Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 05 Jan 2018 10:56

Re: Biechttopic #2

Jeetje Kira wat ontzettend heftig. En wat ontzettend frustrerend dat je vader niet in wil zien hoe erg zijn gedrag is geweest. Dat maakt in mijn ogen het risico dat het nog een keer kan gebeuren nog veel groter, hij ziet dit kennelijk niet als een groot probleem. Ik schrik er ook van dat je vader dat nu nog steeds niet in wil zien, ook niet nu hij nuchter is en niet meer midden in de emotie zit. Ik heb daardoor het idee dat hij het dan nooit in gaat zien en dan blijft hij in mijn ogen gevaarlijk.

Sterkte zeg, wellicht is het toch goed om het bij de huisarts aan te kaarten als je wat meer ruimte ervaart in je hoofd. Een gesprek met een buitenstaander/professional kan veel opleveren, ook wat de verwerking betreft en hoe je het verder aan wilt pakken.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 05 Jan 2018 13:12

Re: Biechttopic #2

Wat een vreselijke tijd ga jij door Kira. Dat je eigen vader überhaupt tot zoiets in staat is en dan ook nog de schuld bij jou wil leggen. Onvoorstelbaar. Ik hoop dat jij zelf wel inziet dat, zoals je neef ook zegt, wat er ook gebeurd is, jij hebt geen enkele schuld aan deze actie! En dat je vader dat gewoon niet wil inzien lijkt me vreselijk.

Hoe is het nu met je zoon? Kan hij er een beetje mee omgaan?

Heel veel sterkte :hug:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Jan 2018 14:23

Re: Biechttopic #2

Och lieve Kira, ik lees het nu pas! Dikke knuffel voor jou. :hug:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem245

Bericht 05 Jan 2018 14:53

Re: Biechttopic #2

Dank allemaal voor de lieve reacties.
Ik voel mij nu beter dan vanmorgen, ik was ook nog van de trap gevallen vanochtend dus ik voelde me echt heel slecht. Op het werk ook tot de pauze met tranen in mijn ogen rond gelopen. Na de pauze ging het.

Islandgirl, ik wil mijn vader om die reden ook niet meer zien. Ik snap niet hoe je nog iemand anders de schuld kan geven. Hij zal zich waarschijnlijk ook kapot schamen, en mijn neef zegt dat het voor hem ook een trauma is en dat het echt tijd nodig heeft. Maar al zal hij dat inzien, het kwaad is al geschied en hij zal nooit meer mijn vader zijn :(

Kissyfur, volgens mij gaat het redelijk met mijn zoon. Ik vond hem gisteren een beetje somber en stil, we zijn in de stad geweest en normaal is hij veel vrolijker. Ik heb hem een beetje ontzien en vraag niet te veel hoe het gaat. In de avond hebben we wel gewoon samen lol gehad gelukkig. Hij weet sowieso dat hij er met mij altijd over mag praten.

Ik heb wel contact met mijn moeder, zij is helemaal kapot. Ook nog slecht nieuws gekregen over haar zus dus die voelt zich echt verschrikkelijk. Met haar houd ik wel contact, tenminste zo als het nu gaat.
<<

Anoniem245

Bericht 06 Jan 2018 10:57

Re: Biechttopic #2

Ik heb de eerste posts hierover verwijderd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Jan 2018 18:55

Re: Biechttopic #2

Ik wil biechten dat ik me de laatste tijd toch wel eenzaam voel.

Ik heb weinig sociale contacten (vriendinnen die ik had kwijtgeraakt of het is verwaterd), op mijn werk val ik ook overal (net) buiten (ze gaan net zo makkelijk lunchen zonder mij, reageren nauwelijks op mijn berichtjes in de groepsapp).
Nu begin in bijna met werken bij een ander bedrijf (naast mijn huidige werk) en daar voel ik me gelukkig wat meer op m'n plek.

Ik weet van mezelf dat ik sociale contacten best heel moeilijk vind en ik heb dan ook nu geen idee waar ik zou moeten beginnen...
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 08 Jan 2018 21:54

Re: Biechttopic #2

Wat rot biechtje. Gelukkig voel je je op je nieuwe werk wel beter op je plek. Misschien kun je proberen wat meer energie in de contacten te steken die je daar opdoet. Het zullen niet direct vriendschappen worden, maar in ieder geval leuk contact.

En probeer jezelf voor te houden dat het echt niet per se aan jou hoeft te liggen. Ik heb in groepsapps echt niet door op wie ik wel of niet reageer en als ik niet reageer dan doe ik dat nooit bewust om de persoon. Groepsapps met veel personen zijn helemaal niet zo persoonlijk.

Ik heb verder niet echt tips voor je maar hoop dat het op je nieuwe werk beter gaat!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 11 Jan 2018 22:36

Re: Biechttopic #2

En misschien kun je je aansluiten bij een groep rond een hobby die je hebt? Ik heb via het sporten echt wel wat mensen leren kennen. Niet allemaal vriendinnen, de meesten zie ik ook alleen bij het sporten. Maar af en toe doen we met een groepje ook andere dingen. Moet je soms 10x proberen voor het lukt om iets te organiseren, maar ik vind het wel erg leuk dat we dat groepje nu hebben.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Jan 2018 13:56

Re: Biechttopic #2

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Ik heb schulden. Al jaren, en ik los ook al jaren af wat ik af moet lossen. Toch heb ik mede door mijn lage inkomen moeite om iedere maand het maandbedrag te betalen, als ik moet kiezen tussen een week eten of 90,- aflossen dan kies ik voor eten. Ik woon samen met mijn vriend maar hij is deels afgekeurd door lichamelijke klachten waardoor hij qua salaris het minimum verdient, het is dus absoluut geen vetpot maar dat maakt sommige dingen wel lastig. In ieder geval heb ik een schuld bij W.ehkamp en O.tto, samen goed voor 152,- per maand aflossen, dit nekt mij wel eens vanwege andere noodzakelijke uitgaven. Ik los bij beide het minimale maandbedrag af maar weten jullie of het mogelijk is om per maand iets minder af te lossen dan zij aangeven?
<<

Anoniem281

Bericht 14 Jan 2018 13:58

Re: Biechttopic #2

Je kan je beslagvrije voet berekenen, om te kijken wat je volgens die berekening overhoudt voor schulden. Mogelijk houden zij niet de juiste beslagvrije voet aan?
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 14 Jan 2018 14:04

Re: Biechttopic #2

Volgens mij wordt een beslagvrije voet alleen berekend als het sprake is van een deurwaarder dacht ik? Kan me niet voorstellen dat een commercieel bedrijf zelf een berekening van iemands inkomen en uitgaven gaat maken. Dan zou er al beslag moeten liggen en dan berekent de beslaglegger (deurwaarder dus) de beslagvrije voet.

Wat je wel eventueel zou kunnen doen als je in de problemen dreigt te komen met je vaste lasten, is contact op nemen met de gemeente. Zij bieden vaak wel iets van schuldhulpverlening aan mocht je daarvoor in aanmerking komen. Zij kunnen dan eventueel regelingen treffen met de schuldeisers.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 14 Jan 2018 14:09

Re: Biechttopic #2

Ja maar een bedrijf of incassobureau voor het een deurwaarder betreft, zullen toch ook rekening moeten houden met de armoedegrens? Als biechtje moet kiezen tussen eten en een rekening betalen, is 't best ernstig. Dan moet dat dat duidelijk worden gemaakt bij de schuldeisers. Wellicht door je in- en uitgaven op een rijtje te zetten en zo aan te tonen waarom het dus teveel is?

En het is sowieso geen slecht idee om te praten met de sociale hulp van je gemeente, voor tips, pointers enz.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Jan 2018 15:21

Re: Biechttopic #2

Biechtje, wat rot voor je dat je je in deze situatie bevindt en dan ook al jarenlang. Helemaal als je daardoor daadwerkelijk niet altijd kunt voorzien in je noodzakelijke kosten. Dat is zwaar.

De tip om hulp van de gemeente te zoeken is sowieso een goede, misschien kun je je aanmelden bij het wijkteam en kun je een gesprek met iemand daarvan aangaan.

Om een idee te krijgen wat realistisch is om in jullie situatie aan schulden af te lossen, kun je je gegevens in dit rekenprogramma invullen: http://www.schuldinfo.nl/fileadmin/kwij ... Beslag.php
Als blijkt dat je teveel betaald zou ik contact met je schuldeisers opnemen om een nieuwe betalingsregeling voor te stellen. Bij dit voorstel stuur je alle gegevens mee die gevraagd worden om de beslagvrije voet te berekenen.

Stel je hebt 50 euro in de maand boven de beslagvrije voet die je dus aan afbetalen kan besteden. En je hebt 2 schuldeisers;een schuldeisers waarbij je 100 euro schuld hebt en een schuldeiser waar je 400 euro schuld hebt.
Dan doe je bij beiden een voorstel waarbij je percentueel bij beide schuldeisers evenveel aflost.
In dit voorbeeld stel je bij een betalingsregeling waarbij je beide schuldeisers 10% per maand betaald.
Dus de schuld van 100 euro betaal je 10 euro per maand aan af en de schuld van 400 euro daar betaal je 40 euro per maand op af. Dan zit je dus op die 50 die je voor je schulden te besteden hebt.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 14 Jan 2018 15:29

Re: Biechttopic #2

Wat rot, Biechtje. Ik zou contact opnemen met je schuldeisers dat de getroffen afbetalingsregeling te hoog is en dat je daardoor in de problemen komt met het betalen van je overige vaste lasten en dat je daarom graag een gewijzigde regeling afspreekt. Je moet dan wel inzage geven in de inkomsten en uitgaven, zodat ze zelf ook kunnen zien dat je niet goed rondkomt met de huidige regeling.

Verder kun je voor schuldhulp naar de gemeente. Er zijn nog wel verschillende trajecten voor een eventuele onderbewindstelling of wettelijke schuldsanering.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Jan 2018 15:32

Re: Biechttopic #2

Ik zou idd naar de gemeente gaan voor schuldhulpverlening. Zij kunnen je helpen een goed overzicht te maken van je lasten en schulden en evt contact opnemen met de schuldeisers om een ander maandbedrag af te spreken.
Je kan dat ook zelf doen door idd een nieuwe berekening te maken en open en eerlijk te zijn naar de schuldeisers. Ze hebben liever dat je langer doet over de aflossing als dat je in de schuldsanering komt. Betaal je per maand minder maar wel je schuld dan krijgen ze alles, ga je uiteindelijk de schuldsanering in dan krijgen ze maar een percentage. Ze zullen ws dus best bereid zijn om een andere betalingsregeling te treffen.
30-04-2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Jan 2018 15:34

Re: Biechttopic #2

Islandgirl schreef:Volgens mij wordt een beslagvrije voet alleen berekend als het sprake is van een deurwaarder dacht ik? Kan me niet voorstellen dat een commercieel bedrijf zelf een berekening van iemands inkomen en uitgaven gaat maken. Dan zou er al beslag moeten liggen en dan berekent de beslaglegger (deurwaarder dus) de beslagvrije voet.

.

Dat klopt wel, dat een bedrijf dat niet gaat doen, maar hier wil ik toch even op inhaken. Het betekent niet dat je het zelf niet kunt doen en dus kunt laten zien dat je niet meer kunt missen. Dat een bedrijf daar geen boodschap aan heeft, dat kan. Maar redelijk vaak willen ze wel met je voorstel meegaan, omdat ze dan in ieder geval IETS terugbetaald krijgen.
Verder berekent de beslaglegger inderdaad de beslagvrije voet, maar dit gaat vaak fout. Onder andere omdat mensen niet de goede informatie aanleveren. Maar ook liggen er regelmatig verschillende beslagen naast elkaar en wordt er onvoldoende rekening met andere schulden en schuldeisers gehouden waardoor je alsnog teveel kan betalen. Volgens mij wordt wetgeving hieromtrent ook aangepast, maar ik ben al een tijdje niet meer werkzaam in de sector, dus niet helemaal precies meer op de hoogte.
Het is in ieder geval belangrijk hier zelf goed bovenop te zitten.
<<

Anoniem246

Bericht 14 Jan 2018 15:36

Re: Biechttopic #2

Lees ik het niet goed? Ik zie alleen dat ze het moeilijk vindt om de betalingsregeling na te komen, maar niet dat ze dreigen met incassobureau of kosten?

Zelf heb ik in 2014 eenmalig moeite gehad met het betalen van mijn verplichting aan Wehkamp. Ik heb ze toen gebeld en de situatie uitgelegd. Ze waren heel erg welwillend ten opzichte van mij en daardoor heb ik één maand niet betaald zonder dreigende incassokosten, deurwaarders of zelfs een BKR-registratie. Of het probleem dat ik de maand erna twee keer het maandbedrag zou moeten betalen. Ik zou je aanraden om met de klantenservice te bellen, de situatie uit te leggen en vragen of ze met je mee kunnen kijken. Want volgens mij willen zulke bedrijven niets liever dan dat jij betaald, maar wel dat je dat betaald zonder echt in de problemen te komen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Jan 2018 22:21

Re: Biechttopic #2

Wat een lieve reacties allemaal! Ik wil ook nog even graag vertellen hoe ik aan die schulden kom: cadeautje van mijn ex. Hoe en wat dat hou ik liever voor mijzelf maar als het goed is ben ik er over 3 jaar vanaf, nog even bikkelen. Neemt niet weg dat het inderdaad best zwaar is. Er is trouwens geen deurwaarder oid in het spel! Het loopt allemaal via hunzelf. Ik heb vorige week informatie opgevraagd bij de gemeente wat betreft schuldverlening en budgetbeheer, maar voor de schuldverlening kom ik niet in aanmerking omdat er niet sprake is van deurwaarders etc (situatie is niet ernstig genoeg) en bij budgetbeheer heb je een eigen bijdrage van €119,- per maand (hoe krom is dat?). Ik ga ze morgen allebei even bellen en mijn situatie voorleggen, ik vind dat wel heel eng om zo open en bloot alles op tafel te leggen, en ik hoop dat er iets mogelijk is! Wat ik ook nog kwijt wil is dat wij niet veel inkomen hebben maar wel weer net teveel om bijv huurtoeslag te ontvangen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Jan 2018 22:28

Re: Biechttopic #2

Volgens mij heb jij ook geen budgetbeheer nodig. Het is niet dat je niet met je geld om kunt gaan, je hebt het gewoon niet (genoeg).

Hopelijk vallen de telefoontjes morgen mee. Met het tonen van goede wil en een redelijk voorstel kun je een eind komen. Succes met bellen!
<<

Anoniem316

Bericht 14 Jan 2018 23:35

Re: Biechttopic #2

En mocht je alsnog budgetbeheer in willen, vraag dan na bij de gemeente of ze daarvoor bijzondere bijstand kunnen verlenen (mits je niet voldoende inkomen hebt)
<<

Anoniem246

Bericht 15 Jan 2018 08:09

Re: Biechttopic #2

Biechtje, ik snap dat de stap die je mogelijk vandaag gaat maken ontzettend groot en eng is. Maar ik vind dat je er op tijd bij bent. Je ziet dat je door de grote van het bedrag maandelijks (mogelijk) in de problemen gaat komen. En dat de keuze eraan komt dat je moet kiezen tussen betalen van de verplichting of eten. En dan is het nog eens zo dat het een erfenis is van jouw ex. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de bedrijven te bellen, vragen naar de mogelijkheden en mezelf bedenken dat ik niet de enige zal zijn die deze vraag voorlegt (vandaag). Het kloten van deze bedrijven is dat ze een berekening doen op basis van inkomsten die jezelf invoert en dat je daarna spullen kunt bestellen met de afspraak dat je in maandelijkse termijnen gaat terugbetalen. Helaas doen ze geen check op basis van de ingevoerde gegevens. Ze vragen niet om loonstroken o.i.d. Je kunt gewoon out of the blue, en zeker als je een vrij vast klant bent, een bepaald budget krijgen. Als je dan niet goed met geld om kunt gaan, dan is het vragen om problemen. Want het is toch zo lekker makkelijk om die dure tv, die de buren ook hebben, gewoon bij een postorderbedrijf te kopen? Nou ja, veel mensen zijn erdoor in de problemen gekomen. En ik heb geen idee of ze de regels inmiddels hebben aangescherpt. Het te betalen maandbedrag wordt automatisch vastgelegd n.a.v. de hoogte van het geleende bedrag aan goederen. In mijn geval was daar in te schipperen destijds, want ik was welwillend om te betalen. En dat laatste horen ze graag, want zoals ze destijds zeiden bespaarde dat voor hun tijd en geld (Het kost hun immers ook geld en tijd om incassobureaus aan te sturen). Heel verhaal, maar ik wil je vooral heel veel succes wensen vandaag! Je kunt het!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 15 Jan 2018 09:23

Re: Biechttopic #2

De rente bij postorderbedrijven is enorm hoog! Je bent waarschijnlijk voornamelijk rente aan het aflossen en een stuk minder schuld. Als je dat bedrag gaat verlagen, je aflosbedrag, betaal je nog minder echte schuld af.

Heb je al naar de mogelijkheden gekeken voor eventuele geldlening via de gemeente? Bij de gemeente waar ik werk heb je de kredietbank. Daar kun je een lening aanvragen om dit soort schulden af te lossen. Dan betaal je maar een klein bedrag aan rente en moet je de gehele schuld terugbetalen aan de gemeente en ben je van de postorderbedrijven af. Zou daar anders ook nog eens naar kijken als ik jou was.

En is het niet mogelijk om meer te gaan werken, ander werk erbij te doen? Je zegt dat je maar een minimaal inkomen hebt. Hoe meer mogelijkheid jij natuurlijk hebt om af te lossen hoe sneller het allemaal gaat.

Veel sterkte!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 15 Jan 2018 12:14

Re: Biechttopic #2

Winegum schreef:De rente bij postorderbedrijven is enorm hoog! Je bent waarschijnlijk voornamelijk rente aan het aflossen en een stuk minder schuld. Als je dat bedrag gaat verlagen, je aflosbedrag, betaal je nog minder echte schuld af.

Heb je al naar de mogelijkheden gekeken voor eventuele geldlening via de gemeente? Bij de gemeente waar ik werk heb je de kredietbank. Daar kun je een lening aanvragen om dit soort schulden af te lossen. Dan betaal je maar een klein bedrag aan rente en moet je de gehele schuld terugbetalen aan de gemeente en ben je van de postorderbedrijven af. Zou daar anders ook nog eens naar kijken als ik jou was.

En is het niet mogelijk om meer te gaan werken, ander werk erbij te doen? Je zegt dat je maar een minimaal inkomen hebt. Hoe meer mogelijkheid jij natuurlijk hebt om af te lossen hoe sneller het allemaal gaat.

Veel sterkte!


Bij Kassa was vorige maand een uitzending over die kredietbanken die dus vaak ook enorme rentes hanteren!

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/woekerr ... -kredieten
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Jan 2018 21:07

Re: Biechttopic #2

Even hier, omdat ik misschien herkent kan worden door iemand.
Ik heb een vriendin die ik al 14 jaar ken. Sinds een paar jaar heb ik het idee dat we een beetje uit elkaar gegroeid zijn. Dat wil zeggen allebei een totaal ander leven.
We spraken vaak wat af, maar ik merk dat ik daar de laatste jaren ook minder behoefte aan heb en ik merk dat het van haar kant ook minder wordt. Nu heb ik eigenlijk geen zin meer om af te spreken ( dit is al een hele tijd ) en wil dat eigenlijk zeggen. Maar hoe zeg je dit? We wonen te ver uit elkaar om af spreken en dit zo te zeggen. Stuur je een app waarin je zegt dat we uit elkaar gegroeid zijn en het goed is zo, of denken jullie daar anders over?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jan 2018 22:13

Re: Biechttopic #2

Ik zou dat niet appen. Ik zou daar geen uitspraak naar haar toe over doen. Gewoon niet neer afspreken is ook ok toch? En mocht zij dan op een gegeven moment wel weer willen afspreken kun je kijken of je daar zin in hebt, en if not, dan zeg je dat.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers