Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keelamandelen laten verwijderen :S

<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 18 Jan 2018 13:06

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Heb je er geen koorts of verhoging bij Ava?

Als ik jou was zou ik voor het weekend nog even bellen met de poli kno voor advies.
<<

Anoniem247

Bericht 18 Jan 2018 13:26

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Nee verder geen koorts ofzo. Ik denk dat ik dat beter kan doen ja. Morgen is mijn man werken en is mijn moeder even hier. Dan kan ze voor mij even bellen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Jan 2018 13:30

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Het zal normaal zijn, maar wat apart joh dat je geen controle meer hebt. Ik snap dat je dan onzeker wordt/blijft als je die pijn blijft houden. Ik zou geloof ik ook de poli bellen ter geruststelling van mezelf. Succes met je herstel verder!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 18 Jan 2018 13:41

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Ik zou even contact opnemen met de poli. Deed ik ook op dag 6, want had toen enorm veel pijn terwijl het de dagen ervoor echt heel goed ging en pijn meeviel. Kon opeens namelijk nauwelijks meer drinken en eten terwijl ik alweer aardig at. Had geen koorts maar op basis van mijn verhaal ging ze overleggen en kreeg ik een AB kuur omdat er waarschijnlijk een infectie zat. Arts had ook gezegd dat aan een kant de amandel heel vast zat en ze daar meer hadden moeten manoeuvreren. Na 1,5 dag ging het echt stukken beter en kon ik na een dag of tien eindelijk wat pijnstillers gaan afbouwen. Sterkte ermee.

Raar trouwens dat je helemaal geen nacontrole afspraak hebt. Ik had er een na zes weken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Jan 2018 14:13

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

absoluut bellen!! Beter voor niets, dan te laat!
<<

Anoniem247

Bericht 18 Jan 2018 14:43

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Framboos ze hebben bij mij ook flink moeten wroeten omdat ze diep zaten. Vooral dus aan die kant die nu pijn doet. Ik vind het ook raar dat ik geen nacontrole heb. Ook al geneest het allemaal prima wil je voor je gevoel toch weten of het er goed uit ziet. Ik heb alleen een telefoonnummer gekregen van de Poli en daar mag ik tot een bepaalde datum naar toe bellen als er wat is. Gaan we morgen doen dus!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 18 Jan 2018 18:43

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Ik zou ook zeker even bellen. Ik had trouwens ook geen nacontrole en vond dat toen ook al best raar eigenlijk. Al ging alles wel goed dus ik ging er vanuit dat er geen bijzonderheden zouden zijn bij een eventuele nacontrole. Maar dan nog vond ik het vreemd, lijkt me toch fijn als er ook even gecheckt wordt of alles inderdaad volgens het boekjes is genezen of juist niet.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jan 2018 18:50

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

ik heb ook nooit een nacontrole gehad. En het is niet gek dat je nog last hebt het is nog niet zo lang geleden. Ik heb echt wel 2 a 3 weken last gehad. Maar je kan altijd even bellen naar de huisarts of ziekenhuis dat ze er even naar kijken
Afbeelding
<<

Anoniem247

Bericht 23 Jan 2018 16:03

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Nou het is inmiddels alweer 2 weken geleden en ik kan nu echt zeggen dat het me allemaal ontzettend is meegevallen. Natuurlijk doet het pijn en zijn er momenten dat je wel kan janken. Maar ik had het echt erger verwacht. Ik vond mijn aller ergste keelontsteking toch erger. Ik vond het qua pijn dus heel erg meevallen maar qua de duur van het herstellen valt wel een beetje tegen. Ik had gisteren nog gebeld naar de poli omdat ik op 1 bepaald punt pijn bleef houden. In het verslag stond dat ze op dat punt dus heel erg hebben moeten wroeten en dat daar het herstel dus wat langer duurt. Inmiddels voel ik vandaag dat de scherpe pijn er vanaf is en ik heb net zelfs een boterham gegeten! Het smaakt nog niet echt omdat m’n smaak nog niet terug is maar het is een begin. Dus ik denk dat ik er na vandaag alleen maar op vooruit ga! Praten gaat nog steeds lastig en is na een paar zinnen ook nog wel pijnlijk. Dus ik gok nog deze week even ‘doorbijten’ en dan ben ik weer volledig hersteld. Ook qua eten want ik ben echt nog wel futloos en heel snel moe. Bij elkaar ben ik bijna 4 kilo afgevallen. Valt mee dus. In het verslag stond dat het ook erg nodig was want de amandelen zagen er niet meer ‘normaal’ uit. Ik ben dus blij dat ik het heb gedaan! :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jan 2018 18:14

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

wat fijn dat je er zo positief op terug kijkt. Die smaak komt vanzelf weer. Wanneer moet je weer werken?
Afbeelding
<<

Anoniem247

Bericht 23 Jan 2018 19:19

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Geen idee ik moet morgen de Arbo bellen. Ik stond voor volgende week al ingepland op de maandag en vrijdag. Ik hoor het wel wat ze willen. Ik heb het liefst vrijdag pas want dat is een halve dag. Ik moet toch de hele dag praten en loop/sta/sjouw de hele dag dat ik een halve dag om te beginnen wel prima vind eigenlijk. Maargoed dat heb ik natuurlijk niet voor het zeggen ;)
<<

Anoniem247

Bericht 07 Feb 2018 21:59

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Hoelang duurde het bij jullie dat je in je mond weer de oude was? Oké dit staat heel stom maar jullie snappen mij hopelijk :laughcry:

Ik heb gelukkig geen pijn meer maar ik heb tot vorige week heel veel moeite gehad met mijn neus snuiten. Het leek wel of ik het opnieuw moest leren en ik maakte alleen maar lucht in mijn mond. Inmiddels ben ik goed verkouden geweest en lukt het snuiten weer. Alleen niesen gaat ook anders en is ook heel vervelend. Alle lucht gaat nu door mijn neus heen. Met een snotneus is dat dus erg vervelend want het snot vliegt alle kanten in en ik moet vlug zijn met een zakdoekje. Ook is mijn spraak niet helemaal als vanouds en ik voel zelf en je hoort het ook dat ik veel lucht heb tijdens het praten. Hoe harder ik praat hoe meer ik het heb en ik merk dat ik er ook een beetje onzeker van word. Hoelang duurde het bij jullie dat alles gewoon weer normaal voelde enzo? Ook heb ik nog een beetje last van mijn tong en kaak. Maar ik moest dat van de arts zien als een soort kneuzing omdat ze toch best hebben lopen wroeten tijdens de operatie. Dus dat kan sowieso nog wel even duren en het is nog maar 4 weken geleden natuurlijk.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 22 Apr 2018 16:43

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

ik up hem even..

Vorige week maandag ontzettend last van mijn keel (amandelen), keel en huig hadden witte vlekjes. Trachitol, paracetamol en ibuprofen deden wonderen, na een dag werden de vlekjes minder. Wel had ik een hele nare smaak (ijzer achtig!?) in mijn mond..
Vanaf toen is mijn keel wel gevoelig gebleven in de zin dat het elk moment weer kan door breken ofzo, voelt heel rauw en droog aan, en vanmorgen werd ik wakker met een hele dikke tong en bultjes op mijn tong. Ook zit er een soort van witte waas op mijn tong, valt dit alles ook onder een keel-/amandel ontsteking?
Word morgen toch de HA maar eens contacten...
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 05 Dec 2019 12:25

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Een up voor een oud topic.

Ik moet er binnenkort ook aan gaan geloven. Ik ben er wel een beetje angstig voor, vooral omdat ik veel horrorverhalen heb gehoord over nabloedingen en super lang herstel.

Volgende week moet ik naar de anesthesist en heb al een vragenlijst ingevuld. In de brief van het ziekenhuis stond dat die afspraak wel zeker een uur kan duren. Wat kan ik verwachten :eyes: ?

De meiden die hun amandelen al hebben laten verwijderen; hebben jullie nu nooit/bijna nooit meer last?
12-03-2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Dec 2019 13:19

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Tina ik heb ze in 2010 laten verwijderen en echt nooit meer keelontsteking gehad. Wel eens keelpijn maar dat is niks vergeleken met toen. Ik raad het echt aan. Het is even pijnlijk na de operatie maar daarna is het fijn
Afbeelding
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 05 Dec 2019 13:50

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Aah bedankt voor jouw succesverhaal Sarah. Dat is echt fijn dat je nu nooit meer keelontsteking hebt gehad!
12-03-2018
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 05 Dec 2019 14:56

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Mijn keelamandelen zijn vorige week dinsdag verwijderd. Ik ging er heel positief in, ben van de zomer erg ziek geweest door een keelontsteking en heb toen 11 dagen in het ziekenhuis gelegen. Dus wilde ze er graag uit hebben.
Maar ik was dus ook zo iemand met pech en nabloedingen. De rest was allang naar huis en ik ben 17.30 uur nog een keer naar de OK geweest om het dicht te branden. Toch viel dat mij allemaal erg mee. Moest 1 nachtje blijven, kreeg via het infuus pijnstilling (erg fijn) en mocht de volgende dag 12 uur naar huis na controle door de KNO arts.
Maar daarna was het wel erg pijnlijk (slikken, eten, praten) en nu na een week en 2 dagen is de ene kant genezen en de andere kant nog niet.
Maandag ga ik weer aan het werk, maar vandaag heb ik al gewinkeld en kan ik het meeste weer.
Alleen eten en dan vooral eten doorslikken blijft aan 1 kant pijnlijk. Ik slik nog steeds 4 keer per dag paracetamol.

Mijn afspraak bij de anesthesist duurde maar 15 a 20 min. Ik moest op de weegschaal, bloeddruk werd gemeten en hartslag geloof ik. Alle vragen werden doorgenomen, de gang van zaken tijdens de operatie en er werd uiteindelijk besproken dat ik geschikt bevonden was. Maar langer dan 20 min duurde het niet.

Succes! En als je meer vragen hebt, stel ze gerust.
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 05 Dec 2019 15:27

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Bedankt Gekkie voor jouw uitgebreid antwoord.

Heftig zeg, dat je zelfs in het ziekenhuis hebt gelegen afgelopen zomer. Owmy jeetje pechvogel, wel fijn dat je je al wat beter voelt en kunt eten aan 1 kant.

Ik vind het super spannend, dus mijn bloeddruk zal dan wel te hoog zijn. En op de weegschaal, jippie :palm:

Voor nu geen vragen meer, maar bedankt! Wens jou nog veel sterkte en beterschap toe.
12-03-2018
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 05 Dec 2019 15:57

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Ik heb ze twee jaar geleden laten verwijderen nadat mijn keelamandelen zo vaak ontstoken waren en ik daar echt flink ziek van was elke keer. Mij is het echt alles meegevallen. Tuurlijk doet het zeer en is praten en eten de eerste tijd pijnlijk/lastig. Maar het is daarna zoveel beter geworden dat het het zeker waard was.

Mijn herstel ging in eerste instantie goed tot er helaas een infectie bij kwam. Dus aan de AB kuur, waardoor het wel even duurde voor ik helemaal van de pijnstillers af was. Wat ik je wel echt wil adviseren is na de OK echt elke kwartier een slokje water te nemen. Ik heb er de eerste nacht in het ziekenhuis zelfs elk uur mijn wekker voor gezet, want hoe droger je keel hoe meer kans op pijn en een nabloeding.

Bij de anesthesist duurde hier ook een uur. Je kwam dan o.a in dat uur langs de apothekers assistente, anesthesist en de verpleegkundige.

Alvast succes met de operatie en je herstel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem269

Bericht 05 Dec 2019 18:45

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Bij mij is het ook alweer bijna 2 jaar meegevallen. En bij mij is het echt 110% meegevallen. Dus dat kan ook ? Natuurlijk deed het pijn maar mijn ergste keelontsteking was pijnlijker. Ik heb nu nog wel eens lichte keelpijn maar geen ontstekingen meer. Dus het was het echt allemaal waard.

En één tip. Veeeel drinken! Probeer ieder kwartier een slokje. En voor als je naar bed gaat een flesje water die je van te voren in de vriezer hebt gedaan meenemen naar bed. Zo heb je nog lang koud water in de nacht. Heel veel succes!
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 06 Dec 2019 10:59

Re: Keelamandelen laten verwijderen :S

Bedankt voor de tip; veel koud water drinken.

Ik drink nu het liefst thee en niet koud eigenlijk, maarja moet maar voor het herstel.

Ben echt blij om te lezen dat jullie er nu bijna nooit meer last van hebben.

Thanks :heart:
12-03-2018
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers