Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ben jij voor je uitvaart verzekerd?

Ja
57
72%
Nee, ik heb niks geregeld, ook geen spaargeld
6
8%
Nee, ik heb voldoende spaargeld
16
20%
 
Aantal stemmen : 79
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 16 Jan 2018 15:24

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Nan schreef:Ze beleggen het geld en vermeerderen het op die manier.

Ik ben niet verzekerd. Ik verzeker niet tegen lasten die ik zelf kan dragen.



Maar die zekerheid heb je niet toch? Misschien heb je over 20 jaar een crisis en is je spaargeld dan nodig, je weet nou eenmaal niet hoe het leven loopt.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem278

Bericht 16 Jan 2018 15:28

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Maar, k blijf gewoon vragen stellen, sorry, in het geval van de getrouwden onder ons hè, die schrijven dat de ander dan bij het geld kan. Wat als jullie samen overlijden?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2018 15:37

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ik zie een uitvaartverzekering eigenlijk ook gewoon als een spaarpot, maar dan eentje die zeker weten beschikbaar is na mijn overlijden. Want wat Pippa ook zegt; je kunt ook ineens in financiële nood komen waardoor je dat spaarpotje wat nu bestemd is voor een uitvaart, voor iets anders moet gebruiken. Met een uitvaartverzekering kan dat niet.

♥♥
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 16 Jan 2018 15:40

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Quizzle schreef:Maar, k blijf gewoon vragen stellen, sorry, in het geval van de getrouwden onder ons hè, die schrijven dat de ander dan bij het geld kan. Wat als jullie samen overlijden?


Dan schieten mijn ouders (als die er nog zijn) of mijn zus het voor. En als ons geld vrijkomt dan kunnen ze dat weer aanvullen. Tegen de tijd dat wij kinderen gaan krijgen zullen wij een testament opstellen en dan wil ik ook daar iets over opnemen.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 16 Jan 2018 15:43

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Absolute zekerheid heb je niet nee, maar in ons geval voldoende zekerheid om deze keuze te maken. Blijft persoonlijk in hoeverre je alle risico’s wilt afdekken met een verzekering.

Quizzle: mochten wij beide tegelijk komen te overlijden dan hebben onze nabestaanden voldoende financiële middelen om de kosten te dragen. Die krijgen ze dan later via de erfenis weer terug.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Jan 2018 15:43

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

O wat goed overwogen Carra en Sophie
Ja, ik wil gewoon altijd alles weten omdat ik me heel goed kan voorstellen dat mensen zelf zaken in de hand houden. Niet als oordeel, want ieder moet dit voor zich weten en ik denk dat ik er waarschijnlijk ook anders in zou staan als ik mogelijkheden wat betreft grote bedragen spaargeld had.
<<

Anoniem250

Bericht 16 Jan 2018 15:44

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Quizzle schreef:Maar, k blijf gewoon vragen stellen, sorry, in het geval van de getrouwden onder ons hè, die schrijven dat de ander dan bij het geld kan. Wat als jullie samen overlijden?


Ik ben alleen en mijn ouders regelen het als ik overlijd. Het is voor hen geen enkel probleem het voor te schieten. Ik heb ze ook weleens gevraagd of ze graag willen dat ik een verzekering afsluit, maar dat vinden ze niet nodig. En het bedrag waarmee de begrafenis betaald kan worden, komt sowieso vrij.Als het geld er gewoon is, lijkt het me niet nodig een verzekering af te sluiten.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 16 Jan 2018 16:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Jan 2018 15:47

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

En als jouw ouders eerder gaan, je zussen dan, Hgl?
Laatst gewijzigd door Anoniem278 op 16 Jan 2018 15:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem250

Bericht 16 Jan 2018 15:49

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Quizzle schreef:En als jouw ouders eerder gaan, je zussen dan, Hgl?

Wat je schrijft over je ex begrijp ik volledig ja. Zo unfair.
Overigens over het 'opzadel stukje', de kinderen kunnen tegen die tijd gewoon de erfenis weigeren, dan weigeren ze ook de verantwoordelijkheid over schulden.

(ik haal dit gerust weg als jij daar prijs op stelt)


En wat mij betreft, later inderdaad mijn zussen en broer. Maar ook zij hebben allemaal de financiële middelen om het voor te schieten.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 16 Jan 2018 16:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Jan 2018 15:51

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja, dat is ook sneu. En stom en oneerlijk. Hoewel ik verwacht dat jouw familie jouw kinderen niet zo in die koude zal laten staan. Maar toch, ik zou m graag n flinke corrigerende tik geven, de ex.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 16 Jan 2018 15:51

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

*weg
Laatst gewijzigd door SophieZMY op 16 Jan 2018 17:19, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Jan 2018 15:53

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Dat ligt er wel aan in welke gemeente, Sophie. Bij mijn ex zou het zonder mensen en in een soort 'file' gegaan zijn, van meerdere in een uur.
<<

Anoniem250

Bericht 16 Jan 2018 16:01

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ik hoop dat het in zijn gemeente ook zo werkt. Maar ik hoop vooral dat dit probleem zich voorlopig nog niet voordoet. Maar bedankt Sophie, iemand anders had me toevallig laatst verteld dat ik ook daar voor zou opdraaien.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Jan 2018 16:08

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Het staat los van dit topic, maar af en toe zou ik jouw ex nog steeds een schop onder zijn hol willen verkopen.
<<

Anoniem250

Bericht 16 Jan 2018 16:35

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Caro, dat mag best hoor.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 16 Jan 2018 16:44

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Pippa schreef:
Nan schreef:Ze beleggen het geld en vermeerderen het op die manier.

Ik ben niet verzekerd. Ik verzeker niet tegen lasten die ik zelf kan dragen.



Maar die zekerheid heb je niet toch? Misschien heb je over 20 jaar een crisis en is je spaargeld dan nodig, je weet nou eenmaal niet hoe het leven loopt.

dan kan je toch op dat moment een verzekering afsluiten?
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jan 2018 17:10

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ik heb al heel lang een uitvaartverzekering, maar eerlijk gezegd even geen idee meer hoeveel ik betaal en wat er dan vrijkomt, daar moet ik me weer eens in verdiepen.
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 16 Jan 2018 17:23

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Elska schreef:
Pippa schreef:
Nan schreef:Ze beleggen het geld en vermeerderen het op die manier.

Ik ben niet verzekerd. Ik verzeker niet tegen lasten die ik zelf kan dragen.



Maar die zekerheid heb je niet toch? Misschien heb je over 20 jaar een crisis en is je spaargeld dan nodig, je weet nou eenmaal niet hoe het leven loopt.

dan kan je toch op dat moment een verzekering afsluiten?


Dan betaal je echt veel per maand en bouw je veel minder/anders op. Dan heb ik t liever safe nu voor €120, hoef je je daar nooit druk over te maken.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem286

Bericht 16 Jan 2018 18:02

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja, dochter staat er ook bij mij op de polis bij. We zijn niet heel hoog verzekerd, in natura. Komt overeen geloof ik met 7000 euro, geen volgauto’s bijv. Indien ze dat toch willen kan dat tegen een bijbetaling. Ik betaal geloof ik 4 euro per maand voor dochter en ikzelf samen. Mijn man ook zoiets maar hij is ergens anders verzekerd. Ik vind het de kosten niet en het bespaard een hoop gedoe mocht er iemand plotseling overlijden en je moet het geld ergens vandaan toveren omdat het net even tegenzat ofzo.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 16 Jan 2018 18:03

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Pippa schreef:
Elska schreef:
Pippa schreef:

Maar die zekerheid heb je niet toch? Misschien heb je over 20 jaar een crisis en is je spaargeld dan nodig, je weet nou eenmaal niet hoe het leven loopt.

dan kan je toch op dat moment een verzekering afsluiten?


Dan betaal je echt veel per maand en bouw je veel minder/anders op. Dan heb ik t liever safe nu voor €120, hoef je je daar nooit druk over te maken.

opbouwen doe je bij de meeste uitvaartverzekeringen toch niet? bij de verzekering die ik heb iig niet, ik ben gewoon verzekerd voor X en daarvoor maakt de looptijd niets uit.

Als je ouder bent betaal je meer premie ja, dat is het risico dat degene heeft genomen.

Wel of niet kiezen voor een verzekering gaat altijd over het inschatten van het risico. Bij een uitvaartverzekering gaat dat niet over het overlijden, want dood gaan we allemaal, maar of er op het moment van overlijden voldoende geld is voor een uitvaart.
Iemand met voldoende spaargeld sluit een uitvaartverzekering af voor de kans dat er in de toekomst een crisis plaats gaat vinden. Dat is een risico dat ieder voor zich moet inschatten.
Afbeelding
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 16 Jan 2018 18:33

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ik ben verzekerd, maar weet eigenlijk niet precies voor hoeveel. Ik geloof voor een uitvaart in diensten met nog een vrij te besteden bedrag. Mijn ouders hebben mij altijd meeverzekerd gehad en ik heb het weer van hen over genomen. De premie is vrij laag, waarschijnlijk omdat we al zo lang betalen met z'n alle. Het is iets van 15 euro per kwartaal.
Ik vind het wel fijn om verzekerd te zijn, inderdaad zodat ik niemand ergens mee op scheep. Het zal waarschijnlijk erg basic zijn, maar dat maakt me niet zo veel uit.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 16 Jan 2018 19:01

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja, voor 10.000. Eigenlijk heb ik de keuze voor een uitvaartverzekering gemaakt na het overlijden van de opa van mijn vriend. Ik zag toen dat ze, naast de dekking van de kosten, ook nog nabestaandenzorg en rouwverwerking aanbieden en dus ook van alles nog regelden naast alleen de uitvaart.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 16 Jan 2018 20:15

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Elska schreef:
Pippa schreef:
Elska schreef:dan kan je toch op dat moment een verzekering afsluiten?


Dan betaal je echt veel per maand en bouw je veel minder/anders op. Dan heb ik t liever safe nu voor €120, hoef je je daar nooit druk over te maken.

opbouwen doe je bij de meeste uitvaartverzekeringen toch niet? bij de verzekering die ik heb iig niet, ik ben gewoon verzekerd voor X en daarvoor maakt de looptijd niets uit.

Als je ouder bent betaal je meer premie ja, dat is het risico dat degene heeft genomen.

Wel of niet kiezen voor een verzekering gaat altijd over het inschatten van het risico. Bij een uitvaartverzekering gaat dat niet over het overlijden, want dood gaan we allemaal, maar of er op het moment van overlijden voldoende geld is voor een uitvaart.
Iemand met voldoende spaargeld sluit een uitvaartverzekering af voor de kans dat er in de toekomst een crisis plaats gaat vinden. Dat is een risico dat ieder voor zich moet inschatten.


Maar linksom of rechtsom, je betaalt bij elkaar alsnog hetzelfde bedrag, ervan uit gaande dat je leeftijd X bereikt. Dus als ik later zou gaan betalen haal ik alleen maar in wat ik die jaren daarvoor niet ingelegd heb. In zijn totaal betaal je net zoveel als degene die al vanaf de geboorte zo'n verzekering heeft.

Zonder mijn hele financiële situatie uit de doeken te doen denk ik dat de kans op een financiële crisis bij ons erg klein is. Daarnaast hebben we allebei een beroep waar heel veel vraag naar is. Er is altijd een kans dat we arbeidsongeschikt raken, maar dat is dan iets waar we ons wél voor verzekerd hebben.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Jan 2018 20:34

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Carra schreef: Als ik overlijd is er genoeg geld beschikbaar bij mij en mijn nabestaanden.

Ik ben net als Sophie voor niet alles verzekeren. Ik ben alleen verzekerd voor zaken waarvan ik de kosten niet zelf kan dragen.


Dit dus!
En na mijn overlijden zou mijn spaargeld (wat dat dekt) weer terugvloeien naar de nabestaanden. Daarnaast zit er ook genoeg overwaarde in het huis om eventueel andere bijeffecten op te kunnen vangen.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem336

Bericht 16 Jan 2018 21:05

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Daarom schreef:Wij hebben een overlijdensrisico verzekering van 200.000 euro. Dus genoeg om een uitvaart te regelen.



maar dat geld komt zover ik weet, niet direct na het overlijden ter beschikking.
Dus dan gaat dezelfde vlieger als spaargeld op.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers