Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ben jij voor je uitvaart verzekerd?

Ja
57
72%
Nee, ik heb niks geregeld, ook geen spaargeld
6
8%
Nee, ik heb voldoende spaargeld
16
20%
 
Aantal stemmen : 79
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 15 Jan 2018 19:24

Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Al sinds ik op kamers ging wonen heb ik een uitvaartverzekering. Deze heb ik zojuist overgesloten naar een andere aanbieder. Ik had hiervoor een goedkope verzekering tegen een te laag eindbedrag.

Ik betaal 13,40 in de maand en ben voor ongeveer 10.000 verzekerd. Ik vind het belangrijk voor mijn nabestaanden dat ze zorgeloos mijn uitvaart kunnen regelen als het ooit zo ver is.

Ben jij verzekerd? Zo, nee waarom niet?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Jan 2018 19:35

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Nee, want het is een verzekering. Er komt genoeg geld vrij (en is beschikbaar bij nabestaanden) om begraven/gecremeerd te worden.

Zoals mijn opa altijd zei: "ze laten je echt niet zomaar boven de grond staan..."
Mocht er echt geen geld zijn, dan kan de gemeente bijvoorbeeld je uitvaart regelen.
08/2018
05/2021
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 15 Jan 2018 19:41

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Nou, ik zie het momenteel helaas in mijn directe omgeving, MissEnergy. Een familielid (waar wij eigenlijk geen contact mee hadden) is overleden, geen verzekering, en zij en haar man hebben hoge schulden. Ze wordt via de gemeente begraven maar als er naasten aanwezig zijn, anders kunnen die mogelijk alsnog voor de kosten opdraaien. Ook geen plechtigheid. Ik zou dus niet te makkelijk over een uitvaart via de gemeente denken.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Jan 2018 19:44

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Poutine schreef:Nou, ik zie het momenteel helaas in mijn directe omgeving, MissEnergy. Een familielid (waar wij eigenlijk geen contact mee hadden) is overleden, geen verzekering, en zij en haar man hebben hoge schulden. Ze wordt via de gemeente begraven maar als er naasten aanwezig zijn, anders kunnen die mogelijk alsnog voor de kosten opdraaien. Ook geen plechtigheid. Ik zou dus niet te makkelijk over een uitvaart via de gemeente denken.


Ik vaar op mijn eigen spaargeld dan de gemeente hoor :)
08/2018
05/2021
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 15 Jan 2018 19:45

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Waarom zou je dat willen miss energy? Een sobere uitvaart waarbij naasten vaak niet aanwezig mogen zijn.

Wij betalen iets minder dan 20euro per maand en zijn verzekerd voor iets meer dan 10.000euro p.p. onze kinderen zijn gratis meeverzekerd. Voor dat beetje dat we per maand kwijt zijn vind ik het wel fijn dat degene die achterblijft niet met hoge kosten komt te zitten of er bijvoorbeeld een flink deel spaargeld naar een uitvaart moet.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Jan 2018 19:52

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Wij betalen rond de €8 pp en zijn dan voor €8500 ofzo verzekerd.
We kunnen nu wel denken genoeg geld te hebben voor een uitvaart maar je weet nooit wat er nog gebeurt dus wij willen het graag verzekerd hebben. E is gratis meeverzekerd.
30-04-2017
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 15 Jan 2018 19:56

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja zowel ik als mijn familie hebben niet genoeg spaargeld om dat te kunnen betalen.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 15 Jan 2018 19:57

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja al vanaf kinds af aan. Eerst via mijn ouders, die is ook afbetaald. Maar dat is niet zo veel Dus toen zelf ook nog verzekerd voor 10.000 ). Plus wat mijn ouders verzekerd hebben.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Jan 2018 19:58

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Nee, we hebben geen verzekering. We hebben voldoende spaargeld en mocht mijn man of ik overlijden dan hebben we een overlijdensrisicoverzekering die een hoog bedrag uitkeert, wat niet automatisch in de hypotheek verdwijnt. Dat bedrag is dus vrij te besteden, aan een uitvaart, toch aan het aflossen van de hypotheek zodat er lage maandlasten overblijven of gewoon als spaargeld om de eerste zware maanden/jaren door te komen. Dit leek ons voldoende.
<<

Anoniem335

Bericht 15 Jan 2018 19:59

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Nee we hebben geen verzekering. We hopen altijd voldoende geld te hebben voor onze uitvaarten. Ook hebben we een overlijdingsrisicoverzekering die los staat van de hypotheek.
<<

Anoniem281

Bericht 15 Jan 2018 19:59

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Wij zijn verzekerd voor de basis. Ik heb geen idee voor hoeveel euro, maar dat maakt ook niet uit, omdat ik van alles de basics wil. M'n man staat er ook zo in, een mooie grote kist is niet nodig, als er ook een sobere, eenvoudige kist is, die gewoon wordt gedekt door de verzekering.

Enige waar ik wel meer geld aan uit wil geven, is het stukje van koffie/thee; daar wil ik een borrel met bitterbal.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Jan 2018 20:03

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja. Wij beide. Iemand moet de uitvaart betalen. Met de kosten van een kist en een borrelhapje ben ik er nog niet.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 15 Jan 2018 20:08

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Nee, ik heb voldoende spaargeld.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem278

Bericht 15 Jan 2018 20:11

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja.
Mijn ex was niet verzekerd en ik heb dat nog jaren afbetaald (wilde geen gemeentelijk geregelde ter aarde bestelling).
Een uitvaart is veel duurder dan sommige mensen zich voorstellen, zelfs al wil je niets bijzonders (tenminste ik schrok echt van de bedragen) en ik weet niet of ik ten alle tijden meer dan tienduizend euro spaargeld zou hebben vaststaan.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jan 2018 20:20

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ik heb wel een verzekering. Ik heb èn niet genoeg spaargeld, èn wil een ander er niet mee opzadelen, èn heb gezien hoeveel ellende zulke geldbedragen op kunnen leveren als het ergste verdriet wat weg ebt.
En daarbij, hoe basic ook. Zelfs dat is voor veel mensen niet te betalen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Jan 2018 20:21

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Mijn ouders hadden 2 verzekeringen voor mij die zijn afbetaald en ik heb zelf nog een uitvaartverzekering. Ik geloof dat het iets van 10 euro in de maand is. Ik heb nu ook genoeg spaargeld, maar je weet nooit hoe het gaat lopen en ik wil mijn nabestaanden niet opzadelen met extra kosten.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Jan 2018 20:23

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja . Zou niet anderen er mee op willen zadelen
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 15 Jan 2018 20:59

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Jan 2018 21:02

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Nee.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jan 2018 21:26

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja.

Die heb ik al vanaf m'n geboorte en dat blijft ook zo.
Wij hadden het er vorige week over op het werk toen mijn collega zei; dan verkopen ze m'n auto maar.
Ja daar hebben je nabestaanden echt zin in zo snel en dat moet ook maar lukken???
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 02:22

Bericht 15 Jan 2018 21:29

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja al van kinds af aan. En voor mijn kinderen ook.
Van spaargeld wil leuke dingen doen.
*2009*2011*2013*
<<

Anoniem317

Bericht 15 Jan 2018 21:53

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja, die heb ik. Ik betaal er ongeveer €10 voor per maand.
<<

Brooke

Bericht 15 Jan 2018 21:55

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

-Ieniemienie- schreef:Ja al vanaf kinds af aan. Eerst via mijn ouders, die is ook afbetaald. Maar dat is niet zo veel Dus toen zelf ook nog verzekerd voor 10.000 ). Plus wat mijn ouders verzekerd hebben.


Dit ja. Ik zou er geen spaargeld voor gebruiken, voor mezelf vind ik dat geen prettig idee.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 15 Jan 2018 22:04

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja, mijn man en ik hebben allebei een uitvaartverzekering en onze dochter is gratis meeverzekerd.
We hebben voldoende spaargeld, maar zoals de mensen met spaargeld redeneren werkt het helaas niet altijd.
Toen mijn opa kwam te overlijden, en die had meer dan zat spaargeld, konden eerst de kinderen opdraaien voor alle gemaakte kosten en kwam na de uitvaart pas al het geld vrij. M.a.w. een ander moet het geld dus eerst voorschieten en dat kan best lastig zijn als die persoon niet zoveel geld heeft.
Kortom wij willen een ander niet opzadelen met dergelijke zorgen, wat maakt dat wij een uitvaartverzekering afgesloten hebben.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 16 Jan 2018 00:13

Re: Ben jij voor uitvaart verzekerd?

Ja, al sinds de geboorte als gezin bij ouders en zoon nu bijgeschreven, vriend heeft het zelf ook. Spaargeld of niet je weet toch niet of de situatie er dan ook nog naar is? Misschien heb je wel pech of schulden of gewoon niet voldoende voor een mooi afscheid, dan liever ervoor verzekerd dat dat iig geregeld is. Binnenkort gaan we hem overnemen als gezin.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers