Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Award voor slechtste moeder

<<

Anoniem245

Bericht 22 Dec 2017 22:31

Re: Award voor slechtste moeder

Dat wat jij zegt zou nog wel eens zo kunnen zijn Marsy.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Dec 2017 22:35

Re: Award voor slechtste moeder

Bazinga schreef:Oh maar ik vind dat juist goed, Marin! Tobias heeft een traphekje bij z'n slaapkamer, zodat ie daar niet uit kan als ik de was doe. Hoewel ik ook regelmatig gewoon op bed zit met m'n telefoon en hij op z'n kamer. Ik doe dat dus bewust om hem ook te laten wennen aan 'op z'n kamer spelen', zodat ik iets kan opruimen ofzo.

Ik blijf uiteraard wel praten of zing liedjes of whatever, maar ik speel niet mee ofzo. Ik kwam op t idee toen een collega mopperde dat haar dochters zo slecht boven spelen en ze altijd beneden zijn mét alle speelgoed en troep. Dus ik dacht, ik begin alvast met oefenen!


Ah dat vind ik fijn om te horen.

Ik voelde me zo rot erom. Hij kan echt goed zelf spelen momenteel, zowel beneden als boven (al realiseer ik me dat dat kan veranderen) maar dit was echt opsluiten zodat hij nergens anders heen kon. Een soort hele ruime box. Het traphekje boven is nog niet geïnstalleerd want de maat was niet goed, dus ik moest de deur wel echt doen. Ik voelde me er echt rot om hoewel 't voor een ander misschien mee valt.
Let's discover the world together.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 22 Dec 2017 22:40

Re: Award voor slechtste moeder

Laten we ook vooral niet vergeten dat elk kind anders is en een andere aanpak behoeft.
Ik zeg altijd tegen mijn kinderen: "Ik behandel jullie niet gelijk, wel gelijkwaardig."
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Dec 2017 22:50

Re: Award voor slechtste moeder

Denk dat je daar ook echt wel een punt hebt. In de ogen van veel mensen pak ik J echt hard aan. Pak hem soms echt stevig vast en verhef dan ook nog eens mijn stem. Wat er best heftig uit kan zien maar anders heeft het gewoon geen effect. Hij zoekt zo graag de grenzen op van alles dat het echt nodig is ze duidelijk te stellen. En dat grenzen opzoeken heeft ook echt leuke kanten want hij ontdekt bv heel veel en is daardoor ook super nieuwsgierig.

En dat ‘opsluiten’ heb ik ook wel eens gedaan. Zie niet in wat daar fout aan is. Soms moet je kiezen voor hun veiligheid en als dat kan met extra ruimte is het toch geen probleem.
2015 💙
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 22 Dec 2017 23:03

Re: Award voor slechtste moeder

Ik denk dat Mamsie ook echt een goed punt heeft. Mijn moeder heeft ons alle drie op een andere manier opgevoed omdat we allemaal individuen zijn met een eigen aanpak die werkt. Zo weet ik dat mijn broer echt wel eens een tik heeft gekregen terwijl ik dat bijvoorbeeld niet heb gehad. Bij mijn broer moest ze haar stem flink verheffen, bij mij moest ze daar veel voorzichtiger mee zijn omdat ik daar veel sneller van overstuur raakte.
Dus het is ook zoeken en afstemmen wat werkt voor welk kind.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 22 Dec 2017 23:25

Re: Award voor slechtste moeder

Precies dat. Ik heb 3 totaal verschillende zonen die alle 3 een andere aanpak nodig hebben. Zowel met corrigeren als in complimenteren.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Jan 2018 20:44

Re: Award voor slechtste moeder

Ik heb nog een leuke.

Een paar weken geleden moest mijn man werken. Bonuszoon was bij zijn moeder en D lag nog te slapen maar werd wakker van mijn man die naar beneden ging, rond 7.00. Ik meende dat mijn man tegen me zei: “Zal ik hem bij je brengen?”, waarop ik reageerde met “Ja, doe maar”. Man kwam echter niet naar boven (wij slapen op zolder) met D, dus ik ging er vanuit dat hij toch weer was gaan slapen. Ik ben ook weer in slaap gevallen en werd om 9.00 uitgeslapen en uitgerust wakker. Om 9.15 appte ik mijn man vanuit bed dat ik lekker had geslapen tot 9.00 en dat D nog steeds sliep. Om 9.30 (ik lag nog steeds) reageerde mijn man: “D slaapt niet, hij zit beneden. Dat had ik toch gezegd?”. WTF?! Blijkbaar had mijn man niet de vraag gesteld of hij D bij me moest brengen maar zei hij “Zal ik hem meenemen naar beneden?”, waarop ik dus bevestigend had geantwoord. Ik ben echt mijn bed uitgevlogen en naar beneden gerend. Ik had al allemaal doemscenario’s in mijn hoofd maar zoonlief zat heerlijk op de bank met de iPad. Hij had van mijn man al een broodje en melk gekregen dus hij had geen trek meer en vond de iPad blijkbaar interessanter dan zijn eigen moeder.

Mijn 2,5 jarige heeft dus gewoon 2,5 uur in zijn uppie beneden gezeten terwijl ik lekker lag te slapen. Toen voelde ik me wel even een loedermoeder :omg: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 13 Jan 2018 21:03

Re: Award voor slechtste moeder

Hahaha lady serieus!!
Oh menn ik kan me je paniekgevoel wel voorstellen goen je er achter kwam. En dan die jodocus van jullie gewoon kalm en vrolijk op de iPad Hahaha. Nou ja, jij iig wel lekker uitgeslapen! Grijns
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Jan 2018 21:59

Re: Award voor slechtste moeder

Ooh jeetje lady! Ik snap dat je daar van schrikt.
Maar je man is dus ook gewoon weg gegaan terwijl jij weer sliep?
2012
2016
2020

Instagram
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 13 Jan 2018 22:03

Re: Award voor slechtste moeder

Oeps...
Hier lag de jongste vanmorgen om 7.10 te jengelen in bed..aangezien het mijn enigste ochtend was om uit te slapen heb ik hem laten jengelen totdat hij in slaap weer viel & ben er zelf pas om 8.30 pas uitgegaan :palm:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Jan 2018 22:21

Re: Award voor slechtste moeder

YEX schreef:Oeps...
Hier lag de jongste vanmorgen om 7.10 te jengelen in bed..aangezien het mijn enigste ochtend was om uit te slapen heb ik hem laten jengelen totdat hij in slaap weer viel & ben er zelf pas om 8.30 pas uitgegaan :palm:

Fijn dat hij weer in slaap viel!

Dat heb ik ook geprobeerd toen de jongste om 6.45 wakker werd. Maar om 7.15 ging hij steeds harder mama roepen. Nog een poging gedaan om man wakker te maken, maar toen toch maar er uit.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Jan 2018 22:30

Re: Award voor slechtste moeder

Haha Yex!

Jezzie, ja, mijn man is weggegaan. Hij weet dat ik niet zo’n ochtendmens ben en altijd een beetje de tijd neem om uit de bed te komen. Hij was dus in de veronderstelling dat ik ieder moment wel beneden zou komen, omdat dit normaal ook zo gaat.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 13 Jan 2018 23:02

Re: Award voor slechtste moeder

Onze docht komt vaak tussen half 7 en half 8 en wil dan beneden tv kijken. Prima drinken erbij en wij (of doordeweeks ik) gaan nog even terug naar bed. Alleen later komt ze naar boven gaat ze met de lego spelen en even later wil ze bij ons op bed tv kijken, maar daar beginnen we niet aan haha. De jongste slaapt vaak tot 8 uur/half 9 :smile:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem228

Bericht 13 Jan 2018 23:33

Re: Award voor slechtste moeder

Yex, daar maak ik mij ook wel eens schuldig aan.

Ohh Lady voel helemaal jouw schrik. Gelukkig dat alles goed gegaan is.

Mijn zoon is een week geleden gevallen op het kdv.
Blijkbaar heeft hij daarna de hele middag bij de juf willen zitten en naar mij gevraagd.
Niks voor hem.
Hij zei steeds dat zn arm pijn deed. Ik heb er meerdere keren naar gekeken maar zag niks.
Hij bewoog zn arm ook gewoon dus ik ging uit van een kneuzing.
Na een week toch maar de HA gebeld en naar de SEH doorgestuurd en nu blijkt hij een dubbele polsbreuk te hebben.
Ben er echt verdrietig van en voel mij zo schuldig dat ik hem er zolang mee heb laten lopen.
Het is dat ik een goed verhaal had anders ook nog een aantekening gekregen bij mijn naam ivm niet adequaat handelen.
Schaamde mij kapot daar.

Weet niet of het wat aan de situatie had verandert maar ben wel teleurgesteld in het kdv dat ze mij niet gebeld hebben
nadat het was gebeurd.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 14 Jan 2018 00:23

Re: Award voor slechtste moeder

Dat vind ik ook echt schandalig Victoria.
Van het kdv dus.
04-2014
10-2015
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Jan 2018 07:04

Re: Award voor slechtste moeder

Och wat nazettend naar voor jullie allebei Victoria!

Het klopt inderdaad dat het lang wachten met een SEH bezoek bij dit soort dingen reden kan zijn om een Veilig Thuis melding te doen. Maar in dit soort gevallen is dat altijd een combinatie van te lang wachten en een niet sluitend verhaal, andere blauwe plekken of een niet pluis gevoel. Dat is bij jou denk ik niet aan de orde geweest. Wij zijn verplicht ons aan de Meldcode Kindermishandeling te houden, omdat er in de praktijk helaas nog steeds te vaak niet herkend wordt dat het om kindermishandeling gaat. Van alle meldingen die wij doen, blijkt 95 procent (helaas) terecht..

Beterschap voor je zoontje!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem228

Bericht 14 Jan 2018 08:20

Re: Award voor slechtste moeder

Begrijp het ook Lady en goed ook dat het gedaan wordt.
Gelukkig had hij geen blauwe plekken of iets en begrepen ze mijn verhaal.
Hoop niet dat het ooit nog eens gebeurt maar dan ga ik meteen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Jan 2018 08:34

Re: Award voor slechtste moeder

Koppel je het ook terug naar het kdv? Ik zou het ook heel erg vinden als ik dan niet gebeld zou worden. Daar moet je toch op kunnen vertrouwen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem236

Bericht 14 Jan 2018 08:36

Re: Award voor slechtste moeder

Och Victoria wat zielig voor je kindje. Maar ik zou hierover toch echt wel een gesprek aangaan met het kdv.

Iets luchtigers; ik heb mijn kinderen iets lekkers beloofd als ze zich nog even een half uurtje op hun kamer zouden vermaken. Ben nog zo moe
<<

Anoniem242

Bericht 14 Jan 2018 10:04

Re: Award voor slechtste moeder

Hahahahaahah Lady eigenlijk moest ik wel heel erg lachen om je stukje. Maar ik zou ook als een malle naar beneden zijn gerend :angel: Fijn dat je peuter zichzelf netjes heeft bezig gehouden. Wat een uitkomst he die tablets :cheering:

Victoria, jeetje wat erg! Ik vind het wel niet best van het kdv dat ze je niet gebeld hebben. Zeker als hij de rest van de middag niet meer heeft willen spelen en om jou gevraagd heeft. Ik zou daar idd wel een gesprek mee aan gaan.
<<

Anoniem228

Bericht 14 Jan 2018 12:08

Re: Award voor slechtste moeder

Ik verwacht morgen wel een telefoontje van het kdv. Ga het dan zeggen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 14 Jan 2018 16:02

Re: Award voor slechtste moeder

Jeetje Victoria, wat erg! Helaas wel herkenbaar. J heeft 2 jaar geleden haar sleutelbeen gebroken op school, was bij een inval juf en toen hebben ze me ook niet gebeld en bij het ophalen ook niet verteld wat er gebeurd was. Het was dat J zelf meteen begon te huilen toen ze me zag en het uitgilde toen ik haar optilde anders was ik er ook niet snel achter gekomen ben ik bang.

Beterschap en hopelijk leert het kdv ervan.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

widko

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:20

Bericht 14 Jan 2018 23:11

Re: Award voor slechtste moeder

jeetje Victoria dat is schrikken. maar voel je geen slechte moeder, je hebt gekeken dacht dat er niks was en toen je het niet vertrouwde ben je naar de dokter gegaan! hopelijk heeft hij geen last van het gips, beterschap.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2018 09:17

Re: Award voor slechtste moeder

Misschien ben ik heel naïef hoor, maar ik snap niet zo goed waarom je het kinderdagverblijf hierop zou aanspreken. Hoogstens een "Volgende keer zou ik het fijn vinden als je belt als hij valt", maar verder snap ik de overweging van het kdv wel. Ze kunnen toch ook niet overal voor bellen? Zelf zag je pas na een week dat het echt ernstig was, dan kun je het het kdv toch niet kwalijk nemen dat zij die middag dachten dat 't wel mee viel? Het blijft een momentopname, een inschatting die zij moeten maken. Dit keer hebben ze het niet goed ingeschat, maar gezien het feit dat er geen open wonden waren en jij zelf ook niet het idee had dat je er direct mee naar de dokter moest snap ik het wel.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2018 09:18

Re: Award voor slechtste moeder

Overigens vind ik het wel oprecht heel vervelend voor jullie hoor, ik kan me voorstellen dat je je er rot over voelt en dat zou ik zelf ook hebben. Ik hoop dat je zoontje snel herstelt en er geen last meer van heeft.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora