Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Netflix

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2018 21:15

Re: Netflix

Meh jammer. Maar ik had toch al geen tijd dus eigenlijk ook wel prima.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jan 2018 11:29

Re: Netflix

Carrie schreef:Ik ben begonnen aan Black Mirror. De 1e aflevering is meteen heftig zeg!


Ik heb net die aflevering gekeken, ben er helemaal duizelig van. Wat een serie.

Spoiler: weergeven
Ik vond wel dat ze datgene wat de minister-president moest doen heel knap hebben gevisualiseerd. Niet de daad zelf in beeld, maar alleen maar de gezichten van de mensen die kijken en op het eind zijn gezicht. Heel knap gedaan. Had wel echt medelijden met die man.


Maar wat een verhaal hè, hoe kom je erop.
Laatst gewijzigd door Susan op 11 Jan 2018 11:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 11 Jan 2018 11:42

Re: Netflix

Nou inderdaad hoe kom je erop! De 2e aflevering vond ik saai en langdradig. Maar de rest echt geniaal en tof gemaakt. Over sommige afleveringen liep ik nog dagen na te denken. Benieuwd wat je van de rest vindt!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jan 2018 11:47

Re: Netflix

O, ik ging net de tweede aflevering kijken (heel verrassend, na de eerste). Als ik die saai vind zap ik wel gewoon snel door naar de derde, goed om te weten dat die minder is en de rest wel weer goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jan 2018 12:42

Re: Netflix

Je hebt gelijk. Ik ben die tweede aflevering nu al zat. Zit echt geen vaart in, zeker niet na die eerste.

Wat ik trouwens bij die eerste aflevering niet begreep, even in spoiler:

Spoiler: weergeven
Ik snap wel dat je nieuwsgierigheid zo groot is dat je toch gaat kijken naar de daad van de minister-president, al is het maar een paar seconden om jezelf ervan te overtuigen dat het echt gebeurt. Maar dat je vrolijk lachend met een biertje in de kroeg gaat staan om te kijken, dat snap ik echt niet. Er wordt een jonge vrouw gegijzeld, er vindt gedwongen seks plaats, dat is toch niet iets om een feestje van te maken? De meeste mensen raken wel in shock als het eenmaal voortduurt, maar dan nog. Als zoiets in Nederland zou plaatsvinden zou ik zwaar in shock zijn dat zoiets kán. Die mensen staan erbij alsof ze naar de WK-finale gaan kijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 11 Jan 2018 13:09

Re: Netflix

Ja saai he? En helemaal eens met jouw spoiler. Volgens mij kan dat in het echt ook gebeuren die reacties omdat mensen echt klootzakken kunnen zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jan 2018 13:17

Re: Netflix

Ja, dat denk ik ook, maar dat maakt het wel extra schokkend. Die mensen vergeten helemaal dat de minister-president en de prinses ook mensen zijn, eigenlijk. Maar inderdaad, zo werkt het wel, dat zal ook de betekenis zijn van de titel Black Mirror. Je ziet echt de duistere kant die mensen in zich kunnen hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem245

Bericht 11 Jan 2018 15:18

Re: Netflix

Ik vind dit echt een geniale serie!
Ben in seizoen 4 en daar zitten ook heftige en ook interessante afleveringen in.
Ben met sommige afleveringen ook echt dagen bezig geweest.
<<

Anoniem244

Bericht 11 Jan 2018 16:39

Re: Netflix

Vind black mirror ook echt een goede serie.
Wij zijn nu salvation aan het kijken, ook een fijne serie
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2018 18:39

Re: Netflix

Carrie schreef:Ik ben nu begonnen aan de 2e aflevering van La Casa de papel, erg goede serie vind ik.

Wij gaan nu beginnen aan deze serie :-).
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 16 Jan 2018 21:09

Re: Netflix

Carrie...

Doctor Foster seizoen 2 is nu op Netflix.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jan 2018 21:13

Re: Netflix

Fauve schreef:Carrie...

Doctor Foster seizoen 2 is nu op Netflix.

He wat lief, bedankt voor de tip!

Ik kijk nu La Mante, ook een aanrader. Gaat over een seriemoordenaar.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jan 2018 21:40

Re: Netflix

Black Mirror had ik vorig jaar al gezien, dus toen het 4e seizoen kwam, heb ik dat direct gezien! Zo'n boeiende en verrassende serie.

Ik kijk nu ZOO. Best heel Oké!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 16 Jan 2018 21:41

Re: Netflix

Bij gebrek aan nieuwe Designated Survivor ben ik verder gegaan met Touch. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Jan 2018 12:52

Re: Netflix

Ik kijk nu doctor Foster. Kon ik andere series niet lekker inkomen. Dit kijkt wel goed.
2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Jan 2018 17:06

Re: Netflix

Ben nog steeds met Black Mirror bezig, vind wel sommige afleveringen beduidend beter en indrukwekkender dan andere. Heb net San Junipero gekeken, die vond ik erg goed. Wat me wel opviel:

Spoiler: weergeven
Kelly was boos op Yorkie omdat ze zo weinig begrip toonde voor het feit dat Kelly de oversteek niet wilde maken, of in elk geval niet vroeg naar de achterliggende reden, maar ik vond dat zij andersom ook erg weinig begrip had voor Yorkie. Ze noemde het een wereld waar niks betekenis had, maar ze vergat wel dat Yorkie haar hele volwassen leven in coma had gelegen en dus niet de kans had gehad om ook maar iets mee te maken - vrij logisch dus dat zij wel de oversteek wil maken, want ze had nogal iets in te halen. Ik vond het in eerste instantie irritant dat Yorkie zich alleen maar zat te verontschuldigen, maar ze was denk ik ook zo weinig assertief omdat ze dáár natuurlijk ook weinig ervaring mee had opgedaan in haar leven, eigenlijk was ze in alle opzichten nog heel onervaren en onvolwassen.
Maar goed, misschien dat Kelly uiteindelijk ook tot andere inzichten is gekomen want ze maakt toch een andere keuze.


Afleveringen die ik ook echt indrukwekkend vond zijn: White Bear, Playtest, Hated in the Nation, Nosedive. Vooral die laatste vond ik echt een eye-opener.

Wat ik wel een tikkeltje irritant vind is dat het soms wel, soms niet na de aftiteling nog doorgaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 17:25

Re: Netflix

Ik vind jouw reviews leuk om te lezen Susan, ik reageer er later in de week even op!
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 17 Jan 2018 17:36

Re: Netflix

Wij zijn Mindhunter aan het kijken.

Zelf ben ik Rita aan het kijken, was helemaal gelukkig dat seizoen 4 erop staat. Heerlijk domme Deense serie kijken, wat erg goed is om mijn taal weer terug te halen. Dat had ik ook met Hjørdis en Dicte.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Jan 2018 18:11

Re: Netflix

Is dat een nieuw seizoen van Rita?? Heb die serie een hele poos geleden gekeken, maar weet niet meer hoeveel seizoenen!
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jan 2018 18:18

Re: Netflix

Ik heb La Mante ook net uit! Vond het een leuke serie, wel te heftig af en toe (ik kan niet kijken naar geweld tegen onschuldige, weerloze mensen, ook al weet ik dat het nep is, het knijpt m’n zenuwen samen en ik moet er van huilen dus ik kijk er niet naar. M’n man weet precies wat ik wel en niet aan kan dus die tikt me altijd aan als ik weer mee kan kijken).

M’n Frans is niet meer goed genoeg om zo’n serie te kunnen volgen helaas maar goed.
#teammaple🍁
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 17 Jan 2018 20:07

Re: Netflix

Bliss schreef:Is dat een nieuw seizoen van Rita?? Heb die serie een hele poos geleden gekeken, maar weet niet meer hoeveel seizoenen!


Ja een nieuw seizoen, ze is op een nieuwe school begonnen waar ze als kind heeft gezeten en Hjørdis is ook op die school gekomen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Jan 2018 20:37

Re: Netflix

Oh tof, ik ga kijken! Hjørdis vond ik in Rita leuk, maar de site Hjørdis vond ik te suf. Ik miste de pit van Rita, dus ben blij dat ze terug is. :)
❤ 7 juni 2018
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 17 Jan 2018 20:49

Re: Netflix

Bliss schreef:Oh tof, ik ga kijken! Hjørdis vond ik in Rita leuk, maar de site Hjørdis vond ik te suf. Ik miste de pit van Rita, dus ben blij dat ze terug is. :)


Ja, ik lig nu ook lekker te kijken. Ik hoef eigenlijk de ondertiteling niet eens aan te hebben, maar mijn vriend kijkt soms mee en snapt hij er geen moer van.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Jan 2018 13:20

Re: Netflix

Champagne schreef:
Carrie schreef:Ik ben nu begonnen aan de 2e aflevering van La Casa de papel, erg goede serie vind ik.

Wij gaan nu beginnen aan deze serie :-).



Heb in 2 dagen tijd 7 afleveringen gezien, erg vet !
M:21072011
J :08012014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Jan 2018 13:25

Re: Netflix

Carrie schreef:Ik vind jouw reviews leuk om te lezen Susan, ik reageer er later in de week even op!


Heb je trouwens alle verwijzingen gezien in de verschillende afleveringen naar andere afleveringen, vaak nieuwsberichtjes op de achtergrond, maar ook andere verwijzingen? Vooral in de laatste aflevering komt alles zo'n beetje bij elkaar. Het speelt dus echt allemaal in dezelfde wereld. Heel grappig gedaan. Google maar op Easter eggs Black Mirror dan zie je ze allemaal op een rijtje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers