Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pindakaas

Pindakaas: Zoet of hartig

Zoet
15
37%
Hartig
26
63%
 
Aantal stemmen : 41
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 17 Jan 2018 14:23

Re: Pindakaas

De pindakaas van Calvé zonder stukjes vind ik het lekkerst. Ik vind het hartig, maar maak het vaak zelf zoet door er een beetje hagelslag (puur of vruchten) over te strooien.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem248

Bericht 17 Jan 2018 14:23

Re: Pindakaas

In pindakaas zo toch doorgaans geen toegevoegde suiker, Joey?
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jan 2018 14:30

Re: Pindakaas

Maple schreef:In pindakaas zo toch doorgaans geen toegevoegde suiker, Joey?

Er komen steeds meer merken die dat niet doen, maar er zijn nog genoeg versies/merken waar wel suiker aan toegevoegd is.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 17 Jan 2018 14:33

Re: Pindakaas

Cotton schreef:
Maple schreef:In pindakaas zo toch doorgaans geen toegevoegde suiker, Joey?

Er komen steeds meer merken die dat niet doen, maar er zijn nog genoeg versies/merken waar wel suiker aan toegevoegd is.


Oh ja ik dacht dus doorgaans wel. En tegenwoordig dan dus steeds meer merken die het niet doen idd.
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 14:38

Re: Pindakaas

Ik dacht ook altijd dat hartig zout was, tuc koekjes ofzo.
Pindakaas vond ik altijd zoet beleg, heel vies zoet beleg. Vooral de geur vind ik vies. Mijn zoons vinden het heerlijk. Dus ik sta 's morgens vroeg regelmatig met ingehouden adem een broodje pindakaas te smeren, yak.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 17 Jan 2018 20:18

Re: Pindakaas

Ik heb gestemd voor hartig, ik eet het eigenlijk nooit met hagelslag oid. Misschien toch eens proberen!
100% Pindakaas van AH vind ik het lekkerst, vooral die met stukjes. Jummie!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem244

Bericht 17 Jan 2018 21:07

Re: Pindakaas

Hartig
Calvé met nootjes vind ik de lekkerste
Of van pindakaaswinkel met sambal / chili
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Jan 2018 21:22

Re: Pindakaas

Hartig!

Ik eet het liefst idd met stukjes en dan soms met sambal erop. In Engeland ooit een pot gekocht en daar zat honing door, die was super lekker! Had 2 grote potten mee naar huis genomen!
30-04-2017
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jan 2018 21:38

Re: Pindakaas

Hartig.

Ik wist serieus niet dat er mensen zijn die het als zoet ervaren. Openbaring hier zo!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Jan 2018 22:56

Re: Pindakaas

Raphanus Sativus schreef:Hartig. Ik vind het ronduit smerig. Ik eet pinda's en krijg geen genoeg van pindasaus, maar pindakaas? :no:


Haha, hier andersom; ik hoef echt geen pinda’s maar pindakaas vind ik echt lekker, ik eet het elke ochtend bij het ontbijt op mijn dubbele boterham.
Ik koop de gewone Calvé want in die met stukjes noot zit suiker (of iets wat er op lijkt). Ik vind het dan ook hartig beleg en gecombineerd met zoet lust ik het niet.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 17 Jan 2018 23:08

Re: Pindakaas

Volgens mij valt t officieel wel om een of andere reden onder zoet beleg?!

Maar ik vind t zelf ook meer hartig. Tis toch zoutig en dat vind ik bij hartig horen.
Ik houd trouwens vooral van de klassieke. Die van Calvé en zonder stukjes. Ik vind t altijd lekker, maar soms heb ik ineens een paar dagen zon enorme craving en wil ik alleen maar (dubbele) bruine boterhammen met pindakaas. Heerlijk!!
<<

Anoniem247

Bericht 17 Jan 2018 23:13

Re: Pindakaas

Ik vind het ook hartig. Ik vind de 100% pindakaas met stukjes van de AH het lekkerst samen met de standaard pindakaas van Calvé en Plus huismerk.
<<

Anoniem231

Bericht 18 Jan 2018 00:17

Re: Pindakaas

Ik weet niet wat ik ervan vind. Net zoals ik niet weet wat ik van pindakaas vind. Heb een haat liefde verhouding ermee. Ik vind het soms lekker om met een lepel er van te snoepen maar niet te vaak. Af en toe heb ik zin in een boterham met pindakaas maar het valt altijd tegen.
Ik vind het mond gevoel bij pindakaas niet fijn. Dat plakkerige gevoel. Een pot calve vind ik trouwens onwijs lekker ruiken. Mijn zoon wil dat altijd op de boterham en ik moet dan altijd even ruiken. Maar zelf heb ik het al een paar maanden niet gegeten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Jan 2018 07:25

Re: Pindakaas

Raphanus Sativus schreef:Hartig. Ik vind het ronduit smerig. Ik eet pinda's en krijg geen genoeg van pindasaus, maar pindakaas? :no:



Wat grappig, ik heb het andersom: wel pindakaas en pindasaus, maar pinda’s??? Yuk.

Ik zou pindakaas trouwens onder zoet scharen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 18 Jan 2018 13:52

Re: Pindakaas

Ik heb zojuist weer een pot Calvé met stukjes gekocht!
Of nouja, potJE, heremetiet wat is dat duur zeg!!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 18 Jan 2018 14:38

Re: Pindakaas

Hartig :)

Ik eet het liefst de gewone Calvé.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers