Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Jan 2018 22:32

Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Hoe serieus neem jij recensies als je een vakantie gaat boeken?
Ik wil in de meivakantie graag weg, heb goede verhalen gehoord over een hotel, ze krijgen op zoover en corendon een 8.2 qua beoordelingen en de beoordelingen zien er over het algemeen goed uit.
Mijn man is ze echt helemaal aan het uitpluizen: 'Ik heb nu al meer keer gelezen dat het eten niet goed was' 'Ik heb nu al meer keer zien staan, dat de badkamer verouderd was'.
Er zijn ruim 250 recensies, en ze scoren dus een 8,2.. Ik ga er dan vanuit dat het goed is!

Hoe bekijken jullie zo iets?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Jan 2018 22:43

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik kijk ook wel naar de minder goede recensies. Wel vind ik het belangrijk hoe oud de recensies zijn. Soms zijn die slechtere recensies van een paar jaar geleden en dan kan het probleem al opgelost zijn. Als de slechte recensies recent zijn (afgelopen weken/maanden) ben ik eerder geneigd om nog even verder te zoeken.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jan 2018 22:49

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik ben net als je man, maar kijk net als Girli dan wel naar de recente recencies.

En slecht eten weegt dan veel zwaarder dan een gedateerde badkamer of een ietwat oubollig uiterlijk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jan 2018 23:15

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik kijk naar de recensies maar lees sommige ook met een korrel zout. Ga je all in in Turkije dan weet je standaard dat bij de recensies staat dat het eten lauw is en veel van hetzelfde. Ja die recensies neem ik met een korrel zout. Vaak is er dan nl wel behoorlijk wat variatie maar hebben die mensen alleen patat en droge pasta gegeten omdat ze die ‘Turkse rommel’ niet moeten.

Verder ligt het vooral aan de toon van het bericht. Het blijft toch altijd een beetje gokken. Als mensen klagen over vies dan neem ik het wel serieus maar gedateerd ja dat is nou eenmaal soms zo
2015 💙
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 09 Jan 2018 23:19

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik lees recensies altijd goed door, probeer een beetje te filteren wat voor ons wel en niet belangrijk is.
Daarnaast hou ik er rekening mee dat slechte recensies vaker en/of eerder geplaatst zullen worden dan positieve verhalen.
Negatieve ervaringen blijven over het algemeen gewoon langer hangen en daardoor zal men eerder zijn/haar beklag doen. Ik laat me dus niet terugschrikken van 1 of 2 minder goede recensies.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Jan 2018 23:22

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik kijk naar de hoeveelheid recensies. Als het er echt veel zijn en ze komen op een hoog cijfer uit geloof ik dat wel. Wel houd ik altijd prijs/kwaliteit in gedachten, Nederlanders zitten graag voor een stuiver op de eerste rij. Als ik een goedkoop tripje boek dan verwacht ik ook geen 4 sterren kamer met super luxe ontbijt bijvoorbeeld. Sommige recensies moet i dan ook wel om lachen. Mijn vriend en ik doen wel eens voor de grap een recensie uitdenken in ons hoofd. We hebben dan altijd een goede en een slechte versie, je kunt natuurlijk op elke slak zout leggen. Ik heb wel het idee dat mensen met slechte ervaringen altijd eerder geneigd zijn om een recensie toe te voegen, ik heb vaak goede ervaringen en schrijf bijvoorbeeld nooit een recensie. Soms neem ik me dat wel voor maar ik vergeet het vaak.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 10 Jan 2018 03:14

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik lees de recente ervaringen altijd wel door, kijk niet alleen naar cijfer.
Als de helft typt dat t eten fantastisch is en de andere helft vind t verschrikkelijk dan neem ik dat dus niet zo serieus. Als er punten tussen staan die voor ons specifiek belangrijk zijn (bijvoorbeeld dat de afstand naar dorp/stad/whatever veel groter is dan verwacht, dan ga ik dat wel wat nader onderzoeken en kan t best zijn dat we toch voor een andere locatie kiezen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Jan 2018 06:12

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik lees recenies ook altijd door. Als meer dan de helft klaagt over het eten dat het echt niet goed is, heb ik wel zo mijn twijfels. Al moet ik zeggen dat mensen vaak klagen over het eten. Bij sommigen is niks goed genoeg. Als het er een paar zijn neem ik het niet zo nauw. Veroudering aan bijv badkamer vind ik niet zo erg, maar als ik veel lees dat het echt vies is kijk ik wel even verder.
Laatst gewijzigd door Japie op 10 Jan 2018 06:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Jan 2018 06:12

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Dubbel.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jan 2018 07:12

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Een 8,2 met zoveel recensies zou ik vertrouwen. Een oude badkamer is toch niet erg? Zolang het maar schoon is en alles functioneert. Over het eten hebben mensen altijd wat te klagen en is vaak net wat Minx zegt, dan is er weinig variatie omdat ze zelf alleen maar eten wat bekend is. Ik zou de recensies van vorige zomer het belangrijkst vinden.
<<

Anoniem316

Bericht 10 Jan 2018 10:14

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik neem het wel altijd door en neem de recensies die in slecht Nederlands zijn geschreven niet eens serieus. Een 8.2 op basis van 250 recensies zou ik heel blij mee zijn.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jan 2018 11:50

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Eigenlijk wat andere al gezegd hebben vind ik belangrijk.
Hoeveel recensies zijn er geschreven? Waarover lopen mensen de klagen? En hoe oud zijn ze?
Op basis daarvan kan ik ze wel of niet serieus nemen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem281

Bericht 10 Jan 2018 11:56

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik lees 't altijd globaal door, maar kijk ook naar de prijs van de accommodatie. Daar bedoel ik mee, als ik een volledige all in vakantie boek voor m'n gezin van 3 personen en in totaal 1100,- kwijt ben bijv. dan verwacht ik niet lovende reviews over het eten. Als er dan staat 'Eten was saai, appartement verouderd, geen airco', dan denk ik 'Jjoe, wat had je dan verwacht voor 1100,-?'

Boek ik een vakantie voor 2400 euro voor 3 personen en staat er 'Eten was koud, eentonig, zwembad erg klein en badkamer zat vol schimmel.' Ja, oké, dan kijk ik misschien even verder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 11:59

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ja wat Bazinga zegt. Plaats het wel in perspectief.

Wat ik met name doe is foto's kijken, zowel van de website van het hotel zelf (vaak hele mooie foto's) en op bijvoorbeeld TripAdvisor waar de foto's vaak wat realistischer (maar soms ook overdreven) zijn. Op basis van die twee extremen kan ik zelf wel een beeld vormen.

Ik realiseer me dat mensen eerder geneigd zijn te klagen dan te complimenteren en ik filter er zelf wel uit wat ik relevant vind.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Jan 2018 12:27

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Mensen plaatsen sneller een negatieve review dus ik neem t maar een klein beetje mee in overweging.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 10 Jan 2018 18:36

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Eigenlijk een combi van wat jullie allemaal hebben gezegd.

- Hoeveel reacties zijn er geplaatst
- Zijn het vooral recente berichten, of ook heel veel oude berichten?
- Veel dezelfde soort klachten?
- Ik vind hygiene erg belangrijk. Dus schone bedden bijv. En dat alles heel is. Als iets gedateerd is, het eten misschien zo zo is en het wat rumoerig is vind ik dat niet zo erg en hecht ik wat minder waarde aan
- Prijs vind ik ook een belangrijk aspect. Als ik weinig betaal verwacht ik daar ook een stuk minder van
- Ik vind afstand tot xxx ook altijd wel fijn als daarover geschreven wordt en of dat het een beetje overeen komt met de tekst uit de advertentie
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 11 Jan 2018 10:43

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Het ligt er een beetje aan wat er precies staat bij de recensies. Ieder mens is verschillend, dus de ene vind het wel goed en de andere niet. Mijn man vond afgelopen jaar de bedden heerlijk liggen, terwijl ik geen oog dicht gedaan heb. En we lagen toch echt in hetzelfde bed :laughcry:
Als iedereen nu van mening is bij de recensies dat het er vies en verouderd is, dan zal ik niet zo snel gaan. Maar als het er maar een paar zijn, maakt het me niks uit. Het ligt er bij mij dus echt aan hoeveel het er zijn en waar het over gaat. En soms kunnen mensen ook gewoon heel erg zeuren :12:
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jan 2018 11:26

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Pippa schreef:Mensen plaatsen sneller een negatieve review dus ik neem t maar een klein beetje mee in overweging.


Absoluut! En er bestaan ook gewoon enorme zeikerds. Eigenlijk vind ik recensies heerlijk om te lezen, vooral de negatieve. Over de superleuke camping waar we vorig jaar waren schreef iemand 'ze wouwen dat je het brood vooraf betaalde, nou pfff weg vakantiegevoel'. En over een andere plek waar we waren 'leuk huisje hoor, en veel meertjes in de buurt, maar honden zijn niet overal welkom en het eerste meertje waar Bello wel mocht zwemmen was toch 40 minuten rijden dus dat is ons wel tegen gevallen en hadden de eigenaren best mogen melden!' Nou, dan lig ik dus in een deuk en dat hoort bij mijn vakantie-voorpret.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jan 2018 11:43

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Niet heel serieus. Veel mensen klagen graag en willen voor een dubbeltje op de eerste rang. Weet nog mijn eerste vakantie met D, dat was een leuk hotelletje op Malta, niet heel duur, maar best een leuke locatie, twee zwembaden erbij, ontbijtje, loopafstand van het centrum, allemaal prima. Wij hadden het dik naar onze zin, maar we kwamen de hele dag klagende mensen tegen. Die plaatsen dus ook die reviews.

Ik plaats ook vrijwel nooit een review en zeker geen negatieve, heb maar één keer iets geplaatst toen we een huisje hadden gehuurd op een familiecamping, dat huisje was in mijn ogen absoluut niet veilig voor jonge kinderen. Dus dat heb ik toen wel geplaatst.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 11:47

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik schrijf trouwens best vaak reviews, maar juist zeker positieve. Ik gun het mensen dan ook echt.
Een echt negatieve review heb ik pas 1 keer achtergelaten bij een hotel dat pretendeerde viersterren te zijn en de prijs daar ook naar was, maar het echt een treurig, ranzig hol was.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem242

Bericht 11 Jan 2018 11:47

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Wij kijken er wel naar, maar filteren wel de recensies. Wat is voor ons belangrijk en wat zijn daar de ervaringen in. En dan tussen de zeikerds en de serieuze mensen nog filteren.
<<

Dorien

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 169

Geregistreerd: 08 Aug 2017 10:58

Woonplaats: Aalst (BE)

Bericht 11 Jan 2018 11:52

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

We bekijken vooral de recente recensies en de hoeveelheid recensies waar de score op gebaseerd is. Als het ene hotel 200 recensies heeft en een 8/10 scoort en een ander hotel heeft er maar 10 en ook een 8/10, gaan we zeker voor het hotel met de meeste recensies.
Ik heb me nu wel voorgenomen om sneller een recensie te plaatsen als we naar een hotel zijn geweest, vergeet ik steeds te doen.

Al moet je sommige recensies inderdaad met een korreltje zout nemen. In juli was er een aardbeving op Kos, hierdoor gaf iemand het hotel waar we al enkele jaren gaan een 3/10 (1/10 service, 1/10 kamer, 1/10 zwembad). Ze vond het er ook heel onveilig, alsof het hotel om de aardbeving had gevraagd :palm:.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jan 2018 12:03

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ik had laatst trouwens wel een negatieve ervaring, niet met het pension zelf maar met de nasleep. Y had speelgoed gekregen tijdens een weekendje weg, maar ze had een poppetje in de kamer laten liggen. Ze had er nog niet eens mee gespeeld, maar ze moest van mij de doosjes eraf halen omdat we alleen een rugzak hadden en het anders niet paste. Heel sneu, en ik heb toen vanaf het vliegtuig gebeld of hij het op wilde sturen. De reactie van die man was een op heel zeikerige toon: ' En hoe wilde je dat gaan betalen, want het kost MIJ geld om iets op te sturen.' Het ging dus om een minipoppetje dat met gemak in een envelop past (Sylvanian Families en dan een kindje, dus een poppetje van 5 cm hoog dat haast niks weegt) en niet meer kost dan een postzegel. Ik wil best die postzegel vergoeden, maar ik vond de manier waarop het ging zo stom en zeikerig, ik stond met een huilend kind op het vliegveld en hij begon te zeuren over geld en wilde niet eens even kijken of het er überhaupt lag.

Ik heb het setje maar gewoon nieuw gekocht in Nederland en geen aandacht meer aan die man besteed, maar kreeg achteraf van verschillende mensen te horen dat zij een negatieve review zouden plaatsen. Ik vind dat zelf wel wat ver gaan, al ga ik daar dus zelf niet meer naartoe terug.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 12:22

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Oh dat is wel rot, Susan. Dat soort dingen maken of breken een zaak he.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jan 2018 12:25

Re: Hoe serieus neem jij recensies mbt vakanties?

Ja precies. Ik vond het altijd wel een fijne plek. Goede locatie, mooie kamers. Wel relatief duur, en je kan pas vrij laat op de dag terecht met je bagage, maar ik was toch wel tevreden. En nu dus niet meer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers