Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog een haarvraag

<<

Anoniem246

Bericht 15 Jan 2018 08:28

Nog een haarvraag

Ik heb van mezelf een (kroes)krul in mijn haar. Het is een hele heftige krul die zich niet gek laat maken door een stijltang. Het is bijvoorbeeld een uur stijl en dan komen langzaam de krullen terug. Als puber wilde ik ook graag hele kleine vlechtjes, en die kreeg ik, binnen een week had ik kleine krulvlechtjes. :nopompom:

Tot een maand geleden dacht ik dat ik de krul natuurlijk in toom te kunnen houden met brillcream en haarmouse. Tot ik de opmerking kreeg van een bekende dat ik haar altijd tegenkwam als ik net had gedoucht, dat mijn haar altijd nat was als ik haar tegenkwam. Niet dus, want ik kwam haar ook weleens tegen in de namiddag en dan was mijn haar gewoon droog. :laughcry: Het oogt dus vettig/nat en dat wil ik niet.

Sinds die uitspraak ben ik met alles in de weer geweest. Alleen haarmouse. Haarmouse met wax in nat haar. Haarmouse in nat haar en Wax in droog haar. Ik ben zelfs maar eens naar de kapper gegaan. Was stiekem ook heel erg nodig, maar dat merkte ik dus niet want het zat altijd wel met haarmouse/brillcream.

Punt is dat mijn haar met brillcream er nog redelijk verzorgt uitziet (voor mezelf dan in ieder geval, niet voor anderen) en dat het met andere producten lijkt alsof ik het minstens een week niet heb aangeraakt. Mijn man noemt het een ontplofte haardos.

Weet iemand een budgetproof oplossing? Want verder dan haarmouse en wax kom ik niet. Van gel weet ik dat het niet werkt. Iemand?
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2018 09:45

Re: Nog een haarvraag

Hmm, ik snap je probleem wel. Het is dus of verzorgd, maar vettig, of pluis. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar verzorgd maar vettig maar ik kan me je bezwaren voorstellen. Gebruik je naast versteviging ook verzorging? Bijvoorbeeld een leave-in conditioner?
<<

Anoniem246

Bericht 15 Jan 2018 12:10

Re: Nog een haarvraag

Ik gebruik Garnier Fructis shampoo en conditioner (uit Duitsland). Geen leave-on, omdat het dan helemaal om te huilen is. Geen conditioner gebruiken is i.v.m. klitten geen optie, dan is het gewoon niet te kammen. Ik heb gisteren brillcream in de punten gesmeerd, toen het nog nat was, en het zat weer beter. Maar ik vind vet/nat ogend haar echt vervelend. Maar zo'n ontploft kapsel is ook weer niet leuk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2018 12:17

Re: Nog een haarvraag

RS (ik kort je naam af hoor, mij te lang!), kam je het nat of droog? Ik heb grove krullen én heel pluizig haar en ik kam/borstel het alleen als het nat is. Het liefst onder de douche als de conditioner er nog in zit, maar soms ook als het handdoekdroog is. Als ik het daarna laat opdrogen aan de lucht pluist het wel iets, maar dat is aardig in toom te houden met een olietje zoals dit:
Afbeelding
Je hebt hier maar een heel klein beetje van nodig. Een half pompje gebruik ik maar. Ik wrijf het eerst in m'n handen en daarna masseer ik het in m'n handdoekdroge haar. Niet teveel gebruiken en zeker niet echt in je haar wrijven, gewoon een beetje met je handen door het haar. Anders wordt het snel vet.

In ieder geval niet je haar kammen als het droog is, dan wordt 't zo'n ontploft gedoetje en het is ook nog eens heel slecht voor krullend haar.

♥♥
<<

Anoniem246

Bericht 15 Jan 2018 12:28

Re: Nog een haarvraag

Nee, mijn haar kam ik niet als het droog is. Vroeger noemden ze mij Tina Turner, dus dat droog kammen heb ik wel afgeleerd. :P De werkwijze onder de douche is nu: Drup shampoo, daarna drup conditioner (flessen gaan tegelijkertijd leeg) en kammen als ik onder de douche vandaan kom. Ik douche dagelijks, want het probleem is dus ook dat het niet zit als het een dag niet gewassen is. En dan door de lucht laten drogen. Föhnen maakt ook dat ik mezelf weer een Tina Turner maak, al is ze in de loop der jaren aardig opgeknapt. :angel:

Ik zal eens kijken naar het spul dat je laat zien. Misschien is het ook wat voor mij. :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2018 12:37

Re: Nog een haarvraag

Ik denk eerlijk gezegd dat 't dagelijkse douchen (en neem aan ook haren wassen) ook onderdeel van het probleem kan zijn. Ik douche ook wel dagelijks maar doe mijn haar de tweede dag in een staartje/knotje zodat 't niet nat wordt, want van dagelijks wassen wordt het zo ontzettend droog en pluizig.
Misschien kun je eens een heel erg voedend haarmasker kopen, dat gewoon echt een half uur ofzo in laten werken en daarna proberen om de dag te wassen of zelfs om de twee dagen. Dat scheelt zoveel qua pluis!
Evt. in de overgangsperiode (waarbij je haar dus nog gewend is aan het dagelijks wassen en vrij snel vet is) even een haarbandje of knotje dragen zodat het niet opvalt dat je haar wat vetter is.

♥♥
<<

Anoniem246

Bericht 15 Jan 2018 13:12

Re: Nog een haarvraag

Vroeger, toen ik nog thuis woonde, mocht dagelijks douchen niet. Iets met water is duur en het is onnodig. Als ik mijn haar van nu vergelijk met dat van vroeger, dan is het nog steeds dezelfde pluizenbol. Vandaag heb ik me nog niet gedoucht (man wilde iets verven in de douche en wanden moesten droog zijn) en heb ik inderdaad mijn haar in een staart. Los zou ook zeker geen optie zijn. Ik ga de optie niet douchen in overweging nemen. Je lichaam doe je toch wel gewoon? Een haarmasker heb ik hier thuis en dat kan ik er nog wel even indoen.

Heb net even gekeken naar jouw tip en dat wat je aanraadt kost zo'n 11 euro?
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2018 13:22

Re: Nog een haarvraag

Krullend haar echt maar 1 keer per week wassen, dat zal iedere kapper je aanraden. Als je nou veel sport en daardoor zweet, misschien 2 x per week, maar echt niet vaker. Daar wordt je haar zo droog en pluizig van.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 15 Jan 2018 13:27

Re: Nog een haarvraag

Huh ik ben in de war?
Caulfield, jij zei toch laatst dat je een andere forumnaam wilde? Ik dacht écht gelezen te hebben dat RS jouw nieuwe naam was, maar niet dus :laughcry:
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2018 14:30

Re: Nog een haarvraag

MissBitchy schreef:Huh ik ben in de war?
Caulfield, jij zei toch laatst dat je een andere forumnaam wilde? Ik dacht écht gelezen te hebben dat RS jouw nieuwe naam was, maar niet dus :laughcry:


Nee joh, Caulfield is de mooiste naam ooit, die doe ik niet weg! RS wilde een nieuwe naam, en die heeft ze.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Jan 2018 14:32

Re: Nog een haarvraag

En ik vind de afkorting RS heel erg leuk, dus dit is een blijvertje. :D Als ik Caulfield had geheten, dan had ik hem ook gehouden. :hulde:
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 15 Jan 2018 14:36

Re: Nog een haarvraag

Ik heb tigi krullenspul van de kapper. Is prijziger als €11 maar m'n haar zit eigenlijk altijd goed en doe er lang mee.

Voor mijn enorme krullenbol de oplossing
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jan 2018 15:02

Re: Nog een haarvraag

Oh echt niet iedere dag wassen RS! Dat is funest met krullen. Ik zou je willen aanraden om je eens in te lezen in de CG-methode (curly girl methode). Ik zal vnv even op zoek gaan naar een goeie site. Edit: nu vast gedaan: https://mylittleperfectworld.com/curly- ... hoe-werkt/

Ik was m’n haar helemaal niet keer met shampoo. 2 keer in de week maak ik het nat onder de douche en ‘was’ ik het met conditioner. 1 keer per week een haarmasker.
Na het ‘wassen’ doe ik er een leave in in (dat raad ik jou ook aan, je haar heeft voeding nodig - wax en mousse voeden niet), dan een krullencreme en dan wat mousse om de boel te ‘sealen’. Dan droog ik het heel voorzichtig met koude föhn.
#teammaple🍁
<<

Anoniem246

Bericht 15 Jan 2018 15:09

Re: Nog een haarvraag

Ik ga jouw techniek proberen, UN. Het is wel iets wat mijn geduld vraagt en dat heb ik te weinig. Maar ik wil graag een gezonde haardos en als dit moet, dan moet het. Mag ik mijn haar wel nat maken als ik de rest van het lichaam was? Want mijn lichaam wil en moet en wil, wil, wil minstens zeven dagen per week douchen haha.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Jan 2018 20:18

Re: Nog een haarvraag

Gewoon een douchemuts onder de douche! Doe ik ook.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Jan 2018 20:31

Re: Nog een haarvraag

Gewoon je haren in een knotje! Ik douche iedere dag (soms 2x) maar was mijn haren maar on de dag. Tip voor vet haar; beetje talkpoeder erin.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Jan 2018 22:22

Re: Nog een haarvraag

Caulfield schreef:
MissBitchy schreef:Huh ik ben in de war?
Caulfield, jij zei toch laatst dat je een andere forumnaam wilde? Ik dacht écht gelezen te hebben dat RS jouw nieuwe naam was, maar niet dus :laughcry:


Nee joh, Caulfield is de mooiste naam ooit, die doe ik niet weg! RS wilde een nieuwe naam, en die heeft ze.


Ja die quote in een ander topic was laatst mis gegaan ofzo! Ik dacht dat ook eerst, dat Caulfield haar naam veranderd had in RS. Maar toen ik was beter ging lezen werd het duidelijk.
Waarom is RS een leuke afkorting? En waar komt je forumnaam vandaan? Ben louter nieuwsgierig.

Geen tips voor je haar, maar die krijg je zo te lezen al genoeg.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem246

Bericht 16 Jan 2018 08:20

Re: Nog een haarvraag

Marin, Raphanus Sativus is Bladrammenas. Een zaad dat door boeren wordt gebruikt als verplichte nazaai. Ik vind het een leuke naam. En het doet me denken aan een awkward moment op de werkvloer. Niet leuk genoeg om te delen op het forum. :laughcry:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Jan 2018 08:25

Re: Nog een haarvraag

Marin schreef:
Caulfield schreef:
MissBitchy schreef:Huh ik ben in de war?
Caulfield, jij zei toch laatst dat je een andere forumnaam wilde? Ik dacht écht gelezen te hebben dat RS jouw nieuwe naam was, maar niet dus :laughcry:


Nee joh, Caulfield is de mooiste naam ooit, die doe ik niet weg! RS wilde een nieuwe naam, en die heeft ze.


Ja die quote in een ander topic was laatst mis gegaan ofzo! Ik dacht dat ook eerst, dat Caulfield haar naam veranderd had in RS. Maar toen ik was beter ging lezen werd het duidelijk.
Waarom is RS een leuke afkorting? En waar komt je forumnaam vandaan? Ben louter nieuwsgierig.

Geen tips voor je haar, maar die krijg je zo te lezen al genoeg.


Ik ging ook beter lezen maar het werd me nog niet duidelijk :palm: help!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2018 08:37

Re: Nog een haarvraag

Raphanus Sativus schreef:Marin, Raphanus Sativus is Bladrammenas. Een zaad dat door boeren wordt gebruikt als verplichte nazaai. Ik vind het een leuke naam. En het doet me denken aan een awkward moment op de werkvloer. Niet leuk genoeg om te delen op het forum. :laughcry:


Haha oké. Ik ging het Googlen en kwam op radijs, dus ik vroeg me af waarom je graag radijs wilde heten. Maar duidelijk (of eigenlijk niet maar dat is je goed recht)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem246

Bericht 16 Jan 2018 09:45

Re: Nog een haarvraag

Raphanus Sativus is Radijs. Raphanus Sativus subsp. niger = Bladrammenas. Niger vond ik niet kunnen als naam. Raphanus Sativus subsp. niger werd me te lang. :P Ze behoren allemaal tot de kruisbloemenfamilie.

Even terug naar mijn haar. Ik heb net een badmuts gekocht bij Big Bazar en Syoss Beauty Elixir Absolute Oil Every Day Elixir, omdat ik het toevallig tegenkwam in het schap. De Elixer kan ik dagelijks gebruiken? En de haarmasker, doe ik dat in mijn haar de dag voor dat ik mijn haar één keer per week ga wassen of doe ik dat vlak voor ik mijn haar ga wassen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Jan 2018 18:07

Re: Nog een haarvraag

Ik zou zelf geen olie/elixer gaan gebruiken maar dat moet je zelf weten. Een haarmasker gebruik je doorgaans na het wassen op schoon haar. In laten trekken en uitspoelen. Daarna een leave in.
#teammaple🍁
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 16 Jan 2018 19:18

Re: Nog een haarvraag

Raphanus Sativus schreef:Raphanus Sativus is Radijs. Raphanus Sativus subsp. niger = Bladrammenas. Niger vond ik niet kunnen als naam. Raphanus Sativus subsp. niger werd me te lang. :P Ze behoren allemaal tot de kruisbloemenfamilie.

Bijna,
Raphanus sativus subsp. niger is zwarte rammenas.
De witschillige rammenas is subsp. longipinnatus en kennen we in nederland vooral onder de duitse benaming rettich of het japanse daikon.

Bladrammenas is subsp. oleiferus
Beetje heel erg offtopic, heb ze allemaal in de groentetuin gehad vandaar.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2018 19:20

Re: Nog een haarvraag

Oh lekker daikon!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem246

Bericht 17 Jan 2018 05:32

Re: Nog een haarvraag

Elska, je bent een kenner! :) Nu je het zo zegt, komt het weer een beetje boven. Heb een korte periode dagelijks met de namen van de zaden gewerkt. Maar dat is al zolang geleden dat ik het allemaal niet meer precies weet. Ik vind het eigenlijk ook gewoon een leuke naam, dat dit deel me is bijgebleven.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers