Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het studeer topic!

<<

Anoniem284

Bericht 10 Jan 2018 22:05

Re: Het studeer topic!

Ik heb vandaag een beoordelingsgesprek gehad op mijn werk en krijg de kans om weer te gaan studeren. Ik heb me daar al eerder in verdiept en zit in de richting van juridisch medewerker of bedrijfskunde te kijken. Iemand hier die iets in die richting doet? Ik overweeg een Associate degree deeltijd (2 jaar), omdat ik een 4-jarige Bachelor een beetje te heftig vind. Na een Ad kan ik eventueel nog 2 jaar door voor een Bachelor. Zijn hier meiden die een Ad doen? Hoe wordt de belastbaarheid naast werken ervaren? Ik werk 34 uur per week nu, verspreid over 4 dagen. Ik heb ook een kinderwens, dus wellicht fietst dat er nog wel tussendoor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Jan 2018 10:07

Re: Het studeer topic!

Ik heb zelf een Bachelor Hbo rechten, en ik zou die opleiding op dit moment niet aanraden. Het was een hele fijne opleiding hoor, hartstikke leuk en interessant en ik vond het 10 x leuker dan de Bachelor rechtsgeleerdheid op de universiteit, maar je komt eigenlijk nergens aan de bak met 'maar' een Hbo bachelor (laat staan met een Ad). Overal wordt een WO-opleiding Nederlands recht gevraagd. Al moet ik zeggen dat ik nu zelf wel een leuke baan heb gevonden (hoop ik dan, moet nog beginnen), maar het is echt lastig.
Als jij geen ambities hebt om van baan te wisselen en het alleen doet voor je eigen ontwikkeling dan zou ik zeggen, go for it, maar als je het doet om meer mogelijkheden te hebben dan denk ik dat dit niet de beste keuze is.

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10370

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Jan 2018 10:18

Re: Het studeer topic!

Gisteren is mijn voorlopige versie van mn scriptie goedgekeurd, eindelijk! Duurde steeds zo lang in doorlooptijd.
Nu bezig met de definitieve en dan lijkt het erop dat ik toch nog af ga studeren. Yes!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Jan 2018 11:12

Re: Het studeer topic!

Sam wat fijn.

@gympie ik denk dat de belasting bij een ad niet anders gaat zijn dan bij een bachelor. 34 uur ernaast werken zou ik zelf te veel vinden. Voor mij is 24 echt de max wat ik er naast wil werken.
2015 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Jan 2018 18:18

Re: Het studeer topic!

Ik zou kijken of de opleiding die je wil doen in deeltijd wordt aangeboden, want voltijd naast je baan gaat zeker niet!
Ook heb je verschil tussen op afstand studeren of aan een hogeschool (met colleges).
08/2018
05/2021
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Jan 2018 18:40

Re: Het studeer topic!

Goed vooruitzicht Sam!

En voltijd studeren naast 34u werken, lijkt mij niet makkelijk haalbaar. Of deeltijd studie of minder werken lijkt me wijzer.
<<

Anoniem284

Bericht 12 Jan 2018 00:03

Re: Het studeer topic!

Ik spreek ook helemaal niet over voltijd :). Zie mijn bericht, ik benoem daarin deeltijd.

Thanks voor je advies over Rechten, Elliot. Bedrijfskunde spreekt me sowieso wel iets meer aan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Jan 2018 01:22

Re: Het studeer topic!

Je hebt gelijk, sorry! Je zegt idd deeltijd. Ik dacht dat een ad 2 jaar duurde en daarom legde ik de link met voltijd. Maar dat klopt dus niet.
Is de MER (management, economie en recht) er ook in die mogelijkheid? Dan zou ik dat ook overwegen als ik jou was.
<<

Anoniem284

Bericht 12 Jan 2018 11:08

Re: Het studeer topic!

Goeie, volgens mij niet op de hogeschool waar ik het wil gaan doen, maar ik ga onderzoeken of het misschien ergens anders in Ad kan en uitzoeken of dat misschien ook iets voor me is. Sowieso sluit ik de optie Bachelor nog niet uit, maar een Ad lijkt mij fijner, omdat ik na 2 jaar dan alsnog kan besluiten nog 2 jaar door te gaan voor een Bachelor. Het risico uitsluiten dat ik misschien halverwege afhaak. Nu besluiten om twee jaar te studeren, vind ik beter te overzien dan vier jaar. Zeker omdat ik al eerder een studie niet heb afgemaakt. Stukje safety inbouwen voor mezelf.
<<

Anoniem335

Bericht 12 Jan 2018 11:15

Re: Het studeer topic!

Ik heb ook eerst AD gedaan, daarna bachelor (accountanty) en ben nu bezig met het vervolg. Allemaal naast mijn 36 urige werkweek. Heb nu 1 keer per 2 weken les en dan werk ik dus 4 dagen en de andere week 5. Toen het allemaal even druk was bij m'n studie heb ik een jaar 32 uur gewerkt, maar ik heb een zeer flexibele werkgever hier in.

Het is soms wel pittig, maar ook wel weer goed te doen. Ik heb vaste studiemomenten die ik ook echt pak (zaterdag en zodnagochtend) en dan 1 doordeweekse avond vaak maar leg mezelf niet te veel druk op.

Je haalt het alleen als je er echt vol voor gaat met een hoop discipline, ik wist niet dat ik het in mij had maar doordat ik het allemaal zo leuk vind gaat het mij goed af.

Nu zit ik even in een dip omdat ik vanmiddag examen heb, dat is altijd zo... De week voor een examen ben ik nooit vrolijk :)

Het grootste nadeel vind ik aan mn studie dat ik altijd rekening ermee moet houden met vakanties en weekendjes weg etc. De weken voor m'n examen staan m'n weekenden in teken van studie en ik kan alleen maar in het hoogseizoen op vakantie terwijl al m'n collega's ook dan willen en ik heb geen kinderen dus ik moet er maar buiten.. Ik heb een studie hoor! Mijn collega's snappen niet dat ik dit allemaal doe dus dat is wel lastig. M'n baas begrijpt het gelukkig wel.
<<

Anoniem284

Bericht 12 Jan 2018 15:42

Re: Het studeer topic!

Bedankt Kexter voor het delen van je ervaring! Klinkt positief, maar wel hard werken. Maar het klinkt niet onmogelijk. Fijn om te lezen.
<<

Anoniem335

Bericht 12 Jan 2018 17:39

Re: Het studeer topic!

Ik vind het een aanrader. Ondanks dat het niet altijd leuk is. Examen ging goed dus het einde is weer iets dichterbij.

Mijn eerste opleiding heb in deeltijd via markus Verbeek praehep gevolgd maar volgens mij biedt die niet jouw opleidingen aan. Nu zit ik bij een hele kleine hogeschool, bevalt nog beter maar die zijn erg schaars.

Succes met je keuze!
<<

Anoniem284

Bericht 12 Jan 2018 23:48

Re: Het studeer topic!

Thanks. En fijn dat je examen goed ging. Al uitslag gehad ook?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Jan 2018 11:03

Re: Het studeer topic!

Kexter schreef:Ik vind het een aanrader. Ondanks dat het niet altijd leuk is. Examen ging goed dus het einde is weer iets dichterbij.

Mijn eerste opleiding heb in deeltijd via markus Verbeek praehep gevolgd maar volgens mij biedt die niet jouw opleidingen aan. Nu zit ik bij een hele kleine hogeschool, bevalt nog beter maar die zijn erg schaars.

Succes met je keuze!


Mag ik vragen waar jij nu studeert? Ik zit ook bij MVP maar ben er niet heel tevreden meer over sinds het overgenomen is door de NCOI.
<<

Anoniem335

Bericht 13 Jan 2018 11:58

Re: Het studeer topic!

Hbo a&a. Www.hboaa.nl is de website.

Ja de kwaliteit van het mvp is helaas erg achteruit gegaan. Was blij dat ik bijna klaar was toen. Had gehoopt dat de kwaliteit inmiddels wel weer iets verbeterd was.

Uitslag duurt nog wel een maandje maar ben nog nooit zo zeker geweest dat het wel goed zit eigenlijk :)
<<

Anoniem335

Bericht 13 Jan 2018 12:00

Re: Het studeer topic!

Hbo a&a is opgericht door een van de oud directeuren van het mvp. alle docenten zijn ook bijna hetzelfde en de locatie ook. Er is veel bespreekbaar met ze. Ik heb Mn laatste vakken ook bij hbo aa gedaan i.p.v. het markus Verbeek en dat is gewoon goedgekeurd door het mvp. :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11825

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jan 2018 20:16

Re: Het studeer topic!

Gympie, het lijkt mij lastig een keuze te maken. Ik heb vooral ook het idee, dat je niet echt precies weet welke richting je een studie wilt gaan doen om je te verdiepen.

Ik zit nu al vanaf 3 uur ongeveer te herschrijven aan een artikel wat ik morgen bij studiegenoten moet hebben liggen voor feedback. Mijn ouders zijn er ook al de nodige tijd mee bezig geweest, want wat ik had, was één grote chaos qua opbouw. Ik ben er zo klaar mee, maar ja ik moet het wel inleveren. Daarbij komt ook nog eens dat de opdracht gruwelijk wazig is. Ik hoop dat het straks een 5.5 is. Ondanks alle moeite. Als ik het maar kan aftikken.
Morgen verder met het werkblad wat ik erbij moet maken.

Gisteren wel eindelijk mijn P opgehaald. Na 3,5 jaar zijn alle studiepunten goed verwerkt ( met wat uitstel).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11825

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Feb 2018 10:48

Re: Het studeer topic!

En hoe gaat het met alle studenten hier?

Tentamens zijn bij mij voorbeeld, eindelijk. 1tje gehaald en de twee andere die ik wilde halen helaas niet. Bij 1 tentamens echt 1 vraag teveel fout, dus ik ga daar wel even naar het inzage moment. Nu even wat rust en deze week ga ik weer aan verslagen werken. Net al weer een aanvulling ingeleverd. Kijkende naar de feedback, dan waren het kleine dingen die hij belangrijk vond die werden gemist. Hopelijk nu wel goed, want de eerste keer kreeg ik het zonder inhoudelijke feedback terug omdat ik teveel had gemaakt.
Nu moet ik gaan nadenken over instructie filmpjes die leerlingen thuis kunnen kijken. Even bedenken hoe ik dat ga doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Feb 2018 10:58

Re: Het studeer topic!

Aii 1 teveel fout is wel héél zuur. Hopelijk wordt dat nog wat bij de inzage.. ! Moet je ook alweer snel herkansen anders?
Instructiefilmpjes die ze thuis kunnen bekijken.. Kun je daar niet een afgeschermd youtube kanaal voor maken? Misschien zeg ik iets heel doms hoor, heb er nul verstand van.

Ik moet voor komende zondag een paper inleveren (5000 woorden, geschreven in 2.5 week, niet.te.doen.). Dan direct maandag met mijn nieuwe vakken beginnen. En twee vakken vind ik al druk genoeg, moet ik ondertussen ook nog eens met mijn thesis gaan beginnen. Als je dat niet doet studeer je sowieso niet op tijd af (en anders ook nog maar 25%, lekker dan). Ik kijk op tegen de komende maanden en heb even een groot gebrek aan motivatie. Ik heb gewoon steeds geen zin om bezig te gaan. Maar goed, dat is misschien ook studenteigen af en toe. Het vooruitzicht dat ik vanaf volgende week met mijn laatste twee vakken bezig ben, is natuurlijk wel weer nice.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11825

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Feb 2018 11:19

Re: Het studeer topic!

Klinkt ook als een behoorlijke hobbel Joey

Het filmpje kan ik inderdaad afgeschermd zetten, maar ik haat het al als ik op de foto moet. Nu moet ik mijzelf filmen, dus ik wil het eigenlijk anders aanpakken zodat ik niet zelf in beeld kom. Laatste een nieuw programma leren kennen met animaties maken, misschien dat ik daar iets mee ga doen,
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Feb 2018 11:21

Re: Het studeer topic!

Ja, lijkt me ook niet erg leuk. Instructiefilmpje maken waar je zelf op staat. Met animatie is wel heel cool als dat lukt!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Feb 2018 14:03

Re: Het studeer topic!

Leuke opdracht So, balen van je tentamens.

Joey veel ineens. Hoe gaat het op BO gebied??

Ik ben nu keihard aan het leren voor mijn tentamens. Het tentamen van maandag ga ik niet halen. Ik heb pas 1/4 van de lesstof doorgewerkt dus echt kansloos. De ander ben ik keihard voor aan het leren. Heb nu ook net weer 3 weken gewerkt dus dat kwam er ook. Nog even tussendoor. Niet echt de meest gelukkige periode qua studieplannkng dus. Heb wel een mooie planning gemaakt voor de komende tijd dus dat komt vast goed.
2015 💙
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2654

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 01 Feb 2018 19:56

Re: Het studeer topic!

Silly-One schreef:Klinkt ook als een behoorlijke hobbel Joey

Het filmpje kan ik inderdaad afgeschermd zetten, maar ik haat het al als ik op de foto moet. Nu moet ik mijzelf filmen, dus ik wil het eigenlijk anders aanpakken zodat ik niet zelf in beeld kom. Laatste een nieuw programma leren kennen met animaties maken, misschien dat ik daar iets mee ga doen,


Puppet pal?

Succes in elk geval. Ik hou er ook niet van om zelf op beeld te komen. Ben wel benieuwd naar je filmpjes.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11825

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Feb 2018 20:49

Re: Het studeer topic!

Ik ben vandaag begonnen met iets in PowToon te maken. Vrij gemakkelijk om mee te werken. Ik moet alleen nog een docentencorps hebben zodat ik bij de digitale leermiddelen kan, zodat ik afbeelden etc uit het boek kan gebruiken in het filmpje.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2654

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 01 Feb 2018 21:06

Re: Het studeer topic!

Welke methode heb je iets van nodig, als het G&R is mag je me wel een pb sturen. Al krijg je vaak via een lerarenopleiding inlogcodes dacht ik.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers