Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Carnaval vrij

2 vrije dagen met carnaval

Ja doen!
7
14%
Nee niet nodig
31
61%
Maakt mij niet uit.
13
25%
 
Aantal stemmen : 51
<<

Anoniem231

Bericht 15 Jan 2018 10:44

Carnaval vrij

Een reclamestunt van Bavaria, een petitie voor 2 vrije dagen met carnaval, officiële feestdagen. Ze willen het ook in Den Haag aanbieden. Wat vind jij van 2 vrije dagen met carnaval en waarom?
https://www.carnavalvrij.nl
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2018 10:49

Re: Carnaval vrij

Ik heb op 'Maakt mij niet uit' gestemd. Ik vind vrije dagen prettig dus in die zin zou ik het niet erg vinden, maar wij vieren hier geen carnaval dus ik heb er niets aan verder. Ik vraag me wel af of het goed is voor de economie, extra feestdagen. Ik weet niet of hier iets over bekend is, maar zo goed als heel werkend Nederland twee dagen stilleggen moet toch van enige invloed zijn op economie/werkdruk en dat soort zaken?

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jan 2018 10:55

Re: Carnaval vrij

Als het extra vrije dagen zijn voor iedereen, dan: prima hoor. Ik heb niks met carnaval, maar dan hebben we gewoon een keer een lang weekend.

Ik denk trouwens dat er wel gewoon winkels open zijn, want dat is zelfs op Eerste Kerstdag tegenwoordig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 15 Jan 2018 10:57

Re: Carnaval vrij

Nee, absoluut oneens. Ik heb liever dat ze verplichte vrije dagen afschaffen/verminderen en deze bij je zelf in te zetten vakantieuren geven.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 15 Jan 2018 10:59

Re: Carnaval vrij

Elliot schreef:Ik heb op 'Maakt mij niet uit' gestemd. Ik vind vrije dagen prettig dus in die zin zou ik het niet erg vinden, maar wij vieren hier geen carnaval dus ik heb er niets aan verder.


Dit inderdaad.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 02:22

Bericht 15 Jan 2018 11:06

Re: Carnaval vrij

Ik heb niks met carnaval.
*2009*2011*2013*
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Jan 2018 12:07

Re: Carnaval vrij

Nee niet als nationale feestdag zoals gezegd werd op het journaal vanochtend. Hoe kan het een nationale feestdag worden als het grootste gedeelte van het land het niet eens viert.

Iedereen staat natuurlijk wel vrij om zelf vakantiedagen ervoor op te nemen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem223

Bericht 15 Jan 2018 13:10

Re: Carnaval vrij

Joey schreef:Nee, absoluut oneens. Ik heb liever dat ze verplichte vrije dagen afschaffen/verminderen en deze bij je zelf in te zetten vakantieuren geven.


Dit. Hier (Brabant) neemt bijna iedereen maandag (en vaak dinsdag) wel vrij, ik heb een hekel aan carnaval dus ik werk gewoon. Bij mijn vorige werkgever waren we dicht, dus moest je 2 verlofdagen inleveren. Ik zou het liefst gewoon werken op de meeste feestdagen en die dagen opnemen wanneer het beter uitkomt. Met 24 dagen per jaar ben je al zo beperkt.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 15 Jan 2018 14:43

Re: Carnaval vrij

Zou ideaal zijn voor ons. Zeker in de toekomst als de kinderen vakantie hebben. Maar nu ook al, al is 't alleen maar omdat zodat wij makkelijker aan oppas kunnen komen met de carnaval hahaha.
Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat het serieus genomen word door de tweede kamer.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem255

Bericht 15 Jan 2018 14:52

Re: Carnaval vrij

Wij zijn gesloten. Allebei de dagen. Maar goed, de meeste mensen uit ons klantenbestand zijn of op wintersport of vieren carnaval. Misschien dat ik wel even ga werken (als mijn man vrij is, daar beslissen ze dat altijd last minute). Ik heb nog werk zat liggen. Loop alleen mee met de kinderoptocht en verder geef ik er niet zoveel om.

Mij maakt het echt niks uit wat ze ermee doen. Heb wel even van de hele discussie gebruik gemaakt om onze vacature te promoten op Omroep Brabant.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Jan 2018 14:53

Re: Carnaval vrij

Wij vieren het niet, dus voor mij hoeft het ook niet.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jan 2018 16:07

Re: Carnaval vrij

Nee, Koningsdag is niet eens een vrije dag (wel een officiële feestdag, niet een officiële vrij dag).

Maak die dan eerst maar eens officieel. Kunnen ze daarna eens kijken naar Carnaval.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Jan 2018 16:09

Re: Carnaval vrij

Cotton schreef:Nee, Koningsdag is niet eens een vrije dag (wel een officiële feestdag, niet een officiële vrij dag).

Maak die dan eerst maar eens officieel. Kunnen ze daarna eens kijken naar Carnaval.


Hier ben ik het mee eens.
<<

Brooke

Bericht 15 Jan 2018 16:10

Re: Carnaval vrij

Hier word volop carnaval gevierd, maar ik doe er niet aan mee. Op die maandag en dinsdag werk ik altijd gewoon. Vind het niet nodig om er een officiële feestdag van te maken, lang niet iedereen viert het.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Jan 2018 17:32

Re: Carnaval vrij

Nederland heeft ongeveer het minst aantal vrije dagen in vergelijking met de rest van de EU, dus wat dat betreft zeg ik: ja doen! En
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem239

Bericht 15 Jan 2018 19:24

Re: Carnaval vrij

Ik weet nog wel toen ik in Breda werkte dat het bedrijf 2 dagen dicht ging. 1 dag van het bedrijf en 1 eigen vakantiedag. Was nog best een grote organisatie van wel +/- 500 man.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 15 Jan 2018 19:41

Re: Carnaval vrij

Op mijn werk ben ik best verwend, koningsdag is voor ons een vrije dag, 5 mei ook en dat kost mij geen vakantie uren.
Maar ik vier wel carnaval dus ik wil best nog een vrije dag :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 15 Jan 2018 20:12

Re: Carnaval vrij

Niet mee eens. Gewoon vakantiedagen opnemen als je vrij wilt zijn.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem231

Bericht 15 Jan 2018 20:56

Re: Carnaval vrij

Leuk die wisselende antwoorden, bij mij in de vriendengroep is iedereen voor vrije dagen en hier grotendeels tegen.
Van mij mag het wel een officiële feestdag worden, mijn man werkt dan toch en krijgt dan meer betaald :wink:
Maar serieus, ik zou het onzin vinden. Er zijn meer Nederlanders die het niet vieren dan wel.
Wat iemand hier zei, alle feestdagen afschaffen en mensen zelf de keuze laten maken om dan een vrije dag op te nemen is beter.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Jan 2018 21:20

Re: Carnaval vrij

Ik vind het vrij naïef van mensen om te denken dat je zomaar 2 extra vrije dagen per jaar krijgt. Dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren of heeft (financiële) consequenties.
Stel dat dit ingevoerd zou worden, dan zouden bedrijven het salaris naar beneden kunnen doen want het aantal uren op jaarbasis dat je werkt neemt af en dus hebben ze meer mensen nodig om hetzelfde werk te doen -> wil je niet (neem ik aan).
Andere optie is dat het van je nu vrij te plannen vakantiedagen af gaat -> wil je ook niet.

Als het gaat om het probleem dat mensen die met carnaval vrij willen, het nu niet kunnen krijgen - omdat hun baas dit bijvoorbeeld een vervelende periode vindt en daarom het verlof af keurt - dan moet er iets voor die mensen gebeuren. Dan is het niet direct opgelost met een standaard vrije dag of nationale feestdag.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 16 Jan 2018 07:52

Re: Carnaval vrij

Dat zou vrij ongunstig zijn voor mijn werkgever, het hotel waar ik werk (op de Veluwe) zit juist altijd helemaal vol met carnaval ontvluchtende Brabanders.
10.04.17
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Jan 2018 22:59

Re: Carnaval vrij

Invoeren. Vrije dag is altijd mooi meegenomen. Sowieso neem ik carnavalsmaandag altijd vrij om een bepaalde optocht te kijken. Dinsdag pak ik soms vrij. Daarnaast probeer ik wel te vasten op aswoensdag en goede vrijdag (geen vlees eten, vis mag wel).

Overigens kunnen ze beter goede vrijdag als vrije dag invoeren. Ik denk dat, dat voor de meeste Nederlanders fijner is. Bij mijn huidige werkgever is dat al het geval.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Jan 2018 09:47

Re: Carnaval vrij

Het maakt mij niet zo heel veel uit.
Wel vind ik dat scholen gewoon die dagen vrij moeten zijn, ongeacht welke regio. Ik werk nu op twee scholen en ik heb dus twee keer ‘deels’ vakantie. De school in N.ijmegen is met Carnaval dicht en de school is Z.eist eind februari. Dus ik heb eigenlijk twee keer geen vakantie, maar een paar versnipperde dagen vrij.
Dit is trouwens niet de eerste keer voor mij dat ik in zo een situatie zit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Jan 2018 10:51

Re: Carnaval vrij

Maar Silly-One, is dat niet met alle vakanties?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Jan 2018 11:13

Re: Carnaval vrij

Joey schreef:Maar Silly-One, is dat niet met alle vakanties?

Niet als je in dezelfde regio zit, sommige vakanties zijn op vaste data. Maar ik vind het wel een luxeprobleem hoor, haha. Ik heb helemaal geen vakantie tenzij ik het zelf op zou nemen natuurlijk, ik zou liever een versnipperde vakantie hebben dan helemaal niks.

♥♥
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers