Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Autisme topic

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Dec 2017 21:27

Re: Autisme topic

Laatst gewijzigd door munk op 27 Dec 2017 14:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Dec 2017 21:37

Nee. Kan daar heel kort over zijn. Ivm werk, ziekte, school, druk druk druk ook. Toevallig kreeg ik vrijdag een mail met een aantal data’s voor deze week nog maar ook dat lukte niet. Dus nu pas ergens in januari hoop ik.
Y. daarentegen heel opstandig, grote mond, slecht uiten waarom en wat er aan de hand is en ik weet gewoon niet altijd wat er aan te doen. Meer in de zin van geef ik der straf ergens voor of niet bijv. Lastige is dat mijn man pddnos heeft maar we met niemand niks kunnen vergelijken omdat zijn ouders al jong gestorven zijn. En voor de rest is het al druk genoeg thuis met 3 kids.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Dec 2017 22:20

Kajaka schreef:Meh :nopompom: . Ja hij is natuurlijk ook een stuk ouders en snapt het allemaal. Wie weet draait hij bij. Als zo goed als iedereen met het busje komt dan is het niet meer 'anders', en misschien niet meer stom. Fijn dat de mogelijkheid er is hem eventueel zelf te brengen. Succes tzt :wink: .

Tnx! Hij is idd al 8 en weet precies wat ‘ie wel en niet wil. We gaan het wel proberen hoor, de taxi. We zijn hem daar ook nu al op aan het voorbereiden. We gaan het zien.
25062006 & 20092009
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Dec 2017 22:41

Laatst gewijzigd door munk op 27 Dec 2017 14:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Dec 2017 14:12

Wat fijn om te lezen Munk dat hij het zo goed doet op school. En zo te lezen denkt de school heel erg mee. Dat is al erg fijn.

@Yex; hier is het ook grote mond en opstandig. Deels de leeftijd (pre puberen hier) maar ook absoluut de drukte van de feestdagen. Niet alleen onze kids hebben er last van, alle kinderen zijn drukker dan normaal.
S kan heel moeilijk omgaan met die drukte en wanneer hij dus opstandig is, weet ik dat hem iets dwars zit. Het komt er alleen niet uit. Tegenwoordig benoem ik het en vraag ik of zijn hoofd druk is en vol zit. Meestal is het antwoord ja. Ik bekijk samen met hem hoe we dat kunnen oplossen om het beter te maken en dat helpt soms wel. Niet altijd hoor want vaak blijft hij er ook in hangen.

Ben blij als de drukke dagen weer voorbij zijn en het normale ritme weer op gang komt.
The family tree will always grow
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 11 Jan 2018 09:21

Hoe is het met jullie kindjes nu de drukke feestdagen voorbij zijn?

Hier is de rust helemaal terug. Het was even op de tanden bijten en de dagen door komen maar het is gelukt.
Het ritme is nu weer terug en dat merk je meteen. Wel is mijn 8 jarige echt soms een brutaal kind. Jemig zeg wat een commentaar kan hij terug geven en dan een beetje stampvoetend weg rennen. Pfffff
Hoera voor de pre pubertijd!
The family tree will always grow
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 11 Jan 2018 23:47

hier gaat het momenteel heel erg goed. Na oudjaarsdag is er echt een rust over hem heen gekomen. De drukte van de feestdagen viel letterlijk van hem af. We hebben echt een heerlijke vakantie achter de rug en hij is deze week weer fris en vol energie aan de nieuwe schoolweer begonnen.

Volgende week hebben we een gesprek op school en de kinderpsycholoog en heb ik vandaag een verwijzing gekregen van de dokter om behandeling te starten. Deze zal in de vorm zijn van schooleducatie (om de klas te informeren d.m.v. brainblocks) en eventuele cursussen voor in de toekomst, dat hij af en toe zijn ei kwijt kan of vragen heeft.

Ohhh stuiterbalik weet precies wat je bedoel. Dat hadden wij in het begin van de kerstvakantie. Hij maakte het op een gegeven moment zo bont dat we hebben afgesproken dat hij elke keer 20 cent moest betalen. Dat hielp hier om niet meteen een weerwoord te geven, maar eerst even goed na te denken voordat hij er iets uitfloepte. Op dat moment is hij boos en geeft hij weerwoord, maar later komt dan de spijt. Het heeft hem welgeteld 40 cent gekost die hij terug kon verdienen door rustig te blijven.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 13 Jan 2018 22:00

Het schoolritme beviel hier goed na 1 dag al! Voor de rest eigenlijk weinig bijzonders te melden. Eind januari komt er eindelijk iemand langs voor het voor-traject/intake en weet ik wat nog meer. Ze gaan geloof ik eerst ons zelf weer apart van elkaar testen, praten etc etc. Niet dat ik daar op zit te wachten, maar goed. Zal er wel bij horen.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen