Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #3

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 19 Jan 2018 20:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Krijg net de rekening binnen van de psycholoog (vanwege m’n burn-out). Ik word ook psycholoog :laughcry: Ze verdient gewoon meer dan €100,- per consult!!!

Daaag eigen risico waar ik nooit aan gedacht heb! Dikke tegenvaller dus en het moet ook nog eens voor de 25e betaald zijn....!
<<

Anoniem246

Bericht 19 Jan 2018 20:38

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

MissBitchy schreef:Krijg net de rekening binnen van de psycholoog (vanwege m’n burn-out). Ik word ook psycholoog :laughcry: Ze verdient gewoon meer dan €100,- per consult!!!

Daaag eigen risico waar ik nooit aan gedacht heb! Dikke tegenvaller dus en het moet ook nog eens voor de 25e betaald zijn....!



Ik kreeg een eigen risico rekening van een 385 euro, want mijn psycholoog had een rekening van 1200 euro ingediend i.v.m. twee consults en dat wat er mogelijk en eventueel nog ging komen. Mijn hulp is een jaar op één keer 385 euro, maar ik was hem in twee weken kwijt. Was legitiem volgens de zorgverzekeraar (bij zulke bedragen ga ik toch bellen).

Je kunt een betalingsregeling afspreken en een herinnering is ook gratis. Geeft je twee weken uitstel.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Jan 2018 20:41

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Oooh klote ja. Ik had daar vorig jaar ook niet bij stil gestaan en had mijn ER ook nog verhoogd. Echt balen. Heb overigens psycholoog gekozen die niet aangesloten was bij de zorgverzekeraar omdat ik toch nu alles zelf al moest betalen en dan liever vrije keus had.
Maar in het verleden heb ik nu mijn zorgverzekeraar wel es geregeld dat ik hoge bedragen in delen betaalde. Nu betaal ik standaard mijn ER maandelijks, kun jij waarschijnlijk voor dit jaar ook nog wel regelen, mocht je dat handig vinden.
<<

Anoniem236

Bericht 19 Jan 2018 21:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

MissBitchy schreef:Krijg net de rekening binnen van de psycholoog (vanwege m’n burn-out). Ik word ook psycholoog :laughcry: Ze verdient gewoon meer dan €100,- per consult!!!

Daaag eigen risico waar ik nooit aan gedacht heb! Dikke tegenvaller dus en het moet ook nog eens voor de 25e betaald zijn....!



Niets te regelen met je werkgever? Het is ook in zijn belang als het gaat om een burn out
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 19 Jan 2018 21:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Lotus schreef:
MissBitchy schreef:Krijg net de rekening binnen van de psycholoog (vanwege m’n burn-out). Ik word ook psycholoog :laughcry: Ze verdient gewoon meer dan €100,- per consult!!!

Daaag eigen risico waar ik nooit aan gedacht heb! Dikke tegenvaller dus en het moet ook nog eens voor de 25e betaald zijn....!



Niets te regelen met je werkgever? Het is ook in zijn belang als het gaat om een burn out


Euhm ik zie niet echt voor me hoe en bij wie ik dat moet aankaarten? De directeur? De stichting waar onze school bij aangesloten is? Wat zeg ik dan?

Ik kreeg wel het aanbod om via onze stichting nog hulp te krijgen van een psycholoog oid nadat de gesprekken met m’n eigen psycholoog waren afgerond. Dat heb ik niet aangenomen, omdat het toen ook echt wel klaar was zeg maar.
<<

Anoniem236

Bericht 19 Jan 2018 21:42

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

MissBitchy schreef:
Lotus schreef:
MissBitchy schreef:Krijg net de rekening binnen van de psycholoog (vanwege m’n burn-out). Ik word ook psycholoog :laughcry: Ze verdient gewoon meer dan €100,- per consult!!!

Daaag eigen risico waar ik nooit aan gedacht heb! Dikke tegenvaller dus en het moet ook nog eens voor de 25e betaald zijn....!



Niets te regelen met je werkgever? Het is ook in zijn belang als het gaat om een burn out


Euhm ik zie niet echt voor me hoe en bij wie ik dat moet aankaarten? De directeur? De stichting waar onze school bij aangesloten is? Wat zeg ik dan?

Ik kreeg wel het aanbod om via onze stichting nog hulp te krijgen van een psycholoog oid nadat de gesprekken met m’n eigen psycholoog waren afgerond. Dat heb ik niet aangenomen, omdat het toen ook echt wel klaar was zeg maar.


Hoe dat op een school werkt weet ik niet, ik heb zelf te maken met een leidinggevende. Misschien diegene bij wie je je ziek moet melden, contact met je onderhoud of functioneringsgesprekken voerde?
En dan uitleggen dat je vanwege een burn out in therapie bent gegaan voor een zo spoedig mogelijk herstel en dat je daar nu de rekening van krijgt en wat je hiermee moet?
Nu ben ik zelf nooit ziek geweest maar ik weet dat er bij onze organisatie heel veel mogelijk is hierin.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2018 09:56

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

MissBitchy schreef:Krijg net de rekening binnen van de psycholoog (vanwege m’n burn-out). Ik word ook psycholoog :laughcry: Ze verdient gewoon meer dan €100,- per consult!!!

Daaag eigen risico waar ik nooit aan gedacht heb! Dikke tegenvaller dus en het moet ook nog eens voor de 25e betaald zijn....!

Je kan ook internist worden. Die declareert zo €300 per kwartier!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 20 Jan 2018 11:26

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik denk dat daar wel wat meer dan alleen het salaris van de internist in zit ;-)
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2018 11:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Het was ook niet heel serieus :P
<<

Anoniem231

Bericht 20 Jan 2018 11:29

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Optimitrist en radioloog zijn ook goede keuzes.
<<

Anoniem236

Bericht 20 Jan 2018 14:05

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Radioloog is de best betaalde arts, was laatst op tv
<<

Anoniem231

Bericht 20 Jan 2018 14:50

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Klopt, ken iemand die daarom radioloog is geworden :palm:
<<

Anoniem242

Bericht 20 Jan 2018 15:16

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Lotus schreef:Radioloog is de best betaalde arts, was laatst op tv


Wat ik dan best erg vind is dat hier in het streek ziekenhuis nogal grote fouten worden gemaakt door radiologen. Mijn mri beelden zijn b.v. niet juist bekeken waardoor ik veel te lang heb moeten doorlopen met mijn klachten.
Zo hoor ik van patiënten ook dat er zaken over het hoofd zijn gezien. En nu weer een goede vriendin van mij waarvan haar zus gediagnostiseerd is met kanker. Helaas in het streek ziekenhuis helemaal over het hoofd gezien. (Groot kwaadaardig gezwel in haar nier en uitzaaiing in de lever) Gewoon niet gezien.......
Doorverwijzing naar het academisch ziekenhuis en gaat naar huis met in en in triest nieuws. Helemaal off topic maar dat ze dan ook de best betaalde artsen zijn, dan mag je best deskundigheid verwachten. Of het ligt gewoon echt aan dit ziekenhuis.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jan 2018 15:28

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dat is natuurlijk super klote stuiterbal (zacht uitgedrukt). Maar mensen maken fouten/kunnen dingen over het hoofd zien ongeacht welk beroep, hoe hoog opgeleid of welk salaris daar aan hangt. Snap wel dat het je nu even steekt na al die nare verhalen.
<<

Anoniem231

Bericht 20 Jan 2018 15:57

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik ben zo moe door zieke kindjes en zelf ziek dat ik alleen maar wil slapen. Helaas slapen de kinderen echt om en om. Mijn man is werken dus kan ook geen beroep op hem doen. Vanavond op tijd naar bed!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2018 16:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Lot schreef:Dat is natuurlijk super klote stuiterbal (zacht uitgedrukt). Maar mensen maken fouten/kunnen dingen over het hoofd zien ongeacht welk beroep, hoe hoog opgeleid of welk salaris daar aan hangt. Snap wel dat het je nu even steekt na al die nare verhalen.


Dat, en radiologen spelen dan dus ook een grote diagnosticerende rol. Dus als er ergens iets gemist wordt, kan dat sneller bij hen gebeuren. Dus tja, best logisch dat juist bij hen fouten opvallen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem246

Bericht 20 Jan 2018 19:48

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik blijf het knap vinden dat het streekziekenhuis continu verkeerd diagnosticeert en het Universitair of Academisch ziekenhuis het wel kan vinden wat er daadwerkelijk mis is. Tien van de tien patiënten van het streekziekenhuis lopen 'gezond' naar buiten en in een ander ziekenhuis zijn vijf van de tien patiënten opeens zo gezond niet meer.

Vriend van de familie is eergisteren opgenomen met een vermoedelijk hartinfarct. Dag erna zou hij onderzoeken krijgen. Kreeg hij niet, hij werd naar huis gestuurd. Want hij was niet urgent genoeg om hem te houden. Of hij was bij een ander ziekenhuis nooit opgenomen geweest of ze hebben wederom iets gemist.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Jan 2018 20:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Waar refereer jij nou aan RS? Wie zijn die 10 gezonde mensen en die 5 zieke mensen? Of is het ‘bij wijze van spreken’ maar dan nog: ik snap het niet?
#teammaple🍁
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 20 Jan 2018 20:29

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Het is natuurlijk verschrikkelijk als er fouten worden gemaakt, maar het feit dat een streekziekenhuis niet altijd iets kunnen vinden wat een academisch ziekenhuis wel kan is natuurlijk niet zo gek. Zelfde als dat een huisarts ook iets niet vind wat een ziekenhuis wel kan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Jan 2018 21:31

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Eens met UN. Je bent met deze uitspraak enorm kort door de bocht RS.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 20 Jan 2018 22:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik baal omdat ons zoontje een long en keelontsteking heeft.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Anoniem316

Bericht 21 Jan 2018 00:04

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat zielig Widko. Beterschap!
<<

Anoniem246

Bericht 21 Jan 2018 02:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Lady schreef:Eens met UN. Je bent met deze uitspraak enorm kort door de bocht RS.


Daar ben ik me van bewust, maar zo kort door de bocht denk ik er ook over. Mijn man heeft drie weken in het streekziekenhuis gelegen en ze konden geen juiste diagnose stellen. We hebben gesmeekt hem over te laten gaan naar het universitaire ziekenhuis en binnen drie dagen stond hij met de juiste diagnose, het vermoeden (wat later waarheid bleek) dat het erfelijk is en zes verschillende soorten medicatie weer buiten. Mijn vader is opgenomen geweest in het streekziekenhuis met een hartinfarct, bleek alleen geen hartinfarct te zijn, maar een evenwichtsprobleem. Mijn oma zou inmiddels hartstikke dood moeten zijn met haar tumoren op de rug, maar ze heeft nooit kanker gehad. Ik vind dat een kwalijke zaak en dat maakt dat ik enorm kort door de bocht denk.

Ik snap het verschil tussen een streek, academisch en universitair ziekenhuis, maar ons streekziekenhuis vind ik bar slecht. Goed dat ze er zijn, maar wel het liefst voor alleen bloedprikken en gipsen.
<<

Anoniem245

Bericht 21 Jan 2018 08:53

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ergens vind ik het ook nog wel logisch klinken

Ik baal dat ik nu al twee nachten slecht geslapen heb.
<<

ChiQ

Bericht 21 Jan 2018 09:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Hmm, nou ik vind het erg kort door de bocht. Ons streekziekenhuis had gewoon de juiste diagnose voor mijn moeder. Uiteindelijk heeft mijn moeder wel gekozen voor een behandeling in een Universitair ziekenhuis, maar de oncoloog in het streekziekenhuis vertelde toen wel dat ze echt niet helemaal alleen keuses en beslissingen nemen/maken en dat ze nauw samenwerken met de academische/universitaire ziekenhuizen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers