Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik baal hier zo van (foto's kind)

<<

Liekje85

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 28 Jul 2017 10:07

Bericht 11 Jan 2018 14:15

Ik baal hier zo van (foto's kind)

Mijn schoonmoeder gebruikt steeds omslagfoto's van mijn dochter als omslagfoto op haar Facebook. Nu heeft ze een foto gebruikt die ik eigenlijk niet op social media wil hebben. Omslag fotos zijn openbaar en iedereen kan ze eraf halen. Het is een foto van een fotoshoot van mijn dochtertje. Maar staat erop met blote armen etc. En wil dat niet als openbaar op Facebook. Ik snap best dat ze trots is. Maar ik heb geen idee hoe ik het kan aanpakken hoe ik het moet zeggen dat ik dit niet wil zonder de zeur schoondochter te zijn. Iemand tips hoe ik dit kan brengen??
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 11 Jan 2018 14:17

Re: Ik baal hier zo van (foto's kind)

Ik zou gewoon zeggen dat je snapt dat ze trots is op de foto's van haar kleindochter, maar dat je ze liever niet online hebt.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem336

Bericht 11 Jan 2018 14:21

Re: Ik baal hier zo van (foto's kind)

ja hoor, ik zou opbellen en vriendelijk verzoeken om die foto per direct van haar account te halen.
Luistert ze niet, bel je nog een keer en verzoek je het nog eens minder vriendelijk.

Jouw kind, jij bepaalt waar die foto terecht komt.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 11 Jan 2018 14:22

Re: Ik baal hier zo van (foto's kind)

“Ik zag dat je een foto van ... hebt gebruikt als omslagfoto op Facebook. Zou je deze willen verwijderen, want ik vind het geen fijn idee als er foto’s van haar openbaar op social media staan”.

Gewoon zoiets? En als ze dan begint te sputteren dan kun je altijd nog aangeven dat je niet boos bent, maar dat je gewoon voorzichtig bent met foto’s op het internet. En dat het natuurlijk een supermooie foto is en dat je snapt dat ze dat als trotse oma wil delen, maar liever niet openbaar.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 11 Jan 2018 14:23

Re: Ik baal hier zo van (foto's kind)

Gewoon zeggen, heb ik gelijk gedaan van foto's maken natuurlijk prima maar niet op internet zetten Punt klaar. Snap het probleem niet is toch jouw kind dus jij beslist als ze dat niet snappen sorry hoor
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Jan 2018 14:24

Re: Ik baal hier zo van (foto's kind)

Zelf zouden wel of geen blote armen geen verschil maar daar gaat het niet om :). Ik zou het gewoon aangeven. Ongeveer zo:

‘Hoi schoonmoeder, ik zag dat je die ene foto van X als omslagfoto gebruikt op je Facebook. Die vind ik zelf ook zo leuk! Maar wij willen er voor waken dat er niet zomaar foto’s van X op het wereldwijde web terecht komen. Een omslagfoto is openbaar en mensen kunnen die dus zomaar opslaan en gebruiken. Daarom zou ik je willen vragen voortaan alleen foto’s van X op je afgeschermde pagina te gebruiken zodat ze alleen voor je vrienden zichtbaar zijn’

Goede kans dat ze zich er niet eens bewust van is dat iedereen iets met die foto kan doen dus hopelijk is deze uitleg genoeg. En is je partner het met je eens? Dan zou je misschien beter hem het woord kunnen laten doen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 11 Jan 2018 14:24

Re: Ik baal hier zo van (foto's kind)

Ik zou wijzen op de gevaren ervan, wat sommige mensen doen met zulke foto's en dat je daarom dat liever niet hebt. Ik neem aan dat ze dat dan wel moet begrijpen.

Gewoon opbellen dat je het gezien hebt en uitleggen dat je het liever niet hebt.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Jan 2018 14:26

Re: Ik baal hier zo van (foto's kind)

Mijn schoonmoeder zette in het begin steeds een foto van mijn zoon als profielfoto op haar account. Ik heb toen gezegd dat ze van mij prima een foto op facebook mag zetten, maar niet als profielfoto omdat dat openbaar is. Ze snapte het helemaal en heeft het sindsdien niet meer gedaan. Je kunt zoiets toch gewoon vriendelijk uitleggen? Misschien weet jouw schoonmoeder helemaal niet dat die foto openbaar is, of dat jij dat vervelend vindt? Gewoon uitleggen, niet boos worden en eisen dat de foto er NU af gaat, maar een normaal gesprek voeren lijkt me prima.

♥♥
<<

Liekje85

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 28 Jul 2017 10:07

Bericht 11 Jan 2018 14:28

Re: Ik baal hier zo van (foto's kind)

Teun schreef:Zelf zouden wel of geen blote armen geen verschil maar daar gaat het niet om :). Ik zou het gewoon aangeven. Ongeveer zo:

‘Hoi schoonmoeder, ik zag dat je die ene foto van X als omslagfoto gebruikt op je Facebook. Die vind ik zelf ook zo leuk! Maar wij willen er voor waken dat er niet zomaar foto’s van X op het wereldwijde web terecht komen. Een omslagfoto is openbaar en mensen kunnen die dus zomaar opslaan en gebruiken. Daarom zou ik je willen vragen voortaan alleen foto’s van X op je afgeschermde pagina te gebruiken zodat ze alleen voor je vrienden zichtbaar zijn’

Goede kans dat ze zich er niet eens bewust van is dat iedereen iets met die foto kan doen dus hopelijk is deze uitleg genoeg. En is je partner het met je eens? Dan zou je misschien beter hem het woord kunnen laten doen.

Nee dat is waar. Maar blotere fotos is wel meer de kat om het spek binden voor rare figuren.
Ik ga het er vanavond ook even over hebben met mijn partner. Het is zo dat ik ze prive stuur en ze op fb worden gezet. Ze gaan ook naar tantes van mijn partner. Snap ook niet zo goed wat die met fotos van mijn kind moeten. Mijn tantes hebben ze ook niet.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 12 Jan 2018 00:31

Re: Ik baal hier zo van (foto's kind)

Ik zou je partner het met z'n moeder laten regelen als je het zo lastig vind om zelf bespreekbaar te maken maar vind dat je dit best aan kan geven.
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 13 Jan 2018 09:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 12 Jan 2018 08:33

Re: Ik baal hier zo van (foto's kind)

Toevallig had ik dit gisteren. Was een pose die als baby best schattig is, maar bij een 16-jarige zou je er nog niet over peinzen om zoiets online te zetten. Te bloot en te pontificaal. Meteen een appje gestuurd en ze heeft het verwijderd. Dacht dat ze boos zou zijn, maar toen ik haar sprak zei ze dat ze blij was dat ik mijn grenzen aangegeven had. Ik appte ook direct om zelf een grens aan te geven, want als ik het nu niet gedaan had, dan was een volgende foto voor mijn gevoel misschien nog veel erger geweest.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria