Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 07 Jan 2018 22:16

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

caribbeanlover schreef:
Dorien.J schreef:
caribbeanlover schreef:Als ik via die linke bij Garuda boek, dan wordt ik toch te woord gestaan in het nederlands omdat het een nederlandse tak ervan is toch?

Ja hoor CBL, zie net op hun website bij contact dat je ze van maandag tot vrijdag in het Nederlands kan bereiken tijdens de kantooruren.

https://www.garuda-indonesia.com/nl/nl/contact/index.page?


Dank je. Ik merk wel dat als ik op Skyscanner kijk het iets goedkoper is dan bij de maatschappij zelf.....................lastig!


Misschien omdat je bij de maatschappij zelf wat meer service krijgt?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 07 Jan 2018 22:59

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Bij Skyscanner moet je goed doorklikken voor de uiteindelijke prijs. En je boekt uiteindelijk niet bij Skyscanner, want dat is alleen een vergelijkingssite.
Voor wat betreft wijzigingen als er iets met je moeder is: goed de voorwaarden doorlezen. Je annulerimgsverzekering dekr alleen in bepaalde gevallem, en die verschillen per verzekering, dus goed doorlezen. Je kan soms inderdaad iets extras betalen waardoor wijzigingen bij de luchtvaartmaatschappij makkelijker zijn. Dit kan handig zijn als je annulerimgsverzekering niet de gevallen dekt waarvoor jij eventueel je reis wilt wijzigingen.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2018 10:08

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Jorja schreef:Bij Skyscanner moet je goed doorklikken voor de uiteindelijke prijs. En je boekt uiteindelijk niet bij Skyscanner, want dat is alleen een vergelijkingssite.
Voor wat betreft wijzigingen als er iets met je moeder is: goed de voorwaarden doorlezen. Je annulerimgsverzekering dekr alleen in bepaalde gevallem, en die verschillen per verzekering, dus goed doorlezen. Je kan soms inderdaad iets extras betalen waardoor wijzigingen bij de luchtvaartmaatschappij makkelijker zijn. Dit kan handig zijn als je annulerimgsverzekering niet de gevallen dekt waarvoor jij eventueel je reis wilt wijzigingen.


We hebben in 2015 bij Skyscanner geboekt dus ik weet hoe het gaat. De tickets waren via Supersaver en echt die raad ik zo erg af! Nooit doen!
Dank je voor je tips mbt voorwaarden daar ga ik zeker naar kijken. Is dat niet een heel boekwerk om dat door te lezen? Kan ik het niet beter aan de maatschappij zelf vragen?

Ik heb van de organisatie waar wij een aantal keren hebben geboekt dat KLM een aanrader is. Ze gaan rechtstreeks met alléén een tussenstop in Singapore waarbij je ongeveer 1 uur eruit moet.
Je vliegt 's avonds en komt aan in Bali ook 's avonds aan. Zo zit je in het ritme zonder jetlag.
Ze raden aan om min. 17 dgn te gaan ivm de lange reis!

Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 17:08

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Ik vind het heel lastig en verwarrend hoe het zit mocht er wat gebeuren met mijn moeder. Tuurlijk moet ik er rekening mee houden en van te voren nagaan hoe ik dat het beste kan regelen. Het maakt de vakantie wel kloter!
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 17:59

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Nou lekker dan...........not! Ik zoek via Skyscanner waar de goedkoopste zijn en kijk dan bij die zelf.
Dus Qatar staat nu bovenaan. Staat er dat ze niet bij de SGR zijn aangesloten waardoor de garantie van SGR niet zal gelden als je een reis direct bij hun boekt.
Dus dat zal ook wel bij Emirates, Garuda et gelden.

Zit nu op een site met ervaringen van Qatar. Als de verhalen te lang zijn staat er lees meer. Zodra je daarop klikt kom je op de Qatarsite en is het verhaal niet terug te lezen........................raar!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 10 Jan 2018 20:39

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Op losse vluchten (dus geen pakketreizen) geldt SGR garantie toch überhaupt niet?
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 20:46

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Dragonfly schreef:Op losse vluchten (dus geen pakketreizen) geldt SGR garantie toch überhaupt niet?


Geen idee? Ik zag het ook maar staan en heb verder geen ervaring met losse vluchten pas 1x gedaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 20:48

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

caribbeanlover schreef:
Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?


Geen idee, sorry. Maar op de website kun je wel plattegronden van alle toestellen vinden.

Over je annuleringsvraag: stel er gebeurt wat met je moeder en je hebt een niet wijzigbaar ticket gekocht kun je altijd contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kan je (tegen betaling of met enige kwijtschelding) dan alsnog wijzigen. Wat precies kan ik geen uitspraken over doen, daar zijn allerlei regels voor die ik niet meer uit m'n hoofd weet. Echt annuleren en geld terug krijgen gebeurt alleen in geval van dood van de passagier, dus daar moet je niet op rekenen, of bij je reisverzekering aankloppen.
Let's discover the world together.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 10 Jan 2018 20:56

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

SGR dekt inderdaad geen losse vluchten. Check https://www.sgr.nl/veelgestelde-vragen om te zien wat voor soort dingen gedekt worden.

Heb je een doorlopende reis- en annulerimgsverzekering? Bij welke organisatie? Ik wil best even met je mee kijken.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 21:24

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:
Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?


Geen idee, sorry. Maar op de website kun je wel plattegronden van alle toestellen vinden.

Over je annuleringsvraag: stel er gebeurt wat met je moeder en je hebt een niet wijzigbaar ticket gekocht kun je altijd contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kan je (tegen betaling of met enige kwijtschelding) dan alsnog wijzigen. Wat precies kan ik geen uitspraken over doen, daar zijn allerlei regels voor die ik niet meer uit m'n hoofd weet. Echt annuleren en geld terug krijgen gebeurt alleen in geval van dood van de passagier, dus daar moet je niet op rekenen, of bij je reisverzekering aankloppen.


Ik dacht dat je het ook vergoed krijgt bij de 1e graag ouders dus. Wat raar zeg en belachelijk ook! Hoe zit het met broers en zussen?
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 21:26

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Jorja schreef:SGR dekt inderdaad geen losse vluchten. Check https://www.sgr.nl/veelgestelde-vragen om te zien wat voor soort dingen gedekt worden.

Heb je een doorlopende reis- en annulerimgsverzekering? Bij welke organisatie? Ik wil best even met je mee kijken.


Beide hebben we idd doorlopend. Lief van je, maar het is geen organisatie. We gaan de vluchten los boeken bij de maatschappij zelf en de accommodaties bij die zelf dus niet via Booking.com (die bekijk ik alleen voor hotels en mail dan naar de hotels zelf).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 21:31

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:
caribbeanlover schreef:
Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?


Geen idee, sorry. Maar op de website kun je wel plattegronden van alle toestellen vinden.

Over je annuleringsvraag: stel er gebeurt wat met je moeder en je hebt een niet wijzigbaar ticket gekocht kun je altijd contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kan je (tegen betaling of met enige kwijtschelding) dan alsnog wijzigen. Wat precies kan ik geen uitspraken over doen, daar zijn allerlei regels voor die ik niet meer uit m'n hoofd weet. Echt annuleren en geld terug krijgen gebeurt alleen in geval van dood van de passagier, dus daar moet je niet op rekenen, of bij je reisverzekering aankloppen.


Ik dacht dat je het ook vergoed krijgt bij de 1e graag ouders dus. Wat raar zeg en belachelijk ook! Hoe zit het met broers en zussen?


Idem dito. Je krijgt mogelijkheden om te wijzigen, niet geld terug, daarvoor moet je wel bij je verzekering zijn. Sorry als dat niet duidelijk was. Het is voor mij intussen ook alweer twee jaar geleden dat ik met dit soort zaken werkte, dus het is ook een beetje weggezakt.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 21:32

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Geeft niet ik kom er hopelijk wel uit. Ik ga Garuda, Emirates en Qatar Nederland binnenkort even mailen hoe dat zit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 21:35

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Ik zou ze even bellen als ik jou was. Mailen duurt vaak wel lang.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 21:47

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Marin schreef:Ik zou ze even bellen als ik jou was. Mailen duurt vaak wel lang.


Ja is dat echt zo? Oke, dan ga ik wel bellen dus hopelijk hebben ze allemaal een ned. nr.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Jan 2018 10:43

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Ik heb wel eens gehoord dat vakanties dus pakketreizen duurder zijn als je in het weekend vertrekt (weet even niet of dat ook zo voor de terug weg is). Vraag me af of dat waar is.
Hoe zit dat met losse tickets? Is het doorgaans duurder om op zaterdag en zondag te reizen?
<<

Dorien

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 169

Geregistreerd: 08 Aug 2017 10:58

Woonplaats: Aalst (BE)

Bericht 11 Jan 2018 11:12

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Ik weet niet hoe het zit bij pakketreizen naar verre bestemmingen, maar de zonvakanties zoals naar Griekenland klopt het wel dat het in het weekend duurder is. Onze reis voor september naar Griekenland is 300 euro goedkoper door niet in het weekend te vertrekken.

Heb je al eens van de app Hopper gehoord? Daar kan je je aankomst- en vertrekdatum ingeven en zij gaan dan kijken of het al het ideale moment is om je tickets te boeken of niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Jan 2018 11:41

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:
Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?


Geen idee, sorry. Maar op de website kun je wel plattegronden van alle toestellen vinden.

Over je annuleringsvraag: stel er gebeurt wat met je moeder en je hebt een niet wijzigbaar ticket gekocht kun je altijd contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kan je (tegen betaling of met enige kwijtschelding) dan alsnog wijzigen. Wat precies kan ik geen uitspraken over doen, daar zijn allerlei regels voor die ik niet meer uit m'n hoofd weet. Echt annuleren en geld terug krijgen gebeurt alleen in geval van dood van de passagier, dus daar moet je niet op rekenen, of bij je reisverzekering aankloppen.


Dus als ik het goed begrijp ben je sowieso meer kwijt met zo'n wijzigbaar ticket en dan dien je misschien ook nog bij te betalen om te annuleren? Beetje krom eigenlijk. Ook krom dat als iemand op sterven ligt je niks vergoed krijgt.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Jan 2018 11:42

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Dorien schreef:Ik weet niet hoe het zit bij pakketreizen naar verre bestemmingen, maar de zonvakanties zoals naar Griekenland klopt het wel dat het in het weekend duurder is. Onze reis voor september naar Griekenland is 300 euro goedkoper door niet in het weekend te vertrekken.

Heb je al eens van de app Hopper gehoord? Daar kan je je aankomst- en vertrekdatum ingeven en zij gaan dan kijken of het al het ideale moment is om je tickets te boeken of niet.


Die ken ik niet,maar ga even kijken zo.........................dank je. Hebben ze ook een site?
<<

Dorien

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 169

Geregistreerd: 08 Aug 2017 10:58

Woonplaats: Aalst (BE)

Bericht 11 Jan 2018 11:54

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

caribbeanlover schreef:
Dorien schreef:Ik weet niet hoe het zit bij pakketreizen naar verre bestemmingen, maar de zonvakanties zoals naar Griekenland klopt het wel dat het in het weekend duurder is. Onze reis voor september naar Griekenland is 300 euro goedkoper door niet in het weekend te vertrekken.

Heb je al eens van de app Hopper gehoord? Daar kan je je aankomst- en vertrekdatum ingeven en zij gaan dan kijken of het al het ideale moment is om je tickets te boeken of niet.


Die ken ik niet,maar ga even kijken zo.........................dank je. Hebben ze ook een site?


Nee helaas, het is enkel met de app dat je de prijzen kan bekijken.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 11 Jan 2018 13:03

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:
caribbeanlover schreef:
Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?


Geen idee, sorry. Maar op de website kun je wel plattegronden van alle toestellen vinden.

Over je annuleringsvraag: stel er gebeurt wat met je moeder en je hebt een niet wijzigbaar ticket gekocht kun je altijd contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kan je (tegen betaling of met enige kwijtschelding) dan alsnog wijzigen. Wat precies kan ik geen uitspraken over doen, daar zijn allerlei regels voor die ik niet meer uit m'n hoofd weet. Echt annuleren en geld terug krijgen gebeurt alleen in geval van dood van de passagier, dus daar moet je niet op rekenen, of bij je reisverzekering aankloppen.


Dus als ik het goed begrijp ben je sowieso meer kwijt met zo'n wijzigbaar ticket en dan dien je misschien ook nog bij te betalen om te annuleren? Beetje krom eigenlijk. Ook krom dat als iemand op sterven ligt je niks vergoed krijgt.



Maar dat is logisch, hoe meer mogelijkheden met je ticket hoe duurder.
Maar sowieso zou ik gewoon kijken naar de voorwaarden van je annuleringsverzekering, zij zouden dat dan eventueel moeten vergoeden, ongeacht je ticket type.

Ik heb ff bij een random annuleringsverzekering gekeken (Unive) en daar staat dit;

Wanneer bent u verzekerd?
In de situaties die zijn beschreven in de polisvoorwaarden biedt de annuleringsverzekering dekking. Bijvoorbeeld bij:

-overlijden van u, uw partner, familieleden in de 1e, 2e of 3e graad en/of huisgenoten
-ernstige ziekte van u, uw partner, familieleden in de 1e en 2e graad en/of huisgenoten
-ontslag
-ernstige schade thuis aan eigendommen zoals uw woning of auto
-zwangerschap en medisch noodzakelijke operaties
-toewijzen van een adoptie- of pleegkind
-zorgplicht voor familie in de 1e of 2e graad


Dan moet je nog wel ff uitzoeken of de dekking ook geldt als de ziekte al bekend is bijvoorbeeld.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 13:07

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Ja wat Sawadee zegt. Hoe meer flexibiliteit je in je ticket wilt (mogelijkheden tot wijzigen bijv) hoe hoger de prijs. Logisch juist.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Jan 2018 14:22

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Dank je Sawadee. Ik zit nu op de site van het Zilveren Kruis staat er dat er geen emailadres beschikbaar is! Dat in deze tijd ongelofelijk zeg! Dan maar via FB.

Net Garuda gebeld, maar op elke vraag zei die vrouw dat ik dat aan de verzekering moet vragen dus daar kwam ik ook niet verder mee. Dus de andere vliegmaatschappijen bellen heeft geen nut.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 15:10

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Jawel joh, gewoon andere ook proberen. Dan weet je toch welke het meest behulpzaam is. De ene kan toch andere regels hebben dan de ander.
Wel slecht hoor dat ze je zo doorverwezen.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Jan 2018 15:32

Re: Tickets vroeg boeken goedkoper of fabel?

Marin schreef:Jawel joh, gewoon andere ook proberen. Dan weet je toch welke het meest behulpzaam is. De ene kan toch andere regels hebben dan de ander.
Wel slecht hoor dat ze je zo doorverwezen.


Best wel, dan kan ik dat werk ook wel doen. Uiteindelijk komt het op de reis - en annuleringsverzekering neer mbt vergoeden dus dat ik niet zo oke ben geholpen is niet heel erg. Ik zou er alsnog kunnen boeken.
Ik had Zilveren Kruis een bericht gestuurd en niet nagedacht met mijn domme kop. Onze doorlopende reis - en annuleringsverzekering hadden we eerst bij hun, maar dat doen ze niet meer wat ik niet wist. Dus zij verwezen mij naar Achmea waar we dus wel bij zitten en daar heb ik mijn vragen aan gesteld.

De afgelopen dagen staat Qatar steeds bovenaan bij Skyscanner. Daar kijk ik overigens alleen om te zien welke het voordeligste is en dan check ik het bij de maatschappij zelf.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers