Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op vakantie zonder kinderen

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 11 Jan 2018 20:30

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik zou ook voor 1 adres gaan. Aan oma kun je dingen uitleggen, aan O niet. Oma zet haar gevoelens maar opzij in zijn belang. Kan zij een andere keer oppassen. Hier zijn er ook veel omabattles gaande, dus ik weet wel hoe dat gaat.

Hier staan er twee sets opa's en oma's te springen om haar te laten logeren. Het L-woord valt zo'n 20 keer per bezoekje en dinges van die logeerde al met 3 maanden en huppie van depuppelepup logeert elke week en wij zijn maar stom dat we dat nog niet willen. Dat is geen oordeel over hoe anderen het doen, maar ik ben er nog niet klaar voor om langer dan een werkdag van J. weg te zijn. Ik geniet gewoon meer met haar en de dingen die nu niet kunnen komen later wel weer.
Het scheelt misschien dat onze interesses en bezigheden niet heel spannend zijn, op vakantie zijn we bijvoorbeeld al 2 jaar niet meer geweest. Kwam er gewoon niet van en is prima zo. Dan zie ik soms wel een toffe bestemming, maar dan laat ik het vooral aan mijn vriend zien met "zou J dat niet heel leuk vinden over 10 jaar?".

Soms zou ik wel willen dat ik beter los kon laten, maar zolang ik niet aan haar uit kan leggen dat ik weer terugkom voelt het voor mij niet goed haar bij een ander te laten logeren. Misschien is dit over een tijdje weer anders, maar op het moment is haar bij een ander achterlaten geen optie. Puur vanuit mijn gevoel. En stiekem ben ik wel een beetje jaloers op mensen die dat wel kunnen.
Bij mijn vriend laat ik haar wel met een gerust hart achter overigens. We lossen elkaar ook goed af, waardoor er nog steeds uit- en doorgeslapen wordt, maar dan ombeurten. Als we samen zijn praten we over haar poep of praatjes, dus echt kindloos zijn we toch nooit. En dat is prima. Want dit voelt goed voor ons.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 11 Jan 2018 22:13

Re: Op vakantie zonder kinderen

Fiwen schreef:Ik denk echt niet dat het voor het kind makkelijker is als ze nog niet snappen waar papa en mama zijn. Ze merken heus wel dat papa en mama er niet zijn maar snappen nog niet dat die na een x aantal dagen weer thuis komen en dat kun je ze ook niet (goed) uitleggen.

Maargoed, als ik zo de reacties lees heb ik het idee dat ik daar sowieso een andere kijk op heb dan de meeste hier.


Ik ben het met je eens. Ik heb dit onlangs daadwerkelijk zo ervaren toen mijn kinderen onverwachts moesten gaan starten bij het KDV. De oudste begreep dat ik haar aan het einde van de middag op kwam halen. De jongste (op dat moment ruim 1,5 jaar) begreep dat echt niet.

Ik zou zelf geen week weg gaan zonder mijn kinderen. Wellicht als ze wat ouder zijn. De kinderen gaan wel een aantal keren per jaar een nachtje logeren bij opa en oma. Maar ik vind één nacht dan ook echt wel genoeg. Een week is voor mijn kinderen (3 jaar en 1 jaar) ook nog niet te overzien.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 11 Jan 2018 22:33

Re: Op vakantie zonder kinderen

Het ligt vooral ook aan het kind denk ik, mijn kinderen - vooral mijn oudste - zouden ons echt onbedaarlijk missen. Niet dat ze het niet naar hun zin hebben ergens anders, maar ze zou zich achter gelaten en alleen voelen. Wij zijn pas 2 nachtjes weggeweest en daardoor logeerden ze bij mijn ouders waar ze heel veel zin in had, maar toen we haar kwamen halen moest ze zo huilen, en dat heeft ze de dagen daarna nog gedaan. Ineens had een meisje van 5 verlatingsansgt, rende ze in mijn armen als ze me zag en moest ik haar luid snikkend tot spugen aan toe bij de juf achterlaten. Dat is het me echt, echt, echt niet waard.

Mijn man en ik hebben ook niet zo heel vaak dates eigenlijk. We nemen heus wel de tijd voor elkaar door samen televisie te kijken of te eten als de kids op bed liggen, maar echt weggaan doen we niet zo vaak. Wij hechten er sowieso allebei veel waadde aan om ons eigen ding te kunnen doen, dus vaak als de kids op bed liggen gaat de een boven achter de pc om te gamen en de ander in bad, bijv. Daarna moeten we elkaar in de slaapkamer en keuvelen we nog wat over de dag. Dus de aandacht is er zeker wel, maar we voelen ons na een date buitenshuis niet meer tot elkaar verbonden dan als we samen heel burgerlijk en kneuterig thuis hebben zitten gourmetten.

Overigens heeft mijn man daadwerkelijk vrienden die zich afvragen hoe je in hemelsnaam tijd voor elkaar, of intimiteit kan hebben met elkaar als er kinderen zijn. Die kinderen slapen ook weleens ;-)

Uiteindelijk moet je doen waar je jezelf het lekkerst bij voelt. Ik zou me wel afvragen, zelf, of ik die mensen als mijn vrienden wel 'leuk' genoeg vind als ze niet op mijn kind zitten te wachten op vakantie, en of ik hun het waard vind om tijd met mijn kind voor te missen. Er zijn tegenwoordig maar weinig dingen die je niet met een kind kan doen, en volgens mij is jullie O heel makkelijk en slaapt hij overal. Misschien worden ze juist O-minded als ze ermee op vakantie gaan, als je hem weg brengt om met hun samen te zijn ontstaat er nooit een band en klapt het ooit wellicht alsnog daarom.

Zomaar een hersenspinsel van mij dit hoor, ik heb niet alle reacties vd laatste pagina doorgeplozen, dus misschien zeg ik dingen die al gezegd zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 22:39

Re: Op vakantie zonder kinderen

Parel schreef:Uiteindelijk moet je doen waar je jezelf het lekkerst bij voelt. Ik zou me wel afvragen, zelf, of ik die mensen als mijn vrienden wel 'leuk' genoeg vind als ze niet op mijn kind zitten te wachten op vakantie, en of ik hun het waard vind om tijd met mijn kind voor te missen.


Ho Ho, niet dingen verdraaien, zij zeggen dat niet. Wíj gaan liever zonder O op vakantie als we met hen gaan. Wij nodigen hen uit met het idee dat we met z'n viertjes zijn. Daar sta ik volkomen achter, dat is mede mijn idee. Ik heb daar geen problemen mee. Wat ik wel lastig vind is dat wanneer zij maar een paar dagen blijken te komen (wat ik al onbeleefd vind als je een uitnodiging krijgt om dan hoppa je eigen draai er aan te geven en dat als mededeling zegt, maar soit) en dat we dan met z'n tweetjes nog een week daar zouden zitten. Dat vind ik onzinnig. Een paar dagen met zn tweetjes lijkt me nog wel lekker maar langer lijkt me niet fijn en onnodig.
Let's discover the world together.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 11 Jan 2018 22:44

Re: Op vakantie zonder kinderen

Oh sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen - ik reageer en lees op mijn telefoon dus heb geen meerdere schermen open staan.

Maar heb je er dan nog wel zin in, zelf? Ik zou dan denken 'ja hallo, wij nodigen jullie uit om met ons mee op vakantie te gaan maar nu zeggen jullie eigenlijk - ja leuk, maar dan geen hele week'. Ik zou er dan zelf al weer weinig zin in hebben, wat jij zegt - daar springt het enthousiasme van hun week niet vanaf. En als ze dus maar een paar dagen komen en ik er daarna nog een week zou willen/kunnen blijven - dan zou ik eigenlijk recalcitrant zijn en mijn kind meenemen, ook al druist het tegen jullie gevoel in.

Maar even zomaar een ideetje nog hè ; kunnen jullie niet een paar dagen met die vrienden zijn daar, en dan na die dagen jullie schoonouders met O over laten komen en daar samen nog een week vakantie vieren? Misschien is dat een optie die jullie nog niet overdacht hadden.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 11 Jan 2018 22:45

Re: Op vakantie zonder kinderen

Oh en ik denk dat je in die 4 dagen dat je met die vrienden bent ook al wel 'alone time' hebt toch, dus dan ben je al 4 dagen 'samen' zonder aan flesjes en poepluiers te hoeven denken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 22:50

Re: Op vakantie zonder kinderen

Nou dat we dan O meenamen wilden we recalcitrant wel even zeggen ja maar uiteindelijk vinden we het zelf ook wel een fijn idee om zonder hem te gaan, dus we zouden onszelf er ook mee hebben. Nou klink ik wel heel gemeen hoor, ik ben echt geen slechte moeder en hou zielsveel van hem, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd.

En ja dat m'n schoonouders overkomen met hem hebben we ook besproken maar ik wil dan dus weer niet dat zij met hem gaan vliegen. Dat vind ik dan wel weer een eng idee en vertrouw ik niet zo. Alle dagelijkse routine enzo prima maar echt vliegen, mwah, daar ben ik dan weer niet zo'n fan van.
Let's discover the world together.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 11 Jan 2018 22:58

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik vind je ook niet overkomen als een loedermoeder hoor! Het is meer de ongeschreven regel denk ik dat hoe makkelijk je kind is hoe makkelijk je zelf bent. Ik merk bijv aan mezelf dat als de jongste 2/3 avonden-nachten niet wakker wordt en doorslaapt ik denk 'nou nu kunnen we dat oppas meisje van 16 wel vragen te komen' maar als ze dan weer een week draakt dan verlies ik alle hoop en blijft er altijd een van ons thuis.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jan 2018 04:18

Re: Op vakantie zonder kinderen

Het lijkt me heerlijk als je kind zo makkelijk is dat hij bij anderen slaapt etc. Daar ben ik wel jaloers op. Hopelijk kan R dat strakjes ook en zodra hij dat kan gaan papa en mama zeker quality time inboeken. Hij slaapt nu nog niet door, dus dat is pas optie zodra hij dat kan.
Dus Marin, als O zo'n makkelijk mannetje is, zeker doen. Zit volledig op 1 lijn met jouw denken erin.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Jan 2018 05:56

Re: Op vakantie zonder kinderen

HollyGolightly schreef:
Marin schreef:
Viva schreef:
Ik zou lekker samen gaan, maar niet te lang. Zo'n ventje begrijpt natuurlijk ook niet waar papa en mama zijn.


Niet om weer een hele discussie aan te zwengelen maar is dat niet juist fijn, dat ie het nog niet helemaal begrijpt? Juist als ze nog jong zijn?
Ik denk zelf namelijk dat dat juist een voordeel kan zijn. Hij zal best het begrip hebben dat z'n favoriete personen er niet zijn, maar zal genoeg eten, slaap en liefde, knuffels en kusjes krijgen van mensen die hij ook heel goed kent. Misschien is hij wel enorm eenkennig hoor tegen die tijd (daar begint ie nu mee) maar verder zal het toch niet heel erg bewust zijn? Hij heeft nog geen besef van tijd. En qua schema houden alle ouders zich heel goed aan onze wensen.
Ik ben door jullie reacties bang dat ik er misschien wat naïef in sta maar ik voorzie echt niet echt grote huilpartijen om mama en papa, volgens mij is dat pas als ze echt bewuster zijn van hun omgeving. Misschien wel huilen bij weg gaan maar volgens mij hebben ze helemaal nog niet het cognitief vermogen om echt iemand te missen die ze op dat moment niet zien, niet dat ie op dag drie ineens aan mama denkt en begint te huilen. Dat vermogen komt toch pas veel later? Of verandert er in de komende maanden nog echt enorm wat?


Ik wil het niet groter maken dan het is, maar ik zou juist omdat hij zo jong is extra rekening houden met het aantal logeeradressen en de duur. In omgangsregelingen wordt bij jonge kinderen juist gezegd ze op één plek te houden en nog niet te logeren bij de andere ouder. Niet dat ik een eenmalige vakantie wil vergelijken met een omgangsregeling en wekelijks of tweewekelijks logeren. Maar ik zou met een jong kind niet te makkelijk slepen en niet langer dan een paar nachten laten logeren. Tenzij papa of mama bij het kind is.


Ik sluit hier even bij aan. Een baby kan in de eerste maanden van zijn leven maar een relatie aangaan met 2 mensen. Maar mensen er bij is voor een baby te veel en kan deze prikkels dan slecht verwerken. En als er dan een oppas is voor 1 en dezelfde persoon te kiezen. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik zo even niet bij de hand heb vanaf wanneer ze meer aan kunnen. Ik wil morgen als ik tijd heb even kijken of ik kan vinden op welke leeftijd het meer aan kan. Maar ik zou er dus wel rekening mee houden dat O wel degelijk heimwee naar jullie kan hebben.
10-08-2017 ♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Jan 2018 06:07

Re: Op vakantie zonder kinderen

Fiwen schreef:Ik denk echt niet dat het voor het kind makkelijker is als ze nog niet snappen waar papa en mama zijn. Ze merken heus wel dat papa en mama er niet zijn maar snappen nog niet dat die na een x aantal dagen weer thuis komen en dat kun je ze ook niet (goed) uitleggen.

Maargoed, als ik zo de reacties lees heb ik het idee dat ik daar sowieso een andere kijk op heb dan de meeste hier.


Hier ben ik het wel mee eens.
10-08-2017 ♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jan 2018 07:21

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik denk dat leeftijd er weinig mee te maken heeft. Wel hoe je er vanaf het begin mee om bent gegaan. D was 12 weken toen hij voor het eerst een nachtje naar mijn ouders ging. Ik kón niet meer, was zo moe en gestresst door zijn vele gehuil/gegil en de gebroken nachten. Ik miste hem maar vond het bovenal heerlijk. Hij is uiteindelijk twee nachten daar gebleven, zonder problemen voor hem of voor mij. Sindsdien gebeurt het een tot twee keer per maand dat ze uit logeren gaan, meestal uit noodzaak vanwege ons werk maar ook weleens omdat we samen weg gaan. Dat zijn nooit meer dan twee nachten maar dat komt vooral omdat we onze familie niet meer willen belasten dan dat. Omdat we al zo afhankelijk van ze zijn wat betreft sommige nachten. Beide jongens vinden het een feest om uit logeren te gaan en heimwee hebben ze nooit. Hoe anders was ik zelf vroeger, ik vond het vreselijk en had erg veel last van heimwee. Maar het kwam ook zelden voor dus ik was helemaal gewend om bij papa en mama te zijn.

Ik zou best eens een weekje samen weg willen maar in de praktijk zie ik dat niet zo snel gebeuren. Weer vanwege het feit dat ik niemand zo lang de verantwoordelijkheid voor mijn kinderen in de schoenen wil schuiven. Dat is waar ik me dan vooral schuldig over zou voelen. Ik mis mijn moeder in die zin ook erg, want die zou daar denk ik nog wel voor open staan. Mijn schoonouders niet.

As we speak breng ik D trouwens straks naar mijn schoonmoeder om een nachtje te gaan logeren, zodat ik een nachtje naar vriendinnen kan. Ik mis hem dan ook niet echt, eerlijk gezegd. Geniet vooral van het even mijn eigen ding kunnen doen. Ik word wel heel blij van foto’s die ik toegestuurd krijg en wil voordat hij gaat slapen ook altijd even facetimen, maar verder kan ik het prima loslaten.
Laatst gewijzigd door Lady op 12 Jan 2018 08:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 12 Jan 2018 07:49

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik heb niet de 7 pagina's gelezen, maar ik zou het niet doen en elke minuut dat ik daar zou zitten, zou ik me schuldig voelen naar mijn kind en ouders toe.
Wij zijn vorig jaar 24 uur weggeweest naar een stad en hoewel ik alles vertelde, ze waren toen net 3 en 1.5, hebben ze vreselijk gehuild 's avonds en 's nachts en naar mij gevraagd. Mama nou? Mama weg?
Ze zijn het hier nou eenmaal gewend dat we er altijd zijn en logeren verder ook nooit, dus het was eens en nooit weer.
Ik zou zelf niet langer weggaan dan een weekend en dan laat ik mijn moeder hier in ons huis slapen. Dat maakt een groot verschil.
Maar ik zou O gewoon meenemen naar Spanje dus.
Ieder moet het voor zich weten. Hij hoort er nou eenmaal bij. Als je nou ging skiën was het een ander verhaal.
04-2014
10-2015
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jan 2018 07:56

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ja maar Fauve, jullie kozen er toch ook voor om ze ervoor nooit uit logeren te laten gaan etc. Logisch dat ze die ene avond dan in paniek waren. Wellicht heel anders geweest als ze vaker uit logeren waren gegaan. Wat bij Marin het geval is. Het is niet opeens, hij gaat wel vaker nachtje weg.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 12 Jan 2018 07:57

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik ben zo iemand die het wel nodig heeft om af en toe niet die verantwoordelijkheid te hebben. En ik heb dat gevoel nog steeds als ze s'avonds op bed liggen. Dus ja mijn meiden gaan al vanaf jongs af aan logeren bij opa en oma en dan ben ik ergens heen. Ze logeren alleen bij opa en oma (oh en een keer bij mijn zus voor de leuk dat wilde ze zelf graag) Maar als het dingen zijn waarbij ik niet te laat thuis ben dan vraag ik of mijn ouders hier op kunnen passen zodat mijn dochters in hun eigen bed kunnen slapen(dat lijkt me voor hun dan toch het fijnst) Heel af en toe staat de babyfoon even bij de buren en die kennen ze ook heel goed mochten ze wakker worden.

Mijn vriend en ik zijn een keer een paar dagen samen naar Madrid geweest, mijn ouders hebben toen opgepast en dat gaat gewoon goed. Mijn meiden vinden het daar leuk, weten waar we zijn, en weten wanneer we terug komen. Wel vind ik die paar dagen lang zat en dan vooral voor mijn ouders. Zo oud zijn ze helemaal niet, maar je hebt wel van s'ochtends half 7 tot s'avonds 7 twee kinderen om je heen en dan geeft echt wel drukte.

Ik ben een keer 10 dagen alleen ver weg geweest. Mijn vriend heeft toen vrij genomen, ze zaten nog op het kdv en de andere dagen ware ze gewoon thuis bij hun papa. Ik vond het heerlijk.. ooh wat heb ik genoten,gewoon niet in teken staan van de kinderen, niet van alles moeten de hele dag en even dat constante verantwoordelijkheidsgevoel niet hebben. We hebben toen niet veel gefacetimed ofzo, want na het bellen waren ze dan verdrietig, het was voor hun beter om gewoon niet te bellen en mijn vriend stuurde mij dan wat foto's. Maar eerlijk is eerlijk ik heb ze toen niet heel erg gemist, ik had die tijd voor mezelf gewoon echt even nodig. En ja ik zou dat zo weer doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 12 Jan 2018 09:42

Re: Op vakantie zonder kinderen

Marsy31 schreef:Ja maar Fauve, jullie kozen er toch ook voor om ze ervoor nooit uit logeren te laten gaan etc. Logisch dat ze die ene avond dan in paniek waren. Wellicht heel anders geweest als ze vaker uit logeren waren gegaan. Wat bij Marin het geval is. Het is niet opeens, hij gaat wel vaker nachtje weg.


Dat is zeker geen keuze geweest, ik had ze dolgraag vanaf het begin al willen laten logeren bij mijn ouders en schoonouders. Helaas zijn beide ouders van ons gescheiden, waardoor het niet mogelijk is vanwege de woningen (eenkamerappartement) plus de stiefmoeders en stiefvaders zitten hier absoluut niet op te wachten en ik breng ze niet ergens heen waar ze niet gewenst zijn of met tegenzin aan het oppassen zijn.
Niet quoten graag.
04-2014
10-2015
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jan 2018 09:57

Re: Op vakantie zonder kinderen

Nee dat snap ik. Bedoel ook niet letterlijk keuze. Ik bedoel dat het logisch was dat jouw kinderen die nacht verdrietig waren want het was nieuw en niet gewend. Had je in de positie van Marin gezeten waren ze misschien wel enthousiast geweest en hadden ze leuk gevonden. Gedrag van mijn zoon zorgt ervoor dat logeren nu niet kán (en wij hebben geen familie hier) maar ik zou wel een vriendin ofzo kunnen vragen of anders iemand die ik vertrouw en die R goed kent te overnachten bij ons, alleen maar om hem ook hieraan te laten wennen. Want ook wij willen in toekomst wel eens samen weg, dus dan is het fijn als R weet dat we terugkomen en hij ook plezier heeft met de oppas thuis.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 09:57

Re: Op vakantie zonder kinderen

Dat maakt het natuurlijk een stuk lastiger Fauve. Kan me voorstellen dat dat ook niet helpt bij de heimwee van je kinderen.

Lady, ik kan me helemaal in jouw stuk vinden. Wij doen hetzelfde dit weekend. En ik vind daar niks mis mee. Niet elk weekend maar af en toe.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 09:59

Re: Op vakantie zonder kinderen

Marsy ik hoop heel erg dat R zich zodanig beter voelt dat dit op termijn ook voor jullie kan. Jullie hebben wel wat credits verdiend zeg. Samen een nachtje in een hotel/camping (als dat meer je stijl is) maar gewoon samen naast elkaar een nacht in een bed doorbrengen, zonder dat de een op de bank ligt of de ander de hele nacht bezig is. Als ik het iemand gun dan ben jij het wel.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 10:02

Re: Op vakantie zonder kinderen

Overigens zitten die vrienden nu steeds te zoeken naar andere data omdat hen dat beter uit komt misschien werk technisch maar voor ons komt dat oppas technisch misschien weer niet handig uit ivm vakantie van ouders. Dus toen zei dat meisje dat we hem ook gerust mee kunnen nemen.
Uiteraard blijft dat tot de opties behoren. Het wordt alleen een ander soort vakantie.
Afgelopen jaar ging hij nog super makkelijk in de buggy slapen als we om 22.00 uiteten waren, maar nu zal het toch lastiger worden en dan maar vroeger eten of meer thuis eten. Is ook totaal geen ramp natuurlijk, het is gewoon wat anders.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jan 2018 10:40

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ook dat kun je uitproberen. Sommige baby's slapen dan ook nog overal heel makkelijk.

V is ook al best heel veel uit logeren geweest. Meestal wel omdat wij tot laat weg waren/zijn. Dan blijft ze slapen zodat we minder met haar hoeven te slepen/uit bed te halen. En dat komt weer ten goede van haar nachtrust en ritme.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 10:45

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ja dat uit bed halen is ook nog wel een dingetje he. Dat hebben we nu paar keer met kerst en oud en nieuw gedaan. Eén nacht wilde hij niet meer slapen, en heb ik van twee tot drie uur met 'm gezeten. Ook geen ramp maar voor zijn eigen nachtrust is laten slapen dan toch fijner.
Dat ben ik wel met je eens.

En ja, valt zeker te proberen of hij nog in de buggy slaapt tegen die tijd. Er is alleen natuurlijk geen garantie dat het lukt. Afgelopen vakantie was ie ook één avond zo wakker en wilde niet slapen precies toen we uiteten waren. Nou ja jammer dan, toen zat ie gewoon lekker op m'n arm. Komt ook wel goed voor een keertje.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 12 Jan 2018 10:59

Re: Op vakantie zonder kinderen

Lady schreef:Ik denk dat leeftijd er weinig mee te maken heeft. Wel hoe je er vanaf het begin mee om bent gegaan. D was 12 weken toen hij voor het eerst een nachtje naar mijn ouders ging. Ik kón niet meer, was zo moe en gestresst door zijn vele gehuil/gegil en de gebroken nachten. Ik miste hem maar vond het bovenal heerlijk. Hij is uiteindelijk twee nachten daar gebleven, zonder problemen voor hem of voor mij. Sindsdien gebeurt het een tot twee keer per maand dat ze uit logeren gaan, meestal uit noodzaak vanwege ons werk maar ook weleens omdat we samen weg gaan. Dat zijn nooit meer dan twee nachten maar dat komt vooral omdat we onze familie niet meer willen belasten dan dat. Omdat we al zo afhankelijk van ze zijn wat betreft sommige nachten. Beide jongens vinden het een feest om uit logeren te gaan en heimwee hebben ze nooit. Hoe anders was ik zelf vroeger, ik vond het vreselijk en had erg veel last van heimwee. Maar het kwam ook zelden voor dus ik was helemaal gewend om bij papa en mama te zijn.


Dat zegt ook niet alles. Mijn kinderen zijn allebei gewend om bij opa en oma te slapen. Ze slapen er van kleins af aan tot nu toe minimaal elke maand wel een weekend. In vakanties soms wel een week. Maar toch heeft mijn zoon wel eens heimwee. Hij kan er een week zijn en nergens last van hebben maar hij kan er ook een nacht zijn en dan de hele dag moeten huilen omdat hij naar huis wil. Ondanks dat hij het dus gewoon gewend is. En dat had hij dus ook al toen hij een jaar was. Dan bedenken ze natuurlijk zelf nog niet dat ze heimwee hebben maar dan kon het wel zijn dat hij de hele dag huilerig was en je echt kon zien dat hij niet lekker in z'n vel zat. Zodra hij thuis was was dat dan weer over. Overigens had ik dat zelf vroeger ook en ik ging elke week minimaal 1 nacht bij mijn oma logeren vanaf dat ik baby was, dus ik was het ook gewoon gewend.
2010 2012
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Jan 2018 11:04

Re: Op vakantie zonder kinderen

Nu T 1,5 is slaapt hij niet meer makkelijk in een buggy. Wakker maken 's avonds om naar huis te gaan is een ramp. Dan duurt het ook echt lang voordat hij gaat slapen.
Hij logeert sinds dat hij 5 maanden is af en toe bij mijn schoonouders. Vaak in het weekend een nachtje maar soms ook doordeweeks als dat beter uitkomt met ons werk. Het gaat super goed en hij mist ons niet.

Ik zou van vrijdag t/m zondag bijvoorbeeld wel de max vinden. 2 nachtjes dus. Ik mis hem dan behoorlijk.
Overigens gaat hij op zaterdag ook weleens een dagje naar mijn ouders en halen we hem einde van de middag weer op. Hij is dan net 2 dagen naar de gastouders geweest maar opa en oma vinden het leuk en dan kunnen wij even doen wat we willen. Heerlijk!
2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Jan 2018 11:13

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik lees hier heel vaak 'wij hebben het nodig' of juist 'wij hebben dat niet nodig' maar is het sowieso echt een kwestie van nodig hebben? Je hebt er vooral behoefte aan, maar als je in een situatie komt waarin het niet meer kan dan deal je daar ook echt wel mee. Wij konden voorheen heel veel samen uit eten en af en toe een weekendje weg en sinds een jaar kan dat dus niet meer. We zijn nog wel eens een paar uurtjes weggeweest, maar zoals toen, die ruimte hebben we op het moment gewoon niet. Ik vind het jammer, maar het is in mijn ogen niet onoverkomelijk. Het is heel fijn als het kan, maar geen eerste levensbehoefte.

Ik kan me wel voorstellen dat het op mensen die om wat voor reden dan ook niet vaak samen weg kunnen - of omdat ze geen netwerk hebben, of omdat het met hun kind niet goed lukt - wel heel vervelend over kan komen dat er zo op gehamerd wordt, inderdaad alsof je per se alleen nog maar papa en mama bent als je niet veel samen weggaat.
Als het goed is red je het als stel ook wel als je die mogelijkheid niet hebt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers