Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lentemama's 2018

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Jan 2018 18:19

Re: Lentemama's 2018

Flore schreef:De vk zei dat ze dat standaard doen vanaf 2018 om te kleine of te grote baby's eerder op te sporen. Ik vind het in ieder geval wel leuk om de baby nog even te zien:-)


Misschien bij jouw praktijk standaard dan :)

Bij mijn praktijk doen ze weer standaard een liggingsecho met 36/37 wk. Gek al die verschillen he!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 10:18

Bericht 09 Jan 2018 18:21

Re: Lentemama's 2018

Idd spannend Pinkel een inleidingsdatum.

Ell, ik had vorige week de placentaliggingsecho en die echoscopiste heeft mijn baby ook gelijk opgemeten. Ik dacht dat dat mijn laatste echo was, maar bij de verloskundige kreeg ik te horen dat ik bij 36 weken een groeiecho krijg.
12-03-2018
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 09 Jan 2018 18:34

Re: Lentemama's 2018

Mijn VK doet geen extra echo's. dus enkel termijn en 20weken echo. Ik heb het idee dat die liching-/groeiecho's zonder indicatie een hetzelfde zijn als de vroege echo's zonder indicatie? Sommige verloskundigen bieden dat aan als extraatje.

Voor mij zou de 20 weken echo zou de laatste zijn maar ik was vandaag even bij de Gyn voor overleg over de bevalling en heb daar even kort mogen spieken :love:
Er worden nu nog wat extra gegevens opgevraagd uit een ander ziekenhuis, daarna vind er nog overleg plaats en aan het eind van deze maand hoor ik wat het advies gaat zijn. Verder blijf ik gewoon onder controle van de VK dus ik ga er vanuit dat dit dan wel de laatste echo was.

en vandaag de 24weken mijlpaal :cheering:
Afbeelding
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 09 Jan 2018 19:41

Re: Lentemama's 2018

Bij mijn praktijk krijg je sinds kort ook een liggingsecho met 36 welen. Bij mijn dochter was dat nog niet.
@cotton, bij mijn placentalocalisatie tijdens mijn vorige zwangerschap hebben ze wel gemeten. Volgens mijn vk doen ze dat standaard als ze een echo maken, omdat ze dan toch kijken. Maar misschien is dat vk afhankelijk.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 10 Jan 2018 11:12

Re: Lentemama's 2018

Wat gek eigenlijk, dat het overal zo anders is wb echo's!

Gisteren heeft mijn man de baby gevoeld, hij schrok ervan, haha. Wel een mooi moment hoor! Hij zit sowiewo meer aan mijn buik nu, het is allemaal een stuk wezenlijker voor hem.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2018 11:16

Re: Lentemama's 2018

Janelie schreef:Bij mijn praktijk krijg je sinds kort ook een liggingsecho met 36 welen. Bij mijn dochter was dat nog niet.
@cotton, bij mijn placentalocalisatie tijdens mijn vorige zwangerschap hebben ze wel gemeten. Volgens mijn vk doen ze dat standaard als ze een echo maken, omdat ze dan toch kijken. Maar misschien is dat vk afhankelijk.

Ja het is allemaal VK afhankelijk inderdaad.

Zo kreeg ik in het ziekenhuis bij de groei echo ook geen fotootje mee en de keer erna weer wel. Zelfs dat verschilt. :P
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2018 11:16

Re: Lentemama's 2018

Flore schreef:Wat gek eigenlijk, dat het overal zo anders is wb echo's!

Gisteren heeft mijn man de baby gevoeld, hij schrok ervan, haha. Wel een mooi moment hoor! Hij zit sowiewo meer aan mijn buik nu, het is allemaal een stuk wezenlijker voor hem.

Wat leuk zeg! :banaan:
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 10 Jan 2018 11:26

Re: Lentemama's 2018

Ah wat leuk Flore! :love:
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 10 Jan 2018 22:27

Re: Lentemama's 2018

Ik ben vandaag even helemaal in de wolken. Ik voel de baby veel en volgens mij kan ik ook de hikjes voelen. En soms ligt ze op een bepaalde manier waardoor op 1 plek mijn buik vrij hard is en ik weet niet welk deel dat dan is van haar (billetjes misschien?), maar ik vind het heerlijk om dat even te voelen. Alsof ik haar bijna aan kan raken ofzo. Ik voel haar de laatste dagen sowieso meer en duidelijker en ze reageert ook als ik mijn hand op mijn buik leg. Ik vind het zo leuk dat er meer 'contact' is ofzo, ben vandaag gewoon een beetje verliefd haha :love: .

Al ben ik wel een beetje bang dat ze te groot is, bij de laatste echo was ze iets groter dan gemiddeld en net las ik dat het kunnen voelen van een deel van de baby bij een andere week hoort (weet niet meer welke) dus maak me wel een beetje zorgen om de groei. Maar goed, volgende week weer afspraak bij de vk, dan kaart ik het wel aan. Voorlopig geniet ik maar even van alle schopjes en stompjes :-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Jan 2018 22:46

Re: Lentemama's 2018

Islandgirl schreef:Ik ben vandaag even helemaal in de wolken. Ik voel de baby veel en volgens mij kan ik ook de hikjes voelen. En soms ligt ze op een bepaalde manier waardoor op 1 plek mijn buik vrij hard is en ik weet niet welk deel dat dan is van haar (billetjes misschien?), maar ik vind het heerlijk om dat even te voelen. Alsof ik haar bijna aan kan raken ofzo. Ik voel haar de laatste dagen sowieso meer en duidelijker en ze reageert ook als ik mijn hand op mijn buik leg. Ik vind het zo leuk dat er meer 'contact' is ofzo, ben vandaag gewoon een beetje verliefd haha :love: .

Al ben ik wel een beetje bang dat ze te groot is, bij de laatste echo was ze iets groter dan gemiddeld en net las ik dat het kunnen voelen van een deel van de baby bij een andere week hoort (weet niet meer welke) dus maak me wel een beetje zorgen om de groei. Maar goed, volgende week weer afspraak bij de vk, dan kaart ik het wel aan. Voorlopig geniet ik maar even van alle schopjes en stompjes :-).

Ik voel ook al verschil tussen het hoofdje/billen en de voeten/handen. De verloskundige kon ook met 22 weken al voelen hoe hij lag, dus ik zou je er niet te druk om maken!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 10 Jan 2018 23:06

Re: Lentemama's 2018

Bedankt Taeda, dat stelt me wel gerust.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 10 Jan 2018 23:30

Re: Lentemama's 2018

@ Islandgirl:
Geen zorgen om maken hoor! Hier ligt ze regelmatig met haar rug naar de voorkant en dan ook nog overdwars! Ik kan haar dan letterlijk over haar ruggetje aaien! :love: Als ze lang zo ligt doet het soms pijn en dan ga ik een beetje kriebelen en dan verplaatst ze zich weer.
Ze reageert ook op mijn dochter. Als ik haar naar school heb gebracht zegt ze mij gedag en daarna aait ze mijn buik en de baby trapt dan meteen terug! Echt zo schattig die interactie tussen die 2.

@ Flore:
Zo leuk is dat als je man ook de baby duidelijk kan voelen. Hier reageert ze ook al op papa, hij heeft ook meestal warme handen, dus dan komt ze er meteen op af.

@ All:
Hier een druktemakertje in mijn buik! Echt zodra ik ook meer even zit of lig begint ze meteen met trappelen en draaien! Wel heel erg fijn dat ik haar zo vaak voel, dat geeft toch wel die extra bevestiging dat alles goed gaat met haar. En ik word ook erg vrolijk van al die bewegingen in mijn buik. Na alle ellende van de afgelopen perioden kan ik er echt oprecht van genieten! :love:
Afbeelding

Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 11 Jan 2018 02:27

Re: Lentemama's 2018

@Raven wat een opluchting! Fijn om te lezen!

@Islandgirl, ik heb dat nu ook al hoor, dat 1 kant van mijn buik dan keihard is omdat hij daar ligt. Al kan ik echt nog niet onderscheiden of dat billen of een rug ofzo is.... maar ik denk niet dat dat iets is om je zorgen over te maken.

Zijn jullie allemaal een bezig met de kamertjes? Zijn er al leuke klusfoto's om te posten voor de aagjes als ik?
Ik heb net 3 nachtdiensten achter de rug, die hebben er wel even ingehakt.... s nachts mogen we de lift niet gebruiken, dus elke keer voor alarmeringen van 1 hoog weer naar 8 hoog en andersom was toch best even pittig :eyes:

Helaas slecht nieuws hier, mijn schoonmoeder gaat de komst van onze kleine man niet meer meemaken. Haar euthanasie is vandaag gepland voor volgende week.... vooral voor m'n man enorm heftig, vooral als zijn moeder over ons ongeboren kindje begint dan breekt hij, zo zielig. Het leek er een tijd lang op dat ze het ging redden en zelf was ze ook vastberaden, maar de kanker wint het toch echt van haar, ze is helemaal op....

Morgen komt mijn moeder een muur in de babykamer behangen, weer een stapje dichter bij het eindresultaat. Vrijdag even naar loods5 om te kijken voor leuke accessoires, ik heb er helemaal zin in!

Verder een beetje rustig om me heen aan het kijken voor een vakantie in September, ik ben me een beetje aan het oriënteren op babyproof zonbestemmingen, ik denk italië of portugal ofzo. Hopelijk gaat alles goed en voelen we ons tegen die tijd zeker genoeg om lekker even met z'n 3tjes een weekje weg te gaan :love:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Jan 2018 08:21

Re: Lentemama's 2018

Oh wat ontzettend verdrietig, JD. :( Veel sterkte voor jullie!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jan 2018 08:25

Re: Lentemama's 2018

Hee wat een ontzettend vreselijk nieuws JD. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik zat gisteren nog foto's van haar te kijken (nou ja van jullie bruiloft en ik zag ook was foto's van haar) en daar leek ze nog best een opleving te hebben.
Heel heel erg veel sterkte de komende tijd, ook aan je man.
Let's discover the world together.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 11 Jan 2018 08:40

Re: Lentemama's 2018

Wow JaneDoe, wat heftig!! Sterkte gewenst voor de komende tijd!

Pinkel en Islandgirl, ik word blij van jullie bericht,, ik voel me ook zo gelukkig als ik de baby voel. Gisteravond toen ik wilde slapen moest ik ook wel lachen, de baby had andere plannen, rolde mijn hele onderbuik door leek het.

Wij gaan morgenavond voor een box kijken, dan hebben we alle grote dingen aangeschaft.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Jan 2018 09:49

Re: Lentemama's 2018

Wat een verdrietig bericht JD. Het lijkt me sowieso heel raar en heel naar om te weten dat ze er volgende week om een bepaalde tijd niet meer is. Ik ben in die zin heel blij dat mijn moeder niet voor euthanasie heeft gekozen, want ik weet niet of ik dat had aangekund. Heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd, ook voor je man.

IG, wat schrijf je mooi en verliefd. Prachtig he, als je zo goed contact kunt maken met je kindje in je buik. Geniet er maar lekker van!

Pinkel, hier ook weer een druktemaker. Ben dus benieuwd hoe dat na de geboorte gaat zijn, haha.

Hier gaat alles goed. Ik heb van de week geconcludeerd dat ik wederom het geluk heb me lichamelijk gewoon heel goed te voelen. Ik doe in principe alles nog gewoon en heb daar dan ook geen klachten bij. Ja ik ben vermoeid en mijn lontje is kort, maar dat is het dan ook wel.

Morgen alweer 24 weken! Ik ben aan het kijken wanneer ik de suikertest kan gaan doen maar het is nog lastig plannen in mijn agenda. Ik wil het doen op een dag dan mijn man en ik allebei vrij zijn, zodat ik er vroeg naar toe kan gaan en niet eerst moet wachten tot hij thuis is uit zijn werk of ik de beide jongens naar school en het kdv heb moeten brengen. Zolang trek ik dat nuchter blijven niet. De eerstvolgende mogelijkheid lijkt dan pas in eind januari, begin februari te zijn. Ik ben dan bijna 27 weken zwanger, dat mag qua termijn toch nog?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2018 09:51

Re: Lentemama's 2018

Lady schreef:
Morgen alweer 24 weken! Ik ben aan het kijken wanneer ik de suikertest kan gaan doen maar het is nog lastig plannen in mijn agenda. Ik wil het doen op een dag dan mijn man en ik allebei vrij zijn, zodat ik er vroeg naar toe kan gaan en niet eerst moet wachten tot hij thuis is uit zijn werk of ik de beide jongens naar school en het kdv heb moeten brengen. Zolang trek ik dat nuchter blijven niet. De eerstvolgende mogelijkheid lijkt dan pas in eind januari, begin februari te zijn. Ik ben dan bijna 27 weken zwanger, dat mag qua termijn toch nog?

Ja tussen de 24 en 27 weken is perfect. Maar denk ook niet dat ze moeilijk doen over een 27+4 ofzo hoor. :angel:
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2018 09:51

Re: Lentemama's 2018

JD, wat een naar bericht, veel sterkte de komende tijd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Jan 2018 09:54

Re: Lentemama's 2018

Cotton schreef:
Lady schreef:
Morgen alweer 24 weken! Ik ben aan het kijken wanneer ik de suikertest kan gaan doen maar het is nog lastig plannen in mijn agenda. Ik wil het doen op een dag dan mijn man en ik allebei vrij zijn, zodat ik er vroeg naar toe kan gaan en niet eerst moet wachten tot hij thuis is uit zijn werk of ik de beide jongens naar school en het kdv heb moeten brengen. Zolang trek ik dat nuchter blijven niet. De eerstvolgende mogelijkheid lijkt dan pas in eind januari, begin februari te zijn. Ik ben dan bijna 27 weken zwanger, dat mag qua termijn toch nog?

Ja tussen de 24 en 27 weken is perfect. Maar denk ook niet dat ze moeilijk doen over een 27+4 ofzo hoor. :angel:

Thnx! Vorige keer heb ik het echt gelijk in de 24e week gedaan, dus het voelt nu wat gek om het pas weken later te doen. Op internet vond ik inderdaad tussen de 24 en 28 weken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2018 09:57

Re: Lentemama's 2018

Lady schreef:
Cotton schreef:
Lady schreef:
Morgen alweer 24 weken! Ik ben aan het kijken wanneer ik de suikertest kan gaan doen maar het is nog lastig plannen in mijn agenda. Ik wil het doen op een dag dan mijn man en ik allebei vrij zijn, zodat ik er vroeg naar toe kan gaan en niet eerst moet wachten tot hij thuis is uit zijn werk of ik de beide jongens naar school en het kdv heb moeten brengen. Zolang trek ik dat nuchter blijven niet. De eerstvolgende mogelijkheid lijkt dan pas in eind januari, begin februari te zijn. Ik ben dan bijna 27 weken zwanger, dat mag qua termijn toch nog?

Ja tussen de 24 en 27 weken is perfect. Maar denk ook niet dat ze moeilijk doen over een 27+4 ofzo hoor. :angel:

Thnx! Vorige keer heb ik het echt gelijk in de 24e week gedaan, dus het voelt nu wat gek om het pas weken later te doen. Op internet vond ik inderdaad tussen de 24 en 28 weken.

Ik kon nu nog net voor kerst, maar anders had ik ook vlak voor de 27 weken gezeten. Was geen probleem.
Ik duim voor je dat je een goede uitslag hebt straks!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 11 Jan 2018 10:16

Re: Lentemama's 2018

Wat verdrietig JaneDoe. Heel erg veel sterkte komende tijd. Fijn dat jullie er in september even uitgaan met z'n drieën.

Islandgirl mijn zoontje was ook groot. Ze houden dat goed in de gaten. Op gevoel kunnen ze ook al een schatting maken hoe groot de baby is.
Wat leuk dat je de baby voelt hikken. Ik voel trouwens ook niet welk deel van de baby nou eens uitsteekt. Dan zegt de vk o een voetje en voor mij zou het net zo goed de kont geweest kunnen zijn.


Wat gaaf dat jou man nu ook de baby voelt Flore dat is zo speciaal.

Wat lief Pinkel dat de baby ook reageert op jou dochtertje. Mijn zoontje trekt soms m'n trui omhoog en gaat dan met z'n hoofd op m'n buik liggen. Hij lacht dan heel lief naar mij. En hij geeft met z'n mond scheetjes op m'n buik.
En wat leuk dat de baby lekker druk is dat neemt heel wat zorgen weg.

Heel begrijpelijk Lady dat je die dag van de test wilt inplannen op een dag dat je man thuis is. Dat heb ik ook gedaan. Ik was toen 26 weken of net 27 weken. Met andere kinderen in huis is het lastig en die wil je ook niet de hele tijd meeslepen.
Wat leuk dat jij ook al zo'n druktemaker hebt.

Hier is alles weer rustig. Gister wel harde buiken gehad die ritme hadden, maar ik heb ook last van buikgriep. Dus to voor de zekerheid langs de vk. Waarschijnlijk indalingsweeen in combinatie met de buikgriep.
We hebben verder de kamer vrijwel af alleen het gordijn nog inkorten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Jan 2018 13:15

Re: Lentemama's 2018

Wat een mooi kamertje Raven!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Jan 2018 13:25

Re: Lentemama's 2018

Sterkte JD!

Mooi Raven, leuk behang!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 11 Jan 2018 13:27

Re: Lentemama's 2018

Lady schreef:Morgen alweer 24 weken! Ik ben aan het kijken wanneer ik de suikertest kan gaan doen maar het is nog lastig plannen in mijn agenda. Ik wil het doen op een dag dan mijn man en ik allebei vrij zijn, zodat ik er vroeg naar toe kan gaan en niet eerst moet wachten tot hij thuis is uit zijn werk of ik de beide jongens naar school en het kdv heb moeten brengen. Zolang trek ik dat nuchter blijven niet. De eerstvolgende mogelijkheid lijkt dan pas in eind januari, begin februari te zijn. Ik ben dan bijna 27 weken zwanger, dat mag qua termijn toch nog?


Ik moest hem juist met 27 wekend doen dus ik heb morgen en afspraak. Gelukkig komen ze bij ons aan huis! Dus ik mag gewoon 2 uur op de bank relaxen en dan komen ze weer terug om me opnieuw te prikken(?) Ik heb eigenlijk geen idee wat ze gaan doen haha. Ik weet alleen dat ik een vies drankje moet drinken en nuchter moet zijn.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers