Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis verkopen

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Jan 2018 08:34

Re: Huis verkopen

Wij hebben ons huis zelf verkocht eind september, de overdracht is over een maand.

Wij hadden al twee makelaars over de vloer gehad van het makelaarskantoor van een bekende, waarmee we het ook aangekocht hadden maar de makelaar die we toegewezen kregen hadden we geen klik mee en dus nog een ander kantoor. Ze kwamen beide op een vraagprijs van 375.000euro uit maar gaven wel aan dat het tegenwoordig meer vanaf prijzen zijn. Courtage zat op 1.2 procent, de ene makelaar wilde boven de 400.000 een extra bedrag hebben. Mijn man heeft toen aangegeven met hem de beste klik te hebben maar dat hij wel iets aan zijn courtage moest doen, dus toen bood hij 1% en niet die toeslag boven de 400.000. Wat dat betreft valt er dus bij makelaars in deze woningmarkt ook wel wat te onderhandelen.

Toen sprak mijn man een buurman die net zelf zijn appartement verkocht had en vroeg hem om wat tips, waarop hij aangaf dat zijn broertje heel graag in dit pand wilde wonen en hij misschien wel interesse had (zijn appartement was te duur voor hem). We hebben hem vervolgens wat zelfgemaakte foto's gestuurd en aangegeven dat ze konden komen kijken.
Wij hadden al een huis gekocht maar wel onder voorbehoud verkoop eigen woning, dus er zat wel haast achter. Uiteindelijk is het stel diezelfde avond nog komen kijken en de zondag daar op met hun ouders. We hebben toen aangegeven dat we maandagochtend uiterlijk reactie wilde hebben en dat we anders de makelaar een go zouden geven om het verkoopproces in gang te zetten. We hebben geen vraagprijs genoemd, gezegd dat zij moesten aangeven wat ze het waard vonden.

Uiteindelijk deden ze een bod wat ruim boven die 375.000 euro lag en zonder voorbehoud financiering. Mijn man heeft nog onderhandeld en we zijn in het midden uitgekomen. Met dit bod en het niet hebben van de makelaarskosten zijn we 50.000euro hoger uitgekomen dan wat de makelaars ingeschat hadden.

Daarna volgde er wel even wat papierwerk, het opvragen van het energielabel, de kadasterstukken, de vve stukken, eigendoms papieren ed, daar zijn we echt wel een aantal avonden mee bezig geweest. Mijn schoonzus is jurist in deze sector en heeft ons wat geholpen en het contract door gelezen ( in Amsterdam waar wij wonen maakt de notaris de koopovereenkomst en daar teken je die ook). Vanuit beide partijen wilde we ook snel naar de notaris om het definitief vast te leggen dus dat verliep ook soepel. Overigens was het bod kostenkoper dus de kopende partij regelt het notaris deel.

Alles bij elkaar wel een paar avonden werk en echt wat uitzoek werk omdat wij echt leken zijn op dit gebied. Maar heerlijk dat we niet het hele huis overhoop hadden ivm de foto's, we maar twee bezichtigingen hadden en uiteraard de uitkomst, dat was die paar avonden stress wel even waard.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Patsy

Bericht 11 Jan 2018 09:12

Re: Huis verkopen

Als je al geïnteresseerden hebt zou ik het wel doen. Maar wanneer die er nog niet zijn lijkt het mij te veel gedoe.

Wij hebben ons huis gekocht van vrienden, ook zonder tussenkomst van een makelaar. Voor de verkopers wel wat gedoe, maar prima te doen. Begreep ik toen van ze.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Jan 2018 12:42

Re: Huis verkopen

Ons huis staat sinds gisteren te koop en er staan nu al 11 kijkers gepland voor komende week. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Sowieso opeens veel reuring in ons hofje vandaag, normaal komt er alleen bestemmingsverkeer dus valt nu wel op dat er ‘vreemde’ mensen komen kijken haha.
<<

Anoniem246

Bericht 19 Jan 2018 16:24

Re: Huis verkopen

Wij hadden vandaag een kijker voor het huis. De makelaar belde ons achteraf. Het betreft een vrouw en ze was ontzettend enthousiast en volgens de makelaar gaat zij een bod doen, nadat ze voor een tweede keer heeft gekeken. Mijn man is, net als de makelaar, enthousiast en optimistisch. Ik niet. Maar dat komt misschien omdat ik altijd heb gezegd dat een vrouw het huis niet moet kopen. Er moet teveel gebeuren en dat kost haar of teveel geld of ze verzuipt erin. Mijn man zegt dat ik me daar niet druk om moet maken en dat als zij het huis wil kopen, zij het huis mag kopen. We wachten af.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Jan 2018 16:59

Re: Huis verkopen

Dat zou mooi zijn RS, spannend! Waar gaan jullie wonen als jullie huis verkocht is? Al iets op het oog?
<<

Anoniem246

Bericht 19 Jan 2018 17:05

Re: Huis verkopen

Scandic schreef:Dat zou mooi zijn RS, spannend! Waar gaan jullie wonen als jullie huis verkocht is? Al iets op het oog?


Mijn man heeft al twee jaar zijn droomhuis gevonden aan de overkant van 'het kanaal'. Ik vond het in eerste instantie een verschrikkelijke woning, maar inmiddels is het huis zo verschrikkelijk niet meer. Het huis staat al twee jaar te koop en we weten dat ze er veel aan hebben gedaan in de afgelopen twee jaar. Hun vraagprijs is alleen veel te hoog (Het westen zou ons uitlachen :P ). Ach kopen wordt hem sowieso niet de het komende jaar, denk ik. Maar misschien vinden ze het leuk als we huren met recht van eerste koop? Wishful thinking. Maar dromen mag. :angel:

En anders een huurwoning via de woningbouwvereniging en waar maakt niet uit. Als we dit huis maar kwijt zijn.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Jan 2018 17:56

Re: Huis verkopen

Raphanus Sativus schreef:Wij hadden vandaag een kijker voor het huis. De makelaar belde ons achteraf. Het betreft een vrouw en ze was ontzettend enthousiast en volgens de makelaar gaat zij een bod doen, nadat ze voor een tweede keer heeft gekeken. Mijn man is, net als de makelaar, enthousiast en optimistisch. Ik niet. Maar dat komt misschien omdat ik altijd heb gezegd dat een vrouw het huis niet moet kopen. Er moet teveel gebeuren en dat kost haar of teveel geld of ze verzuipt erin. Mijn man zegt dat ik me daar niet druk om moet maken en dat als zij het huis wil kopen, zij het huis mag kopen. We wachten af.


De jaren ‘50 hebben gebeld, en ze willen hun vrouwbeeld terug.

Fijn dat ze enthousiast was!
<<

Anoniem246

Bericht 19 Jan 2018 18:02

Re: Huis verkopen

Haha, oeps sorry. Ze heeft goed carrière gemaakt binnen haar bedrijfstak, maar ik wil haar zo graag behoeden voor een grote fout. Het is niet dat ik niet denk dat een vrouw het niet kan, ik heb het immers ook zonder mijn man gedaan, maar ik vind mijn eigen huis nogal een uitdaging. En ja, dan maak ik de domme denkfout te denken dat een vrouw mijn fouten niet ongedaan kan maken. Ik kon het niet. Misschien moet ik het vooral bij mezelf houden in dit geval.
<<

ChiQ

Bericht 19 Jan 2018 19:06

Re: Huis verkopen

Met flink wat geld is jouw huis ook te handelen hoor RS.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2018 19:12

Re: Huis verkopen

Hebben jullie eigenlijk nog verhuisplannen Chiq? Tijdje terug had je iets op het oog toch? Of toch maar hier blijven voorlopig?
Ik zag je hier reageren en moest er ineens aan denken en was benieuwd.

RS, ik hoop van harte voor je dat het huis gauw verkocht wordt. Aan een vrouw, man, hamster, wat dan ook.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem246

Bericht 19 Jan 2018 19:22

Re: Huis verkopen

ChiQ schreef:Met flink wat geld is jouw huis ook te handelen hoor RS.


Punt is dat hij dat nog niet waard is. Maar niet mijn probleem.
<<

ChiQ

Bericht 19 Jan 2018 20:25

Re: Huis verkopen

Marin, juul zit nu op een hele leuke basisschool, en daar willen we hem niet vanaf halen maar hier in het oude centrum zijn woningen die we prachtig vinden, van die klassieke woningen, met en suite duren en grote woningen, dan hoeft Juul niet naar een andere school maar wij willen als er wat te koop komt wel verhuizen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 19 Jan 2018 20:33

Re: Huis verkopen

Spannend RS, een enthousiaste kijker! Komt ze snel nog een keer kijken?
Wij waren dicht bij een koper, eens over de prijs en na gisteren nog een keer te hebben gekeken hebben ze er toch vanaf gezien. Pfff.. ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Heb geen zin meer om steeds de kinderen weg te moeten brengen om het huis ‘kijkklaar’ te maken. Maarja.. we willen wat he. Hopelijk snel weer nieuwe kijkers.
<<

Anoniem246

Bericht 19 Jan 2018 20:43

Re: Huis verkopen

Kajaka, volgens de makelaar gaat het nu snel achter elkaar gebeuren. Hij heeft het volste vertrouwen in de vrouw. Dus tweede bezichtiging en ook een bod. Ik kan niet anders dan benieuwd zijn. Al heb ik zo mijn bedenkingen. Maar ik mag niet denken a la '50 jaren en moet denken dat ze al het geld hebben. Dat probeer ik dan maar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2018 20:49

Re: Huis verkopen

Snap dat je 'm op dezelfde basisschool wil houden. Wie weet, als er nog eens wat te koop komt.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Bericht 20 Jan 2018 07:20

Re: Huis verkopen

Wat balen Kajaka! Wat een gedoe is het ook hè, het huis netjes krijgen (en houden) net 2 kunderen. Uk ben gewoon blij als er een bezichtiging is wanneer ik aan het werk ben. Dan is het 's ochtends even stress en daarna kan ik er niks meer aan veranderen en komt er geen rotzooi bij door de kinderen.

RS, spannend zeg! Niet te veel bezig zijn met wat die vrouw allemaal wel of niet zou kunnen of willen. Je denkt nu voor haar. Ik duim voor je!

Pfff ik ben er nu al klaar mee. Het huis staat nu een maand te koop, meerdere kijkers gehad, allemaal enthousiast, maar uiteindelijk gaan ze toch verder met een ander huis. Ik baal er echt even van. Wil hier zo graag weg. We zijn nog in afwachting van de kijkers van vorige week, die zouden na het weekend iets laten horen. Duim, duim, duim...
<<

Anoniem246

Bericht 20 Jan 2018 11:41

Re: Huis verkopen

Zoveel kijkers en dan geen koper. Dat lijkt me frustrerend, Katrien. Ik hoop dat de koper er snel tussen zit en dat je niet alleen maar kijkers krijgt.

Inmiddels heb ik het voor mezelf gerelativeerd. Mijn verwachting was een hele brede man met loodgietersachtergrond. Het blijkt een vrouw met een eigen, goede carrière. Ik neem nu aan dat als ze mijn woning koopt dat ze weet wat ze koopt. Het is niet aan mij om te bepalen of het een foute keuze is. Het is voor ons belangrijk dat we gaan verhuizen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 13 Feb 2018 19:53

Re: Huis verkopen

Hoe gaat het met het verkopen van de huizen? Zijn er nog wat ontwikkelingen?

Het lijkt er bij ons op dat we ons huis verkocht hebben. Vorige week dinsdag kijkers(kwamen voor de tweede keer), deden een (veel te) laag bod. Niet op ingegaan. Toen ineens vrijdag 2 kijkers en 1 daarvan deed direct een goed bod. We hebben er nog iets bij kunnen snoepen en we hebben inmiddels al een voorlopig koopcontract getekend. Het is wel op voorbehoud van financiering en verkoop eigen woning(die in principe ook op die voorwaarde is verkocht). Spannend dus!!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Feb 2018 21:15

Re: Huis verkopen

Gefeliciteerd Kajaka!
<<

Anoniem246

Bericht 14 Feb 2018 11:49

Re: Huis verkopen

Gefeliciteerd Kajaka!

Afgelopen maandag kreeg ik in de ochtend een telefoontje van een medewerker van het makelaarskantoor. Ze hadden op donderdag een vrij verwarde man op kantoor gehad. Hij zocht een huis en had gevraagd wat ze zoal hadden. Na wat doorvragen bleek hij op zoek te zijn naar een appartement. En dus stelde zij ons appartement voor. Hij had vluchtig gekeken en toen aangegeven dat hij het huis wel graag wilde zien. Of het vandaag niet kon? Nee, dat kon niet. Maar ze kon wel een afspraak voor hem inplannen en de eerste vrije plek was op maandag om 13.00u. Zonder de agenda te verversen, heeft ze de afspraak ingepland. Toen de man weg was en zij de agenda daadwerkelijk had ververst, zag ze dat de makelaar zelf ook net een afspraak had ingepland. Ze heeft de man geprobeerd terug te bellen, maar het nummer dat hij had opgegeven werd niet beantwoord. Al met al belde ze maandag om aan te geven dat die man voor de deur kon staan en dat we dan de man moesten terugverwijzen naar het makelaarskantoor. Gek genoeg stond de man zelf om 11.00u weer bij hun in hun kantoor. Ze hebben gelijk een afspraak in gepland voor vandaag, want zo zei ze: Hij mag dan verward overkomen, maar ik kan niet in zijn portemonnee kijken en hem vanwege zijn verwardheid de deur wijzen.

Goed, vandaag dus de bezichtiging en dat al om 09.00u. Mijn man en ik zijn vanochtend maar even gaan ontbijten bij de Hema. Best te doen zo'n 2 euro ontbijt. Om 09.30u belde de makelaar al. De man had het appartement gezien en wilde kopen. Of hij er volgende week al in kon? Makelaar heeft aangegeven dat dit in overleg moet en zeker niet binnen een week geregeld is. De man gaf aan dat hij geen hypotheek hoefde te regelen, dat hij zelf vermogend is en dat als we tot een akkoord komen, hij zo snel mogelijk in het appartement wil. Of dat voor ons ook een optie is? Nou ja, dat komt wel goed. Als het huis maar weg is.

Al met al een heel vreemd verhaal. Maar de makelaar gaat nu onderzoeken of hij daadwerkelijk vermogend is. En zo ja, dan kan het maar zo zijn dat ons huis verkocht is. Maar dat is dus afwachten... Blijft een raar verhaal, maar als dat de woning verkoopt, dan vind ik het dikke prima dat de man wat verward overkomt...
<<

Patsy

Bericht 14 Feb 2018 12:08

Re: Huis verkopen

Kajaka, gefeliciteerd! Jullie hebben nog niks anders toch, of vergis ik me?

RS, wat een bijzonder verhaal. Hoe is het met die vrouw afgelopen die ook geïnteresseerd was?

Ons huis is ook, onder voorbehoud, verkocht! Ik ben zo blij, hoewel het nog even spannend is natuurlijk. Lekker weg hier, op naar een nieuwe plek.
<<

Anoniem246

Bericht 14 Feb 2018 12:15

Re: Huis verkopen

Katrien, nooit meer iets van gehoord. We hebben daarna nog een kijker gehad. Maar ook dat is niets geworden. Als ik al dacht dat het niet goed zat in de woning, blijkt nu de VvE ook een groot hekelpunt.

Gefeliciteerd met jullie verkoop!
<<

Patsy

Bericht 14 Feb 2018 12:24

Re: Huis verkopen

Wat balen RS! Ik hoop echt voor je dat deze man inderdaad geld genoeg heeft om jullie woning te kopen. Hoe eerder hoe beter.
<<

Anoniem246

Bericht 14 Feb 2018 12:27

Re: Huis verkopen

Katrien schreef:Wat balen RS! Ik hoop echt voor je dat deze man inderdaad geld genoeg heeft om jullie woning te kopen. Hoe eerder hoe beter.


Dat hopen wij ook! Als het huis verkocht is, kunnen we opnieuw beginnen. En daar kijken we erg naar uit. Ik heb hier nu acht jaar gewoond en dit huis heeft nooit als een thuis gevoeld. En ik wil een thuis, liever vandaag dan morgen.
<<

Anoniem249

Bericht 14 Feb 2018 13:29

Re: Huis verkopen

RS wat apart dat de makelaar zo gedetailleerd aan jou verteld wie er komt kijken. Lijkt me niet een hele professionele manier van handelen. Maar goed, laten we hopen dat hij het daadwerkelijk koopt. Zijn jullie er al uit qua prijs?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers