Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Storm

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Jan 2018 22:14

Re: Storm

Jeetje, wat een verhalen lees ik hier.

Hier viel het reuze mee. Het waaide hard maar zeker niet stormachtig. We hebben op mijn werk ook geen enkel stormslachtoffer gehad vandaag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem282

Bericht 18 Jan 2018 22:15

Re: Storm

Susan, ik begrijp wat je bedoelt, maar ik moet ook bekennen dat ik code rood in NL lang niet altijd serieus meer neem. Niet omdat ik 'stoer' wil doen, want ik hoef lang niet altijd de deur uit als deze code wordt aangekondigd c.q. afgegeven, maar het is ook weleens gebeurd dat deze code te voorbarig is aangekondigd. Dan bleek het veel minder erg/lokaler te zijn dan was voorspeld.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Jan 2018 22:18

Re: Storm

Guattari schreef:Susan, ik begrijp wat je bedoelt, maar ik moet ook bekennen dat ik code rood in NL lang niet altijd serieus meer neem. Niet omdat ik 'stoer' wil doen, want ik hoef lang niet altijd de deur uit als deze code wordt aangekondigd c.q. afgegeven, maar het is ook weleens gebeurd dat deze code te voorbarig is aangekondigd. Dan bleek het veel minder erg/lokaler te zijn dan was voorspeld.

Dat snap ik helemaal en dat heb ik zelf ook. Net zoals heel veel andere landgenoten denk ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Jan 2018 22:47

Re: Storm

Nou ik heb er ook een dagje opzitten. Ik moest naar therapie (in Rotterdam, 25 min auto normaal) maar nadat de schutting hier finaal aan stukken woei durfde ik toch niet meer zo goed met de auto. Vooral ook eigenlijk omdat ik emdr had en daarna vorige keer heel moe en ongeconcentreerd was.
Dus ik ging met de trein. Nou zeg dat hen ik geweten. De 9292 app en site deden het niet dus wist niet precies waar de metro stopte die ik moest hebben. Na veel omwegen, wachten en zoeken was ik slechts 10 min te laat bij mijn therapeut.
De treinen stopten al met rijden toen ik daar naartoe onderweg was. Dus na de therapie terug naar het station, daar zeiden ze (om 12 uur) dat de treinen tot 14 uur zeker niet zouden rijden. Dus ik de stad maar even ingefietst en ergens gaan lunchen. Om 14 uur terug naar het station gefietst, zouden ze zeker tot 16 uur niet rijden. Maar ik had om 16 uur een afspraak. Dus ik mijn hersen pijnigen want die 9292 deed het nog steeds niet en toen bedacht ik me dat ik misschien de waterbus kon nemen. Dus ik navragen waar die dan stopte en welke metrohalte dat was, daarheen en warempel, hij voer! Na 20 min wachten, een uur op die boot en 15 min fietsen was ik maar 10 min te laat voor mijn tweede afspraak.
Anders had ik gelukkig met mijn buurman mee kunnen rijden aan het einde van de dag, die werkt in Rotterdam.
<<

Anoniem245

Bericht 19 Jan 2018 07:06

Re: Storm

Pompoen, dan heb je wel geluk gehad zeg!

Hier stormde het toch ook wel behoorlijk, ik rijd zo'n 25 minuten op de scooter naar mijn werk. De heenweg ging .redelijk, een klein stukje waar ik bijna wegwaaide. Maar de terug weg was behoorlijk hefig. Ben zelfs een stukje van de grond gekomen, en daarna helemaal naar rechts het fietspad op geblazen.
<<

Anoniem246

Bericht 19 Jan 2018 07:21

Re: Storm

Zoals ik gisteren al zei was er niet echt sprake van storm. Het waaide flink en op sommige delen net wat erger. Vooral rond de weilanden. Wij hebben veel weiland zonder huizen, km's lang. En juist daar is een bus in het kanaal gereden. Mogelijk rukwind. Hij had passagiers en ze zijn allemaal gered door de hulpdiensten. Gelukkig is het kanaal niet verschrikkelijk diep, maar wat zullen ze geschrokken zijn!
<<

Anoniem269

Bericht 10 Mrt 2019 15:00

Re: Storm

Waait het bij jullie ook zo hard? Hier zijn al diverse bomen omgevallen en af en toe zie je iets door de lucht vliegen. Net vloog er gewoon een emmer voorbij. Ik hoef gelukkig pas vanavond de deur uit met de auto. Ik hoop dat het dan wel minder is.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Mrt 2019 15:04

Re: Storm

Ben net even naar het Stoffenspektakel geweest en vond het gewoon een oase van rust, toen ik die hal bomvol mensen binnenstapte.
Merkte het net wel in de auto en ben dan alleen maar binnen ons dorp geweest. Verder geen schade gezien gelukkig.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 10 Mrt 2019 15:19

Re: Storm

Bij de overbuurvrouw is een deel van de schutting eruit gewaaid en hier staat ook 1 deel op punt van omwaaien. Die heeft mijn man nu even provisorisch vastgemaakt.

En ik heb voor de 2e keer in korte tijd iemand anders zijn deurmat :cheering:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Mrt 2019 15:21

Re: Storm

Ik vind dit zo jammer..

Afbeelding
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Mrt 2019 15:24

Re: Storm

Oh nee, Sam! Wat enorm balen en zonde!

Ik zou vandaag richting Brabant gaan, maar onze auto is nogal licht en ik vond het eigenlijk een beetje dom om dan te gaan rijden. Dus uiteindelijk in overleg besloten de afspraak te verzetten.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem269

Bericht 10 Mrt 2019 15:28

Re: Storm

Oh wat zonde Sam :( Dit kan je denk ik wel opgeven als stormschade toch? Of geld dat niet voor bomen en planten?
Laatst gewijzigd door Anoniem269 op 10 Mrt 2019 15:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem271

Bericht 10 Mrt 2019 15:28

Re: Storm

Ik heb een zware tafel met glasplaat in de tuin staan, de glasplaat is eruit gewaaid en de tafel staat meters verder. Het waait hier echt heel hard.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 10 Mrt 2019 15:30

Re: Storm

Wat zonde Sam!!

Slim, June. Mijn man ging net met onze zoon even naar zijn moeder, 3 straten verderop. Maar hij moest onze zoon echt aan de hand houden!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Mrt 2019 15:33

Re: Storm

Hier waait het maar een beetje. Zeker niet zo hard als bij jullie.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem269

Bericht 10 Mrt 2019 15:34

Re: Storm

Ise schreef:Ik heb een zware tafel met glasplaat in de tuin staan, de glasplaat is eruit gewaaid en de tafel staat meters verder. Het waait hier echt heel hard.


Jeetje Ise! :wtf: Waar woon jij ergens in de buurt? Ook Brabant?
<<

Anoniem271

Bericht 10 Mrt 2019 15:36

Re: Storm

Ja redelijk dicht bij Den Bosch. Moesten er ook even uit voor een boodschap, voor in de straat waaide ook een tuinstoel langs. Echt bizar.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mrt 2019 15:39

Re: Storm

Wow ik kan het me niet voorstellen dat het zo hard waait bij sommigen. Hier is het bijna wind stil. Wel vies regen weer
Afbeelding
<<

Anoniem262

Bericht 10 Mrt 2019 15:54

Re: Storm

Er is een vliegtuig op Eelde geland, omdat hij niet op Eindhoven terecht kon vanwege de storm. Het is hier zo goed als windstil met kletsnatte sneeuw. Wel fijn dat er een uitwijkroute is in Nederland, mocht het nodig zijn.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 10 Mrt 2019 15:55

Re: Storm

Nou inderdaad Sarah... hier amper wind maar wel veel regen en nu zelfs natte sneeuw.
<<

Anoniem316

Bericht 10 Mrt 2019 15:57

Re: Storm

Hier regent het af en aan maar windstil. Bijzonder!
<<

Anoniem279

Bericht 10 Mrt 2019 15:57

Re: Storm

Jeetje Ise, wat schrikken (en balen!)!
Wij konden gisteren onze (zware) tuinstoelen drie balkons verder ophalen. De tussenschotten zijn vanwege werkzaamheden weg gehaald en het is nu één groot tochtgat. Vandaag heeft het even een uurtje of anderhalf flink hard gewaaid maar het is nu alweer aardig afgezwakt. Gistermiddag was het veel onstuimiger.
<<

Anoniem271

Bericht 10 Mrt 2019 16:12

Re: Storm

De (dikke) glasplaat is wel nog heel, heel apart. Ik woon hier 6 jaar, heeft echt al wel eerder hard gewaaid, maar die tafel is nog nooit iets overkomen. Heb ook een lelijke boom in de tuin staan die wel om had mogen waaien (in mijn tuin uiteraard, niet bij de buren), maar die staat natuurlijk nog gewoon
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 10 Mrt 2019 16:57

Re: Storm

Hier worden complete bomen uit de grond gerukt. Hier in de buurt is een complete boom omgevallen tegen een huis. Huis is onbewoonbaar. Echt afschuwelijk.
Wij hebben zelf, op behoorlijk zooi achterom na, geen schade. Maar ik had soms het idee dat de lichtkoepels en zo uit zouden vliegen.

Afbeelding
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Anoniem279

Bericht 10 Mrt 2019 17:00

Re: Storm

Jeetje Blutsj. Het zou je maar gebeuren, weg huis...
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers