Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog een haarvraag

<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2018 09:34

Re: Nog een haarvraag

Elliot, mooi zeg! Toch al snel een heel verschil. Heb je eerst een final wash gedaan?
Het kan zijn dat je haar even moet wennen he, dat je krul bovenop even tijd nodig heeft om terug te komen.
Heb je ook een diffuser gebruikt? Dat kan ook helpen.

Edit: en was je conditioner ook CG-vriendelijk?
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 19 Jan 2018 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2018 09:41

Re: Nog een haarvraag

Oh en RS mocht je nog niet toe zijn aan de CG-methode wil ik je tegen de verzendkosten en verder kosteloos een hele doos haarproducten naar je opsturen :) Sommige al wel gebruikt, sommige niet.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 19 Jan 2018 11:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Jan 2018 11:35

Re: Nog een haarvraag

Elliot ik heb een beetje hetzelfde als jij. Mijn onderste laag heeft ook meer krul (slag is het eigenlijk) dan de bovenste laag. Dat schiet niet op idd.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jan 2018 13:49

Re: Nog een haarvraag

Carrie schreef:Elliot, mooi zeg! Toch al snel een heel verschil. Heb je eerst een final wash gedaan?
Het kan zijn dat je haar even moet wennen he, dat je krul bovenop even tijd nodig heeft om terug te komen.
Heb je ook een diffuser gebruikt? Dat kan ook helpen.

Edit: en was je conditioner ook CG-vriendelijk?



Nee geen final wash gedaan, misschien moet ik dat volgende week eerst doen. De conditioner is ook cg-proof. Diffuser kan ik ook proberen, ik heb het nu aan de lucht gedroogd.
Ik heb de bovenste plukken ook heel vaak met de stijltang behandeld dus die zullen wel een stuk droger zijn dan de rest van mijn haar.

♥♥
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 19 Jan 2018 14:12

Re: Nog een haarvraag

final wash heb ik nooit met dreft gedaan. een shampoo met sulfaten zonder siliconen en andere stoffen die enkel met sulfaten uitgewassen kunnen worden is ook goed. ik had daarvoor neutral shampoo.
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2018 14:14

Re: Nog een haarvraag

Elliot schreef:
Carrie schreef:Elliot, mooi zeg! Toch al snel een heel verschil. Heb je eerst een final wash gedaan?
Het kan zijn dat je haar even moet wennen he, dat je krul bovenop even tijd nodig heeft om terug te komen.
Heb je ook een diffuser gebruikt? Dat kan ook helpen.

Edit: en was je conditioner ook CG-vriendelijk?



Nee geen final wash gedaan, misschien moet ik dat volgende week eerst doen. De conditioner is ook cg-proof. Diffuser kan ik ook proberen, ik heb het nu aan de lucht gedroogd.
Ik heb de bovenste plukken ook heel vaak met de stijltang behandeld dus die zullen wel een stuk droger zijn dan de rest van mijn haar.

Ja, een steiltang is nooit zo goed voor de krullen dus dat zou best kunnen! En een final wash is aan te raden ja, anders zitten de verkeerde producten nog in je haar. Kan je lekker from scratch beginnen!
<<

Anoniem246

Bericht 19 Jan 2018 16:28

Re: Nog een haarvraag

Carrie, de medewerker van de Tuinen was op de hoogte van de werkwijze en ze zei ook dat ik ALLES moest vervangen. Dat ben ik ook van plan. Maar niet direct, omdat ik nog oude heb en het financieel deze week niet zo goed uitkomt. Volgende week kan ik gewoon terug naar de Tuinen en dan kan ik het gaan aanschaffen. Ondanks dat ik het nu allemaal nog doe met sulfaten-troep, is mijn haar wel al beter gaan zitten. Het oogt al minder dood en het is niet zo heel lang geleden dat ik het voor het laatst heb gewassen. Dus de CG-methode wil ik mezelf graag eigen maken. Dreft genoeg in huis, dus met de final wash moet het goed komen. :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jan 2018 18:04

Re: Nog een haarvraag

Nou, hou ons op de hoogte! Ik denk dat jij heel mooie krullen kunt hebben, ben benieuwd!
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 27 Feb 2018 18:11

Re: Nog een haarvraag

Carrie schreef:Doe een ‘final wash’ met Dreft (ja Dreft) hiermee was je alle siliconen en build op uit je haar.
Daarna breng je een silicone-vrij masker aan op je op drijfnatte haar, laat dat 20 minuten intrekken, dan doorkammen met je vingers of een grove kam, uitspoelen met koud water.
Breng je haar in model met de juiste producten.

Je kunt ja haar het beste 1 keer per week wassen, dus de week erna pak je je goede shampoo, daarna je conditioner (of haarmasker, wat jij prettig vindt) en dit laat je weer 20 minuten intrekken, doorkammen met je vingers of een grove kam, uitspoelen met koud water, in model brengen.

En een week later weer, that’s it!


Als ik terug ben van vakantie wil ik ook beginnen met de CG methode!
Carrie en UN, hebben jullie een lijstje met producten die jullie gebruiken en die fijn zijn?
Ik heb denk ik te fijn haar voor alleen conditioner, dus zoek ook een fijne shampoo.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Feb 2018 18:23

Re: Nog een haarvraag

Leuk azi! Ik ben niet zo strikt in de CG hoor, Carrie wel. Ik heb nu wel een fijn nieuw product dat CG is btw, dat is een leave in van Aunt Jackie’s (Quench). Het is vrij licht en dun, dus beter geschikt voor mijn (en ik denk ook voor jouw) haar dan de dikkere leave ins. Verder gebruik ik een mousse van Kruidvat die zonder sulfaten is.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 28 Feb 2018 08:45

Re: Nog een haarvraag

Leuk Azi! Mijn haar heeft echt nog nooit zo goed gezeten, heb 5 van de 7 dagen van de week een echt goede haardag. Top! Ik gebruik ook graag een shampoo hoor, van het alleen 'wassen' conditioner wordt mijn haar slap en vettig.

Ik gebruik met veel plezier de Boucleme-lijn. Zij hebben een milde zachte shampoo
Afbeelding

Daarna gebruik ik de conditioner
Afbeelding

Verder gebruik ik geen leave in, mijn haar is hierna zacht en goed gevoed.
Ik gebruik wel een gel om mijn krullen een goede definitie te geven.
Afbeelding

Deze gel doe ik sectie voor sectie in mijn haar. Dus plukje pakken, gel erin, doorkammen. Volgend plukje pakken, gel erin, dat plukje kammen. Als ik klaar ben dan scrunch ik het met een microvezelhanddoekje. Daarna plop ik het
Afbeelding

met deze handdoek, te koop voor € 0,89 bij Action
Afbeelding
maar dit kan ook met een t-shirt.
Zo hoef ik geen hitte meer te gebruiken d.m.v. de diffuser. En krijg ik toch volume en mooie krullen in mijn haar.

Ik ben helemaal blijjjjjj
<<

Anoniem301

Bericht 28 Feb 2018 09:09

Re: Nog een haarvraag

Oja, na die gel heb je dus wel harde krullen, die maak ik zachter door even een laag knotje in te doen, mijn haar staat ook helemaal omhoog en gek na die handdoek, maar door even een lage knot in te doen breek je het gellaagje en wordt het heel mooi.

Kijk nou, ja sorry maar dit is toch mooi of niet dan

https://www.youtube.com/watch?v=9ASx-pULn5Y
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 28 Feb 2018 10:46

Re: Nog een haarvraag

Un, wat voor mousse gebruik jij dan bijvoorbeeld? Ik heb van Schwarzkopf, maar dat zit de volgende dag dan zo slecht.
<<

Anoniem273

Bericht 28 Feb 2018 13:14

Re: Nog een haarvraag

Un, bedankt voor de tip!
Carrie, wat een fijne, uitgebreide reactie! Je haar zit echt geweldig <3
Ik ben al 1,5 jaar op zoek naar de juiste shampoo omdat ik dacht dat mijn krullen daarom zo slecht zaten. Ik wil echt heel graag beginnen met CG! Ga alvast de spulletjes bestellen voor volgende week :)
<<

Anoniem301

Bericht 28 Feb 2018 13:28

Re: Nog een haarvraag

Graag gedaan! Ik denk dat de belangrijkste stap voor goede krullen het aanbrengen van de gel is, sectie voor sectie, en het ploppen en crunchen.

Als je de producten zelf ook wil kopen raad ik je deze site aan, ze zijn het voordeligst en je hebt je producten binnen een week in huis.

https://www.lookfantastic.com/
<<

Anoniem336

Bericht 28 Feb 2018 13:43

Re: Nog een haarvraag

Helaas heb ik geen krullen, mijn zoon wel. Ik kan echter niet het juiste product vinden, om de krul er mooi in te krijgen, en te houden.
Ik was zijn haar 2x per week, dus dat moet verder geen probleem zijn voor deze methode, 1x is ook haalbaar. Ik ga mij eens inlezen!
<<

Anoniem301

Bericht 28 Feb 2018 14:20

Re: Nog een haarvraag

Elja schreef:Helaas heb ik geen krullen, mijn zoon wel. Ik kan echter niet het juiste product vinden, om de krul er mooi in te krijgen, en te houden.
Ik was zijn haar 2x per week, dus dat moet verder geen probleem zijn voor deze methode, 1x is ook haalbaar. Ik ga mij eens inlezen!

Ik was het sinds een paar weken 2 keer in de week. Living on the edge :smile:
<<

Anoniem336

Bericht 28 Feb 2018 14:24

Re: Nog een haarvraag

Hij traint op donderdag en heeft wedstrijd op zaterdag.
Dus 2x is bij nader inzien misschien toch meer de realiteit...

Ik heb nu een lijst gevonden met producten die bruikbaar zijn, eerst maar eens een shampoo zoeken. En mijn moeder nogmaals instrueren dat ze niet droog zijn haren moet kammen :)

Thanks voor de tips iig!
<<

Anoniem336

Bericht 28 Feb 2018 14:28

Re: Nog een haarvraag

Afbeelding

Nog even zijn uitgezakte versie.
<<

Anoniem273

Bericht 28 Feb 2018 14:51

Re: Nog een haarvraag

Carrie schreef:Graag gedaan! Ik denk dat de belangrijkste stap voor goede krullen het aanbrengen van de gel is, sectie voor sectie, en het ploppen en crunchen.

Als je de producten zelf ook wil kopen raad ik je deze site aan, ze zijn het voordeligst en je hebt je producten binnen een week in huis.

https://www.lookfantastic.com/


Heb ze besteld! Maar dan via Naturisimo.com, jouw website had niks meer op voorraad. Heb dezelfde prijzen en gratis shipping, dus goede deal denk ik :)
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 28 Feb 2018 16:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Feb 2018 14:55

Re: Nog een haarvraag

Aziraphale schreef:
Carrie schreef:Graag gedaan! Ik denk dat de belangrijkste stap voor goede krullen het aanbrengen van de gel is, sectie voor sectie, en het ploppen en crunchen.

Als je de producten zelf ook wil kopen raad ik je deze site aan, ze zijn het voordeligst en je hebt je producten binnen een week in huis.

https://www.lookfantastic.com/


Heb ze besteld! Maar dan via Naturismo.com, jouw website had niks meer op voorraad. Heb dezelfde prijzen en gratis shipping, dus goede deal denk ik :)

Ah kijk, dan onthoud ik jouw tip weer voor een volgende keer!
<<

Anoniem301

Bericht 28 Feb 2018 14:55

Re: Nog een haarvraag

Elja schreef:Hij traint op donderdag en heeft wedstrijd op zaterdag.
Dus 2x is bij nader inzien misschien toch meer de realiteit...

Ik heb nu een lijst gevonden met producten die bruikbaar zijn, eerst maar eens een shampoo zoeken. En mijn moeder nogmaals instrueren dat ze niet droog zijn haren moet kammen :)

Thanks voor de tips iig!

Succes Elja, ben benieuwd!
<<

Anoniem336

Bericht 28 Feb 2018 21:45

Re: Nog een haarvraag

Nou, het de dreft-tip meteen uitgeprobeerd :) en een crèmevoeding zonder siliconenspul etc. gekocht en erin gekneed.

Had het er net over met mijn man. In de beginjaren hebben we nooit shampoo oid bij hem gebruikt. Op een gegeven moment begon man zijn haren met shampoo te wassen, en tijdens sport staan al die jongens met een schuimtoef op het hoofd te douchen. Maar zijn krullen waren destijds veel mooier, en ik hoefde er weinig moeite voor te doen. Nu is het op sommige dagen echt drama. Dan mik ik er vanalles in, en ziet het er best leuk uit. Maar haal ik hem na een dag school en bso op, lijkt het wel een verzopen kat euh..ander kind. Dus. Ik wil het echt even doorzetten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Jun 2018 10:36

Re: Nog een haarvraag

Even deze omhoog.

Wie heeft de 'curly girl' methode geprobeerd? Doe je het nog?
Als je gestopt bent, waarom?
Als je het nog gebruikt, wijk je af van de standaard methode? Welke producten gebruik je?

Mijn voorraad van mijn huidige producten is bijna op, dus ik overweeg om dit ook te gaan doen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jun 2018 10:54

Re: Nog een haarvraag

Taeda schreef:Even deze omhoog.

Wie heeft de 'curly girl' methode geprobeerd? Doe je het nog?
Als je gestopt bent, waarom?
Als je het nog gebruikt, wijk je af van de standaard methode? Welke producten gebruik je?

Mijn voorraad van mijn huidige producten is bijna op, dus ik overweeg om dit ook te gaan doen.

Ik doe het sinds vorig jaar november en had dit veel eerder moeten doen.
De producten en routine die ik hanteer staan ergens in dit topic geloof ik. (Edit, ja op deze pagina zie ik :))
Heb wel weer nieuwe fijne producten gevonden van Deheb, die gebruik ik nu ook.

Edit: het is nogal intens haha, maar je kunt lid worden van deze pagina voor tips en trics
https://www.facebook.com/groups/Curly.C ... et&fref=nf
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers