Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Dec 2017 21:35

Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Hoe heb jij dat aangepakt? Ik ben helaas nogal perfectionistisch aangelegd, dus volgens mij pak ik het veel te grondig aan. Wat doe je wel en wat doe je niet? Zorg je dat je huis constant netjes is of moet er ook gewoon geleefd kunnen worden? Hoe pak je het aan als je huisdieren hebt? Tips zijn welkom :ja:
<<

Anoniem313

Bericht 30 Dec 2017 21:50

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Oh, ik vond het verschrikkelijk.
Voor de foto’s hebben wij nauwgezet de lijst met opmerkingen van de makelaar uitgevoerd. Alle losse spullen weg, niets meer op kasten, onkruid tussen de tegels vandaan, dat soort dingen. We hebben toen heel veel spullen weggedaan of naar de berging verhuisd, en nog steeds (3-4 maanden later) zijn we geregeld dingen kwijt omdat we iets te rigoureus hebben opgeruimd.
De bezichtigen volgden vrij snel daarna dus daar hoefden we weinig voor te doen: ff rommeltjes weg, fornuis schoon en bloemen op tafel. Gelukkig hadden we er maar 2 en was het toen verkocht.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Dec 2017 21:56

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Haha ik vind het ook vreselijk! Heb de vorige keer (3 jaar geleden) nog vers in mijn geheugen staan. Heb ook tegen de makelaar gezegd dat we maar op 3 dagen per week bezichtigingen willen, anders worden we helemaal gek.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Dec 2017 22:23

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Ik zie daar nu al tegenop! We hebben een te klein huis met weinig bergruimte, dus waar laat ik dan alles?? Dat wordt rigoureus weggooien dus...
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem336

Bericht 30 Dec 2017 22:28

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Ik had bij binnenkomst van de fotograaf 2 mededelingen

1. Doe de deur van de trapkast NIET open
2. Doe de deur van de schuur NIET open

Oftewel, alle onnodige zooi opbergen. En houd het zo neutraal mogelijk.

En ga niet met dezelfde accessoires door het hele huis slepen.
Bekenden hebben ook hun huis te koop staan, en ik heb vorig jaar een keer een houten plateau gegeven. Op de foto zie ik dat ding in de keuken, op de eettafel, boven op de slaapkamer, op de logeerkamer :smile:
Ik vind dat zo stom.

En anders gooi je het in de kofferbak oid. En je kunt met de fotograaf meelopen, dus zet je onnodig spul even in een kamer, en als de fotograaf daar komt, sleep je m even weg.

Bij bezichtigingen moet het wel wat meer leven. Verwarming aan, beetje gezellige sfeer, etc..
<<

Anoniem247

Bericht 30 Dec 2017 22:33

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Ik vond het ook echt verschrikkelijk die tijd. Ik zorgde dat het opgeruimd was en blinkend schoon. Maar zo opgeruimd als op de foto’s was het niet. Ik moest bijv. het aanrecht zo leeg mogelijk maken en dingen zoals de waterkoker, zeeppompje en fruitschaal liet ik dan gewoon staan.

Onze kat deden we in een reismandje en die zetten we buiten op het balkon in de schaduw neer. Als de makelaar dan weg ging zetten hij het reismandje binnen en deed het deurtje open. Dit moet je makelaar wel willen doen natuurlijk. Die van ons was echt heel aardig en dit was ook zijn eigen idee.

Suus ik zou dan zolang spullen in verhuisdozen stoppen en ze in de schuur, onder een afdak, op zolder oid neerzetten.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Dec 2017 22:57

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Wij hebben ook alles opgeruimd, zijn al 100x naar de stort geweest. Alles wat nog over is zit in plastic bakken en staat op zolder.
Wij hebben ook twee katten, één gaat bij m’n schoonouders logeren tijdelijk, de ander blijft thuis of neem ik mee naar mijn ouders op de dag zelf.
Ik ben bang dat als ik dingen in de schuur ga zetten ze ook in de schuur gaan kijken tijdens de bezichtigingen :silent: Had al bedacht om het wasgoed (ik loop wat achter hahaha) in de auto te leggen. Ik zal het donderdag nog wel even overleggen met de makelaar, waarschijnlijk maak ik me zorgen om niks want zowel de makelaar als de taxateur was ontzettend enthousiast over ons huis gelukkig.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 30 Dec 2017 23:23

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Wij hadden het geluk dat mijn man een grote bestelbus heeft. Die zette ik een uur of twee voor de bezichtiging voor de deur en daar gingen alle losse troepjes in, hondenmand, voerbakjes, schoenen, laarzen, noem maar op. Binnen no time was het helemaal opgeruimd en na de bezichtiging ging alles weer naar binnen ;-)

Wij hadden geen makelaar, dus een van ons ging meestal wandelen met de hond en de kinderen terwijl de ander de rondleiding deed.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Patsy

Bericht 31 Dec 2017 07:03

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Ik vind het vreselijk.

Voor de foto's hebben we veel weggegooid of in de trapkast of op zolder gezet, hier werden geen foto's van gemaakt. Verder liep ik achter de fotograaf aan vanalles weg te halen, stekkers uit het stopcontact te halen, enz.

Voor bezichtigingen ben ik iets minder kritisch, dan is het schoon en netjes. Maar met 2 jonge kinderen vind ik het een uitdaging.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 31 Dec 2017 08:31

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Voor de foto’s zijn wij wel rigoreus te werk gegeaan. Alles spik en span. Inhoud van de garage stond op de oprit van de buren. We hadden verder alleen alles aan 1 kant van de de tweede verdieping gezet, en dit is niet gefotografeerd en gefilmd(er is van onze woning ook zo’n ‘loop door de woning film’ gemaakt).

Met bezichtigingen zorg ik wel dat alles netjes en schoon is. Maar dan zien ze de rommelkant op de 2e verdieping wel natuurlijk. Meestal hangt er ook was. Maar goed wij wonen hier natuurlijk gewoon. Ik hoop dat we volgende week de laatste bezichtiging hebben :smile: .
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 31 Dec 2017 09:36

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Wij hebben ons huis voor de foto's super leeg en netjes gemaakt. Veel in de schuur en ook de auto zat bomvol. Weghalen tijdens het fotograferen ging niet want er werden 360 graden foto's en een filmpje gemaakt. Tijdens het fotograferen hebben we wel veel dingen nog in het toilet gezet. Dat was een tip van de fotograaf.

Meteen de week erna hebben we een kijkdag gehad. Toen was alles dus nog vrij netjes. Heb wel wat dingetjes laten staan toen zoals de waterkoker en wat fotolijstjes etc.
Daarna was het gelukkig verkocht, want als we dit meerdere keren hadden moeten doen pff.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem306

Bericht 03 Jan 2018 15:56

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Bij het maken van foto's zijn we heel rigoureus te werk gegaan. Zo leeg, netjes en schoon mogelijk. Met de bezichtigen heel veel spullen in dichte kasten gestopt en in de kelderbox. Anders was het geen doen. We hebben nog wel 1 keer voor niks opgeruimd en schoongemaakt. Kregen we 15 minuten voordat ze zouden komen telefoon, dat het niet doorging. Gelukkig direct daarna telefoon dat iemand anders ons tegenbod had geaccepteerd en het huis verkocht was.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Jan 2018 15:59

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Voor de foto hadden wij het heel netjes gemaakt, maar toch heeft de makelaar die de foto's kwam maken nog wat extra dingen weggehaald of anders neergelegd. Bij bezichtigingen waren we wat minder streng (ik zeg meervoud maar we hebben maar 1 bezichtiging gehad, haha). Gewoon stofzuiger erdoor, zorgen dat er geen afwas op het aanrecht stond of andere onnodige prullen, bed netjes opgemaakt, gordijnen open etc. etc.

Gelukkig volgde de bezichtiging vrij snel op het maken van de foto's dus de meeste spullen waren nog weg en het huis was nog redelijk leeg.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Jan 2018 20:32

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Zowel voor de foto’s als tijdens de bezichtigingen ging alle meuk de auto in haha
2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Jan 2018 22:39

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Onze auto zit inmiddels ook vol, maar dat gaat nogal snel met een fiat 500 :lol: We zijn er bijna klaar voor, nog de laatste dingen morgenochtend. Best fijn trouwens zo’n leeg huis, misschien toch nog wat meer spullen wegdoen :D
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 04 Jan 2018 21:27

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtiging

Ik zie er best wel tegenop. We wonen vrij klein en onze berging staat al behoorlijk vol, dus geen idee waar we onze normale spullen moeten laten. Voor de foto’s lijkt het me geen probleem, maar appartementen staan hier gemiddeld anderhalf jaar te koop en zo lang ga ik echt m’n huis niet blinkend schoon en opgeruimd houden. De kat in een mandje op het balkon is hier ook geen goed idee, dan krijst hij de hele boel bij elkaar :laughcry:
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Jan 2018 16:45

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Morgen is het zover, de eerste bezichtigingen. In totaal staan er nu bijna 30 gepland voor de komende 5 werkdagen. Ik neig ernaar om het op de manier van Elliot te doen, alles netjes achterlaten maar ga niet super poetsen. Anders kan je me wegbergen volgende week. Gelukkig gaan onze beide katten uit logeren :)
<<

ChiQ

Bericht 20 Jan 2018 09:58

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Scandic schreef:Morgen is het zover, de eerste bezichtigingen. In totaal staan er nu bijna 30 gepland voor de komende 5 werkdagen. Ik neig ernaar om het op de manier van Elliot te doen, alles netjes achterlaten maar ga niet super poetsen. Anders kan je me wegbergen volgende week. Gelukkig gaan onze beide katten uit logeren :)



Hoe zijn de bezichtingen gegaan Scandic?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Jan 2018 11:20

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Leuk dat je het vraagt ChiQ! Het gaat goed, maandag/dinsdag komen er nog 10 kijkers. We gaan het huis op inschrijving verkopen, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Komt vast goed en ik ben blij als we dit weer gehad hebben :)
<<

Anoniem247

Bericht 20 Jan 2018 11:34

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Spannend Scandic! Hier zit echt wel een koper tussen! Waarom laten jullie de mensen die interesse hebben eigenlijk niet bieden vanaf de vraagprijs? Dan kan je er nog meer uithalen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Jan 2018 12:22

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Dat komt wel goed hoor Ava, het wordt sowieso boven de vraagprijs verkocht :)
<<

Anoniem246

Bericht 20 Jan 2018 12:46

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Ik moest gisteren aan het forum denken en de meiden die echt heel veel bezichtigingen krijgen. Ik vond het schoonmaken/opruimen gisteren verschrikkelijk. Mijn man was vanochtend nog dagelijkse gebruiksvoorwerpen uit kasten en laden aan het trekken. Er mocht maar weinig persoonlijk liggen. Mijn laptop heb ik op de bank gelaten, terwijl hij eigenlijk weg moest. Maar sjees, ik leef hier ook nog. En dit was dan één kijker in de net niet vier maanden. Vier in totaal van de vier maanden dat het huis te koop staat. Maar ik wil er toch geen 30 al is het nog zo.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jan 2018 12:57

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Raphanus Sativus schreef: Mijn laptop heb ik op de bank gelaten, terwijl hij eigenlijk weg moest. Maar sjees, ik leef hier ook nog.


Hahaha, ik moet wel om je lachen hoor RS. Je wilt zo graag weg, je huis staat al maanden te koop, en dan komt er eens een keer een kijker - en dan is je laptop van de bank halen teveel werk? Heb je soms een luie Evert op je rug :smile:
<<

Anoniem246

Bericht 20 Jan 2018 13:08

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Caulfield schreef:
Raphanus Sativus schreef: Mijn laptop heb ik op de bank gelaten, terwijl hij eigenlijk weg moest. Maar sjees, ik leef hier ook nog.


Hahaha, ik moet wel om je lachen hoor RS. Je wilt zo graag weg, je huis staat al maanden te koop, en dan komt er eens een keer een kijker - en dan is je laptop van de bank halen teveel werk? Heb je soms een luie Evert op je rug :smile:


Het hele huis was schoon. Zelfs het bed heeft plaatsgemaakt voor de stofzuiger. Luie Evert? Nah! Gewoon fan van mijn laptop op de bank. Zodat ze weten dat ze geen computerhoekje hoeven te maken, de bank volstaat. :smile:
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Jan 2018 13:44

Re: Huis klaarmaken voor verkoop/fotoshoot/bezichtigingen

Haha nou dat zou mij ook niet gebeuren hoor, ik zorg wel dat het huis héél netjes is. Mensen moeten zich wel thuis kunnen voelen in jouw huis en het geeft een fijn gevoel als je als kijker ziet dat de huidige bewoners goed voor hun huis zorgen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers