Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomermama's 2018; juli & augustus

<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 12 Jan 2018 09:11

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Nou jongens, de bekkenfysio had niet zo'n goed nieuws voor me. Mijn klachten aan mijn bekken en heup zijn nu al zo erg dat ik nu al om de 3 uur even plat moet liggen van haar om zo te proberen erger te voorkomen. Ik ben natuurlijk pas 14 weken zwanger dus heb nog wel even te gaan... Daarnaast heb ik veel tips, advies en oefeningen gekregen en moet ik op drukke dagen / bij zware activiteit zo'n speciale buikband gaan dragen.
Ik baal hier echt super erg van! Ik ben altijd vrij sportief en heel bewust met mijn lichaam bezig dus vind het erg vervelend dat het me nu al voor mijn gevoel zo in de steek laat :(
09-07-2018
11-07-2021
<<

Brooke

Bericht 12 Jan 2018 09:17

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

O dat is wel vervelend nieuws Tante Toos. Wat rot zeg, nu je nog zo'n lange weg te gaan hebt. Hopelijk biedt zo'n buikband uitkomst. Wat balen!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jan 2018 09:20

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ah crap, dat is niet niks Tante Toos! Is er een voorziening op je werk dat je om de drie uit even kunt gaan liggen? Ik snap dat het een beetje rauw op je dak komt zo vroeg. Sterkte, hopelijk geven rust en de oefeningen voor nu voldoende verlichting.

Hee wat fijn GP! Blijft zo bijzonder he, dat knipperlichtje voor het eerst zien!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 12 Jan 2018 10:18

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat balen Tante Toos! Lijkt me best moeilijk om te accepteren met deze termijn al, maar pas goed op jezelf. Is er op je werk begrip voor en een mogelijkheid om te gaan liggen?

Shally succes vandaag met je echo. Hopelijk word je weer gerust gesteld.

Nerdchic, ik heb er geen ervaring mee. Hopelijk maak je geen antistoffen aan!

Teun, ja het blijft heel bijzonder. Zo'n klein wondertje in je buik.

Het was nog vet spannend of mijn man er wel bij zou zijn, hij had heel veel file. Mijn afspraak was om 17u, om 17.10u was hij er nog niet en de echoscopist zei dat we nu echt moesten beginnen want de mensen die om 17.15u een afspraak hadden waren er ook al. Ik lag dus al op de echotafel met gel op mijn buik toen mijn man nog binnen kwam stormen, haha, hele opluchting! Ik heb daardoor helemaal geen zenuwen gehad of het hartje wel zou kloppen, maakte me alleen maar zorgen of mijn man op tijd zou zijn.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 12 Jan 2018 10:21

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Vervelend Tante Toos! Wat voor werk doe je? Biedt je werk de mogelijkheid om te rusten?

Succes weer vandaag Shally.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 12 Jan 2018 10:29

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik vind het wel leuk iets meer van jullie te weten eigenlijk. Dus wie zijn jullie? Waar woon je? Verliefd, verloofd, getrouwd? Eerste zwangerschap, tweede, derde, vierde? Werken jullie, zo ja hoeveel en waar? Wil je dat ook blijven doen als het kindje (of de kindjes ;)) zijn geboren?

Van een aantal weet ik het wel, maar er zijn voor mij toch wel een aantal vrij onbekende namen.

Ik zal de aftrap doen. Ik woon in Friesland. Ben ruim 2,5 jaar getrouwd (zat het in het trouwtopic 2015 met o.a. Teun). We hebben al een hele leuke zoon van 15 maanden, hij heet J.elte (en toen zat ik in het najaar 2016 topic met o.a. Siep!) .
Ik werk 32u als bedrijfskundig adviseur in een ziekenhuis, woensdag is mijn vrije dag. Dit wil ik na deze zwangerschap weer blijven doen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Jan 2018 11:02

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Dat is niet zo mooi tante Toos. Zo vroeg al. Maar luister goed naar je lijf voor. Als het niet gaat dan gaat het niet.

Gelukkig was je man net optijd green pepper!

We hebben weer een goede echo gehad! En ze lopen zelfs een paar dagen voor dus dat is mooi!
Inprincipe geen echo meer tot de termijnecho de 24e maar als ik het volgende week echt niet trek mag ik alsnog een echo laten maken.
Vorige week bloed moeten laten prikken. Schildklier was iets te laag maar daar heb ik toevallig vandaag al een belafspraak voor bij de internist en vitamine d te laag dus daar heb ik nu tabletjes voor.

Ik woon met man en zoontje van 2 in Brabant en werk in de kinderopvang.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 12 Jan 2018 11:03

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Super fijn Shally, hele opluchting weer!
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 12 Jan 2018 11:22

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat was dat spannend dan Green_Pepper maar gelukkig dat hij er toch nog op het nippertje bij kon zijn!
En fijn dat alles goed is bij jou en natuurlijk ook bij Shally :)

Mij lijkt het ook leuk om wat meer van iedereen te weten dus ik zal mezelf ook meteen verder voorstellen;
Ik ben 28 en mijn vriend is 29, we wonen wel al 4 jaar samen maar zijn dus niet verloofd of getrouwd. De zwangerschap kwam voor ons als een verrassing maar het kindje is wel hartstikke welkom!
Ik heb verschillende banen en bezigheden, wat voor het advies rondom mijn bekken niet helemaal handig is. Ik werk wisselend 2 of 3 dagen per week als hostess / receptioniste bij een groot bekend bedrijf. Hier heb ik gelukkig wel de mogelijk om regelmatig pauze te pakken en ergens te gaan liggen.
De overige dagen vul ik onregelmatig in met werk in de entertainmentbranche. Bij een bekend attractiepark ben ik teamleider van de entertainmentafdeling wat inhoudt dat ik zelf regelmatig als karakter rondloop of in een show speel/dans maar daarnaast ook bijvoorbeeld mensen inwerk, shows bedenk, kostuums klaarmaak etc.. Net wat er nodig is en binnen mijn taken pakket valt. Bij deze baan is het uiteraard veeel lastiger om rust te pakken dus dat wordt nog wel even een dingentje!
Omdat ik in de entertainmentbranche graag wil doorgroeien ben ik daarnaast ook nog een deeltijdopleiding aan het doen. Ik heb het dus erg druk en zal hier wel iets in moeten gaan veranderen meer weet nog niet helemaal hoe ik dat ga aanpakken.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Jan 2018 11:35

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

NerdChic schreef:Ik heb trouwens een rhesus D factor, waardoor ik een extra controle krijg om te zorgen dat mijn lichaam geen antistoffen aan gaat maken tegen het bloed van de baby (om een lang verhaal kort te maken). Niks ergs verder maar vroeg me af of er meer zijn die dit hebben?

Mijn oudste was ook een rhesus baby. Ik kreeg (geloof ik) rond 30 weken een prik en na de bevalling ook. Hoe het nu gaat weet ik niet, van mij is inmiddels al 11 jaar geleden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Jan 2018 11:52

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Tante Toos schreef:Wat was dat spannend dan Green_Pepper maar gelukkig dat hij er toch nog op het nippertje bij kon zijn!
En fijn dat alles goed is bij jou en natuurlijk ook bij Shally :)

Mij lijkt het ook leuk om wat meer van iedereen te weten dus ik zal mezelf ook meteen verder voorstellen;
Ik ben 28 en mijn vriend is 29, we wonen wel al 4 jaar samen maar zijn dus niet verloofd of getrouwd. De zwangerschap kwam voor ons als een verrassing maar het kindje is wel hartstikke welkom!
Ik heb verschillende banen en bezigheden, wat voor het advies rondom mijn bekken niet helemaal handig is. Ik werk wisselend 2 of 3 dagen per week als hostess / receptioniste bij een groot bekend bedrijf. Hier heb ik gelukkig wel de mogelijk om regelmatig pauze te pakken en ergens te gaan liggen.
De overige dagen vul ik onregelmatig in met werk in de entertainmentbranche. Bij een bekend attractiepark ben ik teamleider van de entertainmentafdeling wat inhoudt dat ik zelf regelmatig als karakter rondloop of in een show speel/dans maar daarnaast ook bijvoorbeeld mensen inwerk, shows bedenk, kostuums klaarmaak etc.. Net wat er nodig is en binnen mijn taken pakket valt. Bij deze baan is het uiteraard veeel lastiger om rust te pakken dus dat wordt nog wel even een dingentje!
Omdat ik in de entertainmentbranche graag wil doorgroeien ben ik daarnaast ook nog een deeltijdopleiding aan het doen. Ik heb het dus erg druk en zal hier wel iets in moeten gaan veranderen meer weet nog niet helemaal hoe ik dat ga aanpakken.


Wat een gave baan heb jij!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jan 2018 11:55

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Leuk om te lezen! Wat heb je een grappig en afwisselend beroep Tante Toos. Wel lijken me sommige werkzaamheden lastig inderdaad met bekkenpijn.

Fijn hoor Shally! Hoe ver ben je nu?

Wat info over mij: Ik ben 33, mijn dochter El.la wordt in februari 2 en ik ben in mei 2015 getrouwd. Eind augustus zijn we 10 jaar samen, wel leuk dat we onszelf dan een tweeling cadeau geven :D
Afgelopen jaar ben ik na wat gezondheidsproblemen en een bedrijfsovername mijn baan van 32u kwijtgeraakt. Dit is op een vervelende manier gegaan, ik heb daar met vlagen nog wel last van. Officieel ben ik sinds deze maand pas werkloos dus ik zit nu net in de ww. Ik had het allemaal wat anders voor me gezien maar het is oké. Ik ben aan het rondkijken en voldoe aan de sollicitatieplicht, maar eigenlijk lijkt het me onwaarschijnlijk dat ik ergens word aangenomen in deze situatie. Gelukkig loopt mijn ww 9 maanden en krijg ik in mijn geval tussendoor 20 weken zwangerschapsverlof (ivm meerling) waarin geen sollicitatieplicht geldt. Dus dat is wel een geruststelling. Ik wil uiteindelijk wel weer heel graag aan het werk, voor 24 a 32u. Dus gebruik ik deze tijd voor netwerkgesprekken, coaching en wellicht wat zelfstudie.

Niet quoten dat laatste deel, ik haal het graag weer weg.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 12 Jan 2018 11:56

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

ShallY schreef:
Tante Toos schreef:Wat was dat spannend dan Green_Pepper maar gelukkig dat hij er toch nog op het nippertje bij kon zijn!
En fijn dat alles goed is bij jou en natuurlijk ook bij Shally :)

Mij lijkt het ook leuk om wat meer van iedereen te weten dus ik zal mezelf ook meteen verder voorstellen;
Ik ben 28 en mijn vriend is 29, we wonen wel al 4 jaar samen maar zijn dus niet verloofd of getrouwd. De zwangerschap kwam voor ons als een verrassing maar het kindje is wel hartstikke welkom!
Ik heb verschillende banen en bezigheden, wat voor het advies rondom mijn bekken niet helemaal handig is. Ik werk wisselend 2 of 3 dagen per week als hostess / receptioniste bij een groot bekend bedrijf. Hier heb ik gelukkig wel de mogelijk om regelmatig pauze te pakken en ergens te gaan liggen.
De overige dagen vul ik onregelmatig in met werk in de entertainmentbranche. Bij een bekend attractiepark ben ik teamleider van de entertainmentafdeling wat inhoudt dat ik zelf regelmatig als karakter rondloop of in een show speel/dans maar daarnaast ook bijvoorbeeld mensen inwerk, shows bedenk, kostuums klaarmaak etc.. Net wat er nodig is en binnen mijn taken pakket valt. Bij deze baan is het uiteraard veeel lastiger om rust te pakken dus dat wordt nog wel even een dingentje!
Omdat ik in de entertainmentbranche graag wil doorgroeien ben ik daarnaast ook nog een deeltijdopleiding aan het doen. Ik heb het dus erg druk en zal hier wel iets in moeten gaan veranderen meer weet nog niet helemaal hoe ik dat ga aanpakken.


Wat een gave baan heb jij!


Vind ik ook! :smile:
09-07-2018
11-07-2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2018 12:01

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Tante Toos schreef:
ShallY schreef:
Tante Toos schreef:Wat was dat spannend dan Green_Pepper maar gelukkig dat hij er toch nog op het nippertje bij kon zijn!
En fijn dat alles goed is bij jou en natuurlijk ook bij Shally :)

Mij lijkt het ook leuk om wat meer van iedereen te weten dus ik zal mezelf ook meteen verder voorstellen;
Ik ben 28 en mijn vriend is 29, we wonen wel al 4 jaar samen maar zijn dus niet verloofd of getrouwd. De zwangerschap kwam voor ons als een verrassing maar het kindje is wel hartstikke welkom!
Ik heb verschillende banen en bezigheden, wat voor het advies rondom mijn bekken niet helemaal handig is. Ik werk wisselend 2 of 3 dagen per week als hostess / receptioniste bij een groot bekend bedrijf. Hier heb ik gelukkig wel de mogelijk om regelmatig pauze te pakken en ergens te gaan liggen.
De overige dagen vul ik onregelmatig in met werk in de entertainmentbranche. Bij een bekend attractiepark ben ik teamleider van de entertainmentafdeling wat inhoudt dat ik zelf regelmatig als karakter rondloop of in een show speel/dans maar daarnaast ook bijvoorbeeld mensen inwerk, shows bedenk, kostuums klaarmaak etc.. Net wat er nodig is en binnen mijn taken pakket valt. Bij deze baan is het uiteraard veeel lastiger om rust te pakken dus dat wordt nog wel even een dingentje!
Omdat ik in de entertainmentbranche graag wil doorgroeien ben ik daarnaast ook nog een deeltijdopleiding aan het doen. Ik heb het dus erg druk en zal hier wel iets in moeten gaan veranderen meer weet nog niet helemaal hoe ik dat ga aanpakken.


Wat een gave baan heb jij!


Vind ik ook! :smile:


Ik ook :)
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2018 12:10

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik net de eerst week na de vakantie er weer opzitten, best hectisch ivm uitval van collega's en wat kwaliteitsissues. Buiten gevoelige borsten, af en toe wat sneller moe, heb ik eigenlijk weinig last van kwaaltjes. Zeker als ik dan bijvoorbeeld lees hoe Anousch de zwangerschap ervaart besef ik me dat ik me echt gelukkig mag prijzen. Qua tabel updaten wil ik even wachten totdat ik de volgende echo heb gehad (22 januari).

Verder over mij (ons). Ik ben 29 en mijn vriend is 28, net als GP wonen wij in Friesland. Het is ons eerste kindje en is geplande zwangerschap. Inmiddels zijn we al zo'n 6,5 jaar (5,5 jaar samenwonend) bij elkaar en we zijn van plan om in april/mei te trouwen om het een en ander zo vast te leggen. Zelf werk ik 4 dagen in de week als docent op een hogeschool; per 1 januari is ook mijn functie nog wat verandert voor het komende jaar. Mijn vriend heeft per 1 januari een andere baan en werkt nu 5 dagen per week. Op mijn werk heb ik het nog niet verteld en zal ik in overleg moeten hoe verlof etc. in te vullen. Aangezien ik in de vakantie ben uitgerekend, betekent het dat het verlof in de vakantie valt en ik wettelijk nog recht heb op deze vakantie dagen later op te nemen.... Ik heb al even zitten rekenen en dit zou kunnen betekenen dat ik bijna het hele schooljaar 3 ipv 4 dagen in de week zou kunnen werken. Daarnaast kan ik aanspraak maken op betaald ouderschapsverlof. Onder de streep zal dit denk ik ook een rekensom worden hoe en wat financieel ook aantrekkelijk is en hoe we het ouderschap ervaren...
08/2018
05/2021
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 12 Jan 2018 12:27

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Thunder schreef:
NerdChic schreef:Ik heb trouwens een rhesus D factor, waardoor ik een extra controle krijg om te zorgen dat mijn lichaam geen antistoffen aan gaat maken tegen het bloed van de baby (om een lang verhaal kort te maken). Niks ergs verder maar vroeg me af of er meer zijn die dit hebben?

Mijn oudste was ook een rhesus baby. Ik kreeg (geloof ik) rond 30 weken een prik en na de bevalling ook. Hoe het nu gaat weet ik niet, van mij is inmiddels al 11 jaar geleden.


Ik heb ook een negatieve bloedgroep dus had t zelfde. Rond 27 weken is m’n bloed gecheckt, maar m’n dochter bleek ook negatieve bloedgroep te hebben dus ik hoefde die prikken toen niet :) als je baby een positieve bloedgroep heeft dan krijg je idd rond 30 weken en direct na de bevalling een prik!
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 12 Jan 2018 12:32

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

MissEnergy schreef:Ik net de eerst week na de vakantie er weer opzitten, best hectisch ivm uitval van collega's en wat kwaliteitsissues. Buiten gevoelige borsten, af en toe wat sneller moe, heb ik eigenlijk weinig last van kwaaltjes. Zeker als ik dan bijvoorbeeld lees hoe Anousch de zwangerschap ervaart besef ik me dat ik me echt gelukkig mag prijzen. Qua tabel updaten wil ik even wachten totdat ik de volgende echo heb gehad (22 januari).

Verder over mij (ons). Ik ben 29 en mijn vriend is 28, net als GP wonen wij in Friesland. Het is ons eerste kindje en is geplande zwangerschap. Inmiddels zijn we al zo'n 6,5 jaar (5,5 jaar samenwonend) bij elkaar en we zijn van plan om in april/mei te trouwen om het een en ander zo vast te leggen. Zelf werk ik 4 dagen in de week als docent op een hogeschool; per 1 januari is ook mijn functie nog wat verandert voor het komende jaar. Mijn vriend heeft per 1 januari een andere baan en werkt nu 5 dagen per week. Op mijn werk heb ik het nog niet verteld en zal ik in overleg moeten hoe verlof etc. in te vullen. Aangezien ik in de vakantie ben uitgerekend, betekent het dat het verlof in de vakantie valt en ik wettelijk nog recht heb op deze vakantie dagen later op te nemen.... Ik heb al even zitten rekenen en dit zou kunnen betekenen dat ik bijna het hele schooljaar 3 ipv 4 dagen in de week zou kunnen werken. Daarnaast kan ik aanspraak maken op betaald ouderschapsverlof. Onder de streep zal dit denk ik ook een rekensom worden hoe en wat financieel ook aantrekkelijk is en hoe we het ouderschap ervaren...


Oh ik wist niet dat je die dagen ook zo verspreid op kan nemen! Dat is handig zeg.

Mijn vriend werkt ook in het onderwijs en heeft na mijn uitgerekende datum dus ook lekker lang vakantie. Dat komt nu wel super goed uit natuurlijk!
09-07-2018
11-07-2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2018 12:36

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Tante Toos schreef:
MissEnergy schreef:Ik net de eerst week na de vakantie er weer opzitten, best hectisch ivm uitval van collega's en wat kwaliteitsissues. Buiten gevoelige borsten, af en toe wat sneller moe, heb ik eigenlijk weinig last van kwaaltjes. Zeker als ik dan bijvoorbeeld lees hoe Anousch de zwangerschap ervaart besef ik me dat ik me echt gelukkig mag prijzen. Qua tabel updaten wil ik even wachten totdat ik de volgende echo heb gehad (22 januari).

Verder over mij (ons). Ik ben 29 en mijn vriend is 28, net als GP wonen wij in Friesland. Het is ons eerste kindje en is geplande zwangerschap. Inmiddels zijn we al zo'n 6,5 jaar (5,5 jaar samenwonend) bij elkaar en we zijn van plan om in april/mei te trouwen om het een en ander zo vast te leggen. Zelf werk ik 4 dagen in de week als docent op een hogeschool; per 1 januari is ook mijn functie nog wat verandert voor het komende jaar. Mijn vriend heeft per 1 januari een andere baan en werkt nu 5 dagen per week. Op mijn werk heb ik het nog niet verteld en zal ik in overleg moeten hoe verlof etc. in te vullen. Aangezien ik in de vakantie ben uitgerekend, betekent het dat het verlof in de vakantie valt en ik wettelijk nog recht heb op deze vakantie dagen later op te nemen.... Ik heb al even zitten rekenen en dit zou kunnen betekenen dat ik bijna het hele schooljaar 3 ipv 4 dagen in de week zou kunnen werken. Daarnaast kan ik aanspraak maken op betaald ouderschapsverlof. Onder de streep zal dit denk ik ook een rekensom worden hoe en wat financieel ook aantrekkelijk is en hoe we het ouderschap ervaren...


Oh ik wist niet dat je die dagen ook zo verspreid op kan nemen! Dat is handig zeg.

Mijn vriend werkt ook in het onderwijs en heeft na mijn uitgerekende datum dus ook lekker lang vakantie. Dat komt nu wel super goed uit natuurlijk!


Je hebt gewoon recht op vakantiedagen, maar in overleg (heb ik van collega's begrepen) stem je af of je ze allemaal in 1 keer achter elkaar opneemt. In mijn functie is het waarschijnlijk gewenster dan ik een periode 3 dagen werk ipv nog zowat 2-3 maanden niet aanwezig ben...
08/2018
05/2021
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jan 2018 13:02

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Hm even iets anders: omdat mijn ouders zich niet herinnerden dat ik ooit waterpokken heb gehad heb ik vorige week verzocht of ze me wilden testen op antistoffen. En dat is maar goed ook, want die blijk ik dus niet te hebben :nopompom:. Met een bijna tweejarige dochter die naar de opvang gaat is de kans best groot dat ik er tijdens mijn zwangerschap mee in aanraking kom. Als dat gebeurt moet ik binnen 2 dagen niet levende antistoffen krijgen toegediend. Ik heb net even informatie gezocht en ik word echt niet gelukkig van de risico’s voor de tweeling als ik het op zou lopen.

Ik ben wel heel blij dat ik om het extra bloedonderzoek heb gevraagd zeg!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 12 Jan 2018 13:15

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Goed dat je ermee verder bent gegaan Teun. Zou daar niet meteen aan gedacht hebben.

Tante Toos, wat een leuke baan heb je. Kan me wel voorstellen dat het nu pittig is i.c.m. je lichamelijke klachten.

Kort iets over mij. Ben als jarenlange meelezer vrij onbekend hier. Ik ben 31 jaar en heb sinds 2,5 jaar een relatie. We kennen elkaar echter al veel langer. We wonen in Limburg en we krijgen in maart de sleutel van onze nieuwe woning. Er kan binnenkort dus geklust worden. :)
Ik werk 36 uur p/w als maatchappelijk werker bij een organisatie voor mensen met een beperking. In mijn vrije tijd ben ik graag buiten: wandelen, tuinieren en bootcamp. Daarnaast zwem ik.
Het is voor beiden ons eerste kindje. Na het verlof wil ik 24 uur gaan werken.
Voel me trouwens vandaag aardig goed. Minder misselijk en meer trek. Hoewel ik hier erg blij mee ben, vraag ik me dan ook weer af of alles nog goed gaat.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jan 2018 13:16

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Oh getsie Teun, goed van je dat je daarmee alert op bent geweest.

Green Pepper, werken wij in hetzelfde ziekenhuis?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Jan 2018 13:22

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Goed dat je daar op geprikt hebt Teun. Zo is het volgens mij ook een risico met de zoveelste ziekte als je die niet hebt gehad.
Had ik toevallig bij iemand gelezen op een ander forum.

Ik had dat 'probleem' volgens mij in m'n vorige zwangerschap. Heerste op m'n werk en volgens mij ben ik er toen ook extra op gecontroleerd. Zal eens in de papieren kijken anders toch aankaarten volgende keer.

Ik ben trouwens 8w 2d.

Owja ik heb A negatief. Vorige keer een spuit gehad bij aantal weken zwangerschap. Weet alleen niet of dat nog een keer moet maar dat hoor ik tegen die tijd wel.

Ik ben op zolder opzoek geweest naar m'n zwangerschapsbroeken maar kan ze nergens vinden :palm:
Krijg m'n broeken bijna niet meer dicht. Had liever nog even gewacht maar het is niet anders.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jan 2018 13:34

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Gaat hard he met twee, die buik! Ik heb nog maar één zwangerschapsbroek van de vorige keer, de andere heb ik weggegeven. Ik ga binnenkort een nieuwe shoppen maar wat ik ook doe is een haarelastiekje in het knoopsgat van mijn jeans doen en ‘m daarmee sluiten. Geeft net wat extra ruimte. Wel alleen doen als je er een lang shirt of lange trui op draagt :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 12 Jan 2018 14:46

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Foxes schreef:Goed dat je ermee verder bent gegaan Teun. Zou daar niet meteen aan gedacht hebben.

Tante Toos, wat een leuke baan heb je. Kan me wel voorstellen dat het nu pittig is i.c.m. je lichamelijke klachten.

Kort iets over mij. Ben als jarenlange meelezer vrij onbekend hier. Ik ben 31 jaar en heb sinds 2,5 jaar een relatie. We kennen elkaar echter al veel langer. We wonen in Limburg en we krijgen in maart de sleutel van onze nieuwe woning. Er kan binnenkort dus geklust worden. :)
Ik werk 36 uur p/w als maatchappelijk werker bij een organisatie voor mensen met een beperking. In mijn vrije tijd ben ik graag buiten: wandelen, tuinieren en bootcamp. Daarnaast zwem ik.
Het is voor beiden ons eerste kindje. Na het verlof wil ik 24 uur gaan werken.
Voel me trouwens vandaag aardig goed. Minder misselijk en meer trek. Hoewel ik hier erg blij mee ben, vraag ik me dan ook weer af of alles nog goed gaat.


Hey Foxes, ik kom ook uit Limburg! Waar in limburg woon je ergens? Ik kom oorspronkelijk uit een dorpje uit noord limburg maar ben met mijn vriend gaan samenwonen in een stad in zuid limburg.

Hoeveel weken ben je nu? Rond de 11/12 weken is het volgens mij vrij normaal dat de kwaaltjes minder worden. Probeer er inderdaad maar blij mee te zijn!
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 12 Jan 2018 15:05

Re: Zomermama's 2018; juli & augustu

Leuk om iedereen zo te leren kennen!

Ik ben bijna 27, mijn verloofde is 28 en in 2019 gaan wij trouwen. Altijd een wens geweest om te trouwen met een kindje erbij!
Wij zijn bijna 9 jaar samen en 13 maanden bezig geweest in het medisch traject voor een kindje.
Ik werk 4 a 5 dagen als gastouder dus dit kan ik fijn blijven doen.
In het weekend heb ik ook nog foto's die ik maak dus een drukke week zo ;)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster