Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Jan 2018 22:18

Re: Biechttopic #2

Edit, naar een ander forum verplaatst.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Jan 2018 09:08

Re: Biechttopic #2

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 27 Sep 2018 18:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem250

Bericht 23 Jan 2018 09:13

Re: Biechttopic #2

Ik denk dat je mensen niet kan vragen hun auto niet op een openbare parkeerplaats te zetten. Je kan het wel vragen, maar ik vind niet dat zij daar iets mee hoeven te doen. Ik denk dat je zelf ook een iets te rooskleurig beeld van een vrij uitzicht had, door te denken dat de openbare parkeerplaatsen nauwelijks gebruikt zouden worden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Jan 2018 09:21

Re: Biechttopic #2

Ik denk dat ik er niks van had gezegd. Maar ik vind het persoonlijk niet kunnen om jouw auto standaard voor het huis van de buren te zetten. Of staat het óók voor hun huis? In dat geval snap ik ook wel dat zij dat zo doen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 23 Jan 2018 09:21

Re: Biechttopic #2

Ik zou inderdaad de frustratie loslaten en er persoonlijk niks over zeggen. Denk ook niet dat het de band tussen jou en je buren goed gaat doen als je daar wat over gaat zeggen. He tis namelijk een openbare parkeerplaats waar iedereen zijn of haar auto neer mag zetten.

Dat je het vervelend vindt begrijp ik overigens wel hoor. Zeker als de oprit verder gewoon leeg staat.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jan 2018 09:22

Re: Biechttopic #2

Haha ik moet een beetje om je lachen, je hebt een parkeerplaats voor je deur en je frustratie is nu dat er mensen voor de deur parkeren? Tja, dat is toch niet zo gek? Ik snap op zich wel dat je had verwacht dat ze hun auto op hun privéplek zouden zetten, maar het is niet zo alsof ze heel asociaal bezig zijn door hun auto ergens anders te parkeren. Ik zou raar opkijken als ik hun was en jij zou me komen vragen of ik m'n auto op een andere openbare parkeerplaats wil parkeren zodat jij vrij uitzicht hebt.

Joey, waarom vind je dat niet kunnen? Het zijn toch gewoon openbare plekken? Die zijn dus van niemand.

♥♥
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 23 Jan 2018 09:23

Re: Biechttopic #2

Sawadee schreef:
Winegum schreef:De rente bij postorderbedrijven is enorm hoog! Je bent waarschijnlijk voornamelijk rente aan het aflossen en een stuk minder schuld. Als je dat bedrag gaat verlagen, je aflosbedrag, betaal je nog minder echte schuld af.

Heb je al naar de mogelijkheden gekeken voor eventuele geldlening via de gemeente? Bij de gemeente waar ik werk heb je de kredietbank. Daar kun je een lening aanvragen om dit soort schulden af te lossen. Dan betaal je maar een klein bedrag aan rente en moet je de gehele schuld terugbetalen aan de gemeente en ben je van de postorderbedrijven af. Zou daar anders ook nog eens naar kijken als ik jou was.

En is het niet mogelijk om meer te gaan werken, ander werk erbij te doen? Je zegt dat je maar een minimaal inkomen hebt. Hoe meer mogelijkheid jij natuurlijk hebt om af te lossen hoe sneller het allemaal gaat.

Veel sterkte!


Bij Kassa was vorige maand een uitzending over die kredietbanken die dus vaak ook enorme rentes hanteren!

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/woekerr ... -kredieten

Oh, dat wist ik helemaal niet! Ik werk inderdaad voor de gemeente met de laagste rente volgens dit artikel. Dus dat valt dan heel erg mee.

Ben overigens wel benieuwd hoe het met dit biechtje gaat. Ben je nog achter het e.e.a. gegaan om uit te zoeken wat er mogelijk is?
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2018 09:24

Re: Biechttopic #2

HollyGolightly schreef:Ik denk dat je mensen niet kan vragen hun auto niet op een openbare parkeerplaats te zetten. Je kan het wel vragen, maar ik vind niet dat zij daar iets mee hoeven te doen. Ik denk dat je zelf ook een iets te rooskleurig beeld van een vrij uitzicht had, door te denken dat de openbare parkeerplaatsen nauwelijks gebruikt zouden worden.

Ja dit. Wij zouden dus 1 auto op onze eigen parkeerplek zetten en 1 'voor de deur' en dus op die openbare parkeerplek voor je huis. Als zij 2 auto's hadden, zou je dus ook altijd iig 1 voor je deur hebben.

Als er parkeerplek (bijna) voor mijn huis is, ga ik toch niet de auto verderop op zo'n grote parkeerplaats zetten?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Jan 2018 09:31

Re: Biechttopic #2

Tuurlijk, feitelijk doen ze niks fout! Hoe ik het lees, staat 1 vd auto's van de buren voor hun deur, standaard. Terwijl het wel anders kan. Ik vind dat zelf dus niet netjes en had mijn auto in de parkeerhaven gezet (of op mijn eigen oprit natuurlijk).
Maar ik had er dus niks van gezegd, want geen recht van spreken.
<<

Anoniem278

Bericht 23 Jan 2018 10:49

Re: Biechttopic #2

Mijn buurman van in de zeventig maakt zich ook druk om dit probleem en gaat letterlijk deuren af dat niemand op zijn plek mag staan (ook openbaar).
Het enige advies wat ik heb is : laat gaan, laat los
Want iedereen noemt de buurman 'de zeur van het hof' en zo wil je niet bekend staan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Jan 2018 11:05

Re: Biechttopic #2

Ik snap je helemaal. Ik zou het precies zo voelen, als je dat van tevoren zo bedacht hebt enzo, en zeker ook in de wetenschap dat ze gewoon een lege parkeerplaats op een 'betere' plek hebben. Maar ik zou ook van mezelf weten dat ik hierin enorm kan zeuren haha, en ik zou er dan ook zeker niks mee (durven) doen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Jan 2018 12:29

Re: Biechttopic #2

Als er een parkeerplaats voor je deur is kun je verwachten dat er een auto staat natuurlijk. Ik zou dus niet zeuren dat er idd een auto staat.
Wij hebben een parkeerprobleem in de straat. Voor onze deur 3 vakken, een beetje verderop nog een vak of 15(?). Dit moeten we delen met ongeveer 25/30 huizen allemaal zonder oprit. Onze overburen zitten ook altijd te zeiken dat ze graag voor de deur staan. Ja, eeeh, sorry, wij ook. We parkeren vaak een straat verder omdat er gewoon geen plaats is maar no way dat ik ga vragen of iemand z'n auto ergens anders wil wegzetten.
30-04-2017
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 23 Jan 2018 12:39

Re: Biechttopic #2

Onze vorige buurvrouw kon er niet tegen als iemand zijn of haar auto in het parkeervak voor haar woning parkeerde, dus mijn man kreeg ook wel eens een opmerking.
Maar ja, het zijn openbare vakken en dan kan en mag dat gewoon. Al kan ik me ook voorstellen dat het niet zo leuk is om altijd tegen andermans auto aan te kijken.
Ik heb nu het geluk dat ik mijn eigen auto voor de woning kan zetten, maar mijn man moet 'm om de hoek neerzetten aangezien er hier zo weinig plaatsen zijn. Gelukkig verhuizen we straks naar een woning met 1,5 oprit (1 oprit voor 2 auto's en nog een extra oprit voor 1 auto). Ik besef wel echt dat dat luxe is.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2018 12:41

Re: Biechttopic #2

Amandine schreef:Maar ja, het zijn openbare vakken en dan kan en mag dat gewoon. Al kan ik me ook voorstellen dat het niet zo leuk is om altijd tegen andermans auto aan te kijken.

Mijn vader zei altijd; Dan moet je lekker in de middle of nowhere gaan wonen :P.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 23 Jan 2018 12:50

Re: Biechttopic #2

Cotton schreef:
Amandine schreef:Maar ja, het zijn openbare vakken en dan kan en mag dat gewoon. Al kan ik me ook voorstellen dat het niet zo leuk is om altijd tegen andermans auto aan te kijken.

Mijn vader zei altijd; Dan moet je lekker in de middle of nowhere gaan wonen :P.


Helemaal gelijk! Of op een boerderij met een groot erf, waarbij de buren op een x aantal meter wonen :wink:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 23 Jan 2018 12:53

Re: Biechttopic #2

Iets in de voortuin planten waardoor de auto's minder in het zicht staan? Dat heb ik gedaan, helaas is 1 hoge plant vorig jaar gesneuveld maar daar komt nog wel wat voor terug.
Afbeelding
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 23 Jan 2018 14:06

Re: Biechttopic #2

Ik zou proberen het los te laten. Maar ik snap je frustratie wel, het zijn alleen inderdaad openbare parkeerplaatsen dus iedereen mag er staan. Bij ons voor zijn 9 parkeerplaatsen, die staan voor 5 huizen. Hier was hij in het begin ook vaak vol.

Ik heb 1 keer iemand uit een ander rijtje gevraagd waarom diegene steeds voor ons huis parkeerde ipv voor haar eigen huis waar ook plaats was (en dat het natuurlijk mocht omdat het openbaar was maar dat ik het mij gewoon afvroeg). Was het omdat de boom daar net in de bloesem stond en hun auto anders zo vies werd...

Hier waren net daarvoor de bomen bij ons voor in de bloesem geweest waarvan onze auto ook vies was geworden. Maar goed dat was tijdelijk gelukkig
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 23 Jan 2018 21:29

Re: Biechttopic #2

Ik snap je frustratie wel.. maar denk niet dat je er iets mee kan doen.

Wij wonen in een hofje, voor onze oprit (nou niet recht ervoor natuurlijk maar het is wel aan onze kant) zijn drie parkeerplaatsen. Nu staan daar alle werkbussen van de mensen uit ons hofje, dikke prima natuurlijk maar de bussen zijn zo groot dat ze uit het parkeervak steken en ik dus altijd heel goed moet opletten met (achter) uitrijden van onze oprit omdat ik anders de bocht niet kan maken.. ook omdat de jongen van de werkbus zijn auto gewoon voor hun huis parkeert, waardoor ik daar ook weer bijna tegen aanrijd. Is al 8 jaar een frustratie... maar ja het is niet dat ze iets doen wat niet mag...
Wel zijn er 100 meter verder ook parkeerplaatsen waar niemand last van de bussen heeft.. En ik snap die ouders niet dat ze het goed vinden dat er altijd een auto voor het raam geparkeerd staat.. dat belemmerd hun uitzicht ook..
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2018 22:04

Re: Biechttopic #2

Afhankelijk van het materiaal in je werkbus snap ik wel dat je die voor huis wilt hebben staan eigenlijk.

Mijn vriend mag de werkbus mee naar huis omdat we een afgesloten erf hebben. Zijn collega's hebben dit niet allemaal en mogen de werkbus ook niet thuis hebben staan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 24 Jan 2018 13:58

Re: Biechttopic #2

Snap ik hoor cotton, ik heb geen idee wat er in ligt eigenlijk. Maar goed de ene straat is gewoon wel geschikter voor al die werkbussen dan de andere straat.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jan 2018 14:01

Re: Biechttopic #2

Ja ik zou zelf ook niet zo vrolijk worden van een werkbusje voor m'n huis :P
<<

Anoniem288

Bericht 24 Jan 2018 18:12

Re: Biechttopic #2

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 25 Jan 2018 11:13

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Ik biecht op dat ik met een stomme frustratie zit, die ik graag wil kwijtraken.

Sinds ongeveer een maand wonen we in ons nieuwe huis, we zijn verhuisd van een appartement op de 4e verdieping midden in de binnenstad naar een eengezinswoning in een woonwijk.
Recht voor onze woonkamer en die van de buren hebben wij 2 openbare parkeerplekken. Elke bewoner in onze straat heeft achter in de tuin of bij de voortuin ook een eigen oprit / carport waar je je auto kwijt kunt. Daarnaast is een paar huizen verderop een grotere openbare parkeerplaats, waar je dus meerdere auto's kwijt kunt. Deze parkeerplaatsen zijn niet zichtbaar vanuit een woonkamer.

Naast ons zijn tegelijkertijd ook nieuwe mensen komen wonen. Zij vertelden dat ze dit huis een jaar huren omdat hun nieuwe woning nog niet klaar is. Sinds dat ze er wonen zetten ze hun auto op de openbare parkeerplaats voor onze deuren, met de reden dat hun parkeerplaats achter hun huis te klein is om als er een auto staat er met de fiets langs de tuin in te komen (dat meldden ze bij de eerste spontane ontmoeting). Hun privé parkeerplaats staat dus gewoon leeg...

Nu hebben hun buren 2 auto's waarvan er dus ook 1 op de openbare parkeerplek voor onze deuren wordt gezet.
Conclusie....beide parkeerplekken zijn dus bijna dagelijks (overdag & 's avonds) gevuld en wij kijken als we thuis zijn het grootste gedeelte van de dag tegen een auto aan. Toen ik het huis kocht, dacht ik door de privé plekken bij elk huis dat deze parkeerplaatsen incidenteel gebruikt zouden worden en we dus niet als uitzicht heel vaak een auto hadden...

Ergens wil ik vragen aan onze directe buren dat als ze de openbare parkeerplaats voor een 'vaste plaats' willen gebruiken of ze hun auto dan op de grotere parkeerplaats iets verder op willen zetten.
Maar aan de andere kant, openbaar is openbaar en dus hebben wij recht geen van spreken. En daarnaast kunnen wij onze auto wel kwijt op onze privé parkeerplaats, dus het is niet echt een parkeerprobleem.

Dus, wat is nu wijsheid? De frustratie proberen los te laten door er niets over te zeggen en hopen dat de nieuwe buren over een jaar toch hun privé plek gaan gebruiken of er toch iets tegen de huidige buren over zeggen?


Staat er in de overeenkomst niet dat men verplicht is de eigen prive parkeerplaats te gebruiken voor minimaal 1 auto? Hier bij ons is dat namelijk wel zo
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Feb 2018 13:45

Re: Biechttopic #2

Weg, kwam geen reactie
Laatst gewijzigd door Biechtje op 05 Feb 2018 08:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Feb 2018 18:40

Re: Biechttopic #2

Niet echt een biecht maar liever niet onder mijn eigen naam.
Ik ben afgelopen week begonnen met een nieuwe baan en mocht gisteren meelopen met een collega. Deze man heeft me het hele bedrijf laten zien en ik heb een paar besprekingen bijgewoond. Het begon allemaal heel leuk en relaxed en we kunnen het goed vinden met elkaar maar hij werd een beetje te flirterig. Ik had een berichtje op de interne website geplaatst (daar staat mijn professionele foto bij) en hij zei later tegen me dat ie gebeld werd door een collega (hij verliet er zelfs de vergadering voor) wie die 'knappe' nieuwe was. Later in de auto was ie een beetje aan het hinten op een date met me wat ik een beetje wegwuifde. Hij stelde me voor aan een andere mannelijke collega en begon complimenten te geven dus toen heb ik gezegd dat we maar eens door moesten want ik werd er extreem ongemakkelijk van. Toen we aan het einde van de dag terug op kantoor waren stond ie buiten mijn deur te wachten en vroeg ie of ik nog zin had in een nabespreking (geen idee waarover) dus heb maar gezegd dat er iemand op me wachtte.

Als het weer gebeurt ga ik wel proberen duidelijk te maken dat het puur collegiaal is maar ik hoop dat ie het hierbij laat. Overigens is ie ook nog bijna 20 jaar ouder en de man die hem belde over mij ook. Ik wil echt wel assertiever zijn maar ik vind het wel lastig omdat ik er dus net een paar dagen werk en me niet geheel op m'n gemak voel nu.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers