Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op wie lijkt je kind het meest?

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Jan 2018 21:35

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Mijn oudste lijkt heel erg op mijn man, de jongste lijkt heel erg op mij qua uiterlijk.

Qua karakter vind ik het moeilijk te zeggen. Mijn oudste is een heel rustig type en wij zijn ook allebei best rustig. Hij wil altijd bezig zijn, dat heeft mijn man ook wel. De jongste vind ik lastig in te schatten vooralsnog.
2012 & 2016
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2018 21:37

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk: oudste op vader, jongste op moeder.

Qua gedrag: lastig. We zien verschillende gedragingen, die we zelf als kinderen niet vertoonden.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 11 Jan 2018 22:07

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk op mijn vriend met de mond van mij (vooral mijn moeder eigenlijk) en qua innerlijk lijkt ze in veel dingen op mijn zusje.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Jan 2018 23:08

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

De oudste is qua uiterlijk de mini-me van mijn vriend, met mijn kleur ogen en bij de jongste hebben we dat omgeruild: mijn mini-me met de kleur ogen van mijn vriend. Bij de jongste zie ik soms ook bepaalde blikken van mijn vader terug.
Qua karakter hebben ze beide het drammerige en koppige van mijn vriend (erg leuk hier af en toe, als ze alledrie iets anders willen :12: ). Of ze qua karakter ook iets van mij hebben, vind ik moeilijk te zeggen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 11 Jan 2018 23:17

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

N. Lijkt meer op mij (uiterlijk is hij net mijn broer) karakter komt ook wel aardig over een.

T. Is precies zijn vader. In alles.
Zelf zijn stem en manier van praten. Als wij de familiefilm van vroeger bekijken hoor ik zo T. Praten
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 11 Jan 2018 23:25

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

De oudste lijkt op mijn zus en de jongste op m'n schoonzus. Qua karakter lijkt de oudste meer op mij en de jongste meer op mijn man al hebben ze allebei ook weer trekken van de ander
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Jan 2018 13:26

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Mijn man. Uiterlijk maar ook karakter. Ik denk dat zijn neusje wel van mijn kant van de familie komt.
2016
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 12 Jan 2018 13:28

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

oudste; echt een combi
Middelste; precies mij
Jongste: precies mn man
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Jan 2018 13:28

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

E qua uiterlijk heel erg op mij, hij heeft alleen de bruine ogen van mijn man. Y lijkt veel meer op mijn man, al zie ik ook wel trekken van mezelf in haar terug. Qua karakter vind ik het bij E heel moeilijk te beoordelen. Y lijkt denk ik meer op mij. Ze is wel veel socialer en extraverter, maar dat is mijn man allemaal ook niet zo, dus dat heeft ze ook niet van hem.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem316

Bericht 12 Jan 2018 14:03

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Hier wel echt een combi. Haar(kleur en slag etc) en vorm ogen heeft ze sowieso van mij. Voor de rest kan ik het moeilijk zeggen.

Innerlijk vind ik nu nog moeilijk maar dat kort voor de kop zijn heeft ze van haar vader :P
<<

Anoniem286

Bericht 12 Jan 2018 15:07

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk is ze bijna een kopie van haar vader. Hij lijkt weer op zijn zus dus het meest lijkt ze op mijn schoonzusje. Haar ogen zijn van mij.
Haar innerlijk lijkt op ons beiden tot nu toe, maar man en ik zijn ook wel een beetje dezelfde types.
<<

Anoniem231

Bericht 12 Jan 2018 21:15

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Zoon lijkt op mijn man en dochter op mij. Wij hebben 2 kopieën. Best bizar, zoon en dochter lijken dan ook weer niet op elkaar. Het enige verschil is dat ik introvert ben en dochter extravert. Voor de rest zie ik mijzelf in haar.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Jan 2018 21:30

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Onze dochter lijkt het meest op mij. Van bijna iedereen hoor ik dat, zelfs onbekende mensen komen soms naar ons toe on te zeggen dat ze zoveel op me lijkt. Qua innerlijk heb ik geen idee.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 12 Jan 2018 21:45

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Ze lijkt er op mij toen ik zo oud was. Maar ik hoor van heel veel mensen dat ze op mij lijkt. Ik vind het toch lastig om te zien. Een paar vriendinnen van me zeggen juist dat ze heel erg op Koen lijkt. Dat zeiden ze al kort na de geboorte en gedurende het eerste jaar nog steeds. Dat is qua uiterlijk trouwens, qua innerlijk nog geen idee. Ze zit in de dramaqueen-fase, dus dan dank ik dat ze op mijn zusje lijkt :P
december 2016
juli 2019
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Jan 2018 22:15

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Dochter lijkt qua uiterlijk op mij, maar ik zie ook gelaatstrekken van ex terug.
Qua innerlijk lijkt ze wel op mij, net zo opvliegerig en lomp als ik haha. Maar ook lief en sociaal.

Zoon lijkt echt 100% op vriend! Op de 3d echo zag ik dat al. Collega's van mij die vriend niet kennen zeiden dat ook meteen. Toch af ik een tijd geleden (Nu iets minder weer) ook mn dochter in hem. Dus moet toch ook iets van mij zijn omdat dochter niet van mijn vriend is :)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Jan 2018 22:59

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Lo. is qua uiterlijk een soort mengelmoesje van haar moeder en mijn man, ze lijkt ook wel op haar nichtje van moeders kant, maar echt overduidelijk is dat niet. Ze heeft de mond van mijn man denk ik. Qua karakter lijkt me ontzettend op mijn man, hij herkent ook erg veel van zichzelf in hem. Ze is druk, leergierig, grappig. Ze is alleen vasthoudender en driftiger, mijn schoonmoeder zegt dat ze dat niet zo herkent van haar beiden zoons. En volgens mij heeft ze niet zijn dyslectie, voor zover je dat kunt zeggen bij een kleuter die zichzelf leert lezen.

Lu. lijkt qua uiterlijk op mij maar hij heeft de ogen van mijn overleden man en soms lijkt hij ineens heel erg op hem. Bepaalde gezichtsuitdrukkingen of zo en ook een keer toen ik zijn eerste brilletje aan het uitzoeken was, ik zette hem een bril op en ik keek echt naar een mini-A., bizar was dat! Die bril heb ik maar niet gekocht.
Qua innerlijk lijkt hij op ons beiden, hij is een klein beetje een binnenvetter, wat hij vooral van A. heeft volgens mij, hij is nogal perfectionistisch, dat heeft hij denk ik van mij, hij is heel ondernemend en onderzoekend, dat heeft hij denk ik van mij maar ook van A., die was journalist. Hij houdt ook erg van zingen, dat doet hij de hele dag, ben bang dat hij dat van mij heeft.
Het lastige is dat ik dingen niet kan checken bij A., niet kan navragen hoe hij vroeger was als klein jongetje. Ik weet natuurlijk wel iets, maar zijn jeugd praatte hij niet erg graag over en er is niemand die daar nog over kan vertellen.
<<

Lays

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 12 Jan 2018 23:02

Bericht 12 Jan 2018 23:14

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Zoon en dochter lijken totaal niet op elkaar, maar toch lijken ze beiden op mijn man.
Mijn zoon heeft wel mijn ogen, maar verder is er bij beide niet aan af te zien dat ik de moeder ben zeg maar :palm:
<<

Brooke

Bericht 13 Jan 2018 07:12

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Onze dochter is echt een mengelmoesje van ons allebei. Zowel innerlijk als uiterlijk. Ene moment lijkt ze meer op mij, andere moment weer op mijn man.
Maar haar grijze ogen heeft ze niet van ons, we hebben allebei donkerbruine ogen, had nooit gedacht dat ze grijze oogjes zou krijgen. Dat heeft ze dan van mijn vader.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 13 Jan 2018 07:20

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Pompoen, dat hoeft niks te zeggen inderdaad. Wij hadden op m’n werk een meisje dat in groep 1 zichzelf al had leren lezen en in groep 5 bleek dat ze zo dyslectisch is als een deur.


Oudste van 4,5: uiterlijk niet echt op iemand, maar op babyfoto’s echt op mij. Qua innerlijk lijkt hij echt op mij.
Jongste van 3: uiterlijk op mij zegt iedereen, maar op babyfoto’s juist op m’n man. Innerlijk mengelmoesje van ons allebei.

Wat ze beiden wel hebben:
-het gestructureerde/precieze van mij
-de opvliegendheid/ongeduldigheid van m’n man
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Jan 2018 08:01

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk lijkt mijn dochter op mijn en mijn zoon op mijn man.
Verder vindt ik ze qua karakter erg op mijn man lijken. Ze zijn niet verlegen, heel precies, en altijd druk met van alles.
Ze kunnen wel even de kat uit de boom kijken in een nieuwe situatie, dat hebben ze dan weer van mij.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 13 Jan 2018 10:12

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk lijkt hij op ons beide, qua innerlijk ook wel redelijk gemixt. Hij kan heel driftig worden net zoals zijn vader, dat is dan wel weer jammer.
Gelukkig kan hij heel goed alleen spelen, zoals ik dat vroeger ook kon. En hij kletst net zoveel als zijn mama!
Hij is ook gek op knuffelen en kusjes, dat heeft hij ook van ons beide.
10.04.17
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Jan 2018 10:36

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

100% mij haha. Mijn man is Arabisch en ik echt Hollands met blauwe ogen, sproeten, blond haar en lichte huid en onze zoon is blond met blauwe ogen! Ongelofelijk maar waar. Mijn man krijgt dus steeds de vraag of het wel echt van hem is, dat is wat minder. Maar ik vind het stiekem leuk dat hij lichte ogen heeft, hopelijk blijft het.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 28 Sep 2020 23:24, in totaal 2 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 13 Jan 2018 13:19

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Mijn zoon is qua uiterlijk en innerlijk precies zijn vader en mijn dochter is een een kloon van mij zeggen mijn ouders haha. Ze lijkt in alles op mij en dat is soms best moeilijk omdat we soms zo lekker kunnen botsen.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 13 Jan 2018 21:55

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk vind ik dat lastig. Maar qua karakter;
De oudste op papa, maar als meisjes zijnde met haar "buien" toch wel een beetje op mij ;-)
De middelste is mijn mini-me
De jongste, geen idee. Wij zelf vinden het qua uiterlijk op zijn oudste zus en qua karakter nog niet echt te zeggen..
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Dec 2019 22:55

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Elliot schreef:Mijn zoon lijkt qua uiterlijk erg op mijn man. De eerste weken leek hij op mij als baby, maar naar mate dat pasgeborene eraf ging en hij meer een echt dreumeskoppie kreeg begon hij met de dag meer op m’n man te lijken. Hij heeft ook groene ogen net als m’n man.
Qua innerlijk vind ik het lastig om daar nu al iets over te zeggen. Hij is erg druk en dat was m’n man als klein kind ook, maar verder, geen idee.

Ik up dit topic even omdat ik een babyfoto van mezelf zag en (in tegenstelling tot wat ik hierboven zeg, want huh? D. lijkt juist op mij ??‍♀️) waar ik dacht dat D. een kopietje van mij was, is zijn zusje (L.) dat pas écht!

Kijk nou!
***
Over hun innerlijk kan ik nog weinig zeggen.

D. is inmiddels bijna twee jaar ouder dan toen ik mijn vorige post typte, dus over hem kan ik wel wat meer vertellen. Hij heeft duidelijk mijn korte lontje en gebrek aan geduld, maar ook mijn sociale vaardigheden. Van zijn vader heeft hij de fascinatie voor dingen bouwen (met Lego en Duplo bijvoorbeeld, daar kan hij zich uren mee vermaken, en mijn man ook nog steeds) en de ondernemendheid.
Laatst gewijzigd door Elliot op 22 Dec 2019 11:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers