Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Award voor slechtste moeder

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 15 Jan 2018 09:27

Re: Award voor slechtste moeder

Ik praat nu even voor mezelf, maar in het geval van J is ze volgens de SEH arts wel echt gruwelijk hard gevallen. Kinderen breken niet zomaar iets en in het geval van Victoria ook nog een dubbele breuk.
Ik vind het dan niet meer dan normaal dat school of het kdv even belt om te overleggen. ' Heel simpel een telefoontje van 2 minuten: 'dit is er gebeurd, we denken dat het niet ernstig is maar we willen wel even overleggen met je wat jij wilt doen'. Dan is de keuze aan jou als ouder of je je kind eerder op haalt en wel of niet verder laat onderzoeken.

School van J heeft later ook toegegeven dat ze inderdaad hadden moeten bellen en zijn heel erg geschrokken dat het toch veel ernstiger bleek te zijn. Een paar maanden later heb ik ook nog bericht gekregen van de directeur dat ze door dit incident het beleid van bellen/melden bij incidenten hebben aangepast/aangescherpt.

Terugkoppelen naar het kdv wil niet zeggen dat je met opgeheven vingertje verwijten moet gaan maken, maar dit is wel iets ernstigs wat gemeld moet worden en wat uitgepraat moet worden. Victoria moet haar kind wel met een gerust hart kunnen achterlaten en ik weet uit ervaring dat dat best lastig kan zijn na zoiets.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 15 Jan 2018 10:10

Re: Award voor slechtste moeder

Nou als mijn dochters de rest vd middag bij de leidster op schoot hangen/op de bank hangen vind ik het fijn en normaal dat er ff gebeld wordt. Zeker als dit normaal niet gebeurt. Ik heb ook al meerdere keren gehad dat ik ze ziek/overstuur ophaalde op de normale tijd. Dan wil ik gebeld worden als ze zo zijn of zich zo rot voelen, de kinderen gaan altijd voor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2018 10:27

Re: Award voor slechtste moeder

Ayla schreef:Nou als mijn dochters de rest vd middag bij de leidster op schoot hangen/op de bank hangen vind ik het fijn en normaal dat er ff gebeld wordt. Zeker als dit normaal niet gebeurt. Ik heb ook al meerdere keren gehad dat ik ze ziek/overstuur ophaalde op de normale tijd. Dan wil ik gebeld worden als ze zo zijn of zich zo rot voelen, de kinderen gaan altijd voor.

Ho, begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat ik het lastig vind als ik gebeld word, of dat ik liever niets hoor, ik probeer alleen de kant van het kdv te begrijpen. Ik kan me goed voorstellen dat het elke keer een lastige afweging is, als er op het eerste oog niets aan de hand lijkt te zijn en het kindje alleen hangerig is (misschien gewoon geschrokken), dan snap ik echt wel dat de medewerkers niet onnodig willen bellen.
Ik zou het prima vinden als ze me gebeld hadden in dit geval, maar ik zou het ze niet kwalijk nemen als ze het niet doen. Dat is wat ik probeer te zeggen.

♥♥
<<

Anoniem228

Bericht 15 Jan 2018 10:40

Re: Award voor slechtste moeder

Voordat dit uit de hand loopt, het is mijn beslissing geweest om pas na een week naar de dokter te gaan. Mee eens!
Wel had ik het fijn gevonden als het KDV had gebeld,laagdrempelig. Ik ben niet bij de val geweest dus ik heb niet kunnen inschatten hoe mijn zoon gevallen is en heeft gereageerd nadat hij gevallen is.
De leidsters zijn er wel bij geweest. Ik weet niet of ze hebben zien gebeuren natuurlijk maar dan nog. Een kind dat duidelijk niet lekker is en naar zn moeder vraagt en niet meer wil spelen lijkt mij dat je dan even contact zoekt met de ouders.
Of het wat verandert zou hebben aan de situatie dat weet niet maar mede hierdoor heb ik de ernst van de situatie niet goed kunnen inschatten.

Normaal bellen ze altijd bij kleine dingen dus ik ben teleurgesteld dat dit nu niet gebeurd is. Ik wil er echt geen ding van maken en verwacht ook echt niet dat ze bij elke kapotte knie bellen maar bij een duidelijke gedragsverandering lijkt mij dat je even de ouders informeert.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2018 10:45

Re: Award voor slechtste moeder

Ik snap jouw overwegingen ook hoor Victoria, en aangeven dat je liever wel gebeld was is natuurlijk helemaal prima. Ik reageerde meer op o.a. de reactie van Fauve die zegt dat ze het schandalig vindt van het kdv. Dat vind ik namelijk wel erg heftig, het is hoogstens een inschattingsfout. Om het nou meteen schandalig te noemen vind ik echt te ver gaan. Bespreekbaar maken lijkt me wel logisch, het lijkt me heel slim om de verwachtingen over en weer duidelijk te maken.

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Jan 2018 10:46

Re: Award voor slechtste moeder

Vind ik ook hoor Victoria. Je moet dat gewoon zelf als ouder kunnen en mogen inschatten, met name omdat nu het gedrag zo anders was. Ze zullen het vast niet gezien hebben, maar dat vind ik altijd zo’n stom excuus, vind dat altijd enorm vervelend. Vorige week haalde ik T op en had hij een blauwe bult op z’n hoofd met een sneetje erop. Duidelijk harde mep erop of hard gevallen. De juf die er was zei dat het gebeurd was toen zij er nog niet was, dat ze niet wist wat er gebeurd was, en bleef me echt zo aankijken van ‘nou doeiii fijne avond!’ Ik vind dat dan echt zo frappant. Je wil de kids toch weer heelhuids mee teruggeven en dat lukt nou eenmaal niet altijd, hartstikke logisch, maar dan moet je de ouder wel even kunnen vertellen hoe of wat.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem228

Bericht 15 Jan 2018 11:24

Re: Award voor slechtste moeder

Ook niet fijn Zora! Net alsof je blij mag zijn dat hij het overleefd heeft. Er goed vanaf gekomen is met alleen een bult op zn hoofd. :laughcry:
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 15 Jan 2018 11:42

Re: Award voor slechtste moeder

Nee dat weet ik Elliot, ik bedoelde dat ik vind dat ze niet snel genoeg bellen bij een opvang.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 15 Jan 2018 13:25

Re: Award voor slechtste moeder

Maar leidsters kunnen gewoon echt niet alles zien, en daardoor (helaas) niet altijd precies vertellen wat er is gebeurt. Er zijn ook veel ouders die het vervelend vinden als er gebeld word of vinden dat er te snel gebeld word. Dat is dus best zoeken en maatwerk. In dit geval goed om jouw behoefte uit te spreken zodat ze het volgende keer anders kunnen doen (eigenlijk dus wat Victoria zelf al zegt)

Wel super sneu, hoe is het nu met hem?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Jan 2018 15:29

Re: Award voor slechtste moeder

Nee idd Siep, lijkt me echt niet te doen voor de leidsters altijd alles te zien! Maar in mijn geval zou ik het iig op prijs hebben gesteld als de juffen bij de overdracht in dat geval tegen elkaar hadden gezegd; joh T heeft deze bult. Hij was dit en dit aan het doen en toen was hij opeens aan het huilen. Ik heb het niet gezien, maar zeg maar tegen moeder dat dit en dit. Dat vind ik dan wel normaal eigenlijk. Nu keek de juf naar de bult en was het; hee ja, goh :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Jan 2018 15:41

Re: Award voor slechtste moeder

Victoria schreef:Voordat dit uit de hand loopt, het is mijn beslissing geweest om pas na een week naar de dokter te gaan. Mee eens!
Wel had ik het fijn gevonden als het KDV had gebeld,laagdrempelig. Ik ben niet bij de val geweest dus ik heb niet kunnen inschatten hoe mijn zoon gevallen is en heeft gereageerd nadat hij gevallen is.
De leidsters zijn er wel bij geweest. Ik weet niet of ze hebben zien gebeuren natuurlijk maar dan nog. Een kind dat duidelijk niet lekker is en naar zn moeder vraagt en niet meer wil spelen lijkt mij dat je dan even contact zoekt met de ouders.
Of het wat verandert zou hebben aan de situatie dat weet niet maar mede hierdoor heb ik de ernst van de situatie niet goed kunnen inschatten.

Normaal bellen ze altijd bij kleine dingen dus ik ben teleurgesteld dat dit nu niet gebeurd is. Ik wil er echt geen ding van maken en verwacht ook echt niet dat ze bij elke kapotte knie bellen maar bij een duidelijke gedragsverandering lijkt mij dat je even de ouders informeert.


Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en wij bellen werkelijk heel snel als er iets is gebeurt.
In eerste instantie om de ouders in te lichten en soms met het advies om toch even langs de ha te gaan. Wij hebben het laatst een keer gehad dat een kindje met haar vinger tussen een speelgoed keukentje is gekomen. Gelijk gekoeld en daarna de ouders gebeld.
De ouders moeten dan zelf beslissen wat ze doen maar ze zijn in ieder geval op de hoogte.

Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk om de ouders te bellen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 15 Jan 2018 16:49

Re: Award voor slechtste moeder

Zora schreef:Nee idd Siep, lijkt me echt niet te doen voor de leidsters altijd alles te zien! Maar in mijn geval zou ik het iig op prijs hebben gesteld als de juffen bij de overdracht in dat geval tegen elkaar hadden gezegd; joh T heeft deze bult. Hij was dit en dit aan het doen en toen was hij opeens aan het huilen. Ik heb het niet gezien, maar zeg maar tegen moeder dat dit en dit. Dat vind ik dan wel normaal eigenlijk. Nu keek de juf naar de bult en was het; hee ja, goh :laughcry:


Snap ik, dat is niet okay en zou ik zelf ook pissig om worden. Dat hoort ook in een goede overdracht. Ik wil wel weten wat mijn kind gedurende de dag ongeveer gedaan heeft.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers