Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op vakantie zonder kinderen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 06:50

Op vakantie zonder kinderen

Mag ik jullie gedachten hierover even horen?

Wij hebben het plan gemaakt om in het voorjaar op vakantie te gaan met vrienden. Zoon kan naar onze ouders, dan wel helemaal bij één paar opa en oma, dan wel halverwege wisselen als ze vinden dat het te lang is. We willen dan naar Spanje, die vrienden maken een rondreis daar en kunnen een paar dagen (zeg 4 a 5)bij ons aanschuiven. Mn man vindt het zonde om naar Spanje te gaan voor echt 5 dagen en daarin geef ik hem best gelijk.
Maar echt een week nog samen met z'n tweetjes voelt voor mij ook gek. Ik heb op zich niet zo'n problemen met zonder kind op vakantie gaan, weet dat hij in goede handen is en zie zeker bij een tripje met vrienden (zonder kinderen) de voordelen ervan in.
M'n man vond het een beetje lullig klinken dat ik niet zo lang met hem samen nog wil blijven. Hij weet natuurlijk niet dat we in maart ook al een weekendje weg gaan samen omdat ik dat stiekem geregeld heb, dus die kennis heb ik wel. Maar het voelt voor mij denk ik best wel gek en onzinnig om in Spanje echt dagenlang nog te zijn omdat dat ook zo'n soort vakantie is waar zoon juist ook wel goed bij kan zijn. Kijk, als we rond zouden reizen door India zou ik geen problemen hebben met twee weken zonder 'm, dat gaat gewoon niet (minder?) met 'm. Gevoelstechnisch klopt dat veel meer.
Snappen jullie beetje wat ik bedoel?
Anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat het heerlijk is om een paar dagen gewoon wakker te kunnen worden wanneer we willen ipv één iemand om 6 uur al de zonsopgang te aanschouwen, gewoon eens bij het zwembad te kunnen liggen zonder alert te zijn op de babyfoon en uiteten te kunnen op echt Spaanse tijden. Ik snap het wel, maar ben toch ook beetje bang dat het onzinnig voelt. Dat we hem dan net zo goed er bij hadden kunnen hebben. Dus maximaal 3 a 4 dagen nog blijven vóór (of na, maar plan technisch is voor handiger) die vrienden komen is misschien net lekker. Langer hoeft van mij niet.

Ik heb niet echt een vraag denk ik, maar wil denk ik even m'n gedachten hierover kwijt en bespreken. Ik vind het al best goed van mezelf dat ik dit kan. Totaal geen oordeel naar mensen die langer weg gaan zonder kinderen of het überhaupt niet willen, dat is zo persoonlijk merk ik. Ik merk dus al verschil tussen m'n man en mij hierover. Wat hem betreft zouden we een hele week nog samen weg maar voor mij voelt dat toch wat onnodig voor zo'n tripje, en dat doet niets af aan samen met hem zijn. Ik hoop maar dat hij dat snapt. Overigens willen we in het najaar nog een wat langere reis (twee weken ofzo) weer naar Spanje en dan wel met zoon erbij, gewoon echt een vakantie als gezinnetje. Dus dat gaan we zeker doen. Luxe probleem ook dit, ik heb zo niks te klagen (doe ik hopelijk ook niet).


Dus misschien mijn vraag aan jullie: wat vinden jullie?

En een vraag aan ervaringsdeskundigen: Hoe beviel het om zonder kind weg te zijn? Hoe lang was je weg? Waar was je naar toe? Hoe ging het met het kind en had je veel contact?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Jan 2018 07:06

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik snap jou heel goed, ik zou het ook onzinnig vinden, en dus niet doen.
1 of twee dagen zonder O is inderdaad misschien wel lekker, maar dat krijgen jullie al in Londen, een week zou ik inderdaad ook onzinnig vinden, vooral als hij daar makkelijk mee kan.
Als je nou een week rond ging reizen of een zakelijk tripje had dan is het een ander verhaal, maar zoals ik het begrijp gaan jullie naar het huis waar hij al is mee geweest en nog vaker zullen gaan toch?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 07:10

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ja klopt.

Hem meenemen is met die vrienden inderdaad niet zo handig, die zijn niet zo kind-minded en je hebt wel echt een ander soort vakantie als je met of zonder kind gaat. Dus de intentie is inderdaad zonder hem gaan. Dat vind ik helemaal prima, fijn ook wel zelfs en ik snap ook goed dat m'n man het zonde vindt om echt voor 5 dagen te gaan, dus enkele dagen er aan vastplakken samen is ook wel logisch. Maar langer dan dat vind ik wel onnodig.
Dus ja, je had het goed samengevat haha.
Let's discover the world together.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 11 Jan 2018 07:18

Re: Op vakantie zonder kinderen

Wij zijn toen de oudste een jaar was naar San Francisco geweest. We zouden een week maar door vertraging en een daardoor gemiste overstap zijn we een dag later thuis gekomen dan gepland. De week zelf vond ik heerlijk zonder kind, we hebben ook echt genoten en door middel van Skype veel contact gehad. Maar die dag dat we later thuis kwamen duurde voor mij als jaren.

Verder gaan we nu de kinderen wat ouder zijn (3, 5, en 7) wel wat vaker weekendjes weg naar kennissen in het buitenland. De kinderen gaan dan naar opa en oma. Het weekend voor de kerst zijn we naar Londen geweest en afgelopen zomer naar Duitsland. Dan boeken we ook expres geen ontbijt bij zodat we ook echt de tijd aan ons zelf hebben.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Jan 2018 07:19

Re: Op vakantie zonder kinderen

Dat jullie vrienden niet zo kind-minded zijn zou ik ook als hun probleem zien als ik eerlijk ben. Jullie hebben nou eenmaal een kind, dat weten zij toch?
Maar als jij 5 dagen helemaal prima vindt zou ik dat gewoon aanhouden, of desnoods een 6e dag eraan plakken om het reizen te compenseren. Bepaalde consessies moet je toch doen omdat je een kind hebt, of je hem nu mee neemt of niet.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 11 Jan 2018 07:20

Re: Op vakantie zonder kinderen

Nee ik zou dat niet doen. Jammer dat je vrienden niet zoveel met kinderen hebben maar jullie hebben nou eenmaal een kind. Die hoort bij jullie of ze dat nou leuk vinden of niet.

Nu 'snap' ik sowieso nooit zo goed de behoefde van mensen om lang zonder kinderen weg te gaan maar dat is een hele andere discussie.
Wij gaan dan ook nooit langer dan 1 nacht weg zonder de kinderen, en dat doen we zelfs alleen maar als het in principe echt niet anders kan.
Ik kan dat niet, ik wil dat niet en ik heb er totaal geen behoefte aan. Ik zou geen seconde kunnen genieten, en al zeker niet als ik ergens zou zijn waar mijn kinderen het ook hartstikke naar hun zin zouden hebben.
Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over.
Vakantie is voor ons samen met de kinderen en anders gaan we niet.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 07:30

Re: Op vakantie zonder kinderen

Oh begrijp me niet verkeerd, we laten hem niet bij opa en oma omwille van die vrienden maar om zelf ook een fijne vakantie met hen te hebben. Dat vind ik nog wel een verschil zelf.

Dat klinkt allemaal leuk Pluis. Leuk ook San Francisco. Wat bedoel je met geen ontbijt boeken en tijd voor jezelf? Dat je dan ergens in een stad ontbijt? Dat vind ik sowieso leuk maar met of zonder kind maakt daarbij toch niet zo uit?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Jan 2018 07:36

Re: Op vakantie zonder kinderen

Marin schreef:Oh begrijp me niet verkeerd, we laten hem niet bij opa en oma omwille van die vrienden maar om zelf ook een fijne vakantie met hen te hebben. Dat vind ik nog wel een verschil zelf.


Je noemt het wel, dus het lijkt alsof dat wel meespeelt.

Ikzelf sta er in zoals Fiwen, een vakantie zonder kind zou ik ook niet leuk vinden.
<<

Anoniem234

Bericht 11 Jan 2018 08:06

Re: Op vakantie zonder kinderen

Voor ons zou het niks zijn, in ieder geval zolang de kids nog jong zijn niet. Een nachtje weg vind ik anders.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 08:10

Re: Op vakantie zonder kinderen

Kira schreef:
Marin schreef:Oh begrijp me niet verkeerd, we laten hem niet bij opa en oma omwille van die vrienden maar om zelf ook een fijne vakantie met hen te hebben. Dat vind ik nog wel een verschil zelf.


Je noemt het wel, dus het lijkt alsof dat wel meespeelt.


Ja misschien was dat niet zo handig om zo te zeggen.
We zijn vorig jaar wel met vrienden mét kinderen (beide gezinnen) op vakantie geweest en dat was ook heel leuk.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Jan 2018 08:25

Re: Op vakantie zonder kinderen

Mijn mening is nogal gekleurd want ik ga überhaupt niet voor m'n plezier een nacht weg zonder kinderen, maar ik zou het niet doen. Je hebt niet oneindig vrije dagen (neem ik aan) en die besteed ik dan liever met m'n hele gezin.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 08:27

Re: Op vakantie zonder kinderen

Nou m'n man heeft er iets van 60 en ik wel oneindig natuurlijk dus dat argument gaat voor ons niet perse op.
Ik vind het dan belangrijker dat we onze ouders niet te lang tot last zijn daarmee maar misschien willen ze wel halverwege splitten, dat moeten ze nog maar even kijken, wat zij prettig vinden.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 11 Jan 2018 08:28

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik zou persoonlijk een week al te lang vinden zonder kind, ik geloof niet dat ik daar van zou kunnen genieten.
Een weekendje is wel echt de max.
10.04.17
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Jan 2018 08:30

Re: Op vakantie zonder kinderen

Super fijn trouwens dat je zo'n groot vangnet hebt! M'n jongste moet altijd voor elk wissewasje naar de gastouder omdat niemand wil oppassen :palm: :palm:
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 08:32

Re: Op vakantie zonder kinderen

Spencer schreef:Super fijn trouwens dat je zo'n groot vangnet hebt! M'n jongste moet altijd voor elk wissewasje naar de gastouder omdat niemand wil oppassen :palm: :palm:


Ja dat is zeker heel fijn. Toen ik m'n moeder vroeg of zij wil oppassen als we een weekendje weg zijn, vroeg ze of we echt niet nog een dagje langer weg wilden. Of dat we als we een keer langer weg willen dat absoluut mag, het lijkt haar heel leuk. Heel blij met zo'n netwerk achter de hand.

Lijkt me lastig om vaak een gastouder in te moeten zetten. Snap ook goed dat jullie niet zonder kinderen op vakantie willen hoor.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2018 08:33

Re: Op vakantie zonder kinderen

Als het kan, je de oppas goed geregeld heb zou ik het doen ja. Ik ben 2 jaar terug 8 dagen naar Griekenland geweest zonder de kinderen. Vond het heerlijk. 8 dagen alleen om mezelf denken, niet alles in het teken hebben staan van kinderen, ja zou het zo weer doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 08:35

Re: Op vakantie zonder kinderen

Popcorn schreef:Als het kan, je de oppas goed geregeld heb zou ik het doen ja. Ik ben 2 jaar terug 8 dagen naar Griekenland geweest zonder de kinderen. Vond het heerlijk. 8 dagen alleen om mezelf denken, niet alles in het teken hebben staan van kinderen, ja zou het zo weer doen.


Wat leuk! Had je elke dag even contact of juist niet? Het is toch wel echt anders he? Allebei leuk, met of zonder kinderen, maar wel anders. Vond je 8 dagen niet lang? Voor mij voelt zoiets voor zo'n soort tripje wel als de max ja, 8 a 9 dagen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2018 08:37

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ja in de avond dan even FaceTimen. Nu waren ze al wat ouder dus kan dat ook mooi.
Minder dan 8 dagen was de moeite niet, en ik vond het niet vreselijk lang hoor. Ja je wil wel weer naar huis, was fijn thuis komen, maar niet te lang. Ik heb er echt van genoten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 08:44

Re: Op vakantie zonder kinderen

Fijn, klinkt leuk!
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Bericht 11 Jan 2018 09:09

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik zou het wel doen, even tijd voor jullie zelf.

Zelf zou ik niet zo ver weg willen zonder mijn kinderen, dus ik zou in Nederland blijven. Mocht er iets zijn zou ik makkelijk weer terug willen kunnen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Jan 2018 09:16

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik ben zelf tot nu toe maximaal twee dagen (en dus één nacht) zonder D. weggeweest en hoewel ik hem miste, ging dat prima. Kijk, toen het tijd werd om hem op te halen was ik heel blij en had ik het gevoel dat 't niet langer moest duren, maar ik denk dat als je je erop instelt dat je een week zonder kind bent, dat je dat gevoel dan ook pas na die week krijgt. Snap je wat ik bedoel? Je stelt je in op een bepaalde tijd zonder kind en langer dan dat wordt automatisch te lang.
Of ik zelf de behoefte heb aan een langere vakantie zonder kind weet ik niet, maar dat is voor jou ook niet relevant. Ik denk ook niet dat reacties zoals die van Fiwen en Spencer je echt helpen, want wat heb jij eraan om te weten dat zij dat nooit zouden doen? Je krijgt er misschien zelfs een schuldgevoel van, omdat jij het wel wilt, terwijl dat nergens voor nodig is. Het één is niet beter dan het ander. Als het voor jou goed voelt, gewoon doen.

♥♥
<<

Anoniem242

Bericht 11 Jan 2018 09:18

Re: Op vakantie zonder kinderen

Jazeker why not maar ik denk niet dat je dat mij moet vragen hahaha want wij hebben om de week een week zonder kinderen. Dus een week op vakantie zonder kids zie ik niet als een probleem maar lekker als luxe.
Ik snap je mindset wel hoor dat een land als Indie wel oké voelt en Spanje niet. Maar waarom zou je samen als partners met vrienden in Spanje niet mogen genieten zonder kinderen en in Indie wel?

Gewoon doen. O wordt er niet slechter van, hij is nog jong. En als je vangnet er geen problemen mee heeft waarom niet?
Jullie zijn ook partners van elkaar en als die behoefte er is.....
Je leven draait nu om het mama zijn en als je de kans krijgt om even een weekje weer "geen" mama te zijn daar is niks kwalijks aan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Jan 2018 09:19

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik vind het jammer dat je man het zo persoonlijk opvat. Hij vindt het lullig klinken dat je niet nog een week met hem samen wil blijven? Dat heeft toch niks met hém te maken, maar puur met het feit dat er voor jou een grens zit aan hoe lang je weg wil zonder kind?

Wij zijn zelf nooit op vakantie geweest zonder kinderen, alleen weekendjes weg, maar goed, zulke dingen moet iedereen natuurlijk voor zich beslissen. Maar ik kan me goed voorstellen dat jij een dag of vijf, of maximaal een week, wel genoeg vindt, ook al zou je niet ook nog dat weekendje hebben gepland.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jan 2018 09:24

Re: Op vakantie zonder kinder

Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Vooral omdat hij er ook makkelijk wél bij had kunnen zijn, zeg maar. Dat heb ik ook als mijn boys uit logeren zijn. Als ik dan op een festival ben ofzo, voel ik me niet schuldig en mis ik ze niet. Maar als ik onverwacht gewoon een beetje ga zitten lamballen op de bank en hoogstens een stukje ga wandelen, denk ik ook direct dat ze dan ook niet weg hadden hoeven gaan, en ben ik eerder geneigd ze te gaan missen en soms me schuldig te voelen.

Maar goed, als ik je begrijp wil jij los van die vrienden nog prima 3-4 dagen in Spanje zijn met je man, en wil hij een week. Dat ligt toch heel dicht bij elkaar? Doe je 5 dagen. Die 24h meer of minder kan het verschil niet maken, voor beide partijen.
<<

Anoniem250

Bericht 11 Jan 2018 09:26

Re: Op vakantie zonder kinderen

Als je nu dit gevoel hebt, zou ik het niet doen. Ik ben één keer een weekend zonder de kinderen weggeweest voor een bruiloft in Italië. Mijn gevoel zei nee, maar ik vond dat ik er toch naar toe moest. Iedereen zei dat het genieten zou zijn, lekker lang tafelen, een feest, uitslapen. Ik heb me heel erg rot gevoeld en heimwee gehad. Ik voelde me verloren. Mijn kinderen horen nu gewoon bij mij. Ik zeg niet dat iedereen dit moet voelen, maar als je het wel voelt, dan neemt uitslapen en lekker lang tafelen het gevoel niet weg. Ik ga in ieder geval niet meer op vakantie zonder de kinderen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One