Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


AliExpress

<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 14 Jan 2018 15:27

Re: AliExpress

De kans bestaat inderdaad dat je pakketje wordt onderschept en je een boete krijgt omdat het om imitatie gaat. Bij bestellingen boven de 22 euro die worden onderschept, moet je hier in NL nog BTW betalen over het bedrag + inklaringskosten. Annuleren gaat trouwens ook niet altijd zomaar. Soms moet de verkoper je annulering eerst goedkeuren, alvorens je je geld terug krijgt. Er zitten ook verkopers tussen die gewoon verzenden, ondanks je annuleringsverzoek. Even goed in de gaten houden dus!
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2018 16:42

Re: AliExpress

Mijn man heeft een paar weken geleden lichtjes voor op dochters fiets besteld. Nu heeft hij een kaart gekregen waarop staat dat hij zijn pakketje bij de boekhandel moet ophalen! Legitimatie mee. Zou hij een boete hebben o.i.d.?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Jan 2018 16:45

Re: AliExpress

Exogenesis schreef:Mijn man heeft een paar weken geleden lichtjes voor op dochters fiets besteld. Nu heeft hij een kaart gekregen waarop staat dat hij zijn pakketje bij de boekhandel moet ophalen! Legitimatie mee. Zou hij een boete hebben o.i.d.?


Dat hebben wij ook wel eens gehad maar toen was er niets aan de hand hoor! Kan het niet zijn dat ze het bij jullie thuis zouden bezorgen en dat jullie niet thuis waren toen?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem257

Bericht 14 Jan 2018 17:57

Re: AliExpress

Ik heb dat ook vaak en vaak heeft dat te maken met t verzend bedrijf. Die gaan niet langs alle huizen maar dumpen het bij een post nl loket
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2018 18:13

Re: AliExpress

Ysa schreef:De kans bestaat inderdaad dat je pakketje wordt onderschept en je een boete krijgt omdat het om imitatie gaat. Bij bestellingen boven de 22 euro die worden onderschept, moet je hier in NL nog BTW betalen over het bedrag + inklaringskosten. Annuleren gaat trouwens ook niet altijd zomaar. Soms moet de verkoper je annulering eerst goedkeuren, alvorens je je geld terug krijgt. Er zitten ook verkopers tussen die gewoon verzenden, ondanks je annuleringsverzoek. Even goed in de gaten houden dus!


Ik zie nu inderdaad staan dat ik wacht op goedkeuring van de verkoper. Hmm ik heb al een beetje spijt van mijn impulsieve actie. :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2018 18:16

Re: AliExpress

Oh ik krijg nu een mail dat de bestelling geannuleerd is.
❤ 7 juni 2018
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 14 Jan 2018 19:34

Re: AliExpress

Exogenesis schreef:Mijn man heeft een paar weken geleden lichtjes voor op dochters fiets besteld. Nu heeft hij een kaart gekregen waarop staat dat hij zijn pakketje bij de boekhandel moet ophalen! Legitimatie mee. Zou hij een boete hebben o.i.d.?


Voor een paar lichtjes een boete? Ik kan het me niet voorstellen. Er was vorig jaar ook eens een periode dat post uit China met name bij het postkantoor terecht kwam. Allicht heeft het te maken met de drukte of het nieuwe sorteerproces dat PostNL onlangs heeft uitgerold. Komt vast goed!
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2018 19:38

Re: AliExpress

Skyler schreef:
Exogenesis schreef:Mijn man heeft een paar weken geleden lichtjes voor op dochters fiets besteld. Nu heeft hij een kaart gekregen waarop staat dat hij zijn pakketje bij de boekhandel moet ophalen! Legitimatie mee. Zou hij een boete hebben o.i.d.?


Voor een paar lichtjes een boete? Ik kan het me niet voorstellen. Er was vorig jaar ook eens een periode dat post uit China met name bij het postkantoor terecht kwam. Allicht heeft het te maken met de drukte of het nieuwe sorteerproces dat PostNL onlangs heeft uitgerold. Komt vast goed!


Dat lijkt me ook niet aannemelijk hoor. Maar ik heb nog nooit gehad dat een bestelling niet gewoon in de bus wordt gelegd. We hebben geen gemist-briefje gehad. Maar jullie antwoorden zijn aardig eenduidig. Dank!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Jan 2018 20:20

Re: AliExpress

de afspraken rondom het bezorgen verschillen nog al heb ik het idee.
hier zijn ze bijvoorbeeld nooit gestopt met het bezorgen van pakketjes uit china maar ze doen max 1 bezorgpoging en wanneer er niemand thuis is een ophaalbericht.

ook al een paar keer gehad dat kleine pakketjes met de postbode als briefpost worden meegegeven terwijl het helemaal niet door de brievenbus past.
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Jan 2018 20:32

Re: AliExpress

Wij hebben dat ook gehad Exo, helaas lag het pakketje ook niet op het postkantoor en is het kwijt. Contact opgenomen met post nl, nee sorry we hebben overal gekeken en het is kwijt. Hiermee is het klaar volgens post nl. Zucht.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem231

Bericht 14 Jan 2018 20:58

Re: AliExpress

Cotton als je een dispute opent, kan het zijn dat de winkel gesloten wordt, weg is het inkomen dan van de verkoper. Dus een dispute alleen openen als het echt niet klopt. Zag op internet dat sommige echt voor alles een dispute openen.

Hier worden sommige pakketjes ook met de postbezorger meegeven maar ook wel eens gehad dat het bij de bruna lag. Dan is het echt te groot voor de brievenbus.
<<

Anoniem336

Bericht 14 Jan 2018 21:29

Re: AliExpress

Ysa schreef:Oh en deze slofjes! Goede kwaliteit en vooralsnog niet uit te krijgen:)

https://nl.aliexpress.com/item/3-style- ... 84038.html

De link suggereert iets anders, maar je komt wel bij de slofjes uit :angel:


Ik ben er nog steeds van fan. Ga vd week nog een paar bestellen. Had ze ook vrij snel in huis, 2 weken geloof ik.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jan 2018 21:46

Re: AliExpress

Pollepel schreef:Cotton als je een dispute opent, kan het zijn dat de winkel gesloten wordt, weg is het inkomen dan van de verkoper. Dus een dispute alleen openen als het echt niet klopt. Zag op internet dat sommige echt voor alles een dispute openen.

Hier worden sommige pakketjes ook met de postbezorger meegeven maar ook wel eens gehad dat het bij de bruna lag. Dan is het echt te groot voor de brievenbus.

Als je iets niet hebt gekregen na de verlopen tijd dan is dat toch iets wat niet klopt?
Uiteraard nadat je contact opneemt met de verkoper.

Er zijn idd mensen die voor ieder wissewasje een dispute openen helaas. Maar dat merk je gewoon binnen NL ook. Hoe vaak zie je geen klachten bij bol.com die eigenlijk voor de post zijn.
<<

Anoniem288

Bericht 14 Jan 2018 23:02

Re: AliExpress

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem245

Bericht 15 Jan 2018 06:49

Re: AliExpress

Ik moet regelmatig met mijn ID naar het postkantoor om een pakketje van Ali op te halen.
En ik heb ook 2 paar nep adidasjes besteld vorig jaar. Zo snel krijg je echt geen boete.
<<

Anoniem231

Bericht 15 Jan 2018 07:07

Re: AliExpress

Klopt cotton maar dan ligt het probleem bij postnl en niet bij de verkoper. Helaas neemt postnl het niet nauw met Ali pakketjes, ze nemen ook helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes binnen hun bedrijf.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jan 2018 07:56

Re: AliExpress

Kira schreef:Ik moet regelmatig met mijn ID naar het postkantoor om een pakketje van Ali op te halen.
En ik heb ook 2 paar nep adidasjes besteld vorig jaar. Zo snel krijg je echt geen boete.

Hoe bedoel je zo snel?

Als je er tussenuit gepikt wordt kan je gewoon flinke pech hebben. Tis geen grap ofzo.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jan 2018 08:01

Re: AliExpress

Pollepel schreef:Klopt cotton maar dan ligt het probleem bij postnl en niet bij de verkoper. Helaas neemt postnl het niet nauw met Ali pakketjes, ze nemen ook helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes binnen hun bedrijf.

PostNL neemt helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes. Ook niet van Nederlandse bedrijven en helemaal niet als je iets naar het buitenland stuurt.

En ik snap ook nooit wat mensen mankeert om direct op internet te gaan klagen of in dit geval een dispute te openen terwijl er nog geen contact geweest is.
Er zijn klachtenwebsites waar de vraag letterlijk staat of je eerst contact opgenomen hebt en dan vult men gewoon nee in. Dat het kwartje dan nog niet valt zeg.
Je kan een bedrijf zo enorm schaden.
<<

Anoniem231

Bericht 15 Jan 2018 08:03

Re: AliExpress

Vind ik ook cotton. Er wordt tegenwoordig alleen nog maar openbaar geklaagd. Neem eerst gewoon contact op ipv via social media.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 15 Jan 2018 09:09

Re: AliExpress

Cotton schreef:
Pollepel schreef:Klopt cotton maar dan ligt het probleem bij postnl en niet bij de verkoper. Helaas neemt postnl het niet nauw met Ali pakketjes, ze nemen ook helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes binnen hun bedrijf.

PostNL neemt helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes. Ook niet van Nederlandse bedrijven en helemaal niet als je iets naar het buitenland stuurt.

Pakketdiensten nemen wel verantwoordelijkheid, alleen niet direct naar de consument. Met de opdrachtgever (en betalende partij aan PostNL) zijn er afspraken over serviceslevels en schadevergoedingen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jan 2018 09:16

Re: AliExpress

Taeda schreef:
Cotton schreef:
Pollepel schreef:Klopt cotton maar dan ligt het probleem bij postnl en niet bij de verkoper. Helaas neemt postnl het niet nauw met Ali pakketjes, ze nemen ook helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes binnen hun bedrijf.

PostNL neemt helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes. Ook niet van Nederlandse bedrijven en helemaal niet als je iets naar het buitenland stuurt.

Pakketdiensten nemen wel verantwoordelijkheid, alleen niet direct naar de consument. Met de opdrachtgever (en betalende partij aan PostNL) zijn er afspraken over serviceslevels en schadevergoedingen.

Wij zijn opdrachtgever en betalende partij aan PostNL, maar de service is echt om te janken als ik eerlijk ben.

Uiteindelijk komt er natuurlijk wel een schadevergoeding, maar wat een gedonder gaat er altijd aan vooraf.
Al is het vaak ook afwachten wie de afwikkeling doet. Er zitten goede tussen, maar ook echt mindere. :laughcry:

We hebben voor bepaalde landen in het buitenland een andere shipper want daar trok PostNL hun handen soms gewoon vanaf helaas.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 15 Jan 2018 09:37

Re: AliExpress

Oh ik ben best te spreken over PostNL als zakelijke klant. Wij hebben een vaste binnendienstmedewerker, dat scheelt heel veel. Toen we vragen naar de algemene mailbox moesten sturen, ging het een stuk minder soepel.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jan 2018 09:41

Re: AliExpress

We hebben net weer nieuwe contracten, wie weet gaat het nu beter! :D
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 25 Jan 2018 11:33

Re: AliExpress

1,5 week geleden heb ik, nav dit topic, mijn eerste Ali bestelling gedaan. Ik heb een flexibel en doorzichtig hoesje voor mijn telefoon gekocht. Nog geen euro, vanuit China, en het was er binnen een week. Ben er erg blij mee!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 25 Jan 2018 12:15

Re: AliExpress

Ik heb vorige week zondag de bekende slofjes besteld en twee paar schoenen voor E. Gisteren en eergisteren werd alles al bezorgd. De slofjes zitten echt goed bij E.
10-08-2017 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers