Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf ziek en kinderen

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 16 Jan 2018 10:52

Zelf ziek en kinderen

Een beetje in navolging op mijn topic van zieke kids en geen achtervang hebben...

Hoe doe je dat als je zelf ziek bent en je echt niet weg kunt maar je kind wel naar school moet?
Ik was vanmorgen zo ziek/slap/draaierig/etc. dat het echt niet verantwoord was om naar weg te gaan. We wonen te ver van school om zoon alleen te laten gaan (zoon is ook nog maar 4) en dus ook te ver om andere ouders te vragen hem even te brengen. Bovendien heb ik nog amper geen contact met andere ouders. Lopend/fietsen was geen optie want giga hagelbuien en dus net te ver voor zoon om te lopen. Dus maar met kotszakje en al in de auto en jongste zoon geheel tegen m’n principe in even in de auto laten zitten en oudste echt alleen de school in gedropt.

Maar ik heb dus gewoon niemand die ‘m even kan brengen/ophalen, maar om ‘m daarvoor thuis te laten...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2018 11:02

Re: Zelf ziek en kinderen

Mijn zoon is natuurlijk nog stukken jonger, maar ik breng hem ook gewoon naar de opvang als ik zelf ziek ben. Dat is even kut, want eigenlijk wil ik dan echt de deur niet uit, maar het is gelukkig niet heel ver rijden en ik denk dan altijd maar: als ik straks thuis ben kan ik mijn bed weer in. Ik zou wel mijn schoonouders kunnen vragen maar ik vind dat dan te veel gedoe, in een kwartier ben ik heen en weer.

♥♥
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 16 Jan 2018 11:09

Re: Zelf ziek en kinderen

In principe breng ik ze dan gewoon naar school maar het is 1 keer voorgekomen dat ze thuis bleven. Ik had toen longontsteking en ik moest ze die dag dan op de fiets brengen in de kou en de regen. Dat ging gewoon echt niet dus toen zijn ze 1 dag thuis gebleven, die dag daarna kon mijn man ze gelukkig weer brengen.
2010 2012
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Jan 2018 11:27

Re: Zelf ziek en kinderen

Dan ging ik toch, hoe verrot ook. Ze zijn leerplichtig. Nu zijn de mijne inmiddels oud genoeg om dan alleen naar school te gaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 16 Jan 2018 11:32

Re: Zelf ziek en kinderen

Als het echt niet zou gaan dan probeer ik eerst of familie kan. Ik ben wel eens ziek geweest en toen hebben zij dochter gebracht en/of gehaald. Als het enigszins gaat doe ik dat gewoon zelf en dan gauw plat. Maar ik ben heen en terug toch wel minstens drie kwartier weg dus als ik echt doodziek ben gaat dat niet altijd.

Andere ouders is hier lastig, we wonen ver van school en veel andere kinderen wonen dichterbij en komen lopend of op de fiets en wij altijd met de auto. Maar er zijn nog enkele mensen die wel redelijk in de buurt wonen, dus als de nood heel erg hoog is dan zou ik vragen of zij kunnen. Nog niet voorgekomen overigens.

Wel 1x gehad dat ik dochter thuis heb moeten houden omdat ik echt niet weg kon. Is alweer een tijd geleden. En toen kende ik nog niemand die redelijk in de buurt woont en ook met de auto naar school gaat. Was overigens nog bij de kleuters en een halve dag, voor die ene keer heb ik het maar zo gedaan. Nu ik wel een paar mensen ken en ze in een hogere groep zit wil ik toch wel echt proberen te voorkomen dat ze thuis zou moeten blijven als ze zelf niet ziek is.

Alleen zoon gaat ook bijna, en dan wordt het al lastiger. Degenen die ik zou kunnen vragen hebben zelf ook meer dan 1 kind en kunnen geen 2 kinderen kwijt in de auto. Dus hopen dat ik dan toch zelf heen en weer kan of iemand uit de familie kan.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 16 Jan 2018 11:33

Re: Zelf ziek en kinderen

Gewoon gaan, lijkt me eigenlijk wel logisch anders zou je je kinderen thuis moeten houden omdat je ziek bent.

Ik heb inmiddels wel een paar moeders die ik kan vragen als ik ziek ben, maar die kunnen ook niet altijd dus dan moet ik alsnog zelf.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jan 2018 11:39

Re: Zelf ziek en kinderen

In mijn geval zou mijn vriend ze dan brengen. Dat kan bij jou niet? Dan zou ik gaan investeren in de relaties met andere ouders, zodat je een volgende keer iemand kan bellen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2018 11:54

Re: Zelf ziek en kinderen

Caulfield schreef:In mijn geval zou mijn vriend ze dan brengen. Dat kan bij jou niet? Dan zou ik gaan investeren in de relaties met andere ouders, zodat je een volgende keer iemand kan bellen.

Even hierop inhakend, ik was er voor 't gemak vanuit gegaan dat je die optie zelf al had bedacht en dat dat dus niet mogelijk was. Mijn man brengt zoon ook weg als ik ziek ben en hij geen vroege afspraken heeft waardoor wegbrengen niet lukt. Maar als hij het niet kan doen, dan doe ik het gewoon zelf.

♥♥
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 16 Jan 2018 12:00

Re: Zelf ziek en kinderen

Man kon ‘m idd niet wegbrengen.
Investeren is een goed idee, denk (hoop) ook dat dat vanzelf komt wanneer zoon meer speelafspraakjes gaat krijgen. Maar dan blijft het probleem dat we uit de route wonen, dus zou me bezwaard voelen om dat dan te vragen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Jan 2018 12:22

Re: Zelf ziek en kinderen

Wat vervelend zeg. Ik heb inmiddels wel van een paar moeders het telefoonnummer of ik zou er een via fb een berichtje kunnen sturen. Daarnaast hebben we goed contact met onze buren. Die zou ik ook kunnen vragen in zo'n geval.

De laatste keer dat ook zo ziek was, meer dan een jaar geleden, begon het al 's nachts en toen heeft mijn man vrij genomen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem231

Bericht 16 Jan 2018 12:43

Re: Zelf ziek en kinderen

Hier was het net verschrikkelijk weer en moest zoon op de fiets gaan halen. Ik heb de buurvrouw gevraagd om even op te passen, hoeft zij iig niet door de hagel. De buurman had mijn zoon ook wel gehaald/gebracht als het moet. Heb in geval van nood een goedkoper autostoeltje in de garage staan dus dan heb ik altijd een back-up.
<<

Anoniem236

Bericht 16 Jan 2018 12:55

Re: Zelf ziek en kinderen

Zelf zou ik dan mijn ouders bellen als het echt niet gaat, maar dat heb ik gelukkig nooit gehad. Wel ziek maar dan bracht ik ze gewoon met het idee zo weer lekker thuis naar bed in alle rust.
Als Mn ouders niet kunnen dan zou mijn man het mogen oplossen.

En als ik jou was had ik gewoon een andere ouder gebeld, ook al woon je uit de route. Persoonlijk zou ik op zo n verzoek wel ingaan, iemand belt alleen als het niet anders is ga ik vanuit. En waarom kon je partner niet?
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jan 2018 13:37

Re: Zelf ziek en kinderen

Elliot schreef:
Caulfield schreef:In mijn geval zou mijn vriend ze dan brengen. Dat kan bij jou niet? Dan zou ik gaan investeren in de relaties met andere ouders, zodat je een volgende keer iemand kan bellen.

Even hierop inhakend, ik was er voor 't gemak vanuit gegaan dat je die optie zelf al had bedacht en dat dat dus niet mogelijk was. Mijn man brengt zoon ook weg als ik ziek ben en hij geen vroege afspraken heeft waardoor wegbrengen niet lukt. Maar als hij het niet kan doen, dan doe ik het gewoon zelf.


Ik ging er ook vanuit dat MB dat zelf wel kon bedenken :) Ik heb alleen het goede voornemen wat vaker de vraag uit de OP te beantwoorden, vandaar.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2018 13:40

Re: Zelf ziek en kinderen

Caulfield schreef:
Elliot schreef:
Caulfield schreef:In mijn geval zou mijn vriend ze dan brengen. Dat kan bij jou niet? Dan zou ik gaan investeren in de relaties met andere ouders, zodat je een volgende keer iemand kan bellen.

Even hierop inhakend, ik was er voor 't gemak vanuit gegaan dat je die optie zelf al had bedacht en dat dat dus niet mogelijk was. Mijn man brengt zoon ook weg als ik ziek ben en hij geen vroege afspraken heeft waardoor wegbrengen niet lukt. Maar als hij het niet kan doen, dan doe ik het gewoon zelf.


Ik ging er ook vanuit dat MB dat zelf wel kon bedenken :) Ik heb alleen het goede voornemen wat vaker de vraag uit de OP te beantwoorden, vandaar.

Goed voornemen! :thumbup:

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Jan 2018 13:41

Re: Zelf ziek en kinderen

Mijn eerste optie is mijn man. Die zou dan ook zoveel mogelijk zn best doen om afspraken te verzetten zodat ie de kinderen kan brengen en/of halen.

De andere optie is idd om zelf te gaan.

In uiterste noodgevallen zou ik de buurvrouw vragen. Straks gaat de oudste naar dezelfde bso als haar kinderen, dat scheelt en de opvang zit bij ons in de straat.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Jan 2018 14:04

Re: Zelf ziek en kinderen

Hier gaan ze nog niet naar school.
Ik zou dan mijn man vragen om later te beginnen. Of schoonouders mijn ouders en anders de buren. Of andere vrienden uit het dorp. Er is hier dan vast wel iemand die ze kan brengen en/of halen.
2014 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jan 2018 14:41

Re: Zelf ziek en kinderen

Meestal kan mijn man haar dan halen en brengen, anders kan ze met de moeder van een vriendje mee. Ik doe dat andersom uiteraard ook voor haar. En E wordt met de bus gehaald en gebracht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem260

Bericht 16 Jan 2018 14:53

Re: Zelf ziek en kinderen

Femm schreef:Gewoon gaan, lijkt me eigenlijk wel logisch anders zou je je kinderen thuis moeten houden omdat je ziek bent.



En wat als je niet op je benen kunt staan zonder flauw te vallen of iets dergelijks? Dan vind ik het onverantwoord om met een kind op stap te gaan.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 16 Jan 2018 14:58

Re: Zelf ziek en kinderen

Jerry schreef:
Femm schreef:Gewoon gaan, lijkt me eigenlijk wel logisch anders zou je je kinderen thuis moeten houden omdat je ziek bent.



En wat als je niet op je benen kunt staan zonder flauw te vallen of iets dergelijks? Dan vind ik het onverantwoord om met een kind op stap te gaan.


Ja zoiets bedoelde ik idd! Tuurlijk wil ik m’n kind niet onnodig thuis houden, maar het moet verantwoord blijven. En tuurlijk heb ik hem liever op school wanneer ik ziek ben, maar dan is het kiezen uit twee kwaden...
<<

Anoniem260

Bericht 16 Jan 2018 15:02

Re: Zelf ziek en kinderen

S is nog lang niet op schoolleeftijd, maar wel op zorgleeftijd. Ik ben laatst ziek geweest en toen ik haar uit bed haalde om haar te verschonen, ben ik bijna flauwgevallen terwijl zij op de commode lag. M'n man wilde net naar zn werk gaan, maar die is toen thuis gebleven. Als ik ziek zou zijn, maar er veiligheids-gewijs niks kan gebeuren, zou ik dit niet van hem hebben gevraagd, maar dit was niet verantwoord.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jan 2018 15:22

Re: Zelf ziek en kinderen

Jerry schreef:S is nog lang niet op schoolleeftijd, maar wel op zorgleeftijd. Ik ben laatst ziek geweest en toen ik haar uit bed haalde om haar te verschonen, ben ik bijna flauwgevallen terwijl zij op de commode lag. M'n man wilde net naar zn werk gaan, maar die is toen thuis gebleven. Als ik ziek zou zijn, maar er veiligheids-gewijs niks kan gebeuren, zou ik dit niet van hem hebben gevraagd, maar dit was niet verantwoord.


Ik wel als ik écht ziek ben en de mogelijkheid is er. Niet als ik niet helemaal fit ben of zoiets dergelijks, maar echt ziek. Mijn man loopt zelf ook niet door als hij echt ziek is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2018 15:23

Re: Zelf ziek en kinderen

Als ik zo ziek zou zijn dat ik echt niet op m'n benen kan staan dan zou mijn man ook thuisblijven ongeacht eventuele afspraken op zijn werk.

♥♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Jan 2018 15:24

Re: Zelf ziek en kinderen

Susan schreef:
Jerry schreef:S is nog lang niet op schoolleeftijd, maar wel op zorgleeftijd. Ik ben laatst ziek geweest en toen ik haar uit bed haalde om haar te verschonen, ben ik bijna flauwgevallen terwijl zij op de commode lag. M'n man wilde net naar zn werk gaan, maar die is toen thuis gebleven. Als ik ziek zou zijn, maar er veiligheids-gewijs niks kan gebeuren, zou ik dit niet van hem hebben gevraagd, maar dit was niet verantwoord.


Ik wel als ik écht ziek ben en de mogelijkheid is er. Niet als ik niet helemaal fit ben of zoiets dergelijks, maar echt ziek. Mijn man loopt zelf ook niet door als hij echt ziek is.


Precies. Maar als je écht ziek bent kun je nauwelijks voor jezelf zorgen laat staan voor kinderen. Ik heb ook wel eens vriendinnen ingeschakeld voor boodschappen en kant en klaar maaltijden omdat ik écht niet meer voor mezelf kon zorgen die week.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 16 Jan 2018 15:29

Re: Zelf ziek en kinderen

Elliot schreef:Als ik zo ziek zou zijn dat ik echt niet op m'n benen kan staan dan zou mijn man ook thuisblijven ongeacht eventuele afspraken op zijn werk.


En das ook een beetje het probleem hier... Man staat nog met 40 graden koorts op de steiger en zou nooit thuisblijven. Dus hij blijft ook niet thuis als ik ‘maar’ een griepje heb... Terwijl ik dat dus altijd echt heftig heb (gelukkig bijna nooit), hij mist af en toe wat empathisch vermogen geloof ik...

(Hmm hij heeft ook goede kanten hoor :laughcry:, de laatste tijd lezen jullie toevallig vooral z’n minpunten haha.)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2018 15:32

Re: Zelf ziek en kinderen

MissBitchy schreef:
Elliot schreef:Als ik zo ziek zou zijn dat ik echt niet op m'n benen kan staan dan zou mijn man ook thuisblijven ongeacht eventuele afspraken op zijn werk.


En das ook een beetje het probleem hier... Man staat nog met 40 graden koorts op de steiger en zou nooit thuisblijven. Dus hij blijft ook niet thuis als ik ‘maar’ een griepje heb... Terwijl ik dat dus altijd echt heftig heb (gelukkig bijna nooit), hij mist af en toe wat empathisch vermogen geloof ik...

(Hmm hij heeft ook goede kanten hoor :laughcry:, de laatste tijd lezen jullie toevallig vooral z’n minpunten haha.)

Klagen over minpunten is altijd makkelijker dan opscheppen over goede kanten, dus ik geloof je :wink:

Ik ga zelf ook vaak naar mijn werk als ik ziek ben, waar anderen misschien thuis zouden blijven, maar als ik echt niet op mijn benen kan staan dan is er gewoon iets mis (ik heb dat niet bij een 'gewoon' griepje, wel bij nierbekkenontsteking of longontsteking ofzo), en dan weet mijn man echt wel hoe erg het is. Als hij dan nog denkt dat ik me aanstel zou hij van mij echt de eeuwige jeuk kunnen krijgen, dan regelt hij het maar.

♥♥
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers