerk zou zijn; je kiest er hooguit voor het zelf niet uit een pakje te halen, lijkt me.

Gerechten met overheersende, sterke kaassmaak en vissmaak houd ik niet van.
Warm fruit (vooral ananas) door m'n avondeten vind ik ook niet lekker.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2018 16:02

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Guattari schreef:Ik begrijp goed dat je voor chicken tandoori een pakje kiest i.p.v. zelf maken, aangezien het zelf maken en marineren een dag kost. Eet het nooit meer van Knorr, omdat het niet eens in de buurt komt van het gerecht in India. Zie niet in waarom het vloeken in de kerk zou zijn; je kiest er hooguit voor het zelf niet uit een pakje te halen, lijkt me.

Gerechten met overheersende, sterke kaassmaak en vissmaak houd ik niet van.
Warm fruit (vooral ananas) door m'n avondeten vind ik ook niet lekker.


Mensen reageren soms heel fel op pakjes en dan gaat het een stuk verder dan dat ze het zelf niet doen.
Ik weet trouwens dat het niet naar echte Tandoori smaakt, maar wat het dan ook wel is, ik vind het lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Jan 2018 16:08

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Dat heb ik met kip madras van die wereldgerechten. Die vind ik zo lekker! Heb ook wel eens ‘echte’ madrassaus gehad, maar die vond ik echt minder lekker.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem282

Bericht 21 Jan 2018 16:11

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Susan schreef:
Guattari schreef:Ik begrijp goed dat je voor chicken tandoori een pakje kiest i.p.v. zelf maken, aangezien het zelf maken en marineren een dag kost. Eet het nooit meer van Knorr, omdat het niet eens in de buurt komt van het gerecht in India. Zie niet in waarom het vloeken in de kerk zou zijn; je kiest er hooguit voor het zelf niet uit een pakje te halen, lijkt me.

Gerechten met overheersende, sterke kaassmaak en vissmaak houd ik niet van.
Warm fruit (vooral ananas) door m'n avondeten vind ik ook niet lekker.


Mensen reageren soms heel fel op pakjes en dan gaat het een stuk verder dan dat ze het zelf niet doen.
Ik weet trouwens dat het niet naar echte Tandoori smaakt, maar wat het dan ook wel is, ik vind het lekker.


Hier zou ik alleen maar om moeten lachen; wat bizar om je daar druk om te maken.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2018 16:14

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Ik vind de Chicken Tonight saté echt heel lekker haha.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Jan 2018 16:15

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Die vind ik dus lekker met gehakt :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 21 Jan 2018 16:20

Re: Welke gerechten lust jij écht niet?

Smac is hier echt verboden.
04-2014
10-2015
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers