Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomermama's 2018; juli & augustus

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Jan 2018 17:09

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik denk dat ze inderdaad kunnen zien of er van 1 of 2 foetussen verschillend DNA in mijn bloed zit. Ze gaan nu obv echo’s uit van tweeeiig (want dik tussenschot en er waren twee placenta’s in aanbouw :)) maar er is een kleine kans dat ze wel eeneiig zijn en heel vroeg zijn gesplitst. En wat betreft het geslacht kunnen ze zien of er Y-chromosoom te vinden is. Zo ja, dan is er in ieder geval één jongetje bij.

Bij een slechte uitslag kunnen ze alleen vruchtwaterpunctie aanbieden. Tenzij er op de echo al duidelijk iets afwijkende te zien is. Maar of we vervolgonderzoek zouden willen laten doen ligt helemaal aan de aard van de uitslag. Ik vind het maar ingewikkelde dingen en hoop uiteraard op geruststelling.

Succes zo Foxes, spannend! Balen dat je je zo beroerd voelt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 10 Jan 2018 19:58

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

We hebben een kloppend hartje gezien! :) :) :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jan 2018 20:01

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat fijn!

Teun, inderdaad duimen voor een goede uitslag voor je twee mini's!
❤ 7 juni 2018
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 10 Jan 2018 20:07

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Foxes schreef:We hebben een kloppend hartje gezien! :) :) :)


Yes, fijn! Gefeliciteerd!

Teun lastig zeg, die screeningsmogelijkheden. Hopelijk is vervolgonderzoek gewoon niet nodig.

Wij hebben morgenmiddag om 17u de eerste echo, best spannend vind ik. Woensdag is mijn vrije dag, dus heb vandaag lekker een middagdutje gedaan toen mijn zoon ook naar bed ging. Heerlijk!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 10 Jan 2018 20:20

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Teun schreef:He balen Tante Toos! Hopelijk krijg je goede tips en oefeningen van de fysio.

Spannend, Shally! Nog maar 2 dagen en dan is het alweer vrijdag.

NerdChic, de hartkloppingen en pukkel-overload zijn helaas herkenbaar ;-). Gaan ze vrijdag voor het eerst naar het hartje luisteren?

Poeh wij hebben de afgelopen dagen ons hoofd gebroken over de screeningsopties en vanochtend een counselinggesprek in ons ziekenhuis gehad. In Nederland bieden ze bij tweeeiige tweelingen alleen de combinatietest aan, die minder betrouwbaar is dan bij eenlingen. Best prut dus. In België bieden ze dus wél de NIPT aan, ook bij tweeeiige tweelingen. Betrouwbaarheid is minder dan bij eenlingen, maar ligt wel weer veel hoger dan bij de combinatietest. Nadeel is dat je obv de bloedtest niet weet voor welke van de 2 foetussen een eventuele afwijking geldt. Maar ze doen op dezelfde dag als de bloedafname ook een heel uitgebreid echoscopisch onderzoek. Lang verhaal kort: we hebben ervoor gekozen toch naar Gent uit te wijken. We willen het in ieder geval weten als één van de kindjes Down, Patau of Edwards heeft. De hoofdreden dat ze het in NL (nog?) niet aanbieden lijkt te zijn omdat het buiten de scope van de Trident studie valt, waar de Nederlandse NIPT weer onder valt. Maar dat is een eigen conclusie, gynaecologen mogen er niks over zeggen. Spannend dus! Over 2 weken kunnen we daar terecht.

Shally, is er bij jou eigenlijk een dik tussenschot gezien? Of zitten beide kindjes bij elkaar en delen ze een placenta?


Goed dat jullie eruit zijn wbt de test. Ik ga dit eens aankaarten bij m'n man.

Bij ons is ook een tussenschot te zien en ze zitten allebei in een eigen vruchtzak.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Jan 2018 07:54

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Whoooo Foxes wat fijn! Geniet van het goede nieuws ondanks de misselijkheid.

Succes vanmiddag Green Pepper!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 11 Jan 2018 09:36

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Teun schreef:He balen Tante Toos! Hopelijk krijg je goede tips en oefeningen van de fysio.

Spannend, Shally! Nog maar 2 dagen en dan is het alweer vrijdag.

NerdChic, de hartkloppingen en pukkel-overload zijn helaas herkenbaar ;-). Gaan ze vrijdag voor het eerst naar het hartje luisteren?

Poeh wij hebben de afgelopen dagen ons hoofd gebroken over de screeningsopties en vanochtend een counselinggesprek in ons ziekenhuis gehad. In Nederland bieden ze bij tweeeiige tweelingen alleen de combinatietest aan, die minder betrouwbaar is dan bij eenlingen. Best prut dus. In België bieden ze dus wél de NIPT aan, ook bij tweeeiige tweelingen. Betrouwbaarheid is minder dan bij eenlingen, maar ligt wel weer veel hoger dan bij de combinatietest. Nadeel is dat je obv de bloedtest niet weet voor welke van de 2 foetussen een eventuele afwijking geldt. Maar ze doen op dezelfde dag als de bloedafname ook een heel uitgebreid echoscopisch onderzoek. Lang verhaal kort: we hebben ervoor gekozen toch naar Gent uit te wijken. We willen het in ieder geval weten als één van de kindjes Down, Patau of Edwards heeft. De hoofdreden dat ze het in NL (nog?) niet aanbieden lijkt te zijn omdat het buiten de scope van de Trident studie valt, waar de Nederlandse NIPT weer onder valt. Maar dat is een eigen conclusie, gynaecologen mogen er niks over zeggen. Spannend dus! Over 2 weken kunnen we daar terecht.

Shally, is er bij jou eigenlijk een dik tussenschot gezien? Of zitten beide kindjes bij elkaar en delen ze een placenta?


We hebben inderdaad het hartje gehoord! :love: was niet de eerste keer overigens, met de termijn echo ook al even gehoord. Zo een fijn geluid. Onze rups was wel de hele tijd heen en weer aan 't springen want ze moest telkens elders zoeken naar het hartje. Ze denkt doordat mijn baarmoeder naar voren is gekanteld dat je het goed gaat zien bij mij en dat ik al vroeg de baby kan voelen. Ben zo benieuwd.
Was verder maar 400 gr aangekomen sinds vorige keer, dus dat is netjes. Kan natuurlijk ook nog way verschil met kleding in zitten. Maar ik ben helemaal blij!
Van de week een maxi cosi gekocht voor 40 euro, die er echt goed uit ziet. En vanavond voor een mutsy evo kijken. Ben benieuwd.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2018 10:11

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Hoe ver ben je nu, NC? Moet jij op de weegschaal bij de verloskundige?
❤ 7 juni 2018
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 11 Jan 2018 10:17

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Thanks allemaal! Ik gebruik andere tandpasta nu en dat ging goed gisteren. Hoop dat het zo blijft.

Fijn weer NC.

Greenpepper, veel succes vandaag! Hoe ver ben jij ongeveer?
<<

Anoniem318

Bericht 11 Jan 2018 11:44

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat fijn Foxes en NC!

Hier NIPT resultaten binnen en alles is goed. We weten ook al dat we een zoontje krijgen :love:

Ik werd trouwens alleen de eerste keer gewogen (8w), maar daarna niet meer (ben nu 15w). Houd het zelf een beetje in de gaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 11:48

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Ik had denk ik gemist dat je zwanger was maar wat een ontzettend fijn nieuws MB! Zowel van de NIPT als je zwangerschap natuurlijk sowieso. Gefeliciteerd!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2018 11:53

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat fijn, MB, en superleuk dat jullie een zoon krijgen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 11 Jan 2018 11:56

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat fijn MB!

Is het een idee de tabel weer te updaten? Leuk om te zien wie wat krijgt enz toch?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 11 Jan 2018 12:54

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Foxes schreef:Thanks allemaal! Ik gebruik andere tandpasta nu en dat ging goed gisteren. Hoop dat het zo blijft.

Fijn weer NC.

Greenpepper, veel succes vandaag! Hoe ver ben jij ongeveer?


Volgens mijn eigen berekening ben ik vandaag 7 weken en 5 dagen.

Gefeliciteerd MB! Erg leuk een zoon en heel fijn dat de nipt uitslag goed was.

Ik heb gelukkig een redelijk drukke werkdag, dus de tijd gaat snel. Ben zo benieuwd!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 11 Jan 2018 12:54

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Anousch schreef:Wat fijn MB!

Is het een idee de tabel weer te updaten? Leuk om te zien wie wat krijgt enz toch?


Goed idee, maar voor mezelf wacht ik logischerwijs de echo even af.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 11 Jan 2018 13:14

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Veel plezier en succes bij de echo greenpepper!

Wat leuk een jongen mb!! Gefeliciteerd!

Wat fijn een goede echo foxes!

Ik mag morgen weer. En hoewel ik elke keer bang ben dat het hartje niet meer klopt heb ik nu heel sterk het gevoel dat dat morgen zo is. Maar goed, zit niks anders op dan morgen afwachten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Jan 2018 13:34

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat fijn die goede uitslag MB! En een zoon, superleuk.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 11 Jan 2018 14:23

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Bliss schreef:Hoe ver ben je nu, NC? Moet jij op de weegschaal bij de verloskundige?


Ja, ik ben nu twee keer op de weegschaal geweest. Vind het wel fijn dat ze het daar een beetje bijhouden al hou ik het zelf ook bij.
Ik ben nu 13+1.

Wat fijn MB dat de uitslag goed was en dat jullie een zoon krijgen.

Wij willen binnenkort wel een geslachtsbepalende echo aanvragen. Wil zo graag weten wat het wordt!
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Foxtrot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 19 Nov 2017 21:25

Bericht 11 Jan 2018 18:26

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat een fijn nieuws, Foxes, NerdChick en MB! En Mb, een jongetje - zo leuk!!

En NerdChick, zeker doen! Ga ik ook doen. Mag vanaf 15 weken toch?

Ik was even een weekje van de radar. Ik ben opeens zo moe dat ik eigenlijk alleen nog werk, eet en slaap zo ongeveer. Forum schoot er daardoor een beetje in. Wat veel energie geeft, is dat we gisteren een hele mooie echo hadden. Onze uk is zo beweeglijk! Het leek alsof hij/zij aan het duimen was. En hij/zij was zich tegen de baarmoeder af aan het zetten en daardoor gleed ie heel leuk op en neer. En de termijn was gelukkig hetzelfde gebleven. Nu mag ik morgen voor de NIPT gaan prikken. Als de NIPT goed is, gaan we het nieuws "aan de wereld" vertellen. Zin in!

Zijn jullie al aan het brainstormen voor namen? Wij hebben nu twee goede opties voor zowel meisjes als jongensnamen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 11 Jan 2018 18:27

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wij hebben een goede echo gehad, een mooi kloppend hartje! Termijn kwam overeen met wat ik zelf al dacht. We zijn heel blij!
<<

Foxtrot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 19 Nov 2017 21:25

Bericht 11 Jan 2018 18:29

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Joehoe, Green Pepper! Wat leuk, gefeliciteerd!
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 11 Jan 2018 19:06

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Super Green Pepper! :)
<<

Tony

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 22 Nov 2017 11:00

Bericht 11 Jan 2018 19:46

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Wat fijn die goede echo's.
Hier word ik ook iedere keer gewogen bij de verloskundige. Inmiddels al bijna 3 kg aangekomen.
Ook ik heb het hartje weer gehoord en alles was gelukkig goed. De volgende controle is de 20 weken echo. Over ruim 3 weken al. Dan weten we ook of het een jongetje of meisje is. En meisjesnaam zijn we wel redelijk uit, een jongensnaam nog helemaal niet. Maar nog tijd genoeg natuurlijk.
<<

Brooke

Bericht 11 Jan 2018 20:40

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Inderdaad wat fijn zoveel goede echo's. Ik schrijf ook nu wat minder mee, waar Tony zegt heb ik ook. Helaas nergens puf voor. Wel gister een goede echo gehad, ben nu 9 weekjes. Nu pas 7 februari weer, echt lang nog dan hebben we ook een consult over de NIPT/ combinatie test.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 11 Jan 2018 21:02

Re: Zomermama's 2018; juli & augustus

Foxtrot schreef:Wat een fijn nieuws, Foxes, NerdChick en MB! En Mb, een jongetje - zo leuk!!

En NerdChick, zeker doen! Ga ik ook doen. Mag vanaf 15 weken toch?

Ik was even een weekje van de radar. Ik ben opeens zo moe dat ik eigenlijk alleen nog werk, eet en slaap zo ongeveer. Forum schoot er daardoor een beetje in. Wat veel energie geeft, is dat we gisteren een hele mooie echo hadden. Onze uk is zo beweeglijk! Het leek alsof hij/zij aan het duimen was. En hij/zij was zich tegen de baarmoeder af aan het zetten en daardoor gleed ie heel leuk op en neer. En de termijn was gelukkig hetzelfde gebleven. Nu mag ik morgen voor de NIPT gaan prikken. Als de NIPT goed is, gaan we het nieuws "aan de wereld" vertellen. Zin in!

Zijn jullie al aan het brainstormen voor namen? Wij hebben nu twee goede opties voor zowel meisjes als jongensnamen.


Vanaf 13 weken kan het al. Ik ga binnenkort even bellen om een afspraak in te plannen!
Wij hebben nog niet echt nagedacht voor een naam, al vind ik 1 jongensnaam wel heel leuk haha. Maar meisje echt totaal geen idee.
Onze kleine is ook heel beweeglijk, dus ben benieuwd wat dat in de toekomst brengt.
Ik had vandaag bij de VK de hik en ze vroeg of ik dat vaker had en dat heb ik minstens drie keer op een dag. Toen gaf ze aan dat de baby dat dan ook wel zal gaan hebben.

Ik heb trouwens een rhesus D factor, waardoor ik een extra controle krijg om te zorgen dat mijn lichaam geen antistoffen aan gaat maken tegen het bloed van de baby (om een lang verhaal kort te maken). Niks ergs verder maar vroeg me af of er meer zijn die dit hebben?
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Godsavethequeen