Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Jan 2018 09:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oh Anousch, zo herkenbaar!
Ik had HG en heb geen leuke zwangerschap gehad. Er waren wel momenten dat ik er van kon genieten en daar probeerde ik dan de nadruk op te leggen. Maar ik durfde amper er voor uit te komen dat ik het niet leuk vond, ik was ongepland zwanger en voelde me zo schuldig tegenover vrouwen waarbij het niet lukte om zwanger te worden.

Maar, vandaag is R precies 9 maanden en ik heb al een periode dat ik nu denk dat ik best wel weer zwanger zou willen zijn. Ik hoop dat jij over een tijd ook zo terug kunt kijken op je zwangerschap.
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2018 09:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik moet zeggen dat ik die eerste weken van 24/7 misselijkheid ook alweer 'vergeten' ben. Toen ik er midden in zat heb ik echt wel huilbuien gehad dat ik niet meer wilde en hoe moest ik het hebben als het de hele zwangerschap bleef? :( Wist echt niet wat ik er mee aan moest.

Maar op 1 of andere manier ebt dat weer weg.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 10 Jan 2018 16:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heel herkenbaar hoor Anousch. Wel vervelend dat je je er zo rot onder voelt. Wat Saga zegt had ik ook zo'n beetje. Twee keer HG gehad dus mijn portie beroerd zijn ruimschoots gehad incl ziekenhuisopnames. Voor zover mogelijk probeerde ik wel te genieten van de fijne dingen die er wel waren. Bijvoorbeeld de voorbereidingen qua kamertje, kleertjes, geboortekaartjes. De echo's en de schopjes. Zeker op mindere dagen probeerde ik me dan op dat soort dingen te focussen. Maar eerlijk, ik had zeker de eerste helft van beide zwangerschappen genoeg dagen dat ik er eerder klaar mee was dan dat ik ergens positief over kon zijn.

Zeker als je dan van de omgeving de indruk krijgt dat je 'moet' genieten en dat dat 'hoort' dan helpt dat ook niet mee.

Toch heb ik het na de eerste keer nog een keer aangedurfd, maar echt omdat ik 1 kindje niet 'compleet' vond voelen en niet omdat ik zo graag nog eens zwanger wilde zijn. Je vergeet het wel deels hoor, maar zeker na twee keer zo'n ervaring was het voor mij gelijk duidelijk nadat de tweede er was, nooit meer zwanger voor mij. Ik vind het wel jammer dat ik geen fijne, zorgeloze zwangerschappen heb mogen hebben. Maar het kan gewoon alle kanten op, de een fietst er doorheen, de ander is negen maanden doodziek en alles er tussenin is ook mogelijk. Toch hoop ik dat je binnenkort het ergste gehad hebt, de kans is nog steeds aanwezig dat de klachten afnemen. Hoe dan ook, hou vol! En voel je vooral niet schuldig!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Jan 2018 17:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hoi ik biecht op dat ik stiekem een zwangerschapstest heb gedaan zonder mijn vriend, en dat deze heel erg licht positief is.
Ik ben een beetje in shock :omg: ik had het totaal niet verwacht deze maand. We zijn bezig met een vruchtbaarheidsbehandeling. Vorige maand had ik alle symptomen en toen was het negatief. Nu zit ik op cyclusdag 27, moet tot cd 32. Dus nu al 5 dagen voor nod heel licht positief. Ik ben nu alleen erg moe en heb hele zere borsten, dat was ook de reden van de test. Vóór de rest geen klachten soms en beetje soort ongi pijn onder in mijn buik. Ik hoop daar de zwangerschap zich nu goed ontwikkeld en dat ik niet dom ben geweest door zo vroeg te testen. Ik moest dit even kwijt!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Jan 2018 17:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat spannend! Ik hoop voor jullie dat je zwanger bent :-D
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Jan 2018 18:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Spannend. Ik had vorige week hetzelfde. Over een paar dagen nog een keer testen en dan hopelijk een duidelijkere positieve test! Zeker omdat je bezig bent met die behandeling, zou een mooi cadeau zijn :).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Jan 2018 18:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat spannend Biechtje! Ik deed op een gegeven moment ook wel testen zonder dat mijn man erbij was. Ze waren toch altijd negatief. De keer dat hij wel positief was had ik ook echt een voorgevoel en heb ik gezorgd dat hij er wel bij was.

Spannned hoor, ik duim voor je!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Jan 2018 19:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oh wat spannend biechtje.

Ik biecht op, of nouja moet even kwijt dat ik af en toe echt de ochtenden met een dreumes enorm zwaar vind.
Onze dag begint zo vroeg en vaak hebben we voor 7 uur het ontbijt al op.
We kijken dan nog even naar Zappelin en om 8 uur zijn we wel in de kleren.
Ik doe het huishouden al samen met hem 's ochtends en de boodschappen maar ik moet hem echt continu vermaken momenteel.
Soms als de dag al om 5.30/6.00 begint ben ik echt kapot als hij na de lunch in bed ligt.
Het helpt overigens ook niet mee dat wij hier aan de lopende band ziek zijn.

Herkent iemand dit? Ik voel mij af en toe echt een zeur :palm:
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jan 2018 19:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Salome mijn dreumes is ook altijd vroeg wakker, gemiddeld 6.15 uur denk ik. Wij geven hem nog een flesje melk ‘s morgens en die krijgt hij bij ons op bed. Zo kunnen wij nog even blijven liggen. Is dat geen optie? Na die fles houdt hij het ook nog wel even uit tot z’n ontbijt dus in het weekend laten we hem dan wel eens in onze slaapkamer spelen op de vloer terwijl wij in bed nog even wakker worden. Slapen kan natuurlijk niet meer dan, maar even chill liggen zeker wel.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 19:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Spannend Biechtje! Hopelijk gauw een betere streep!

Salome, ja ik, momenteel althans. O zit echt in een zwaan kleef aan fase, overal waar ik ga moet hij ook heen, kan nog niet normaal naar de wc of de keuken of het is blèren. Op de bank zitten kan ook niet, dan gaat ie ook om me heen dralen dat ik 'm op moet nemen pakken, dus veel op schoot boekjes lezen. De dagen duren even heel lang.
Vind niet dat je zeurt hoor. Het weer helpt ook niet mee, in de zomer zou je er lekker op uit kunnen met 'm
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 19:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

[quote="Elliot] Slapen kan natuurlijk niet meer dan, maar even chill liggen zeker wel.[/quote]
Dit deden wij vanochtend met z'n drietjes omdat ik er al om 6 uur uit was met O. Man had een uitziekdagje (al drie dagen thuis en eindelijk aan de beterende hand) dus we hadden hem even lekker tussen ons in gelegd. Ontzettende stuiterbal. Niet te doen man. Uiteindelijk werd ie wel moe en heeft ie half uurtje tussen ons in geslapen en ik ook nog een kwartiertje, hoezee!

Maar O is zodra hij wakker is echt een springkonijn. Lief maar soms ook irritant.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Jan 2018 19:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Elliot: Nee helaas trapt hij daar sinds een paar maanden niet meer in. Dat deden we eerder wel.
Even spelen in de slaapkamer doet hij wel. Maar hij maakt alle deuren al open en klimt op de wc. Dus dan moet ik er toch uit om te checken wat hij doet. Meestal wil hij na 20 min toch naar beneden.

Marin: ik weet dat de winter net begonnen is. Maar ik kijk inderdaad ook echt enorm uit naar de lente. Deur open en hoppa naar buiten. Onze tuin is mooi dicht en ik weet zeker dat hij zich buiten beter vermaakt.
Maar met dit koude weer vind ik iedere dag een speeltuintje ook geen succes. :eyes:
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 19:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Nee snap ik! Ik ben vandaag ook binnen gebleven en dat is lekker warm maar Pfff wel saai op een gegeven moment.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 10 Jan 2018 19:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Salome, wat is hij snel met deuren openmaken! Dat krijgt mijn net-peuter nog niet voor elkaar (gelukkig :wink:). Maar ik snap best dat het vermoeiend is. Dat vind ik ook wel en onze dagen beginnen niet eens zo vroeg.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem260

Bericht 10 Jan 2018 19:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Salome heel herkenbaar (S is bijna anderhalf). Het helpt erg om erop uit te gaan. Boodschappen doen, zwemmen, op visite... Kleine ‘uitjes’ om de ochtend te breken. Maar soms is er niks gepland... En dan is de ochtend láng
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jan 2018 19:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oh balen dat hij daar niet meer intrapt! Kan me voorstellen dat je dagen dan enorm lang lijken te duren, poeh! Niet gek hoor, dat je daar van baalt. Mag best!

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Jan 2018 19:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Jerry schreef:Salome heel herkenbaar (S is bijna anderhalf). Het helpt erg om erop uit te gaan. Boodschappen doen, zwemmen, op visite... Kleine ‘uitjes’ om de ochtend te breken. Maar soms is er niks gepland... En dan is de ochtend láng

Ik plan altijd een uitje al is het alleen maar even naar de AH.
Dat breekt inderdaad echt maar ik heb ook niet altijd zin om iedere ochtend op pad te moeten.
Ligt natuurlijk ook echt aan het weer.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Jan 2018 19:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

[quote="Elliot"]Oh balen dat hij daar niet meer intrapt! Kan me voorstellen dat je dagen dan enorm lang lijken te duren, poeh! Niet gek hoor, dat je daar van baalt. Mag best![/quote]
Ik weet dat ik niet altijd alles leuk enzo hoef te vinden maar zo voelt het wel.
Voel ik mij een ontevreden moeder terwijl ik de werkdag ervoor hem nog miste haha
2016
<<

Anoniem260

Bericht 10 Jan 2018 19:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik geloof ook hoor dat t weer meespeelt. Vond eerder de winter wel fijn, maar ben de kou en nattigheid nu spuugzat
<<

Anoniem281

Bericht 10 Jan 2018 20:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oh ja hier speelt 't weer iig wel mee! Tobias kan redelijk zelfstandig spelen, maar hij wil de laatste tijd alles samen doen, gewoon omdat 't leuk is. Dus hij komt je echt bij je hand pakken om je mee te nemen en gedoe. Soms heb ik daar totáál geen zin in! Maar met dit weer schop je ze ook niet heel makkelijk naar buiten natuurlijk.

Paar maanden geleden toen 't nog prima weer was, zette ik hem gewoon buiten met wat autootjes en zat ik rustig m'n boekje te lezen, zonder dat hij me perse nodig had.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 10 Jan 2018 20:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik biecht op dat ik heel graag een 3e wil, maar het huis is gewoon te klein en hebben maar 3 slaapkamers. Ook mn man wil geen 3e kwa kosten ook.
Pas geleden zijn we intiem geweest zonder condoom (ik weet het stom, wel op zich snel nog condoom omgedaan) en had een paar dagen later een beetje roze bloedverlies. Zwangerschapstest gelukkig negatief bij de dokter en gisteren gelukkig ook negatief. Ik wil wel graag een 3e, maar mocht de test positief zijn, stond mn man erop een abortus te plegen. Ik kan dat echt niet, ook vanwege wat zich vorig jaar afspeelde en de gedachte dat je misschien een gezond kindje weg laat halen.

Sorry moest het even van me afschrijven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 10 Jan 2018 21:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Linnie, wat lastig dat jullie niet dezelfde wens hebben daarin. Met de kamers is het wel op te lossen, samen op een kamer bijvoorbeeld. Zelf heb ik ook altijd met mijn zus op een kamer gelegen, dat was niet altijd leuk, maar meestal ook juist heel gezellig. Verder kan ik natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken.
Ik zou wel heel duidelijk zijn naar je man dat abortus voor jou geen optie is en dat jullie daarom samen verantwoordelijk zijn voor veilige seks. Het lijkt me vreselijk moeilijk om het gesprek aan te moeten gaan met je man als je wel ongepland zwanger blijkt te zijn gezien jullie verschillende standpunt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem251

Bericht 10 Jan 2018 22:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:Alles in mij schreeuwt dat ik een tweede wil en alles schreeuwt in mij dat ik het nog niet wil. Ik word er down van.


Ik heb dit ook gehad, het liet mij ook niet los. Hier hielp het om het even een tijdje te 'parkeren' tot een moment dat we samen bepaald hadden (6-9 maanden later geloof ik). Tot die tijd hoefde ik er ook niks mee.

Hier is de tweede wel gekomen. Ik wilde het ook echt wel maar zag erg op tegen een nieuwe babytijd en vond het allemal pittig genoeg met 1. Een tijd later was het allemaal in een wat rustiger vaarwater gekomen en was de ruimte er wel.

Het is me overigens 100% meegevallen, maar dat is vooral te danken aan hoe gemakkelijk onze jongste is.

Sterkte!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Jan 2018 17:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heeft hier ook iemand ervaring met bloedverlies in de zwangerschap en dan niet in het prille begin, maar al iets verder?

Ik ben 11 weken zwanger, heb al twee goede echo’s gehad, maar vandaag had ik helderrood bloedverlies. Het was niet veel en ook alweer opgehouden, maar het zit me bepaald niet lekker en de zeurende buikpijn helpt ook niet mee.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 12 Jan 2018 17:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb (wel iets eerder in de zwangerschap) ook een paar keer bloedverlies gehad maar bij mij betekende dit helemaal niets. Achteraf kon ik het ook herleiden omdat we dan net 1 of 2 dagen van te voren bijvoorbeeld sex hadden gehad. De verloskundige legde me uit dat alles daarbinnen nu veel meer doorbloed is en je daardoor bij het minste of geringste een contactbloeding kunt krijgen.
Ik zou me na 2 goede echo's niet te veel zorgen maken!
09-07-2018
11-07-2021
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers