Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2018 21:23

Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Op Hawaï is er dit weekend even flinke paniek uitgebroken toen er een bericht werd uitgezonden over een naderende raket.

Wat zou jij doen als dat hier gebeurde? Wat zou je eerste reactie zijn? Waar zou je naar toe gaan?
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 14 Jan 2018 21:41

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Ik zou geen idee hebben. Ik zou denk ik kijken wat andere mensen doen en dat dan volgen. Ik ben nogal volgzaam aangelegd haha.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jan 2018 21:44

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

De kelder in. En het nieuws aan zetten ofzo.

Denk ik. Geen idee.
<<

ChiQ

Bericht 14 Jan 2018 21:46

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Nou dan zou ik Julian als de sodemieter halen van school als hij niet thuis zou zijn en me auto voltanken en wegwezen naar Amsterdam om mijn familie en man te halen en dan te rijden naar een ander land.
<<

Anoniem246

Bericht 14 Jan 2018 21:48

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

De televisie aanzetten voor het laatste nieuws. Eerst de regionale zender en als deze me niets wijzer kan maken Npo1. En dan? Joost mag het weten. Ik zou niet weten wat we zouden moeten doen. Ramen en deuren sluiten?
<<

ChiQ

Bericht 14 Jan 2018 21:50

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Vorig jaar liep ik midden in de Kalverstraat toen er ineens een debiel iets verderop het een goed plan vond een 100.000.000 af te steken, dus mensen dachten aan een aanslag (ik ook!) en begonnen als een gek te rennen, sommige mensen vielen - ze struikelden letterlijk over elkaar in, de een rende links de ander rechts heel chaos. Ik bleef even twee tellen en ik bleef rustig en bedacht dus heel kalm wat ik moest doen. Later in mijn auto merkte ik dat ik wel bang was, maar niet primitief reageerde. Dus ik denk dat ik wel kalm kan blijven.
<<

Anoniem236

Bericht 14 Jan 2018 21:51

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Als het luchtalarm af gaat, of als je ook weet dat het daadwerkelijk een raket is?

als het luchtalarm af ga zou ik eerst kijken op tv/internet/radio of er wat bekend is. Is er een brand ergens inde omgeving waarbij schadelijke stoffen vrij kunnen komen hoef ik niet meteen mijn kind op te halen en naar het buitenland te rijden. Alleen ramen en deuren sluiten en hopen dat ze dat oo school ook doen.

Als er echt een raket zou komen, ja dan zou ik Mn gezin bij elkaar zoeken en vluchten denk ik?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 14 Jan 2018 21:58

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Maar tegen de tijd dat t luchtalarm gaat, heb je toch allang geen tijd meer om nog overal naartoe te gaan rijden?
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2018 22:11

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Lotus schreef:Als het luchtalarm af gaat, of als je ook weet dat het daadwerkelijk een raket is?


Ik bedoelde eigenlijk een raket ja en dus bevestigd met het luchtalarm. Dat ontbrak in Haïti.

Edit. Wtf. Haïti? Hawaï dus.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 15 Jan 2018 20:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 14 Jan 2018 22:56

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Ik denk dat ik naar mijn ouders gaan rennen hier een stulje verderop en daar in de schuur in de kelder gaan zitten. Alhoewel, ik denk dat als het daadwerkelijk gebeurt, dat ik waarschijnlijk even niet weet wat te doen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jan 2018 22:58

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Ik ben altijd zo bang dat het gebeurt terwijl we niet bij elkaar zijn. Ik weet niet of ik in mijn eentje binnen zou kunnen gaan zitten zonder eerst als een gek de kinderen te gaan halen. Tegelijk is er natuurlijk een kans dat we het juist overleven als we allemaal blijven waar we zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 14 Jan 2018 23:04

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Als ik thuis ben, gooi ik wel even in de straatapp of we in een kelder mogen bij iemand. Op mijn werk zou ik me ook verantwoordelijk voelen voor heel veel andere mensen, dus daar misschien iets mee willen qua veiligheid en ook goed instructies opvolgen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zero

Bericht 15 Jan 2018 00:54

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Ramen en deuren dicht als ik niet weet wat er aan de hand is. Dan zou ik denk ik er vanuit gaan dat er een asbestwolk ofzo ronddwaalt en de tv aanzetten/internet opzoeken waarom dat alarm afgaat.

Bij een raket zou ik denk ik niet eens veel doen. Misschien naar mijn ouders lopen, die wonen vlakbij. Anders onder de trap gaan zitten. Of misschien ren ik wel als een kip zonder kop weg, zou ook kunnen. Ik ben alleen voorbereid op een zombie uitbraak, niet op een raket.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 15 Jan 2018 19:43

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Geen idee, ik hoop dat ik het mee krijg. Ik hoor nu ook echt niet elke maand dat alarm ik let er gewoon niet op.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jan 2018 20:52

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Ik las dat enkelen op Hawaï alle kieren afplakten met duct tape. Dat schijnt handig te zijn bij een chemische aanval.

Anyway. Ik zou ook zo snel mogelijk mijn gezin bij elkaar zoeken en misschien in de kelder gaan zitten. Al stort die vast in als ons huis ook instort. Maar goed. En anders in de buurtapp checken of ergens een verborgen bunker beschikbaar gesteld wordt ;)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 16 Jan 2018 22:20

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Met m'n gezin bij elkaar gaan zitten en knuffelen. Je kunt er vrij weinig tegen doen als het nucleaire of chemisch is.

Leuk om alle kieren af te sluiten met duct tape, maar de zuurstof is dan ook een keer op en stik je. Mocht er echt een chemische aanval zijn kun je pas naar buiten als alles gereinigd is. Anders raak je alsnog besmet.

Tegen een nucleaire aanval kun je weinig doen.

Het beste tegen een chemische aanval is om zelf een beschermend pak, en ademmasker te hebben. Moet je het wel al aan hebben voordat de raket neerkomt.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem306

Bericht 17 Jan 2018 09:31

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Heel hard hopen dat ik op dat moment samen ben met mijn gezin. Maar eigenlijk heb ik geen idee wat ik zou doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Jan 2018 09:36

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Ik zou denk ik in eerst instantie denken dat het loos alarm is, tenzij ik echt rookwolken zie of explosies hoor. Ik zou dus eerst internet checken en kijken of er echt wat aan de hand is, voor dat ik de boel de boel laat en ergens ga schuilen.
Laatst gewijzigd door Lady op 17 Jan 2018 12:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 17 Jan 2018 12:20

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Lady schreef:Ik zou denk ik in eerst instantie denken dat het loos alarm is, tenzij is echt rookwolken zie of explosies hoor. Ik zou dus eerst internet checken en kijken of er echt wat aan de hand is, voor dat ik de boel de boel laat en ergens ga schuilen.


Ik ook
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Jan 2018 17:42

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Ik denk een beetje net als Lady. Eerste denken, het zal wel meevallen. Daarna denken is het de 1ste van de maand, om vervolgens te bedenken dat ze dat niet meer maandelijks doen.
Mijn telefoon is ingesteld op een alert, dus krijg ik die binnen dan ga ik naar binnen en doe het verplichte riedeltje. Ramen en deuren dicht, tv of radio aan. Ik moet er dan wel extra aandenken om mijn filters dicht te doen, want die staan altijd open :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 25 Jan 2018 17:30

Re: Wat zou jij doen als het luchtalarm afgaat?

Toen hier een tijd terug het luchtalarm afging vanwege een brand op Chemelot heb ik alle ramen en ventilatieschuiven dichtgedaan. Het alarm ging vlak na 12 uur af en het was een maandag, dus het was nog even onduidelijk of het nou een foutje was. Er dreef echt een enorme rookwolk langs, maar toch gingen mensen nog op hun dooie gemak de hond uitlaten. Dat begrijp ik echt niet :palm:

Bij een raket weet ik niet of ik in de kelder zou durven gaan zitten. Ik denk dat ik bang zou zijn dat de boel dan instort.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron