Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 16:05

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Haha nou ja ik vind dat inderdaad leuk, maar ook om van anderen te lezen. Ik merkte toevallig wel laatst dat ik geen gejank meer hoef te horen op tv programma's, dus van die opvoedprogramma's over gezinnen enzo, dat vond ik vroeger heel leuk, nu niet meer. Maar hier op het forum vind ik het reilen en zeilen van onze kindjes wel echt heel leuk. Van mezelf en van anderen. Dus daarin verschillen we inderdaad denk ik. Wat verder helemaal niet erg is.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jan 2018 16:10

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ik heb overigens ook het idee dat mensen facebook en insta gebruiken als een soort digitaal fotoalbum. Zoals jij doet Marin met die maandelijkse foto met likes en dislikes, ik kan me goed voorstellen dat het voor jou en je man, en voor O. zelf, super leuk is om te lezen wat O. leuk vond toen hij een maand oud was, dat is gewoon leuk omdat je dat zelf snel vergeet als je het niet opschrijft. Maar mij interesseert het persoonlijk vrij weinig (sorry dit klinkt mega onaardig). Op insta zie ik ook wel eens mensen die dan bepaalde hashtags gebruiken bij hun foto die zij alleen zelf gebruiken, zodat je makkelijk alle foto's terug kunt vinden. Of er staat bij 'need this in my feed', dat is volgens mij ook alleen omdat ze het zelf zo'n toffe foto vinden dat het in hun digitale album moet.
Ik heb niet het idee dat dat dingen zijn die je doet omdat je het zo ontzettend leuk vindt om die specifieke info te delen, maar meer omdat je het wilt documenteren voor later.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 16:11

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ik krijg juist hele leuke reacties daarop. Maar troost je, nog 3 maanden te gaan, daarna is het klaar haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jan 2018 16:12

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ik vind Insta stories wel echt leuk, maar ik heb ook mensen die iedere scheet delen en op een dag dan 20 foto's en filmpjes erin hebben. Dat gaat me te ver en die sla ik dan ook over.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 16:16

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Cotton schreef:Ik vind Insta stories wel echt leuk, maar ik heb ook mensen die iedere scheet delen en op een dag dan 20 foto's en filmpjes erin hebben. Dat gaat me te ver en die sla ik dan ook over.

Ja ik vind stories ook leuk om te zien en doen, en zeker filmpjes van mezelf haha maar ik vind het ook spannend als ik praat op film en niet altijd alles is grappig. Vind het ook leuk als anderen filmpjes van zichzelf plaatsen. Geel doet dat ook weleens en zij heeft zooooon prettige stem vind ik, maar dat is offtopic.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jan 2018 16:20

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Marin schreef:Ik krijg juist hele leuke reacties daarop. Maar troost je, nog 3 maanden te gaan, daarna is het klaar haha.

Haha nee joh zo bedoel ik het echt niet, ik scroll er gewoon langs, al doe je dat nog 25 jaar.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 16:21

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Elliot schreef:
Marin schreef:Ik krijg juist hele leuke reacties daarop. Maar troost je, nog 3 maanden te gaan, daarna is het klaar haha.

Haha nee joh zo bedoel ik het echt niet, ik scroll er gewoon langs, al doe je dat nog 25 jaar.


Hahaha maar nee, ik vind het tot 1 jaar zelf leuk, daarna heb ik ook zoiets van joh, dat dingetje kennen we wel.
Ik ga het wel in zijn fotoboek gebruiken dus in die zin is het ook wel documentatie voor mezelf.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jan 2018 16:23

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Carrie schreef:
Cotton schreef:Ik vind Insta stories wel echt leuk, maar ik heb ook mensen die iedere scheet delen en op een dag dan 20 foto's en filmpjes erin hebben. Dat gaat me te ver en die sla ik dan ook over.

Ja ik vind stories ook leuk om te zien en doen, en zeker filmpjes van mezelf haha maar ik vind het ook spannend als ik praat op film en niet altijd alles is grappig. Vind het ook leuk als anderen filmpjes van zichzelf plaatsen. Geel doet dat ook weleens en zij heeft zooooon prettige stem vind ik, maar dat is offtopic.

Ja ik heb haar daar volgens mij zelfs eens over bericht, dat ik haar stem zo mooi vind. Echt leuk om te horen. Ik vind instastories ook heel erg leuk, maar ik vind het zo jammer dat de drempel om te reageren toch wat hoger lijkt. Een like op een foto is zo geplaatst, maar een (privé) reactie is toch wat heftiger misschien. Ik zie soms dat 100 mensen m'n story hebben bekeken maar 0 mensen hebben gereageerd. Dat voelt dan ook zo suf, alsof ik het voor piet snot plaats.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jan 2018 16:27

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Elliot schreef:
Carrie schreef:
Cotton schreef:Ik vind Insta stories wel echt leuk, maar ik heb ook mensen die iedere scheet delen en op een dag dan 20 foto's en filmpjes erin hebben. Dat gaat me te ver en die sla ik dan ook over.

Ja ik vind stories ook leuk om te zien en doen, en zeker filmpjes van mezelf haha maar ik vind het ook spannend als ik praat op film en niet altijd alles is grappig. Vind het ook leuk als anderen filmpjes van zichzelf plaatsen. Geel doet dat ook weleens en zij heeft zooooon prettige stem vind ik, maar dat is offtopic.

Ja ik heb haar daar volgens mij zelfs eens over bericht, dat ik haar stem zo mooi vind. Echt leuk om te horen. Ik vind instastories ook heel erg leuk, maar ik vind het zo jammer dat de drempel om te reageren toch wat hoger lijkt. Een like op een foto is zo geplaatst, maar een (privé) reactie is toch wat heftiger misschien. Ik zie soms dat 100 mensen m'n story hebben bekeken maar 0 mensen hebben gereageerd. Dat voelt dan ook zo suf, alsof ik het voor piet snot plaats.

Ik heb me vorige week voorgenomen om vaker te reageren, want ik vind de stories vaak leuker dan de echte berichten zeg maar en toch reageer ik bijna nooit. Maar dat komt dan omdat het weer privé is. Ik hoef niet persé een gesprek met diegene zeg maar. Ik wil gewoon even zeggen van; awww schattig.

Als iemand bij mij reageert heb ik vaak ook de neiging om iets terug te zeggen (bedankt, ja leuk he?, hoe gaat het?) terwijl dat volgens mij helemaal niet de bedoeling is. :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jan 2018 16:28

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ja precies dat Cotton, het wordt meteen zo'n privégesprek waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Gewoon een like plaatsen zou voldoende zijn.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 16:30

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ik wist tot voor kort niet eens dat je reacties kon plaatsen als PM op stories tot ik reageerde op een chef en toen bleek het een PM te zijn. Dat hoefde nou ook weer niet. Het ís ook wel een beetje gek en een hoge drempel.
Ik vind stories met name heel lelijk met die gekke lettertypes en kleurtjes en dat in en uit gezoom of onsamenhangende verhalen (tenminste, zo zie ik ze vaak langskomen, maar zoveel kijk ik er niet). En dan dus ook niet wetende waar in het grote internet het verdwijnt, waag ik me er niet aan. Al zou ik het zakelijk denk ik wel moeten doen voor de 'achter de schermen' dingen. Maar ik weet dan niet zo goed waarover.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jan 2018 16:31

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ja en ik heb dus geen trilling voor likes en reacties op foto's en wel voor DM's, want die zijn vaak belangrijk, maar dat gaat dus nu ook niet meer op.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 16:34

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Cotton schreef:
Elliot schreef:
Carrie schreef:Ja ik vind stories ook leuk om te zien en doen, en zeker filmpjes van mezelf haha maar ik vind het ook spannend als ik praat op film en niet altijd alles is grappig. Vind het ook leuk als anderen filmpjes van zichzelf plaatsen. Geel doet dat ook weleens en zij heeft zooooon prettige stem vind ik, maar dat is offtopic.

Ja ik heb haar daar volgens mij zelfs eens over bericht, dat ik haar stem zo mooi vind. Echt leuk om te horen. Ik vind instastories ook heel erg leuk, maar ik vind het zo jammer dat de drempel om te reageren toch wat hoger lijkt. Een like op een foto is zo geplaatst, maar een (privé) reactie is toch wat heftiger misschien. Ik zie soms dat 100 mensen m'n story hebben bekeken maar 0 mensen hebben gereageerd. Dat voelt dan ook zo suf, alsof ik het voor piet snot plaats.

Ik heb me vorige week voorgenomen om vaker te reageren, want ik vind de stories vaak leuker dan de echte berichten zeg maar en toch reageer ik bijna nooit. Maar dat komt dan omdat het weer privé is. Ik hoef niet persé een gesprek met diegene zeg maar. Ik wil gewoon even zeggen van; awww schattig.

Als iemand bij mij reageert heb ik vaak ook de neiging om iets terug te zeggen (bedankt, ja leuk he?, hoe gaat het?) terwijl dat volgens mij helemaal niet de bedoeling is. :smile:

Ik reageer weleens op stories, en ontvang ook reacties en dan zeg ik inderdaad 'haha ja leuk he' ofzo en dan is het ook weer klaar hoor. Maar snap wat je bedoelt.
<<

Anoniem245

Bericht 17 Jan 2018 16:44

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Elliot schreef:Mm, dan nog volg ik het niet. Als je niet wil dat mensen zich met je bemoeien moet je misschien niets op een forum plaatsen want 't hele doel van een forum is toch met elkaar praten, op elkaar reageren en je mening geven over dingen?


dat klopt en dat zeg ik ook helemaal niet.
Alleen ergens op reageren en ergens commentaar op geven zijn twee verschillende dingen.
<<

Anoniem245

Bericht 17 Jan 2018 16:54

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Over de foto's an sich, ik plaat die hier niet vanwege dat ik het teveel gedoe vind.
Op Facebook en Insta plaats ik wel foto's van mijn zoon, ook als een soort documentatie inderdaad, vaak zijn het toch de mooiste/leukste foto's. Mijn telefoon is laatst gecrasht en toen was ik echt blij met Facebook.
Tegenwoordig vraag ik het wel aan hem en dan wil hij de foto's ook keuren, of hij er wel cool genoeg opstaat :)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Jan 2018 17:00

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Joey schreef:Ik weet dat mbt scholen/opvang zij ouders altijd toestemming vragen of foto's online mogen. Ik zou ook niet wéten wat ik daarop zou moeten antwoorden. Aan de ene kant ben ik er niet voor. Maar ook niet fel tegen en het is zó de norm.


Hierbij had ik totaal geen moeite om te zeggen dat we dat niet willen. Ik denk dat best wat ouders dat niet willen hoor.

Op facebook plaats ik geen foto's van de kinderen, maar ik doe sowieso weinig met facebook. Op Instagram plaats ik wel foto's van ze, inderdaad omdat ik trots op mijn kinderen ben. Maar wel altijd foto's van achteren of opzij. Hier op het forum plaats ik wel eens foto's van mijn kinderen, maar na een tijdje verwijder ik ze weer.


Ooooh, kan je reageren op die insta-stories? Serieus? Nooit geweten! Ik vind ze vaak leuk om te zien, dus dat ik niet reageer komt alleen door mijn eigen onwetendheid :smile: Maar alleen prive dus, dat maakt de drempel wel iets hoger.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 17 Jan 2018 17:58

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Voor alle foto's die ik online plaats heb ik de regel; zou ik eenzelfde foto plaatsen als ze 16 is? Mijn moeder had vorige week een foto van haar online gezet van J. in alleen een romper, maar dan alleen haar onderlichaam. Dat vond ik dus echt niet goed. Als J. zelf zoiets online zou zetten als ze 16 is wordt het tijd voor een goed gesprek.
Nu draagt ze (nog) geen pyjama, maar hiervan zou ik ook twijfelen om ze te delen. Ik vind die rode wangetjes en plofhaar ook enorm schattig. Al helemaal wanneer ze de armpjes niet tegen hun lijf kunnen houden vanwege die dikke slaapzak. Maar gevoelsmatig vind ik het toch iets te privé. Die 16-jaar-regel kan dan nu ook weer prima toegepast worden.

Ik vind het trouwens wel leuk foto's van anderen te bekijken. De kinderfoto-topics zijn mijn favoriet. Ik hoef niet elke dag een foto te zien, maar vind het wel leuk om een kind groot te zien worden. Dat heb ik ook op FB, instagram zit ik niet op. Ik kijk graag naar andermans kinderen, maar de mijne blijft uiteraard de leukste. Omdat ik het leuk vind kinderen te bekijken deel ik zelf soms ook wat. Deels omdat ik heel trots ben, deels omdat ik ervan uit ga dat mensen het net zo leuk vinden als ik, om zo nu en dan een foto langs te zien komen. Ik merk wel dat ik nu ze ouder wordt ik terughoudender word. Zo'n babygezichtje is later amper meer terug op haar te herleiden, nu begint ze meer herkenbare trekken te krijgen. Ik weet nog niet helemaal hoe ik hier mee om wil gaan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jan 2018 17:59

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ik deel geen foto’s op het forum van m’n kinderen. Hou ik niet van, vind ik privé. Ik vind het ook niet iets wat iemand zelf moet weten. Want dat kind gaat er over, of dat nu al in staat is om er iets van te vinden of niet, niet de persoon die de foto maakt.

Ik heb vandaag een foto van m’n jongste gedeeld op m’n openbare Ooph-insta. Lang over nagedacht en met m’n man besproken. Supertoffe foto en eenmalig gedaan. Maar zo voorzichtig ga ik er dus mee om. Dat zal voor veel mensen weer overdreven zijn.

Ik ga er trouwens van uit dat anderen mijn kinderen net zo interessant vinden als dat ik hun kinderen vind. Vandaar weinig foto’s :)
#teammaple🍁
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 17 Jan 2018 19:20

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ik deel genoeg van mijn kinderen, ook foto's, maar er zijn wel echt dingen die ik bewust achterhoud. Zo plaats ik liever natuurlijk geen badfoto's of naakt, of als ze op de wc zitten. Ook heb ik een te schattig filmpje van mijn oudste die niet weet dat ik haar film (sorry maar het was te schattig) en met haar tube lijm de longen uit haar lijf staat te playbacken, maar dat ga ik niet online knallen omdat ik dat een inbreuk op haar privacy vind en zij dit 'stiekem' doet.

Overigens beschouw ik mijn instagram wel als een soort digitaal fotoalbum/bewaarstation - mocht alles crashen heb ik iig daar nog wat foto's die ik leuk genoeg vond om te bewaren. Als een ander die foto's ook leuk vind, top - zo niet, even dikke vrienden.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 17 Jan 2018 20:06

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Marin schreef:
Plien schreef:Pfff jammer dat gewoon een onschuldig leuk topic weer zo'n draai gegeven moet worden. Marin superschattig die foto's van O. Ik heb geloof ik geen foto's van mijn slaperige kind. Als ik er 1 vind dan kom ik hem hier posten!


Intussen is het gewoon een redelijk normaal discussie topic geworden hoor!

Vreemd. Toen ik deze reactie typte was dat nog in het eerste topic dat jij had geopend. Nu zie ik dat het hele topic is gewijzigd in een een discussie topic
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jan 2018 20:21

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Plien schreef:
Marin schreef:
Plien schreef:Pfff jammer dat gewoon een onschuldig leuk topic weer zo'n draai gegeven moet worden. Marin superschattig die foto's van O. Ik heb geloof ik geen foto's van mijn slaperige kind. Als ik er 1 vind dan kom ik hem hier posten!


Intussen is het gewoon een redelijk normaal discussie topic geworden hoor!

Vreemd. Toen ik deze reactie typte was dat nog in het eerste topic dat jij had geopend. Nu zie ik dat het hele topic is gewijzigd in een een discussie topic


Yep, dat werd al besloten en besproken voordat jij je reactie gaf zelfs.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Jan 2018 01:01

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Nou hier komt spuit elf nog even reageren.. Ik denk ook echt na welke foto's ik online zet. Beetje dezelfde regel als die iemand al noemde: zou ik het ook online zetten als hij 16 was. Ik denk dat hij met mijn keuze van foto's wel eens is. Waar wij wel voorzichtig mee zijn zijn filmpjes. Ik denk dat jullie het filmpje van het eerste half jaar van mijn zoon misschien wel gezien hebben, maar die halen we daarna dus ook weer van het internet af. Er is een risico dat er mensen zijn die het downloaden en dan de film stilzetten en screenshot maken van bepaald gedeelte in het filmpje en dat op het dark web gebruiken. En dat griezel ik natuurlijk ook van. Maar toch hebben we besloten te doen maar met mate. In het eerste jaar 2 filmpjes en dan elk jaar en voor korte tijd. En af en toe een foto, zowel hier als op facebook.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Jan 2018 06:20

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ik deel op sociale media ook best wel wat. Ik overleg eigenlijk altijd met mijn man of het ok is dat het er op gaat. Ik denk er zeker over na wat ik er op zet.
Ik hoor ook can veel mensen terug dat ze het superleuk vinden om o s zo te kunnen volgen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 18 Jan 2018 07:47

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ik ben het gedeeltelijk eens met UN.
Het zijn haar foto's niet de mijne ook al heb ik ze genomen. Ik kan niet beslissen voor haar of ze het erg/vervelend zou vinden dat ik haar foto openbaar op internet zet. Daarom heb ik besloten niks op internet te zetten. Stel voor ze is straks 16 en zegt nou dankje wel mama dat je mijn baby/kinderfoto's op internet heb gezegd heb ik toch nooit om gevraagd dan heeft ze wel een punt vind ik. Dus nee je kan niet voor je kind beslissen ook al is nu nog een baby.
En je weet maar nooit bij wie of waar je foto's terecht komen
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Jan 2018 08:14

Re: Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Ik deel dus niets. Ik wil dat J daar zelf controle over heeft. Een heel enkele keer plaatst mijn moeder een foto van j van de achterkant op Facebook. Ik plaats ook weinig foto’s van mezelf online. Ik vind het niet nodig en zeker niet openbaar. Mensen die voor J belangrijk zijn krijgen de foto’s toch wel.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Godsavethequeen