Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamweek ervaringen

<<

Anoniem231

Bericht 17 Jan 2018 20:55

Re: Kraamweek ervaringen

Mijn man heeft zich trouwens niet nutteloos gevoeld, de kraamhulp eerder. Bij de eerste moest man natuurlijk wel alles nog leren rondom de baby. Hij heeft de hele verzorging gedaan onder haar begeleiding. Daarnaast heeft hij ook nog gewoon het huishouden gedaan.
Zoon is nog wel een nacht naar het ziekenhuis geweest dus in dat opzicht was ik ook blij dat hij thuis was.
Bij de tweede was de kraamhulp helemaal nutteloos. Die hebben we steeds eerder naar huis gestuurd. Man en ik deden samen het huishouden gewoon en de verzorging van zoon en dochter. Dus ja, werkte goed voor ons zo.
<<

Anoniem272

Bericht 17 Jan 2018 21:02

Re: Kraamweek ervaringen

Sonly, wat heftig!

Ik ben beide keren vóór de uitgerekende datum bevallen en mijn man heeft pas wat met zijn werk geregeld na de bevallingen.

Bij I. was de kraamweek heel zwaar. I. en ik allebei in het ziekenhuis. Mijn man kreeg toen gewoon vrij van zijn werk om voor T. te zorgen, gelukkig.

Bij T. ging de bevalling en de kraamweek 'volgens het boekje', maar toch was het zo fijn dat mijn man er was.
Ik vind het wel sneu om te lezen dat sommige mannen zich doelloos voelen in zo'n week.
Bij ons betrok de kraamhulp mijn man bij alles, zodat hij heel veel leerde. Toen de kraamhulp na een week weg was, kon mijn man mij heel trots laten zien hoe je een baby in bad doet en wat je allemaal klaar moet zetten etc. Hoe je een kruik klaarmaakt en dat je dan de babykleertjes eromheen kan rollen zodat ze lekker warm zijn. Hij was helemaal blij met al die trucjes, zo lief. Het gaf hem toch een soort zelfverzekerdheid als nieuwe papa.

En ik hoefde de eerste week eigenlijk alleen maar te voeden en te slapen. Heeel fijn.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Jan 2018 21:45

Re: Kraamweek ervaringen

Ik ben twee keren in de zomer bevallen. Mijn man was bij alle twee de kinderen 2 weken thuis vanaf de bevalling.

Bij de eerste heeft hij veel geleerd. S'middags lagen wij samen te slapen. S'morgens ging hij boodschappen doen of kaartjes halen. Als er geen visite was.

Bij de 2e hield mijn man zich bezig met de oudste en was met de voortuin bezig.

Ik vond het gezellig en fijn dat hij thuis was.
2014 2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 17 Jan 2018 23:25

Re: Kraamweek ervaringen

Ik heb 1,5 week kraamhulp gehad, alle dagen van 08:00 tot 17:00, en in het weekend halve dagen.
Mijn vriend was gewoon aan het werk, maar als hij thuis kwam, zat de kraamverzorgster er vaak nog (is een bekende van ons) en kon hij eventuele vragen nog stellen.
Ik had het heel fijn gevonden als hij meer thuis was geweest maar dat kon bij die werkgever helaas niet.

Oh ik bedenk me net dat hij wel meer thuis is geweest, ik beviel in de week voor Pasen dus was hij meer thuis met de feestdagen.
10.04.17
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Jan 2018 00:51

Re: Kraamweek ervaringen

Hier is het net iets anders natuurlijk: geen kraamzorg behalve als je dat particulier inhuurt en partner heeft 2 weken betaald vrij. Heerlijk die 2 weken dat hij er was en uiteindelijk is hij 4 weken thuis gebleven. Mijn vader kwam in week 3 aan en toen begon helaas bij ons de hel van een zoontje met onverklaarbare pijn, maar als we dat even buiten beschouwing laten, vond ik het heerlijk dat zowel mijn man als mijn vader er waren. Nu is mijn man ook heel erg van 'het werk zien' dus huis was altijd netjes, hij zorgde voor eten en het bezoek, dus ik hoefde alleen maar te voeden, eten en slapen min of meer. Ik was wel de dag na de bevalling meteen weer op de been, heb ook geen pijn gehad, dus ik deed wel teveel en dat zou ik nu achteraf anders gedaan hebben. Ik wilde met de baby naar buiten en met openbaar vervoer en overal naar toe (voordat hij begon met gillen) en alhoewel mijn lichaam dat prima aankon, kreeg ik na een maand een dikke klap en enorme vermoeidheid die lang niet weg ging.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 18 Jan 2018 06:17

Re: Kraamweek ervaringen

Mijn man is wel weer gaan werken na 3 dagen. En toen de kraamzorg weg ging was hij twee weken vrij.
De eerste dag, ging hij met mij mee naar bed tussen de middag.
De andere dagen, naar de gemeente om kinderen aan te geven en boodschappen doen. En 's avonds kookte hij.

Ik vond het wel prima zo op deze manier. De eerste dagen kreeg hij veel mee. En ik vond het fijn dat hij vrij was toen de kraamhulp juist weg ging.
Bij de jongste hebben mijn (schoon)ouders allebei een middag op de oudste gepast toen mijn man ging werken. Ik was dus echt even alleen met de baby.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Jan 2018 06:34

Re: Kraamweek ervaringen

Ik had lichamelijk alles zelf al gekund, maar ik vond het heel fijn dat hij de eerste week thuis was en de tweede week kortere dagen werkte. We waren in de nacht beide bezig met V en hij kon nu ook lekker meeslapen en ook alles leren van de kraamhulp.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Jan 2018 07:13

Re: Kraamweek ervaringen

Na beide geboortes moest ik nog 2 nachten in het ziekenhuis blijven, dat was relaxt, ik was daar ivm hoge bloeddruk maar die daalde beide keren netjes dus daar was geen stress over en het personeel was aardig en liet ons veel onze eigen gang gaan.
Ik voelde me na beide bevallingen bijna meteen weer prima dus fysiek kon ik bijna alles gewoon. Bij de oudste hadden we een vreselijke kraamverzorgster, ze sprak nauwelijks Nederlands of Engels dus communicatie ging moeilijk. Ik moest maar de hele tijd rusten ivm de bloeddruk waar ik gek van werd, ze deed niks in huis, de baby mocht niet in bad ze heeft hem maar 1 keer gewogen enz. En dan kwam ze al maar halve dagen of een paar uur per dag omdat ze nog een gezin had maar dan hoorde ik dan een half uur voordat ze weg ging waarop ik de dag nadat ik uit het ziekenhuis kwam vanaf 12 uur alleen was ( man was werken en zij vertrok opeens, familie ver weg) met de wasmachine klaar waarop ik dus de was op stond te hangen. Op dag 6 heeft de verloskundige de voorzet gegeven om haar direct de deur uit te zetten, ik voelde me toch prima en vond het vreselijk met haar in huis.

De tweede kraamweek hadden we een relaxte kraamverzorgster, ze voelde me goed aan en liet me gewoon mijn gang gaan, ze zag ook wel dat het prima met mij ging en dat ze me niks hoefde te leren qua baby verzorging en borstvoeding. Dus ze maakte schoon, deed de bedden, maakte een treinbaan met de oudste en zette kopjes thee ed, helemaal prima. Ze had alleen weinig te doen omdat we in een appartement wonen wat zo schoon is en we wilde de oudste in zijn ritme houden dus die was gewoon 3 dagen naar de opvang, ik liet haar dus elke dag eerder naar huis gaan. Op dag 4 zaten we als gezin heerlijk op het terras van de Coffee Compagny.

Tijdens de eerste kraamweek moest mijn man halve dagen werken en had daarna vrij, dat leek prima van te voren maar uiteindelijk zat ik dus met dat mens opgescheept of alleen aangezien ze vaak weer vertrok. De tweede kraamweek was hij vrij, hij deed zoveel mogelijk alles met de oudste om het voor hem zo normaal mogelijk te houden, toen hij op de opvang was is hij wel naar kantoor geweest om een overdracht te maken.

Uren indelen ed was hier beide keren niet aan de orde, kraamverzorgster 1 kon maar “ halve” dagen dn kraamverzorgster twee moest in principe gewoon haar uren maken. De tweede kraamweek was een stuk beter maar ik was blij toen het er op zat, het is toch een vreemde in je huis en ik had continue het gevoel dat ik daar rekening mee moest houden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem328

Bericht 18 Jan 2018 10:03

Re: Kraamweek ervaringen

Mijn man is na beide bevallingen ruim 2 weken thuis geweest. We hadden beide niet anders gewild!
Ook tegen ons werd gezegd dat man pas na de kraamweek vrij moest nemen maar dat zagen wij niet zitten. Het is zó fijn om die eerste weken alles samen te leten, te ervaren en om gewoon gezellig samen te zijn.
De eerste keer was vooral ook heel leerzaam. De tweede keer was het vooral heel fijn dat man er was voor onze peuter. Daarnaast was het wederom ook leerzaam en gezellig. Die eerste week is zo bijzonder. Zonde om daar als man zijnde niet bij te zijn vinden wij.
Nutteloos heeft hij zich nooit gevoeld. Kraamhulp is de tweede keer wel steeds vroeger naar huis gegaan. Op een gegeven moment was het gewoon goed zo. Ze kwam eigenlijk alleen nog voor het huishouden en de gezelligheid. Beide keren heerlijke tijd gehad!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 18 Jan 2018 10:24

Re: Kraamweek ervaringen

E. had het heel mooi getimed, ze is geboren op de 1e dag van de zomervakantie van mijn man. Hij was daardoor direct erna 3 weken vrij. Zelf vond ik dit heel fijn, want ik vond die eerste periode met baby toch best vermoeiend en heftig!
Ik had 2 nachten niet geslapen dus was zelf echt moe, het was dus heel fijn dat mijn man er was om soms even wat over te nemen.
Ik heb trouwens niet het idee gehad dat hij zich in de kraamweek nutteloos voelde. Nou hebben we ook in de kraamweek ons huis gekocht, dus er was genoeg te doen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers