Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Engeland voorjaar

<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Jan 2018 12:50

Engeland voorjaar

Voor dat baby 2 komt wil ik graan nog op vakantie. Ik wil graag vliegen, mijn man is minder enthousiast. Hij wil wel met auto of trein alleen ben ik redelijk ver qua zwangerschap dan dus wil niet te lange reistijd.

Een warme vakantie heb ik daarom maar opgegeven. Nu zitten we te denken aan een vakantie in Engeland met eigen auto.
Wie heeft er tips qua locatie? Eventueel ook voor overnachtingen en uitjes? Ik ben behalve London totaal niet bekend in Engeland.

Aantal “eisen”
-periode medio april (specifieke data staan niet vast)
-zelf ben ik dan rond de 30 weken zwanger dus wat gemak is fijn
-dreumes van 1,5 dus Bv geen huisje rechtstreeks aan het water
-wij houden niet van giga touristisch maar ondernemen wel graag dingen (musea, wandelen, dorpjes bezoeken)

Ik wil graag naar het Harry Potter museum net buiten London. Dus fijn als dat op rijafstand ligt.

Ik hoop dat iemand de tip heeft!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem278

Bericht 14 Jan 2018 14:21

Re: Engeland voorjaar

Dat museum is geen museum hè, jij bedoelt een studiotour neem ik aan?
Ik moet je wel zeggen dat dat misschien niet superfijn is, zoveel weken zwanger met een heel jong kind, hoewel ik het absoluut aanraadt in het algemeen hoor.
Maar het is wel veel staan en lopen natuurlijk.

De studio's liggen bij Watford. Je moet van te voren kaarten kopen en een inkomst tijd reserveren, dus daar moet je dan rekening mee houden als je in die omgeving een huisje regelt https://www.wbstudiotour.co.uk/

Wij hebben toen een hotel genomen maar ik ben wel vaker in een huisje in Engeland geweest, en dan huurden we het altijd via deze site (ik heb al zoekopdracht regio Watford gedaan om te zien of er daar wel huisjes zijn)
https://www.homeaway.nl/results/refined ... 4AodeVACIQ

Het makkelijkst is het om zelf te kijken waar je ongeveer wilt zitten. Ik zou zeggen, houd de regio aan van Watford, waar die studio is, zodat je daarvoor niet ver hoeft te reizen.
Watford Junction heeft een station vanwaaruit je binnen een uur in Londen bent (iets minder zelfs) dus dan kun je alle opties daar meenemen in uitstapjes.

In die regio zelf is ook het een en ander te doen : https://trip101.com/article/best-things ... watford-uk

Er is ook een heel fijn groot park, waarschijnlijk heerlijk om jullie kindje te laten spelen en rennen, als dat al gaat dan.
Je kunt dan alle uitstapjes in de omgeving, plus de studiotour (daar is n mega parking) met jullie auto doen, en voor Londen neem je lekker de trein en doe je daar alles per metro of OV, want daar rijden en je auto kwijt lijkt me ellendig.

Het is een mooie regio, misschien niet zo fantastisch als Devon, Cornwall etc, maar praktisch gezien is te ver van de studio's zitten vast ook onprettig als dat op je wish list staat want dan moet je uren in de auto.

Mocht je zeggen, we willen liever wat aan zee, Southend (andere kant van Londen) kan dan een optie zijn, dan kun je naar de studio's met het OV, trein naar Watford Juntion en dan een taxi rit. Of met jullie auto.
Het is maar net wat je graag wilt, en of je in een heel toeristisch gebied wilt zitten of niet. Deze beide opties zijn niet mega toeristisch.

Ik kan nu niet goed inschatten wat jij prettig vindt, anders denk ik graag verder mee.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Jan 2018 15:32

Re: Engeland voorjaar

Wat een goede en concrete tips Quizzle. Ik weet dat het een studiotour is, goed dat je aangeeft veel lopen. Ik wil er wel heel graag heen.

Misschien een huisje in een andere regio en dan 1 overnachting daar in de buurt. Het is ook “zonde” om de hele vakantie op die tour aan te passen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jan 2018 15:33

Re: Engeland voorjaar

Quizzle schreef:Mocht je zeggen, we willen liever wat aan zee, Southend (andere kant van Londen) kan dan een optie zijn, dan kun je naar de studio's met het OV, trein naar Watford Juntion en dan een taxi rit. Of met jullie auto.
Het is maar net wat je graag wilt, en of je in een heel toeristisch gebied wilt zitten of niet. Deze beide opties zijn niet mega toeristisch.



Ik ben dus echt fan van Southend. Niet erg toeristisch, kort vliegen, vanaf het vliegtuig rij je zo met de trein of taxi naar het centrum. Er is een groot pretpark met veel attracties voor peuters, daar hoort een indoorspeeltuin bij (en dan ook echt een mooie, niet zo'n doorsnee indoorspeeltuin), het is vlak bij Londen. Er zijn ook verschillende speurtochten die je kunt bestellen. Ik vind het daar echt heel leuk, zeker in het voorjaar. Al ben ik er nooit een hele week geweest. Voor en week zou ik zelf eerder aan een van de eilanden denken, al is dat misschien weer niet praktisch als je zwanger bent, dan wil je makkelijk terug kunnen.

We zijn onlangs ook naar Liverpool geweest, vond mijn dochter ook leuk, voordeel daar is dat alles op loopafstand is, alles wat we wilden bezoeken lag binnen zes minuten lopen van ons hotel. Albert Dock is erg leuk, ook daar is weer een heel mooie indoorspeeltuin die juist heel geschikt is voor kleine kinderen (Mattel Play, alles in het thema van Thomas de Stoomlocomotief, Bob de Bouwer en Brandweerman Sam), veel gratis musea, The Beatles Story. Het is alleen weer wat verder vliegen, vanaf het vliegveld ook nog een stuk rijden, en het is wat groter en toeristischer. Dus in jullie situatie zou ik dan eerder voor Southend gaan. Of voor Brighton, ik ben ook erg fan van Brighton. Canterbury is ook leuk, al weet ik niet of dat zo kindvriendelijk is.

Op deze site kun je per stad wel bekijken wat er allemaal is en hoe ver dat van de stad zelf af zit:

https://www.dayoutwiththekids.co.uk/
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jan 2018 15:36

Re: Engeland voorjaar

Met Y staan Bristol, Edinburgh en Dublin nog wel op het verlanglijstje, maar ook York (met de boot), Newcastle (misschien ook met de boot) en misschien ook gewoon een keer Hull. Ook in de minder bekende stadjes zijn vaak verrassend leuke dingen voor kinderen te doen. Brighton heeft ze al gezien, wil ik nog wel een keer naartoe, maar ik vind wel de accomodaties daar ontzettend duur. Als je een auto tot je beschikking hebt zou je iets in de omgeving kunnen zoeken, vroeger voor ik kinderen had heb ik wel eens op een camping bij Brighton gestaan met mijn ouders en dat was een heel mooie camping.

Maar ik heb niet dat ik elke keer naar iets nieuws wil dus het zou ook goed kunnen dat we eerst nog een keer teruggaan naar waar we al geweest zijn.

Torquay vond ik trouwens ook heel leuk maar is weer niet zo makkelijk te bereizen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2018 15:40

Re: Engeland voorjaar

Brighton wilde ik ook tippen. Een leuke stad, geneog te doen maar niet zo gigantisch groot, wat loop-technisch misschien wel fijn is. Eastborn is een schattig klein kustplaatsje erbij.

Een stukje naar het noorden van London ligt Cambridge, ook wel heel erg mooi historisch Brits natuurlijk maar niet echt iets met een peuter.

Ik kan je aanraden om met de auto door de tunnel te rijden, op die autotrein. Dat hebben wij vorig jaar gedaan en was zo ideaal. ZO veel sneller dan met de ferry van Hoek van Holland. Je moet wel eerst naar Calais rijden maar het is echt veel efficienter. Vanuit daar kan je best mooi door Kent rijden richting Londen. Wij hebben toen we vorig jaar van en naar Cambridge reden ook veel B weggetjes gereden. Echt leuk en mooi daar. Canterbury zijn we niet geweest ivm tijdgebrek maar lijkt me wel erg mooi.

Iets ten zuiden van London ligt Royal Tunbridge Wells. Dat schijnt ook een erg leuk plaatsje te zijn. Wel tuttig maar dat mag wel in Engeland vind ik.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2018 15:40

Re: Engeland voorjaar

Susan schreef:Torquay vond ik trouwens ook heel leuk maar is weer niet zo makkelijk te bereizen.


Ja! Heel leuk. Maar wel echt stuk zuidelijker ja.

Ach Engeland is zo leuk!
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jan 2018 15:41

Re: Engeland voorjaar

Eastbourne vond ik een beetje saai, maar misschien is het met kinderen wel heel leuk. Ik was tiener toen ik daar kwam en ik had me er toen ook niet echt in verdiept. De omgeving is wel heel mooi.

Bournemouth schijnt ook heel leuk te zijn, maar daar ben ik dan nooit geweest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jan 2018 15:45

Re: Engeland voorjaar

Marin schreef:
Susan schreef:Torquay vond ik trouwens ook heel leuk maar is weer niet zo makkelijk te bereizen.


Ja! Heel leuk. Maar wel echt stuk zuidelijker ja.

Ach Engeland is zo leuk!


Ik ben ooit met een vriendin met zo'n busreis meegeweest, echt zo'n reis voor oudere mensen, wij vonden het prachtig. Dat was in The Cotswolds, het hotel was in Cheltenham en iedere dag was er een excursie naar een plaatsje in de buurt. Dat waren ook allemaal van die leuke echte Engelse dorpjes. Heb mijn ogen uitgekeken toen.
Later nog een keer zo'n busreis gedaan met mijn moeder, toen logeerden we dus in Torquay. Was ook heel mooi.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2018 15:47

Re: Engeland voorjaar

Ik weet het ook niet precies meer maar volgens mij had Eastbourne een wat kleinere pier, wat schattiger dan Brighton
Let's discover the world together.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Jan 2018 16:29

Re: Engeland voorjaar

Wat een goede en fijne tips.

@susan, idee was om met de auto te gaan. Mijn man wil liever niet vliegen. Dus dan met eigen auto zodat je alle vrijheid hebt.

Goede tip over de tunnel Marin. Ik zat naar de ferry te kijken maar tunnel gaat wel wat sneller volgens mij. Als we op Dover aankomen zitten we erg zuidelijk dus dan zou dat Torquay te doen moeten zijn?

Edit; grapje, zie dat het nog wel stuk verder is.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2018 16:36

Re: Engeland voorjaar

Ja dat is echt nog wel een verschil. Voor net ten zuiden van Londen zit je voor Dover wel echt ideaal.
Over een paar jaar is de ferry met de kinderen best leuk trouwens, best avontuurlijk voelt dat voor kinderen (vond ik vroeger althans wel) maar nu is efficiëntie toch wel handiger.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Jan 2018 16:42

Re: Engeland voorjaar

Marin schreef:Brighton wilde ik ook tippen. Een leuke stad, geneog te doen maar niet zo gigantisch groot, wat loop-technisch misschien wel fijn is. Eastborn is een schattig klein kustplaatsje erbij.

Een stukje naar het noorden van London ligt Cambridge, ook wel heel erg mooi historisch Brits natuurlijk maar niet echt iets met een peuter.

Ik kan je aanraden om met de auto door de tunnel te rijden, op die autotrein. Dat hebben wij vorig jaar gedaan en was zo ideaal. ZO veel sneller dan met de ferry van Hoek van Holland. Je moet wel eerst naar Calais rijden maar het is echt veel efficienter. Vanuit daar kan je best mooi door Kent rijden richting Londen. Wij hebben toen we vorig jaar van en naar Cambridge reden ook veel B weggetjes gereden. Echt leuk en mooi daar. Canterbury zijn we niet geweest ivm tijdgebrek maar lijkt me wel erg mooi.

Iets ten zuiden van London ligt Royal Tunbridge Wells. Dat schijnt ook een erg leuk plaatsje te zijn. Wel tuttig maar dat mag wel in Engeland vind ik.



Wij zijn afgelopen jaar ook met de tunnel naar Engeland gegaan, ideaal! Je bent weliswaar even onderweg naar Calais (vanaf ons, NH Noord, was het geloof ik 4-4,5 uur) maar je zit echt zo daar. Ticket boeken en het inchecken daar is ook zo gepiept. Vooraf hadden we volgens mij 1 of 2 nachten geboekt, de andere 2 hebben we ter plaatse via Booking.com gedaan.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jan 2018 17:24

Re: Engeland voorjaar

O ik wist niet dat jullie al hadden beslist voor de auto, dacht dat jullie nog in discussie waren. Dan zou je eventueel ook naar twee of drie plaatsjes kunnen, niet zo ver uit elkaar dat je een hele dag in de auto moet zitten natuurlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Jan 2018 17:48

Re: Engeland voorjaar

Oh tipje: als je met de tunnel gaat heb je ook de short stay saver korting: ga je uiterlijk de 5e dag weer terug dan is dat goedkoper als dat je langer gaat.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 15 Jan 2018 13:42

Re: Engeland voorjaar

Dat vind ik ook wel een goed idee Susan! Ik ben helemaal enthousiast door jullie tips.

Thanks Tom, ik ga het maar niet tegen mijn man zeggen. Dan heeft ie een reden om “maar” 5 dagen te willen (ik wil wat langer, weekje of zo)
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 15 Jan 2018 15:52

Re: Engeland voorjaar

Ik ben in 2012 in het voorjaar in England geweest
Wij zaten in Farnham in een kleinschalig park met huisjes bij de golfbaan daar.
Vanuit daar kun je veel leuke plaatsen bezoeken. Een aantal is hier al genoemd. Volgens de lokale bevolking was het 1 uur met de trein naar Londen. Wij hebben dat toen niet gedaan.

Als ik het mij goed herinner was het vanuit Dover ongeveer 1,5 uur rijden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 21 Jan 2018 13:50

Re: Engeland voorjaar

We gaan waarschijnlijk een rondje om London heen rijden, wat we dan willen bezoeken:
Jurrasic coast
Abbotsbury
Bath
HP studiotour

Ik ga jullie tips nog even doorspitten wat ik kan combineren. Iemand nog tips qua accomodaties? Ik had de haven parken doorkregen maar ik heb even gekeken en die stacaravans lijken mij qua indeling niet zo handig met een dreumes. Er zijn wel twee slaapkamers maar beiden propvol).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2018 15:42

Re: Engeland voorjaar

Ik hoor er niet zo vaak over, maar ik vond Romford heel leuk, dat is zo'n buitenwijk van Greater London (weet even niet het juiste woord ervoor). Leuk centrum, ook het een en ander te doen voor kinderen, er zit een grote bioscoop, een indoorspeeltuin die erg leuk is en ook een theatertje waar ik een bezoekje aan had willen brengen maar dat is er helaas niet van gekomen. Romford is van origine een oud stadje, ik vond het heel leuk.

Wij hadden in dat weekend een accomodatie via AirB&B in Dagenham, accomodatie zelf was dik in orde, heel aardige mensen ook en nette kamer, alleen de wijk is niet zo sfeervol. En het was twee trappen omhoog, dus ook niet zo handig als je zelf hoogzwanger bent en een klein kindje bij je hebt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers