Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #8

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Jan 2018 09:14

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Wat heerlijk Dee! Lijkt mij ook zo luxe! Als vriend aan het werk is kan ik nergens echt heen, zo balen altijd.

Auch Katrien! Zal nog wel even heel stijf blijven allemaal :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem316

Bericht 21 Jan 2018 09:19

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ja irritant is dat he? Hier is hij wel aangeschaft voor het werk uiteindelijk omdat ik anders straks om 5uur uit bed moet om mijn dochter weg te brengen en mijn man tot half 8 kan blijven liggen. Dat vond ik niet fair :P. Maar voor zulke dingen als even weg gaan is wel fijn hoor!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jan 2018 09:21

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Wat fijn Dee! Ik vind dat ook echt heerlijk.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 21 Jan 2018 09:24

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Fijn Dee, wij hebben de tweede auto weg gedaan toen ik thuis ging werken.
Maar nu mijn man in de 5 ploegen werkt en dus ook in het weekend. Vind ik het soms wel jammer dat ik dan geen auto heb als hij aan het werk is.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 21 Jan 2018 11:13

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Fijn Dee!
Wij hebben gisteren ook een auto gekocht, Toyota Yaris uit 2008. Lekker ruim en verschuifbare achterbank dus ook heel handig.
We hadden er geen maar ik heb er nu 1 nodig om naar m'n werk te kunnen. Vanuit m'n werk (garagebedrijf) kregen we een hele mooie aanbieding maar dat lag eigenlijk wel wat boven het door ons bedachte budget. J heeft lang getwijfeld maar is gisteren eindelijk overstag gegaan!
Morgen even afspreken of ik m dinsdag al kan meenemen. We willen het interieur nog gereinigd hebben maar dat kan ook gewoon als ik op m'n werk ben natuurlijk.

Wat hebben jullie gekocht?
30-04-2017
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 21 Jan 2018 11:19

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Lady schreef:Dat iedereen die zo de weg op moet, heel voorzichtig moet zijn. Het is spiegelglad! Wij hebben op dit tijdstip al verschillende patiënten gezien door de gladheid, van niet zo erg tot best ernstig.


Ik zag inderdaad een waarschuwing op Facebook voorbijkomen.... mijn man is gaan mountainbiken... :palm: Ik hoop niet dat hij zich straks bij jou moet melden...
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2018 13:21

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ja het is super glad hier idd!
<<

Anoniem247

Bericht 21 Jan 2018 14:18

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Dat mijn oudste sinds vannacht hele erge migraine heeft en veel heeft moet huilen en overgeven. Zo sneu :snik: Het is nu nog steeds niet over maar hij is net in slaap gevallen. Ik hoop zo dat hij straks hoofdpijnvrij wakker wordt :(
<<

Anoniem278

Bericht 21 Jan 2018 15:28

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ach wat sneu, Ava, en op die leeftijd ook al. T arme schaapje. Hopelijk knapt hij snel wat op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jan 2018 15:43

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Oh wat vreselijk rot Ava.

Hier was het niet glad gelukkig. Desondanks ben ik vandaag toch gevallen met de fiets, met Ollie voorop. Eerste keer met hem fietsen en het ging direct mis, m'n jas bleef achter m'n zadel hangen en toen viel ik bij het afstappen. Vind het afstappen sowieso knap lastig en eng. Mijn elleboog ligt open maar godzijdank hing hij nog klein stukje boven de grond. Toch niet zo gek ook zo'n helmpje, nu niet nodig maar je weet maar nooit. Ben wel echt geschrokken en vind het nu toch wel eng hoor dat fietsen met een kind.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Jan 2018 15:47

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Oh Ava wat sneu! Lijkt me zo naar om dat bij je kind te zien en machteloos toe te kijken. Hopelijk helpt het slapen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Jan 2018 16:06

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Oh Ava, wat sneu!

Marin, dat is schrikken! Kan je wel bij de grond als je op het zadel zit? Dat vind ik zelf wel prettig met de kinderen op de fiets. Voor alleen mezelf zou ik het zadel liever hoger hebben, maar veiligheid voor alles.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jan 2018 16:10

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Nee dat heb ik nog nooit gekund. Korte benen. Dus nee, nu ook niet. Moet echt afstappen. Moet even aanleren om echt aan de zijkant af te stappen en niet zo naar voren, met het stoeltje voorop. Nu viel ik omdat m'n jas bleef haken dus ik moet gewoon een korter jasje aan. Dat scheelt wel aan m'n zelfvertrouwen, dat dat dus iets is wat op te lossen valt.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Jan 2018 16:14

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Stom van me, ik ben een beetje gewend aan mijn eigen lengte :wink: maar gelukkig helpt een kortere jas al, het is zo fijn om samen te kunnen fietsen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem278

Bericht 21 Jan 2018 16:14

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Dat is schrikken Marin!
Misschien doen wat Suus zegt, toch zorgen dat je met je voeten aan de grond kunt? Lijkt me ook veiliger voor jouzelf. Enne, ik kon ook nooit fietsen en goed afstappen met een lange jas. Die is alleen leuk voor lopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jan 2018 16:21

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Nee dat gaat helaas echt niet, Quizzle. Ik kan m'n benen niet langer maken. Zadel is al op z'n laagst. Hopen dat het niet meer gebeurd!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 21 Jan 2018 16:28

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Marin, maar dan heb je toch gewoon een te grote fiets? Ik heb een lage fiets en kan met mijn 1.62 en korte pootjes gewoon bij de grond, en dan staat m’n zadel nog niet eens op z’n laagst.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jan 2018 16:30

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ik heb dat echt nog nooit gekund, wist niet eens dat dat een manier was om de juiste hoogte te bepalen. Nou is dat misschien een beetje naïef van mij maar ik heb dat echt nooit gekund, ik stap altijd gewoon af.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Jan 2018 16:31

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Dan heb je echt een te grote fiets Marin. Ik zou op zoek gaan naar een fiets met minder inch, is toch wel heel veilig om met je voeten bij de grond te kunnen. Misschien een handige link voor je: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/on ... s-op-maat/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jan 2018 16:34

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Nou deze is net nieuw dus dat ga ik niet doen maar ik heb dat dus nog nooit bij een fiets gehad, dat dat kan. Dus lijkt me dat dat gewoon niet lukt met mijn korte benen, tenzij ik op een kinderfiets ga fietsen.
Ik ga wel veel oefenen met zijwaarts afstappen zonder hem en een korte jas aan doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 21 Jan 2018 16:34

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Marin schreef:Ik heb dat echt nog nooit gekund, wist niet eens dat dat een manier was om de juiste hoogte te bepalen. Nou is dat misschien een beetje naïef van mij maar ik heb dat echt nooit gekund, ik stap altijd gewoon af.

Ik kon dat voorheen ook nooit hoor, had me er ook al bij neergelegd dat ik gewoon te klein ben voor een grotemensenfiets. Totdat ik m’n huidige fiets bij de fietsenwinkel ging halen, die heeft echt heel bewust erop gelet of ik ook met m’n voeten bin de grond kon. Bleek er dus gewoon een kleinere maat fiets te zijn waarbij dat kon.

Edit: de meeste fietsen blijken dus gewoon in drie maten verkocht te worden: voor de mensen met een gemiddelde lengte, voor lange mensen en korte mensen. Ik denk dus wel dat dat er bij jouw fiets ook een kleinere maat is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jan 2018 16:36

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Maple schreef:
Marin schreef:Ik heb dat echt nog nooit gekund, wist niet eens dat dat een manier was om de juiste hoogte te bepalen. Nou is dat misschien een beetje naïef van mij maar ik heb dat echt nooit gekund, ik stap altijd gewoon af.

Ik kon dat voorheen ook nooit hoor, had me er ook al bij neergelegd dat ik gewoon te klein ben voor een grotemensenfiets. Totdat ik m’n huidige fiets bij de fietsenwinkel ging halen, die heeft echt heel bewust erop gelet of ik ook met m’n voeten bin de grond kon. Bleek er dus gewoon een kleinere maat fiets te zijn waarbij dat kon.


Ah dat is wel fijn maple! Er is nu ook niet naar gevraagd of ik dat kon, wel zei ik dat m'n zadel op z'n laagst moest.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Jan 2018 16:36

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Marin schreef:Nou deze is net nieuw dus dat ga ik niet doen maar ik heb dat dus nog nooit bij een fiets gehad, dat dat kan. Dus lijkt me dat dat gewoon niet lukt met mijn korte benen, tenzij ik op een kinderfiets ga fietsen.
Ik ga wel veel oefenen met zijwaarts afstappen zonder hem en een korte jas aan doen.


Haha tuurlijk kan dat wel, er zijn zoveel verschillende framematen :D Maar snap dat je dat niet doet als je net een nieuwe fiets hebt.
<<

Anoniem248

Bericht 21 Jan 2018 16:39

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Marin schreef:
Maple schreef:
Marin schreef:Ik heb dat echt nog nooit gekund, wist niet eens dat dat een manier was om de juiste hoogte te bepalen. Nou is dat misschien een beetje naïef van mij maar ik heb dat echt nooit gekund, ik stap altijd gewoon af.

Ik kon dat voorheen ook nooit hoor, had me er ook al bij neergelegd dat ik gewoon te klein ben voor een grotemensenfiets. Totdat ik m’n huidige fiets bij de fietsenwinkel ging halen, die heeft echt heel bewust erop gelet of ik ook met m’n voeten bin de grond kon. Bleek er dus gewoon een kleinere maat fiets te zijn waarbij dat kon.


Ah dat is wel fijn maple! Er is nu ook niet naar gevraagd of ik dat kon, wel zei ik dat m'n zadel op z'n laagst moest.

Hij komt dus bij de fietsenwinkel vandaan? Dan zou ik toch zeker een gokje wagen en hem proberen om te ruilen voor een kleiner framemaat. Iets met verkeerde voorlichting. Veiligheid boven alles, toch?
<<

Anoniem231

Bericht 21 Jan 2018 16:41

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Marin schreef:Nou deze is net nieuw dus dat ga ik niet doen maar ik heb dat dus nog nooit bij een fiets gehad, dat dat kan. Dus lijkt me dat dat gewoon niet lukt met mijn korte benen, tenzij ik op een kinderfiets ga fietsen.
Ik ga wel veel oefenen met zijwaarts afstappen zonder hem en een korte jas aan doen.


Veiligheid gaat voor dus ik zou die fiets verkopen en een kleinere fiets kopen. Je moet gewoon met jouw voeten aan de grond kunnen als er iets gebeurt, vooral met kinderen op de fiets.
En dan bij een goede fietsenwinkel. Jammer van het geld maar jouw kind is belangrijker.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers