Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog een haarvraag

<<

Anoniem246

Bericht 17 Jan 2018 05:36

Re: Nog een haarvraag

Urban Naked schreef:Ik zou zelf geen olie/elixer gaan gebruiken maar dat moet je zelf weten. Een haarmasker gebruik je doorgaans na het wassen op schoon haar. In laten trekken en uitspoelen. Daarna een leave in.


Ik moet daarin nog even mijn weg vinden. Ik denk dat olie op den duur ook vettig maakt? En dat is niet de bedoeling. Het haarmasker is me duidelijk. Na het wassen dus het haarmasker. Moet ik nog even kijken naar een goede leave in. Thanks! :)

Edit: Inmiddels is de leave-in ook besteld en betaald. Deze kan ik zaterdag halen bij de Kruidvat. Vond de verpakking leuk en toen bleek hij ook nog speciaal voor krullen te zijn. Dus dat zit volgens mij wel goed. Hoop ik, haha.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 08:14

Re: Nog een haarvraag

Maar zijn je producten CG, RS? Omdat je n.a.v. de link van UN zei dat je dat ging volgen maar volgens mij zijn je producten niet CG-vriendelijk. En heb je ook een final wash gedaan dan.

Of ga je gewoon normale producten voor krullen gebruiken? Dat kan ook natuurlijk.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Jan 2018 09:01

Re: Nog een haarvraag

Dat Syoss spul is toch ook hartstikke chemisch?

Oh en misschien overbodig, maar een haarmasker doe je tussen shampoo en conditioner in. Shampoo opent de haarschubben, haarmasker trekt erin, en een conditioner sluit ze weer. Geen idee of je die laatste nu gebruikt, maar denk: meld het nog even.
<<

Anoniem246

Bericht 17 Jan 2018 09:20

Re: Nog een haarvraag

Ja, de laatste gebruik ik altijd. Anders is het haar niet kambaar.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 17 Jan 2018 09:31

Re: Nog een haarvraag

Caro schreef:Dat Syoss spul is toch ook hartstikke chemisch?

Oh en misschien overbodig, maar een haarmasker doe je tussen shampoo en conditioner in. Shampoo opent de haarschubben, haarmasker trekt erin, en een conditioner sluit ze weer. Geen idee of je die laatste nu gebruikt, maar denk: meld het nog even.

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is dat niet zo :). Conditioner en haarmasker hebben vaak ongeveer dezelfde bestanddelen alleen conditioner bevat meer water.

Dit kwam ik tegen op Google:
http://www.beautylab.nl/wat-is-het-vers ... aarmasker/
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 09:32

Re: Nog een haarvraag

Harrison schreef:
Caro schreef:Dat Syoss spul is toch ook hartstikke chemisch?

Oh en misschien overbodig, maar een haarmasker doe je tussen shampoo en conditioner in. Shampoo opent de haarschubben, haarmasker trekt erin, en een conditioner sluit ze weer. Geen idee of je die laatste nu gebruikt, maar denk: meld het nog even.

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is dat niet zo :). Conditioner en haarmasker hebben vaak ongeveer dezelfde bestanddelen alleen conditioner bevat meer water.

Dit kwam ik tegen op Google:
http://www.beautylab.nl/wat-is-het-vers ... aarmasker/

Ik gebruik ook nooit beiden in een wassing. Of een masker of een conditioner. Koud water sluit de haarschubben, ik spoel mijn conditioner of masker altijd uit met koud water.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 17 Jan 2018 09:36, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 09:33

Re: Nog een haarvraag

Raphanus Sativus schreef:Ja, de laatste gebruik ik altijd. Anders is het haar niet kambaar.

En mijn vraag van hierboven?

"Maar zijn je producten CG, RS? Omdat je n.a.v. de link van UN zei dat je dat ging volgen maar volgens mij zijn je producten niet CG-vriendelijk. En heb je ook een final wash gedaan dan.

Of ga je gewoon normale producten voor krullen gebruiken? Dat kan ook natuurlijk."
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 17 Jan 2018 11:00

Re: Nog een haarvraag

Ik gebruik r&b van Lush, daar ben ik zelf echt heel tevreden over.
<<

Anoniem246

Bericht 17 Jan 2018 12:11

Re: Nog een haarvraag

Ik heb zojuist de cg-methode gelezen. Klinkt logisch. Toch ga ik eerst even mijn eigen flessen leegmaken, voor ik ga kijken naar middelen zonder sulfaat. Ik zal dan ook proberen de overige schadelijke stoffen eruit te filteren. Ik neem aan dat de middelen duurder zijn qua aanschaf dan een gewone conditioner/shampoo, maar op het eind, omdat je het minder gebruikt, eigenlijk goedkoper is? Hoe dan ook, ik ben er mee bezig. Het kost even tijd. :)

Dus ik heb nu bij aanschaf niet overal rekening mee gehouden en niet gekeken naar wat erin zit. Dat wil ik in de loop van de tijd wel doen. Maar ik vind dit al voldoende wennen op het moment.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Jan 2018 13:45

Re: Nog een haarvraag

Carrie schreef:
Harrison schreef:
Caro schreef:Dat Syoss spul is toch ook hartstikke chemisch?

Oh en misschien overbodig, maar een haarmasker doe je tussen shampoo en conditioner in. Shampoo opent de haarschubben, haarmasker trekt erin, en een conditioner sluit ze weer. Geen idee of je die laatste nu gebruikt, maar denk: meld het nog even.

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is dat niet zo :). Conditioner en haarmasker hebben vaak ongeveer dezelfde bestanddelen alleen conditioner bevat meer water.

Dit kwam ik tegen op Google:
http://www.beautylab.nl/wat-is-het-vers ... aarmasker/

Ik gebruik ook nooit beiden in een wassing. Of een masker of een conditioner. Koud water sluit de haarschubben, ik spoel mijn conditioner of masker altijd uit met koud water.


Oh echt? Dat is mij verteld door mijn kapper. Stom!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jan 2018 13:48

Re: Nog een haarvraag

Ik wil ook die CG methode proberen. Komt er dan ook zo'n fase dat je even met een vette kop loopt omdat je haar moet wennen? Indien ja, dan begin ik nu direct want dan is 't misschien al wat minder als ik bij mijn nieuwe baan begin :D

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 13:59

Re: Nog een haarvraag

Raphanus Sativus schreef:Ik heb zojuist de cg-methode gelezen. Klinkt logisch. Toch ga ik eerst even mijn eigen flessen leegmaken, voor ik ga kijken naar middelen zonder sulfaat. Ik zal dan ook proberen de overige schadelijke stoffen eruit te filteren. Ik neem aan dat de middelen duurder zijn qua aanschaf dan een gewone conditioner/shampoo, maar op het eind, omdat je het minder gebruikt, eigenlijk goedkoper is? Hoe dan ook, ik ben er mee bezig. Het kost even tijd. :)

Dus ik heb nu bij aanschaf niet overal rekening mee gehouden en niet gekeken naar wat erin zit. Dat wil ik in de loop van de tijd wel doen. Maar ik vind dit al voldoende wennen op het moment.

Heldere uitleg! Ja het kost tijd en geld, maar mijn producten zijn niet eens zo duur en omdat ik het een keer per week was (en mijn haar de hele week perfect zit!) doe je inderdaad ook veel langer met een fles.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 17 Jan 2018 14:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 14:02

Re: Nog een haarvraag

Elliot schreef:Ik wil ook die CG methode proberen. Komt er dan ook zo'n fase dat je even met een vette kop loopt omdat je haar moet wennen? Indien ja, dan begin ik nu direct want dan is 't misschien al wat minder als ik bij mijn nieuwe baan begin :D

Nee hoor, gelukkig niet! Je hebt mensen met echt sterkte krul of kroeshaar die alleen nog maar ‘wassen’ met conditioner. Zij kunnen daar echt baat bij hebben. Ik denk dat jouw haar daar te weinig krul voor heeft en mijn haar is bijvoorbeeld te fijn. Dit zorgt er dan alleen maar voor dat je haar nog meer verzwaart en inderdaad vettig kan worden.

Zelf gebruik ik een heel milde zachte shampoo maar dan dus zonder alcohol en sulfaten. Het wordt er prima schoon van en helemaal niet vet. Echt ik ben zo zo blij met deze methode, mijn haar heeft nog nooit zo goed gezeten!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jan 2018 14:06

Re: Nog een haarvraag

Ik vind het dus zo lastig in te schatten hoeveel krul ik heb. Mijn haar krult heel erg als ik 't aan de lucht laat drogen, echt van die pijpenkrullen krijg ik dan. Maar het zit zeker rond m'n gezicht dan echt debiel dus dan stijl ik het weer om er wat model in te krijgen.
Ik was het nu om de dag en daarna doe ik er een siliconenvrije conditioner in, maar ik heb gewoon van die elvive shampoo. Daar valt nog wel winst te behalen. Ik ga eens op zoek naar een hele milde shampoo en uitvogelen wat voor mij de goede methode is.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 14:09

Re: Nog een haarvraag

Ik denk dat je met deze methode meer krul kunt krijgen! En minder pluis. De link van UN legt het heel goed uit. Een tip die ik mee wil geven mocht je gel gaan gebruiken is de gel sectie voor sectie in je haar te doen. Dus niet 2 pompjes bijvoorbeeld en dan doorkammen, maar je pakt een baantje haar, daar doe je gel in, dit kam je dan (ik heb een speciale kam ervoor) dan pak je een nieuw baantje, weer gel daarin en doorkammen. Als laatste je haar scrunchen. Ik gebruik daar trouwens een hydrofielluier voor, werkt ook erg fijn.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jan 2018 14:25

Re: Nog een haarvraag

Bedankt voor de tips Carrie! Hydrofielluier is ook een goeie zeg, die heb ik zat :D

♥♥
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 17 Jan 2018 14:40

Re: Nog een haarvraag

Elliot schreef:Ik vind het dus zo lastig in te schatten hoeveel krul ik heb. Mijn haar krult heel erg als ik 't aan de lucht laat drogen, echt van die pijpenkrullen krijg ik dan. Maar het zit zeker rond m'n gezicht dan echt debiel dus dan stijl ik het weer om er wat model in te krijgen.
Ik was het nu om de dag en daarna doe ik er een siliconenvrije conditioner in, maar ik heb gewoon van die elvive shampoo. Daar valt nog wel winst te behalen. Ik ga eens op zoek naar een hele milde shampoo en uitvogelen wat voor mij de goede methode is.

bij de CG methode is juist sulfaatvrij belangrijk. siliconenvrij is daar een gevolg van want siliconen kan je alleen uitwassen met sulfaten.
Afbeelding
<<

Anoniem246

Bericht 18 Jan 2018 19:19

Re: Nog een haarvraag

Ben ik nog weer even. :)

Vandaag ben ik de Tuinen even ingelopen en zag 'Yes to carrot' staan. Nu herinner ik me van het verleden dat ik dat eens heb gekocht op aanraden van mijn krullerige nichtje. Natuurlijk gewoon gebruikt als shampoo en niet zoals het dus hoort.

Iemand bekend met het merk? En als ik dit ophaal, mijn eigen flessen shampoo zijn nog niet leeg, zit ik dan goed? En dan niet alleen de shampoo natuurlijk.

Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2018 20:10

Re: Nog een haarvraag

Wou je nou CG gaan doen? Dan moet je kijken of er sulfaten in zitten. Als die niet op het etiket staan, ‘zit je goed’ volgens die methode.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Jan 2018 20:12

Re: Nog een haarvraag

Ik begrijp je niet goed RS. Je schrijft ‘niet zoals het hoort dus’, maar een shampoo gebruik je toch als shampoo, dat is toch juist hoe het hoort?
En wat bedoel je met ‘zit ik dan goed?’ Goed voor wat? Wat is je doel? Wil je die CG methode gaan gebruiken? Ik ken het merk niet, dus weet niet wat er aan chemische stoffen in zit. Je kunt de ingrediëntenlijst checken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem246

Bericht 18 Jan 2018 20:14

Re: Nog een haarvraag

Caulfield, in deze zit geen Sulfaat, parabenen, alcohol etc. Dat heb ik gelijk even nagevraagd.

UN, het schijnt deze shampoo niet echt schuimt. Ik heb destijds, tien jaar geleden, die fles binnen no time leeggeknepen. Niet snappende waarom het niet werkte. Ik had het al helemaal niet dagelijks moeten gebruiken, laat staan dat ik maar bleef knijpen en smeren met die fles. Dus in dat opzicht niet juist gebruikt. Ik ben toen ook vrij snel overgestapt op 'gewone' shampoo.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jan 2018 09:21

Re: Nog een haarvraag

Jongens ik snap het niet! Ik verwacht niet dat ‘t na 1x nieuwe stijl wassen enzo perfect is hoor, maar misschien doe ik nu iets fout. Ik heb m’n haar vanmorgen gewassen met een shampoo die volgens de verkoper geen CG-afgekeurde ingrediënten bevat. Heb alleen de aanzet gewassen, niet de hele lengte van m’n haar. Daarna conditioner erin en dat zo gekneed op z’n kop en alles, uitgeknepen met een hydrofiel na het uitspoelen en niet meer gekamd. De onderste laag van m’n haar krult supermooi, maar de bovenste laag krult niet mee. Hoe kan dit?
Laatst gewijzigd door Elliot op 19 Jan 2018 19:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 19 Jan 2018 09:27

Re: Nog een haarvraag

Wow, je onderste laag is mooi idd! Heb je er ook een versteviging in gedaan?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2018 09:28

Re: Nog een haarvraag

Wow wat gaaf Elliot! Heel mooi. Wel verschil met de bovenste laag zeg. Ik heb het normaliter precies andersom. Slappe onderlaag en krullende bovenlaag.
Ik ga me hier toch ook eens in verdiepen want ik wil ook mooiere krullen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2018 09:31

Re: Nog een haarvraag

Volgens mij is dat inderdaad een goede shampoo ja, zonder al die troep erin.

Maar je klinkt een beetje all over the place. Als je de CG methode wil gaan volgen moeten ál je haarproducten vrij van siliconen, sulfaten, enz zijn. Dus van je shampoo, tot je conditioner tot je haarmaker, tot je gel als je die gebruikt en je mousse. Je kunt niet de shampoo zonder maar je haarmasker met siliconen gebruiken, dan schiet het zijn doel totaal voorbij. Dan zorg je juist voor nóg meer build up want die siliconen was je er met een shampoo zonder sulfaten niet uit en maak je het alleen maar erger.

Dus dat olieachtige serum dat je hier plaatste kun je beter terugbrengen naar de winkel of weggooien anders werkt het niet.

Het is flink investeren in informatie lezen en de juiste producten aanschaffen maar als je het eenmaal doorhebt denk ik dat juist jouw haar hier veel baat bij zal hebben. Maar je moet wel toegewijd zijn. Heb je daar geen zin in wat mag, dan kun je beter producten voor krullen gebruiken met sulfaten en siliconen, hoef je daar ook minder over na te denken.

Wil je het wel, nog een keer kort uitgelegd:

Doe een ‘final wash’ met Dreft (ja Dreft) hiermee was je alle siliconen en build op uit je haar.
Daarna breng je een silicone-vrij masker aan op je op drijfnatte haar, laat dat 20 minuten intrekken, dan doorkammen met je vingers of een grove kam, uitspoelen met koud water.
Breng je haar in model met de juiste producten.

Je kunt ja haar het beste 1 keer per week wassen, dus de week erna pak je je goede shampoo, daarna je conditioner (of haarmasker, wat jij prettig vindt) en dit laat je weer 20 minuten intrekken, doorkammen met je vingers of een grove kam, uitspoelen met koud water, in model brengen.

En een week later weer, that’s it!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers