Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kosten vakantie

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 12 Jan 2018 14:23

Kosten vakantie

Na jaren waarin wij (vanwege mijn gezondheid) niet op vakantie konden hopen we dit jaar wél te kunnen gaan! We hebben twee weken meivakantie, vijf weken zomervakantie. Mijn idee was 8-10 dagen weg, liefst vliegen (max. 4 uur met twee kids onder de 4), naar een fijne bestemming met een beetje mix mooie natuur / strand / cultuur en goede medische zorg als die toch nodig gaat zijn. Maar ik schrik eigenlijk een beetje van de prijzen die ik tegen kom voor een weekje vakantie met ons gezin! Vriend begon direct over dan toch maar met de auto naar de Ardennen ofzo, maar ik heb me al iets teveel zitten verheugen bij de foto's van prachtig Spanje of Italië om daar direct vaarwel tegen te kunnen zeggen :smile:

Misschien een wat brutale vraag, maar ik vraag me nu dus af wat andere gezinnen jaarlijks m.b.t. vakanties doen.
Wat spendeer je, hanteer je een budget, hoe lang, waarheen en hoe reizen jullie? Tips voor leuke bestemmingen met jonge kinderen etc. zijn ook welkom!
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 12 Jan 2018 15:45

Re: Kosten vakantie

Wij zijn alweer twee jaar tussen de 2000 en 4000 euro kwijt geweest en dan gingen we maar met z'n tweetjes weg. Maar ik denk dat je gemiddeld wel zo'n 2000 euro kan rekenen op een vakantie incl alles, zeker in het seizoen.
<<

Anoniem236

Bericht 12 Jan 2018 16:09

Re: Kosten vakantie

Vorig jaar zijn we twee weken naar Italië geweest, een grote camping met alles erop en eraan in de buurt van Venetië.
Sta caravan was 2500, brandstof en tol geloof rond de 400, hotel terugweg 140 en denk dat we daar ongeveer 1200 euro hebben uitgegeven. Dus een ruime 4000.
Vakantie viel een beetje tegen door bepaalde factoren, en hebben nu weekje Landal geboekt voor 500. We zullen dan denk ik gemiddeld 100 euro per dag uitgeven.

We hanteren wel een budget eigenlijk, vorig jaar was dat max 2500 euro voor verblijf. Op vakantie zelf hanteren we niet echt Een budget, maar het loopt nooit de spuigaten uit.
Ik vind prijs kwaliteit wel belangrijk. Als we bijv hetzelfde huisje in center parcs zouden huren zouden we 1000 euro kwijt zijn, ja dat vind ik zonde.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 12 Jan 2018 16:39

Re: Kosten vakantie

Om die reden gaan wij niet op vliegvakantie's. Die zijn zoveel duurder dan dat je met de auto gaat plus je hebt daar geen eigen vervoer.

Wij gaan dit jaar naar dezelfde camping als 2 jaar terug, onderin frankrijk, mooie stranden. Het verblijf kost daar voor 2 weken 1900,-
Het ernaartoe rijden weet ik niet zo goed, we rijden sowieso over een paar tolwegen. Als ik de brandstof grofweg bereken kom ik op 140,- enkele reis. Dan hebben we tussendoor nog een overnachting waar we ook zo'n 70,- min voor kwijt zijn.

Daarbij rij je daar nog ergens heen dus komt het ook weer hoger te liggen. Maar onze basiskosten zijn dus verblijf 1900,- plus 2x140=280,- brandstof en nog 70,- voor een overnachting. Totaal 2250,-
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Jan 2018 17:02

Re: Kosten vakantie

Wij nemen altijd een van de goedkoopste hotelkamer/appartement.
Je slaapt er alleen maar is onze gedachte dus boeiend. Wel met zwembad ;).
Kijk wel goed naar recensies want ik heb geen zin om in ellende terecht te komen. Tot nu altijd goed gegaan. Goedkoopste was 475,- en duurste tegen de 600,- p.p inclusief ticket en ontbijt. Voor zo'n 8 tot 12 dagen. Gaan wel altijd in september of mei dat scheelt veel met het hoogseizoen. Maar goed met schoolgaande kinderen heb je soms geen keus.
Dan nog autohuur meestal de een na goedkoopste auto. En echt we zijn met de kleinste autootjes in bergen geweest de verhuur raadt ons altijd 4x4 aan en wij nee joh lukt ons ook hier mee. Volgens mij 200 euro zoiets maar pin mij er niet op vast.
Verder doen we 500,- p.p voor eten, benzine en uitjes maar houden vaak wel wat over.
Eigenlijk is ons budget 150O p.p en dan alles all in.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 12 Jan 2018 17:10

Re: Kosten vakantie

Leuk dat je dit toch lekker op vakantie kunnen! Dat is in ieder geval een heerlijk vooruitzicht.

Je zou eens kunnen kijken naar vliegtickets van Ryanair (speel met wat data, dat kan al veel schelen) en kijk ook eens wat het kost als je vanaf Weeze, Eindhoven of Brussel vliegt. En dan een camping aan de Spaanse kust in een bungalowtent.

Onze zomervakantiebudget ligt meestal tussen de 4.000 - 4.500 euro. Afgelopen jaar zijn we hiervoor 3,5 week naar Thailand geweest met 2 volwassenen en 2 kinderen. Dit geld zijn we ook kwijt als we met onze eigen vouwwagen gaan naar een camping in Zuid Frankrijk, Spanje, Italië, etc. Is overigens wel voor 3 weken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 12 Jan 2018 17:24

Re: Kosten vakantie

Tot nu toe zit ik rond de 1400 voor reis en verblijf voor twee volwassenen en twee kinderen, daar komen dan nog uitjes bij en eten. Wij gaan met de auto op familiebezoek in het buitenland voor bijna drie weken. Goedkoop is het niet, maar ik probeer er niet al teveel bij na te denken. :palm: Ik wil er toch wel heen en we zoeken meestal naar de goedkoopste oplossing die toch nog enigszins comfortabel is. In dit geval betekent het op de heen- en terugweg een hotel en verder appartementen.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 12 Jan 2018 18:09

Re: Kosten vakantie

Wij zijn afgelopen september naar de Azoren geweest, een week (ruim 4 uur vliegen). We waren voor de vlucht nog geen €800 kwijt voor 4 personen, huurauto inclusief autostoeltjes was ca €350 en het appartement kostte €900 (had goedkoper gekund als we hadden gewild). We hebben daar voor eten en drinken en uitjes niet veel uitgegeven, ik denk max €300. Totaal ca €2300 dus.

We waren met 2 kinderen van 2 en 4, die vonden het er fantastisch. Zeker een aanrader met kleine kinderen dus.
19-12-2012
04-07-2015
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Jan 2018 18:35

Re: Kosten vakantie

Ook eiland gehopt ? Of op 1 plek gebleven ?
<<

Dorien

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 169

Geregistreerd: 08 Aug 2017 10:58

Woonplaats: Aalst (BE)

Bericht 12 Jan 2018 18:40

Re: Kosten vakantie

Wij gaan met 3 volwassenen voor 10 dagen naar Kos voor €3.000 all-in (prijs voor 2 volwassenen met 2 kinderen is ongeveer hetzelfde). Hier moet nog €80 parking op Schiphol en €319 voor het hondenhotel bij. In Kos zelf geven we ook nog eens ongeveer €200 uit aan eten en een boottocht.

Qua budget willen we max. €3.000 betalen voor het verblijf, is ook de reden waarom we nu voor de tweede keer via Schiphol gaan en niet meer via Zaventem. In België zou het €900 duurder zijn voor dezelfde reis...
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jan 2018 19:08

Re: Kosten vakantie

Lotus schreef:Vakantie viel een beetje tegen door bepaalde factoren, en hebben nu weekje Landal geboekt voor 500. We zullen dan denk ik gemiddeld 100 euro per dag uitgeven.


Wanneer en waar gaan jullie? €500,- is niet duur voor een week!
<<

Anoniem281

Bericht 12 Jan 2018 19:12

Re: Kosten vakantie

Wij plannen nu een vakantie begin oktober, zodat 't lekker goedkoop is omdat 't buiten 't seizoen is! We gaan met nog een stel en hun zoontje (die is een half jaar jonger dan Tobias dus hopelijk kunnen ze lekker spelen samen!) en delen dan ook de kosten van het huisje bijv. We boeken het huis via Airbnb, we hebben er eentje op 't oog die 96 euro per nacht kost en ruim genoeg is voor beide gezinnen en tickets via Transavia. Op deze manier zijn we het verblijf, de vlucht en huurauto per gezin 900 euro kwijt ongeveer. Dan komen er nog wel kosten bij voor de boodschappen, uitjes en benzine, maar doordat we een hoop kunnen delen, denk ik dat 't wel mee zal vallen.

Nouja, moraal van het verhaal; probeer ook 's Airbnb en losse tickets, dan is 't wellicht goedkoper dan een all in concept bij een resort.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2018 19:56

Re: Kosten vakantie

Ik kan je niet helpen maar lees graag mee. Ik denk ook weleens aan vliegvakanties, maar als je aan schoolvakanties vast zit is het al snel zo verschrikkelijk duur. Goedkope vliegtickets zijn nog wel te vinden (alhoewel, keer 4 is niks goedkoop) maar accomodaties en huurauto’s, man wat een geld. Tot nu toe komen wij daarom toch op autovakanties naar Frankrijk uit (en die vinden we gelukkig ook leuk).
<<

Anoniem281

Bericht 12 Jan 2018 20:05

Re: Kosten vakantie

Caulfield, door zulke berichten ben ik nog meer vastberaden om de komende jaren nog lekker met 't vliegtuig naar Spanje e.d. te gaan, zolang dat nog buiten 't seizoen kan, om daarna mee te doen met de autovakanties naar Frankrijk! Want ik zit net ook even te kijken voor reizen tijdens de schoolvakanties maar holy hell wat een geld!
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 12 Jan 2018 20:17

Re: Kosten vakantie

sanskie schreef:Ook eiland gehopt ? Of op 1 plek gebleven ?

Nee, we zijn op 1 plek gebleven.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem223

Bericht 12 Jan 2018 20:42

Re: Kosten vakantie

Wij zijn ook meestal rond de 1500pp kwijt. Nou merken we wel dat een autovakantie bij ons veel duurder uitvalt dan een vliegvakantie. Afgelopen zomer met de auto naar Italie (toscane en Gardameer), waren we ruim 2000 pp kwijt (eigen auto, 4 hotels, eten, drinken enz). Een weekje Mallorca was nog geen 1000 pp. En we hadden toen een prachtig hotel. We vlogen vanaf Eindhoven toen.

We gaan ook wel eens naar Curacao, ik ben er zelfs een keer een week voor 650 (vlucht + hotel) geweest! De laatste keer waren we 850 pp kwijt naar Curacao. Dus in ons geval valt een autovakantie in Europa elke keer duurder uit op de een of andere manier.

Wat wij ook prachtig vonden was Sicilië. Echt zo veelzijdig, je moet er wel met het vliegtuig naartoe. Vooral het noordwesten is mooi en niet heel duur. Het westen is een stuk toeristischer en echt een stuk duurder.

Ibiza vond ik ook erg leuk, als je een auto huurt op het eiland kun je daar echt van alles zien.
<<

Anoniem236

Bericht 12 Jan 2018 20:51

Re: Kosten vakantie

Jet schreef:
Lotus schreef:Vakantie viel een beetje tegen door bepaalde factoren, en hebben nu weekje Landal geboekt voor 500. We zullen dan denk ik gemiddeld 100 euro per dag uitgeven.


Wanneer en waar gaan jullie? €500,- is niet duur voor een week!


De lommerbergen. We hebben nog 100 euro korting via de postcodeloterij maar die code kan iedereen gebruiken.
Wel is t zo dat wij regio zuid zijn en als eerste vakantie hebben. Wij gaan dan meteen de eerste week (6juli vertrek) dat scheelt ook al, omdat alleen zuid dan al vakantie heeft.
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jan 2018 21:19

Re: Kosten vakantie

Lotus schreef:
Jet schreef:
Lotus schreef:Vakantie viel een beetje tegen door bepaalde factoren, en hebben nu weekje Landal geboekt voor 500. We zullen dan denk ik gemiddeld 100 euro per dag uitgeven.


Wanneer en waar gaan jullie? €500,- is niet duur voor een week!


De lommerbergen. We hebben nog 100 euro korting via de postcodeloterij maar die code kan iedereen gebruiken.
Wel is t zo dat wij regio zuid zijn en als eerste vakantie hebben. Wij gaan dan meteen de eerste week (6juli vertrek) dat scheelt ook al, omdat alleen zuid dan al vakantie heeft.


Ah kijk, dat scheelt flink inderdaad! Bummer dat wij regio midden zijn, die week erna zal vast al een stuk duurder zijn.
<<

Anoniem236

Bericht 12 Jan 2018 21:29

Re: Kosten vakantie

Jet schreef:
Lotus schreef:
Jet schreef:
Wanneer en waar gaan jullie? €500,- is niet duur voor een week!


De lommerbergen. We hebben nog 100 euro korting via de postcodeloterij maar die code kan iedereen gebruiken.
Wel is t zo dat wij regio zuid zijn en als eerste vakantie hebben. Wij gaan dan meteen de eerste week (6juli vertrek) dat scheelt ook al, omdat alleen zuid dan al vakantie heeft.


Ah kijk, dat scheelt flink inderdaad! Bummer dat wij regio midden zijn, die week erna zal vast al een stuk duurder zijn.


Ff gekeken voor je, 13 juli staat nu op 649, dan kan er nog 100 euro vanaf. Wel komen er nog wat kosten bij, dus het niet heel veel duurder. Zou je denk ik op 600 uitkomen. Maar A. zal wel haar laatste schooldag op die 13e hebben denk ik of niet?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Jan 2018 21:34

Re: Kosten vakantie

Wow, wat een bedragen! Ik heb geen kinderen (dat scheelt al een hoop), dus ik heb nu een week Landal buiten het seizoen geboekt voor nog geen 200 euro.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2018 22:02

Re: Kosten vakantie

Bazinga schreef:Caulfield, door zulke berichten ben ik nog meer vastberaden om de komende jaren nog lekker met 't vliegtuig naar Spanje e.d. te gaan, zolang dat nog buiten 't seizoen kan, om daarna mee te doen met de autovakanties naar Frankrijk! Want ik zit net ook even te kijken voor reizen tijdens de schoolvakanties maar holy hell wat een geld!


Doen! Wees slimmer dan ik!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 22:10

Re: Kosten vakantie

Toevallig zaten wij dus te kijken voor vliegtickets naar Spanje met Transavia, met z'n tweetjes. De week voor de meivakantie kost het 350 met z'n tweetjes, wat ik al redelijk prijzig vind. Een week later in de meivakantie? Een whopping 850 euro met z'n tweeën, naar Spanje he! Zo belachelijk. Dat doen we dus ook gewoon niet.

Wij gaan wel op dure vakanties over het algemeen maar zijn verder wel kritisch op bepaalde uitgaven. Zo kiezen we sneller een viersterren hotel a 100 a 150 per nacht dan echt een vijfsterrenhotel a 250 of nog gekker 500 euro per nacht. Op een bepaald moment is genoeg ook wel genoeg.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jan 2018 22:16

Re: Kosten vakantie

Lotus schreef:Ff gekeken voor je, 13 juli staat nu op 649, dan kan er nog 100 euro vanaf. Wel komen er nog wat kosten bij, dus het niet heel veel duurder. Zou je denk ik op 600 uitkomen. Maar A. zal wel haar laatste schooldag op die 13e hebben denk ik of niet?


Ja, klopt! Maar dan kunnen we er altijd voor kiezen om gelijk uit school te gaan rijden, dat hebben we vaker gedaan. Ik houd het als optie, bedankt voor het meekijken!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 13 Jan 2018 08:02

Re: Kosten vakantie

Poeh, wat een bedragen. Dat kunnen wij gewoon echt niet betalen. Of misschien wel maar dan blijft er niks over om de rest van het jaar een keer iets leuks te doen.
Wij gaan met de auto naar het Zwarte Woud. Hebben een leuk appartement geboekt voor 11 dagen en daar zijn we €600,- voor kwijt. Dan natuurlijk wel nog brandstof en eten/drinken daar maar ik verwacht dat we in totaal maximaal nog €600,- uit gaan geven (dat is ons streven in ieder geval).
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 13 Jan 2018 09:05

Re: Kosten vakantie

Sinds de kinderen er zijn gaan wij ook altijd met de auto op vakantie. Wij vinden beiden autorijden leuk en de reis an sich is voor ons al vakantie. Meestal gaan we naar Italië, Zuid Frankrijk of Spanje. Sinds we vastzitten aan de vakanties betalen we meestal tussen de €2000 en €2500 voor een stacaravan op een grote camping met veel voorzieningen voor 2 weken. Erg veel geld maar goed, dan hebben we ook allemaal een fijne vakantie dus tja...

Dit jaar gaan we 2 weken naar Spanje. De camping kost ons €2300. Tol is €100, overnachting €70 en daar geven we ook echt wel veel geld uit, gemiddeld tussen de 100 en 150 euro per dag denk ik (met uitjes/excursies meegerekend).

Wat was het leven toch fijn toen ze nog niet leerplichtig waren :laughcry:
Laatst gewijzigd door Knillis op 13 Jan 2018 09:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers