Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Burn-out icm kinderen

<<

Anoniem239

Bericht 20 Jan 2018 18:58

Burn-out icm kinderen

Sinds half augustus zit ik helaas thuis met een burn-out. Drie jaar lang doorgaan doorgaan doorgaan kwam er in één keer uit. Ik kon echt helemaal niets meer. Mijn dagen bestonden uit huilen en slapen. Ik ben het gebruikelijke traject ingegaan. Gesprekken met de POH GGZ en ook reguliere gesprekken met de arboarts en mijn leidinggevende.

Mijn leidinggevende is heel meelevend en geeft mij alle ruimte om er weer bovenop te komen.
Ook heb ik een fijne arboarts die gelukkig niet alleen maar pusht.
De gesprekken met de POH GGZ ben ik na 3 maanden gestopt. We lagen niet meer echt op één lijn. Ik ben nu aangemeld voor een ander traject. Daar krijg ik hopelijk volgende week bericht van.

Maar nu het volgende. Ik heb nu de ruimte en tijd om echt tot rust te komen en bij te tanken en ook op zoek te gaan naar activiteiten die mij energie geven. Echter heb ik ook twee kinderen. Twee jongens van bijna 6 en 3,5. Zij gaan naar school/bso en de opvang. Maar mijn parttime-dagen zijn ze natuurlijk gewoon thuis. En die dagen dat ze thuis zijn breken mij nog steeds zo ontzettend op. Vandaag had mijn vriend een uitje met vrienden. Hij ging om 15:30 uur weg en rond 17:00 uur kon ik gewoon al weer janken van onmacht. Ze luisteren voor geen meter, proberen mij continu uit. Vooral de jongste, die echt een gevoelsmens is, heeft gewoon maling aan me. Mijn lontje is extreem kort en ik kan echt niets hebben. Het is zaterdagavond en ze liggen nu al sinds 18:30 uur op bed omdat ik gewoon niet meer kan.

En dit, het niet kunnen zorgen voor mijn eigen kinderen vind ik zo ontzettend erg. Mijn kleine mannetjes die nu al maanden een rot moeder hebben die continu schreeuwt en ze maar weer voor de tv of ipad zet.

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Hoe kom ik hier uit? En hoe kan ik weer energie krijgen voor mijn gezin. En daarnaast hoe krijg ik ooit ook weer energie voor mijn gezin en werk.
Het zit me dwars dat mijn werk "last" heeft van mij, die maar niet beter wordt omdat het thuis gewoon niet goed lukt om echt energie op te bouwen.

Het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden maar zijn er misschien mensen hier die ook in deze situatie gezeten hebben en er nu weer helemaal uit zijn gekomen? Of wellicht andere tips?

Dank alvast!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 20 Jan 2018 19:02

Re: Burn-out icm kinderen

Ik weet niet goed wat te zeggen maar ik wil je even een knuffel geven :hug:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Jan 2018 19:20

Re: Burn-out icm kinderen

Dit lijkt me echt ontzettend moeilijk. Toen ik net thuis zat met een burn-out dacht ik wel eens; wat als ik nu een gezin zou hebben. En dat leek me echt vreselijk icm burn-out. Ik vroeg me ook wel eens af wat ik dan had gedaan. En dan hoopte ik dat ik in zo'n geval dichtbij m'n familie en vrienden zou wonen en die heel veel zou inschakelen. En als m'n vriend er was ook zoveel mogelijk tijd voor mezelf nemen.
Dat is natuurlijk ook k*t, want je wilt er gewoon kunnen zijn voor je kinderen. Uiteindelijk hebben die er natuurlijk meer aan dat jij beter bent/wordt.
En ik weet ook niet in hoeverre dit haalbaar is, zelf dus ook geen ervaring mee.
Het lijkt me echt superzwaar, sterkte!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Jan 2018 19:23

Re: Burn-out icm kinderen

En hoe je ooit weer energie hoe gezin en werk gaat hebben.... Dat gaat echt weer beter worden! Je gaat je niet voor altijd zo voelen. Al lijkt het nu en misschien nog wel een tijd uitzichtloos, echt, het wordt weer beter.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jan 2018 19:35

Re: Burn-out icm kinderen

Ach gossie, dat klinkt echt rot. Ik leef oprecht met je mee, er klinkt zoveel wanhoop in je bericht. Ik weet niet uit ervaring hoe een burn-out voelt, maar ik weet wel dat ik op een dag als vandaag waarop ik gewoon moe ben van de drukke werkweek, een paar uurtjes met mn kinderen alleen zijn al behoorlijk zwaar voelt. Voor jou moet het echt niet te doen zijn.
Ik zou het bespreekbaar maken met je zorgverlener. Als de start van dat traject nog ff duurt, maandag de huisarts bellen voor een afspraak. Daarnaast met je partner bespreken en je netwerk inschakelen. Heb je vrienden of familie die kunnen bijspringen? Dit is wel het moment om hulp te vragen.
<<

Anoniem247

Bericht 20 Jan 2018 19:47

Re: Burn-out icm kinderen

* *

Heb je niet iemand in de buurt die je af en toe een middagje kan ontlasten? Zus, (schoon)moeder, vriendin? Ik zou dat echt doen hoor. Je moet echt even dingen gaan doen wat je echt leuk vind en waar je blij van wordt. Wat vind je bijvoorbeeld leuk om te doen?
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 21 Jan 2018 14:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem236

Bericht 20 Jan 2018 21:07

Re: Burn-out icm kinderen

Weggehaald, maar pb sturen mag.

Sterkte en probeer op je parttime dagen hulp in te schakelen om de kinderen op te vangen
<<

Anoniem231

Bericht 21 Jan 2018 03:48

Re: Burn-out icm kinderen

Sterkte! Er zit zoveel onmacht in jouw verhaal. Ik weet niet hoe een burn-out is maar ik denk even hardop mee.

Het is niet gek dat de jongens jou gaan uittesten, ze voelen alles aan. Maar het is gewoon niet fijn.

Heb jij dit met jouw man besproken? Misschien heeft hij een oplossing? Zijn er familie of vrienden in de buurt die jou kunnen helpen?
Kunnen jullie niet gaan werken met een beloningssysteem? Als ze jou goed helpen of luisteren dat ze dan met jouw man naar een binnenspeeltuin mogen bijvoorbeeld?
Op die momenten kan jij weer jouw rust nemen.
Kan je geen hulp krijgen via de dokter of consultatiebureau, dat er iemand mee kijkt?

Wat lijkt mij dat moeilijk zeg! Probeer hierbij niet aan jouw werk te denken, hoe moeilijk dat ook is.
<<

Anoniem239

Bericht 21 Jan 2018 07:11

Re: Burn-out icm kinderen

Bedankt voor jullie reacties!

Gelukkig neemt mijn vriend al veel uit handen. Hij doet veel in huis en als hij thuis is van werk dan gaat hij met de kinderen in de weer. Vaak ook samen omdat ik de kinderen beter kan handelen als hij er bij is.

Mijn schoonouders zijn gelukkig bereid om de kinderen zo af en toe uit handen te nemen maar ik wil het ook niet opdringen. Helaas woont mijn familie wat verder weg waardoor ik niet even kan bellen om ze even een paar uur te droppen.

Ik hoop dat ik in het nieuwe traject wat ik krijg voornamelijk handvaten ga krijgen voor het omgaan thuis.

Wat ik nu al veel doe is naar een (binnen)speeltuin gaan of kinderboerderij of het bos. We hebben namelijk sinds oktober een pup, soort therapie hondje is het geworden bijna. Dat beestje geeft me ritme en regelmaat en zorgt dat ik buiten ben. Wat echt fijn is en me ook energie geeft.

Maar ik kan het huis niet blijven ontvluchten en steeds maar dingen ondernemen want te veel breekt ook weer op.
<<

Anoniem242

Bericht 21 Jan 2018 09:33

Re: Burn-out icm kinderen

Ook ik herken het van de periode dat het ook niet goed ging met mij. Ik was net alleenstaande ouder en als mijn zoon er was, was hij ook volledig voor mij. Ik heb toen heel bewust meer opvang dagen gekozen zodat ik de tijd goed kon verdelen. En de uurtjes voor het naar bed gaan net wel nog trok. Ik weet niet of dat een optie is? Je oudste zit al op school misschien kun je voor de jongste een extra dagje afnemen?
Je gat door een pittige periode en al je energie is gericht op je herstel. Logisch dat je opgebrand bent om ook nog voor de kindjes te zorgen. Je machteloosheid daarin snap ik heel goed. Geef ze maar wat vaker de tablet of een filmpje. Ze worden er echt niet slechter van. Als jij daardoor iets meer kan hebben, hebben de kinderen daar echt meer aan.

Fijn om te horen dat je zoveel steun aan je man hebt. Dat is heel belangrijk.
Sterkte!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Jan 2018 09:50

Re: Burn-out icm kinderen

Wat ontzettend rot, Keshi! Ik heb verder geen nieuwe tips voor je, maar wens je wel heel veel sterkte. Hopelijk geeft de nieuwe therapie je fijne handvatten waar je iets mee kunt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Jan 2018 19:18

Re: Burn-out icm kinderen

Ach wat rot Keshi! Ik heb geen tips voor jou.
Maar wil je wel sterkte wensen!
2014 2016
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 22 Jan 2018 22:27

Re: Burn-out icm kinderen

Dat is echt een kwestie van overleven... ik had vorig jaar een burn out. 4 kinderen waarvan 1nog helemaal thuis en een man die natuurlijk gewoon moet werken. Hoe ik het overleefd heb... tja per dag leven en de uren dat ze er niet zijn slapen. Echt veel slapen. In de avond ook vroeg naar bed. Het wordt echt beter, maar het helpt je in ieder geval niks als je gaat vechten tegen je burn out (bijv de gedachte weer paraat moeten zijn voor je werk). Maak het jezelf makkelijk: ik heb de kinderen echt regelmatig voor de tv gezet. Vonden zij niet erg en bij mij was het even wat beter te doen. Verder droeg ik vaak oordopjes zodat de prikkels minder werden (nu nog regelmatig) en ben ik supplementen gaan gebruiken om mijn lichaam weer op peil te krijgen.

Herstellen van een BO begint echter met accepteren hoe het is en daar het beste van maken. Dus geen hoge eisen meer stellen aan jezelf. Ook al denk je dat je dat misschien al niet meer doet, toch is het vaak wel zo.

Op Facebook heb je de groep Jong Burnout 25+. Lees daar eens mee als je dat niet al doet, daar zit iedereen in dezelfde situatie.

Sterkte... het wordt écht beter...
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 22 Jan 2018 22:30

Re: Burn-out icm kinderen

Keshi schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Gelukkig neemt mijn vriend al veel uit handen. Hij doet veel in huis en als hij thuis is van werk dan gaat hij met de kinderen in de weer. Vaak ook samen omdat ik de kinderen beter kan handelen als hij er bij is.

Mijn schoonouders zijn gelukkig bereid om de kinderen zo af en toe uit handen te nemen maar ik wil het ook niet opdringen. Helaas woont mijn familie wat verder weg waardoor ik niet even kan bellen om ze even een paar uur te droppen.

Ik hoop dat ik in het nieuwe traject wat ik krijg voornamelijk handvaten ga krijgen voor het omgaan thuis.

Wat ik nu al veel doe is naar een (binnen)speeltuin gaan of kinderboerderij of het bos. We hebben namelijk sinds oktober een pup, soort therapie hondje is het geworden bijna. Dat beestje geeft me ritme en regelmaat en zorgt dat ik buiten ben. Wat echt fijn is en me ook energie geeft.

Maar ik kan het huis niet blijven ontvluchten en steeds maar dingen ondernemen want te veel breekt ook weer op.


Als jouw leven dat voor nu makkelijker maakt zou ik niet weten waarom je dat niet zou moeten doen.
<<

Anoniem302

Bericht 29 Jan 2018 13:06

Re: Burn-out icm kinderen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem302 op 18 Mei 2021 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem239

Bericht 01 Feb 2018 21:05

Re: Burn-out icm kinderen

Wat heftig Grey! Ik heb jullie reacties gelezen en ik probeer morgen even uitgebreid te reageren via de laptop!

Ik kan in ieder geval 5 maart terecht voor een intake en dan een week later voor een vervolg en weer een week later het behandelplan.

Nogmaals dank en morgen reageer ik op jullie!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers