Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Jan 2018 08:12

Re: Afvaltopic 2018

Ik ben gisteren naar Zumba geweest. Echt heerlijk! Tempo was wel hoog, dus ik was gesloopt daarna haha! Ben nu een 10 rittenkaart, die is drie maanden geldig, dus nou moet ik echt elke week!
Ik wil ook wat meer fietsen, dan alleen naar school heen en weer. Maar dat kwam er nog niet van deze week.
Niet snaaien vind ik bij vlagen heel lastig! Maar we hebben niet zo veel meer in huis nu, dus dat scheelt.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jan 2018 08:55

Re: Afvaltopic 2018

Goed bezig jezzie.

Hier gaat het redelijk, ik ben vorige week benarder van iemand van Herbalife en ik heb nu zo een proefpakket gekregen. Ik gebruik het een keertje als kick start, maar ik merk dat ik er eigenlijk ijna net zoveel naast eet als ik normaal eet. Dat lijkt mij niet echt de bedoeling als ik op een shake een hele ochtend zou moeten doen.
Geen succes dus, ik ga er ook zeker niet mee door.
Plus ik ben ongesteld, dus ik merkte ook dat ik meer vocht vast hield. Bah.
Straks ga ik wel weer bootcampen. Lekker buiten spelen noem ik dat.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Jan 2018 09:13

Re: Afvaltopic 2018

Hier gaat het ook wel oke. Probeer een stuk minder teveten en vooral minder te snoepen, dat gaat vask goed, soms gun ik mezelf ff snackmomentje. Lijkt nu zo’n 2 kg af te zijn dus dat gaat de goede kant op.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem236

Bericht 13 Jan 2018 10:01

Re: Afvaltopic 2018

Is die 2kg sinds het 2018 is Tom? Dan ga je lekker.

Silly one; knap dat je dat Herbalife spul wegkrijgt. Mijn nichtje is distribiteur hiervan en het heeft haar ooit veel geholpen met afvallen maar daarna wad ze ook snel weer op haar oude gewicht. Financieel heeft het haar wel bergen geld opgeleverd :palm: doe je aan bootcamp in je eigen stad?

Jezzie; leuk zumba en ook goed dat die kaart binnen drie maanden op moet. Extra motivatie om hem niet ergens onder in een la te gooien.

Hier is er sinds 1 januari 1,7kg af. Maar jeetje het kost mij zoveel moeite om geen lekkere broodjes te eten en geen chocola te kopen. Sporten kom ik nog niet aan toe, is even een mentaal dingetje.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Jan 2018 10:11

Re: Afvaltopic 2018

Ja sinds januari. Jij doet het met 1,7 ook netjes hoor!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jan 2018 11:28

Re: Afvaltopic 2018

Lotus schreef:
Silly one; knap dat je dat Herbalife spul wegkrijgt. Mijn nichtje is distribiteur hiervan en het heeft haar ooit veel geholpen met afvallen maar daarna wad ze ook snel weer op haar oude gewicht. Financieel heeft het haar wel bergen geld opgeleverd :palm: doe je aan bootcamp in je eigen stad?


Echt lekker is het inderdaad niet. Vooral heel zoet eigenlijk. Nu heb ik voor het sporten een shake op. Ik kom nu terug en ik heb gewoon honger. Terwijl ik normaal na het sporten echt geen behoefte heb aan eten. Geeft voor mij wel aan dat het troep is.
Ik bootcamp gewoon in N.ijmegen. Ik woon vlak bij de G.offert en op zaterdag zijn er voldoende mogelijkheden om daar te bootcampen. Ik vind het heerlijk en het is niet heel ver van huis. Vandaag hebben we met stootkussen staan slaan een schoppen. Lekker agressie eruit :smile:
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Jan 2018 12:34

Re: Afvaltopic 2018

Wat goed dat je Zumba doet, Jezzie! En nu moet je wel!

Ik heb me nog steeds niet gewogen dit jaar, haha, gaat lekker :wink: Maar goed, de laatste chocoladeletter is nu echt op, dus nu even geen chocola meer in huis halen.

Welke apps zijn fijn om je eetgedrag in bij te houden?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem236

Bericht 13 Jan 2018 12:45

Re: Afvaltopic 2018

Suus schreef:Wat goed dat je Zumba doet, Jezzie! En nu moet je wel!

Ik heb me nog steeds niet gewogen dit jaar, haha, gaat lekker :wink: Maar goed, de laatste chocoladeletter is nu echt op, dus nu even geen chocola meer in huis halen.

Welke apps zijn fijn om je eetgedrag in bij te houden?


Maar dan heb je het rustig aan gedaan met de letters, hier waren ze de 8ste al op ofzo haha

Ik gebruik fat secret, die kent bijna alle producten uit verschillende supermarkten
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Jan 2018 12:52

Re: Afvaltopic 2018

Je weet niet hoeveel letters wij hadden gekregen :smile:
Met kerst kregen we bij mijn schoonouders ook nog chocoladeletters omdat we met hen geen sinterklaas hadden gevierd.

Thanks!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 16 Jan 2018 12:44

Re: Afvaltopic 2018

Hier beetje aan het smokkelen...
Zo ontzettend moe en voel me niks niet lekker...heb sport vanavond afgezegd...slecht!! Hihi

Vandaag croissantjes :-|
Vanavond zalm met salade ter compensatie hihi

Even dagje rust vandaag, heb veel gewerkt na mijn verlof ben ik dat niet meer gewend..
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 16 Jan 2018 12:56

Re: Afvaltopic 2018

Hier gaat het goed! Ik zit in de flow en bij echte snack-attack knaag ik worteltjes weg. Tussen de middag eet ik soepjes bij mijn boterhammen, lekker vullend en voedzaam.
Voor alle meiden: kom op! Jullie kunnen het! :cheering:
Ik moet zelf alleen nog motivatie vinden om iets aan sport/ beweging te gaan doen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 16 Jan 2018 14:19

Re: Afvaltopic 2018

Klinkt goed Soleil!

Het weekend was echt slecht, vrijdag uit eten en zaterdag en zondag friet. Maar gelukkig toch 900 gram afgevallen de eerste week. Nu weet goed er tegenaan. Ik lunch ook vaak met een soepje, en dan nog een kleinigheidje erbij. En als 9ntbijt altijd fruit met yoghurt of kwark. Alleen als ik s morgens meteen ga sporten neem ik een banaan en ontbijt ik achteraf pas.
Hopelijk lukt het me om deze week elke doordeweekse dag te gaan sporten, daar krijg ik flink energie van.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 16 Jan 2018 18:39

Re: Afvaltopic 2018

Goed bezig dames!
Hier gaat het op zich ook goed. Ik ben weer begonnen om suikervrij te eten, dat is eerder goed bevallen en merk dat ik daardoor makkelijker gezonde keuzes maak en regelmatiger eet. Er is nog niet heel duidelijk iets vanaf, schommel rond hetzelfde getal, maar lichaam moet ook weer aan van alles wennen, dus allang blij dat er niks bij is (net maand gereisd, dus veel buiten ander eten en nu weer op kantoor de hele dag).
Hoop volgende week weer met sporten te kunnen beginnen, vorige week nog erg last van mijn voet en nu snotverkouden, misschien deze week al een keer gaan zwemmen of zo, moet er echt weer even in gaan komen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Jan 2018 20:51

Re: Afvaltopic 2018

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik was vorige week 1,8 kwijt op vrijdag. Maar had qua eten dit weekend even niet zo’n goed weekend. Daarbuiten gaat het wel goed. Ik zal me morgen weer eens wegen. Ben benieuwd.

Beweging mag van mij nog wat meer worden, maar zit nu in een hele drukke tijd.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 18 Jan 2018 13:40

Re: Afvaltopic 2018

Daar ben ik ook weer :)
Ik ga eerst even reageren op jullie!

@ Jezzie: Heb je dat bij een sportschool zo’n 10-rittenkaart? Wat goed van je! Nu moet je wel inderdaad haha anders is het ook zo zonde geld :P Is dit je eerste keer sportschool of dat niet?

@ Silly One: Herbalife, het komt mij heel bekend voor maar wat het precies is weet ik niet *zoekt het even op* Oh gossie, het zijn shakes? Afvallen dmv shakes? Niet doen hoor, dat is echt niet goed voor je maar gelukkig ben je er al mee gestopt…dat is toch ook veel te weinig drie van die shake’s op een dag. Gewoon lekker, gezond gaan eten :)

@ Tom: Wat goed van je! Snackmomentjes horen erbij, die moet je er lekker in houden..dan hou je het veel langer vol zeggen ze.

@ Suus: Oh men, chocoladeletters…die zijn echt zo lekker! Ik heb nog nooit chocola gevonden die net zo lekker zijn als de chocola van de letters, misschien maar beter ook haha

@ Summerbeach: Hoe komt het dat je je niet lekker voelt? Door het vele werken of iets anders? Ik voel mij altijd nog slechter als ik dan ook slecht eet haha

@ Soleil: Hahah hier nog een worteltjes verslaafde :P

@ MrsMath: Nou, dat is toch hartstikke netjes dat je in een week 900gr. af bent gevallen?! En die ‘mindere’ dagen heeft iedereen…het is vooral belangrijk om niet te lang in die dagen te blijven hangen haha

@ Jorja: Suikervrij, wauw die-hard! Dat lijkt mij heel lastig en moeilijk! Maar wat eet je dan voornamelijk?

Euhm.. bij mij gaat het goed! Ik heb de flow van het sporten weer te pakken, dat was even wat minder omdat ik ook 2x per week naar de fysio moest (Die zit ook bij mijn sportschool in) maar nu moet ik 1x per week waardoor ik gewoon 3x kan sporten :) Ik heb een nieuw trainingsschema gekregen, was ik ook wel aan toe want altijd maar hetzelfde word heel saai.. Ik moet alleen wel een drempel over want het is voornamelijk met gewichten voor die enorme spiegel (Ik haat dat echt) en ook de plek waar eigenlijk altijd alle gespierde mannetjes staan, sta ik daar tussen als klein iets te zwaar meisje. Dat vind ik toch wel een dingetje hoor…maar verder vind ik het sporten echt lekker! Voor de tijd heb ik nooit zoveel zin haha maar ik ga gewoon en als ik er ben is het ook goed. Het eten gaat goed! Ik heb afgelopen weekend alle chocola wat in huis lag weggegooid (Ik at vooral uit verveling) en eigenlijk denk ik niet aan chocola totdat ik het zie in de supermarkt ofzo dan heb ik ineens zoveel zin in chocola :laughcry: En ik heb de afgelopen dagen zoveel hoofdpijn, volgens mij moet ik gewoon afkicken…vrij ernstig maar goed die kilo’s gaan er niet af als ik chocola blijf eten haha
Wat als het lukt
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 18 Jan 2018 21:57

Re: Afvaltopic 2018

Fij dat je weer meer kan sporten Pannetoet, maar dat voor de spiegel vind ik ook niks nee :).
Suikervrij heb ik eerder goed volgehouden, maar de afhelopen 1,5 jaar liep het volledig in de soep door ander werk, voornamelijk veel werk, dus minder tijd voor mezelf en te veel verleidingen. Sinds vorige week maandag er weer helemaal voor gegaan en op kantoor 2x taart, chocolate chip cookies en vandaag nog een bord vol zoetigheid afgeslagen :). Voordeel is dat zodra ik echt volledig suikervrij (dus vrij van geraffineerde suikers) eet, ik buikpijn krijg als ik het wel eet. Vorige week vrijdag etentje gehad en hele week was goed gegaan dus vond dat ik het had verdient om gewoon mee te doen en te genieten, maar de volgende dag had ik er last van. Wat me nu helpt om verder nee te zeggen, want weet goed wat de gevolgen zijn.
Maar er blijft genoeg over om te eten hoor, voornamelijk veel zelf maken, geen pakjes (maar daar ben ik jaren geleden al mee gestopt). En tegenwoordig zijn er steeds meer suikervrije (en ook geen zoetsoffen) producten te vinden.
Maar eet dus wel koolhydraten, het gaat puur om geraffineerde suikers.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Jan 2018 22:25

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, wat ben je goed bezig met het sporten.

Jorja, wat fijn dat je de goede modus weer hebt.

Hier kabbelt het door. Ben vooral mijn mindset aan het veranderen nu. Krijg nog wel vaak honger na het avondeten, maar wil dan niet gaan snaaien natuurlijk. Dat lukt best goed. In het weekend ben ik iets losser daarin.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 19 Jan 2018 19:42

Re: Afvaltopic 2018

Fijn dat het met jullie goed gaat dames! Ga zo door. Ik merk dat ik het lastig vind om alles te onthouden en op iedereen persoonlijk te reageren. Ik forum alleen mobiel dus kan geen tweede scherm openen. Hier gaat het goed. Ein-de-lijk lijkt mijn lijf het te snappen, mijn gewicht daalt. De aanhouder wint hè! Haha. Gister weer lekker wezen aquajoggen en net wezen aquaboarden. Sodeju wat een pittige les was het. Maar kan wel weer met een goed gevoel het weekend in.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Jan 2018 20:08

Re: Afvaltopic 2018

Hier ging t de eerste week super goed! Geen snaaibuien, afgevallen. Alleen deze week ging het minder goed. En dan zit er ook meteen weer een kilo aan.. Baal daar zo van. En voor mijn gevoel niet supersuper slecht.. Niet dat ik er van af zou vallen, maar ook niet (zoveel) om aan te komen.
Dit weekend een verjaardag en een meeting op de planning, dus zal het hem ook niet worden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Jan 2018 14:43

Re: Afvaltopic 2018

Niet om lullig te doen. Maar het gaat hem worden wanneer jij wilt dat het hem gaat worden. Er zullen altijd dingen zijn waardoor je teveel eet of veel lekkere dingen krijgt aangeboden. Maar de keus is aan jou wat je hier mee doet. Anders is er altijd wel een reden waardoor het niet lukt.
Succes, ik weet heus hoe moeilijk het kan zijn.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 23 Jan 2018 11:50

Re: Afvaltopic 2018

@ Jorja: Wauwie wat goed van je dat je dat allemaal afgeslagen hebt! Ik werk ook op kantoor en hier word ook met regelmaat taart oid gehaald :palm: De geraffineerde suikers zijn de suikers in snacks etc? Mag ik vragen wat je dan zoal eet op een dag? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar..

@ Maddie: Lastig is dat hé, het gaat hem er vooral om dat je die knop omzet maar dat kun jij! Je kan savonds ook fruit/groente eten zoals worteltjes bijv?

@ Thunder: Wat fijn zeg! Super! :banaan:

@ Elro: Ik deel de mening van Lot, al snap ik dat heel lastig is of kan zijn maar je wilt iets bereiken en daar moet je een aantal dingen voor laten. In het begin is het inderdaad freaking moeilijk maar je moet doorzetten, denk aan je eind-doel, zoek afleiding maar ga niet voor de bijl voor al dat ''slechte eten''. Achteraf krijg je daar spijt van..kom op! Ook jij kunt het!

Ik had afgelopen weekend ook een verjaardag; geen taart genomen (al zei 90% in mijn hele lijf 'Neem het, het is lekker' maar niet gedaan), wel een stokbroodje met ananaskaas en 1 hapje (ham met monchou). Geen spijt van want ik mocht van mezelf 3 dingen eten, wat er 2 zijn geworden dus ik was stiekem wel een beetje trots op mijzelf :P En de hoofdpijn is ook weg dus dat is heel erg fijn! Gisteren weer heel fijn gesport en nu spierpijn haha. Al is er één ding wat ik mij afvraag, misschien hebben jullie een idee, maar hoe komt het dat mijn vriend pas 2 dagen na het sporten spierpijn heeft en ik de volgende dag al?
Wat als het lukt
<<

Anoniem313

Bericht 23 Jan 2018 12:06

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet schreef:Al is er één ding wat ik mij afvraag, misschien hebben jullie een idee, maar hoe komt het dat mijn vriend pas 2 dagen na het sporten spierpijn heeft en ik de volgende dag al?


Wat je vriend heeft is DOMS: Delayed Onset Muscle Soreness. Komt veel voor bij bepaalde typen krachttraining. Waarschijnlijk doet hij een andere routine dan jij?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 23 Jan 2018 12:34

Re: Afvaltopic 2018

Jorja, wat knap van je!

Maddie, lastig is dat hè. Ik probeer nu 's avonds wat fruit of een stukje komkommer te eten ipv koek of chips.
En dan in het weekend wel een chipje, maar dan ook maar 1 bakje per avond.

Tunder, wat goed, ook lekker aan het sporten.

Elro, wat lastig is dat dan. Dat je zo je best doet voor je gevoel en nog geen resultaat ziet.

Pannetoet, wat goed dat je de taart kon afslaan!

Hier gaat het wel goed. Vorige week ging Zumba niet door. Maar heb ik met mijn man dik een uur gefietst. En gisteren weer naar Zumba geweest.
Doordeweeks probeer ik zo weinig mogelijk te snaaien tussendoor. In het weekend wel wat makkelijker, maar dan om niet te veel meteen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 23 Jan 2018 19:23

Re: Afvaltopic 2018

Caulfield schreef:
Pannetoet schreef:Al is er één ding wat ik mij afvraag, misschien hebben jullie een idee, maar hoe komt het dat mijn vriend pas 2 dagen na het sporten spierpijn heeft en ik de volgende dag al?


Wat je vriend heeft is DOMS: Delayed Onset Muscle Soreness. Komt veel voor bij bepaalde typen krachttraining. Waarschijnlijk doet hij een andere routine dan jij?


Dit kwam ik ook op internet tegen maar wat is beter dan? Vroege spierpijn (wat ik heb) of verlate spierpijn? Hij doet inderdaad wel andere oefeningen dan mij, zwaarder vooral.. En hij eet na de tijd altijd iets van kwark of eieren en dat doe ik niet.

@ Jezzie: Wat goed dat je bent gaan fietsen toen Zumba niet doorging! In het weekend heb ik ook één avond dat ik iets extra's mag, dat maakt het ook 'leuker' en dat hoort ook bij een normale levensstijl denk ik.. Ja, die taart.. kostte mij wel veel moeite haha
Wat als het lukt
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 23 Jan 2018 20:51

Re: Afvaltopic 2018

Hier gebeurt er niet zoveel. Had ik eindelijk mezelf zover dat ik er echt weer voor wilde gaan, werd ik ziek zaterdag. Nouja, voordeel is dat ik niks gesnoept heb sinds die dag :wink: En gewoon eten deed ik ook minder, omdat het teveel pijn deed/doet. Vandaag heb ik mijn maaltijden wel weer gewoon weggekregen, dus hopelijk nu een heel snel stijgende lijn. Helaas heb ik hierdoor wel twee avonden sporten moeten overslaan.
Ik hoop het doordeweeks niet snoepen weer vol te kunnen gaan houden. Maar ik heb het mezelf wel moeilijk gemaakt door mee te doen aan de chocoladelootjes :angel:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers