Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomermama's 2018; juli & augustus

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Jan 2018 15:09

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Teun schreef:Gaat hard he met twee, die buik! Ik heb nog maar één zwangerschapsbroek van de vorige keer, de andere heb ik weggegeven. Ik ga binnenkort een nieuwe shoppen maar wat ik ook doe is een haarelastiekje in het knoopsgat van mijn jeans doen en ‘m daarmee sluiten. Geeft net wat extra ruimte. Wel alleen doen als je er een lang shirt of lange trui op draagt :)


Owja goede tip, bedankt!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 12 Jan 2018 15:13

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik hier ook wat over mijzelf dan. Ik ben 31 en mijn vriend 36. We wonen in Zeeland en zijn twee en half jaar samen. Verder ben ik stiefmoeder van een heel leuk meisje van bijna 6 die niet kan wachten om grote zus te worden.
Voor mij is het mijn eerste kindje. Ik heb sinds januari een nieuwe baan als Ambulant begeleider in de jeugdzorg, gisteren heb ik verteld dat ik zwanger ben en dit pikten ze goed op, gelukkig. Ik werk 16 uur en zou eerst uit kunnen breiden maar met de zwangerschap niet zo handig voor cliënten omdat ze dan straks weer zonder me moeten doen, dus besloten dat ik 16 uur blijf werken voor nu, waar mijn contract ook naar is.

Ik wil verder even kwijt dat ik zojuist twee zwangerschaps broeken en twee zwangerschaps jurkjes heb gekocht bij prenatal in de sale. Ben helemaal blij, want die broeken zijn al wel echt nodig aangezien mijn andere broeken niet zo lekker meer zitten.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Foxtrot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 19 Nov 2017 21:25

Bericht 12 Jan 2018 15:15

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Shally, wat fijn voor je! Zo'n opluchting!

Ik zal mezelf ook even introduceren. Ik ben per toeval op dit forum beland, door iets te zoeken over zwangerschap. Ik ben 30, in de lente word ik 31. Afgelopen zomer ben ik met mijn man (32) getrouwd. We zijn al bijna 14 jaar samen. En we vonden het van de zomer tijd worden voor gezinsuitbreiding!

Ik kom trouwens uit zuid-Limburg, maar daar woon ik al een tijdje niet meer. Ben benieuwd waar jij woont, Tante Toos. Nu in een appartement. Aan het eind van het jaar is hopelijk ons nieuwbouwhuis klaar.

Dat was het wel zo een beetje, geloof ik. O ja en in geloof dat we uit een eventuele meisjesnaam zijn. Al ben ik ervan overtuigd dat het een jongetje is ;-).
Laatst gewijzigd door Foxtrot op 16 Jan 2018 22:23, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Jan 2018 17:47

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

NerdChic, waar ergens in Zeeland woon je? Walcheren, zuid-noord Beveland?
Ik ben ook Zeeuwse. Heb altijd in een dorp op zuid-Beveland gewoond.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Jan 2018 17:53

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik zal ook wat over mijzelf vertellen, ik ben 28 jaar. Dit is ons tweede kindje. Mijn zoontje is 1 (najaar 2016). Ik woon in het midden van het land. Deze maand ben ik 12 jaar samen met mijn man waarvan bijna 4 getrouwd. Ik heb een management functie.
Ik zit nu bijna op 16 weken, gaat wel hard deze keer. 1 juli dus de koploper van dit topic ga ik vanuit. Kindje loopt voor op groei (was bij 1e zwangerschap ook). Ben benieuwd wanneer ik ga bevallen (qua termijn). Ik vind de zwangerschap tot nu toe wel relaxed verlopen. Sport nog twee keer per week (bootcamp, wel aangepast). Dat vind ik wel heel fijn.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 12 Jan 2018 18:23

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

ShallY schreef:NerdChic, waar ergens in Zeeland woon je? Walcheren, zuid-noord Beveland?
Ik ben ook Zeeuwse. Heb altijd in een dorp op zuid-Beveland gewoond.


Wat leuk! Ik woon in H.einkenszand.
Kom zelf trouwens oorspronkelijk van Walcheren hoor. Maar vriend woonde hier al en ik vind zuid Beveland toch leuker wonen.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Jan 2018 18:45

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

NerdChic schreef:
ShallY schreef:NerdChic, waar ergens in Zeeland woon je? Walcheren, zuid-noord Beveland?
Ik ben ook Zeeuwse. Heb altijd in een dorp op zuid-Beveland gewoond.


Wat leuk! Ik woon in H.einkenszand.
Kom zelf trouwens oorspronkelijk van Walcheren hoor. Maar vriend woonde hier al en ik vind zuid Beveland toch leuker wonen.


Ja dat geloof ik direct. Ik zou ook nooit op Walcheren willen wonen.
Ik kom uit een dorpje vlakbij K.apelle.
<<

Brooke

Bericht 13 Jan 2018 07:22

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben 32 een mijn man is 35. Wij zijn binnenkort 13 jaar samen en we zijn meer dan 7 jaar getrouwd. Ik woon in Brabant in een grote stad. Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje. De eerste zwangerschap eindigde heel dramatisch met 31 weken. Gelukkig hebben dochter en ik het allebei overleefd, maar mijn dochter heeft er helaas blijvende hersenbeschadiging opgelopen, ofwel CP. Ze is daardoor zwaar lichamelijk beperkt. Ik werk hierdoor in de avonduren zodat ik overdag naar alle afspraken en revalidatie kan met haar. Ik werk bij een groot bekend in Barabant evenementen-/congrescentrum. Wat ik precies doe, houd ik liever voor mezelf ivm herkenbaarheid.
<<

Tony

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 22 Nov 2017 11:00

Bericht 13 Jan 2018 08:31

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Leuk om wat meer over jullie te weten.
Ik ben 30 jaar, man 31 jaar. Getrouwd sinds 3,5 jaar. We hebben een zoontje van bijna 16 maanden.
Ik werk als p.raktijkondersteuner bij een huisartsenpraktijk 27 uur per week. We wonen in Brabant. Nu zijn we druk met verhuizen naar een grotere woning binnen onze woonplaats. We hopen over 2 weken in ons nieuwe huis te gaan wonen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 13 Jan 2018 13:02

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

@teun, even vraagje over die nipt test die jullie in Gent gaan doen. Hebben jullie dat via het ziekenhuis gehoord waar het in België kan?
Wij zitten er ook aan te denken om toch uit te wijken naar Gent. Maar welk ziekenhuis is dat?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Jan 2018 13:10

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Nee we hebben zelf naar wat ziekenhuizen gebeld. De vrouw die we aan de lijn kregen bij UZ Gent kon ons het meeste vertellen dus daar hadden we het beste gevoel bij.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 13 Jan 2018 13:38

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Hoe gaan jullie om met de onzekerheid?

Ik had van iemand een angelsound geleend, denk leuk thuis hartje luisteren..
Kon het hartje niet vinden dus meteen dikke paniek en huilen. Gelukkig heeft onze verloskundige elke donderdagavond een hartjesluister spreekuur, deze was alleen al afgelopen op het moment dat ik er achter kwam. Ik heb toen alles uitgelegd en mocht meteen komen luisteren.
Het hartje was daar meteen hoorbaar en deed het echt hartstikke goed.
Maar toch, het zit me allemaal niet lekker..
Vk zei ook, als het jouw rust geeft mag je best elke dag komen luisteren maar ik moet het toch een keer los kunnen laten? Ik ben morgen 15 weken, het hartje klopte donderdag nog, ik spuug nog steeds dus waarom blijf ik dan zo onzeker?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 13 Jan 2018 14:27

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Dankje Teun. Heb je verder geen doorverwijzing nodig?
Ik zal ook eens contact opnemen met ze.

Anousch, ik ben mijn vorige zwangerschap alleen maar onzeker geweest en op en duur met mijn vk afgesproken dat ik elke week langs kwam om naar het hartje te luisteren.
Ik heb veel te weinig genoten (en daar vrees ik nu ook voor met deze zwangerschap). Ik kon pas genieten en was mezelf weer toen mijn zoontje gezond en wel op mijn buik lag.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 13 Jan 2018 16:14

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik heb vandaag weer een mindere dag, zoveel misselijk en moe. Ik weet dan echt niet wat te eten alles staat zo tegen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 13 Jan 2018 20:23

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Brooke schreef:Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben 32 een mijn man is 35. Wij zijn binnenkort 13 jaar samen en we zijn meer dan 7 jaar getrouwd. Ik woon in Brabant in een grote stad. Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje. De eerste zwangerschap eindigde heel dramatisch met 31 weken. Gelukkig hebben dochter en ik het allebei overleefd, maar mijn dochter heeft er helaas blijvende hersenbeschadiging opgelopen, ofwel CP. Ze is daardoor zwaar lichamelijk beperkt. Ik werk hierdoor in de avonduren zodat ik overdag naar alle afspraken en revalidatie kan met haar. Ik werk bij een groot bekend in Barabant evenementen-/congrescentrum. Wat ik precies doe, houd ik liever voor mezelf ivm herkenbaarheid.


Heftig Brooke! Word je nu extra in de gaten gehouden?

Leuk dat shoppen NerdChic! Mijn broeken knellen 's avonds ook behoorlijk, heb mijn knoop nu los haha.

Anousch, wat lastig je enorme onzekerheid. Tips heb ik niet echt. Misschien moet je dat met die angelsound maar niet meer doen, je baby is nog behoorlijk klein en dus is het hartje misschien lastig te vinden als je niet zo geoefend bent als een verloskundige.

Shally, naar zeg, maar hopelijk geven de duidelijke kwaaltjes je weer wat zekerheid.

Leuk dat iedereen zich even heeft voorgesteld, enorm gevarieerde groep dus!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 14 Jan 2018 11:16

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Kan iemand mij helpen met een ticker?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 14 Jan 2018 11:33

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat wil je weten Anousch?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 14 Jan 2018 11:55

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Shally, dat is zo herkenbaar. Het is echt niet zo dat ik hele dagen alleen maar misselijk ben, maar ze zitten er wel tussen. Bij mij begint het vaak juist in de middag.
Vind het zo vervelend voor mijn vriend. Hij kookt de lekkerste gerechten en soms is het er na 10 minuten weer uit. Maak me ook wel zorgen of ik genoeg voedingsstoffen binnen krijg.

Vrijdag is moeders voor moeders geweest. Had gelukkig meteen een knaltest. :)

Tante Toos, ik woon nu nog in de stad waar Fortuna speelt. Binnenkort verhuizen we naar een dorp in de buurt. Woon jij zuidelijker?
<<

Brooke

Bericht 14 Jan 2018 11:59

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

GP, Ja ik word extra in de gaten gehouden. Sinds het voorval (ik had een leverruptuur door een tumor op mijn lever en dat is gescheurd door de druk van de baarmoeder), krijg ik sindsdien normaal gesproken elke paar maanden in een academisch ziekenhuis een scan en moet ik bloedprikken. Nu ben ik al een paar jaar 'schoon', nooit iets gevonden meer en we hebben dus toestemming gevraagd of ik überhaupt wel zwanger mocht worden. Ze hebben toen extra onderzoeken gedaan en toen er weer niks uitkwam, hebben we groen licht gekregen. Nu mag ik gelukkig op controle bij een ziekenhuis in de buurt (waar ik ook met J. heb gelegen) en zij houden mij goed in de gaten in samenwerking met het academisch ziekenhuis. Heb nu al een paar echo's gehad en ze hebben ook al 2x uitgebreid mijn bloed onderzocht. Misschien voor anderen een heel gedoe om regelmatig naar het ziekenhuis te moeten, maar voor ons juist heel erg fijn en een geruststelling dat ik goed in de gaten word gehouden.

Haha mijn broeken beginnen ook al behoorlijk te knellen. Heb gelukkig al een positiebroek klaarliggen in de kast, wil van de week nog even lekker de stad in daarvoor.

Misselijk zijn ben ik ook nog. Ik heb dat ook vooral in de middag en begin van de avond. Op mijn werk voel ik me vaak ook niet lekker. Toch wel lastig als je het nog niet verteld hebt haha.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 14 Jan 2018 13:48

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Green_Pepper schreef:
Brooke schreef:Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben 32 een mijn man is 35. Wij zijn binnenkort 13 jaar samen en we zijn meer dan 7 jaar getrouwd. Ik woon in Brabant in een grote stad. Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje. De eerste zwangerschap eindigde heel dramatisch met 31 weken. Gelukkig hebben dochter en ik het allebei overleefd, maar mijn dochter heeft er helaas blijvende hersenbeschadiging opgelopen, ofwel CP. Ze is daardoor zwaar lichamelijk beperkt. Ik werk hierdoor in de avonduren zodat ik overdag naar alle afspraken en revalidatie kan met haar. Ik werk bij een groot bekend in Barabant evenementen-/congrescentrum. Wat ik precies doe, houd ik liever voor mezelf ivm herkenbaarheid.


Heftig Brooke! Word je nu extra in de gaten gehouden?

Leuk dat shoppen NerdChic! Mijn broeken knellen 's avonds ook behoorlijk, heb mijn knoop nu los haha.

Anousch, wat lastig je enorme onzekerheid. Tips heb ik niet echt. Misschien moet je dat met die angelsound maar niet meer doen, je baby is nog behoorlijk klein en dus is het hartje misschien lastig te vinden als je niet zo geoefend bent als een verloskundige.

Shally, naar zeg, maar hopelijk geven de duidelijke kwaaltjes je weer wat zekerheid.

Leuk dat iedereen zich even heeft voorgesteld, enorm gevarieerde groep dus!


Gisteren gaf het me inderdaad weer die zekerheid maar die is vandaag weer ver te zoeken. Voel me vandaag weer kip lekker.
Bij mij begint het ook vaak in de middag de misselijkheid.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 14 Jan 2018 17:26

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Foxes schreef:Shally, dat is zo herkenbaar. Het is echt niet zo dat ik hele dagen alleen maar misselijk ben, maar ze zitten er wel tussen. Bij mij begint het vaak juist in de middag.
Vind het zo vervelend voor mijn vriend. Hij kookt de lekkerste gerechten en soms is het er na 10 minuten weer uit. Maak me ook wel zorgen of ik genoeg voedingsstoffen binnen krijg.

Vrijdag is moeders voor moeders geweest. Had gelukkig meteen een knaltest. :)

Tante Toos, ik woon nu nog in de stad waar Fortuna speelt. Binnenkort verhuizen we naar een dorp in de buurt. Woon jij zuidelijker?



Hey, dan wonen we in dezelfde stad! Wat super grappig! :)
Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met zo'n erge misselijkheid, maar heb wel begrepen dat de baby sowieso neemt hij nodig heeft. Dus dat je je daar volgens mij geen zorgen over hoeft te maken..
Ik hoop voor je dat de misselijkheid snel afneemt!
09-07-2018
11-07-2021
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 14 Jan 2018 20:55

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Dat is toevallig Tante Toos! :)
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 15 Jan 2018 20:08

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Voor de mensen die in het begin menstruatieachtige krampjes hadden, wanneer hield dit bij jullie op? Ik ben nu 7w 5d en merk dat ik sinds een paar dagen nog maar heel af en toe een krampje voel. Is dit normaal? Ik weet dat het voor iedereen anders is, en toch zoek ik telkens naar bevestiging. :(
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Jan 2018 20:16

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Foxes schreef:Voor de mensen die in het begin menstruatieachtige krampjes hadden, wanneer hield dit bij jullie op? Ik ben nu 7w 5d en merk dat ik sinds een paar dagen nog maar heel af en toe een krampje voel. Is dit normaal? Ik weet dat het voor iedereen anders is, en toch zoek ik telkens naar bevestiging. :(


Ik vind het herkenbaar en ben 8w3d.
Zulke krampjes zeggen sowieso niks over je zwangerschap he, niet of het goed gaat en ook niet dat het slecht gaat. Dus maak je niet te veel zorgen, alle dagen en weken kunnen je kwaaltjes verschillen en veranderen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Jan 2018 21:41

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik heb dat ook niet veel. Soms als ik moet niezen of hoesten heb ik weer eens een trekkerige gevoel maar echte ongi krampen volgens mij niet eens gehad.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]