Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie met baby van 6 maanden

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 12:37

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Klinkt relaxed, leuk!

Wij gaan dit jaar waarschijnlijk nog naar Europa maar volgend jaar misschien naar Amerika met kind. Dan is ie wel ouder natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Jan 2018 16:40

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

R was ongeveer 2,5 maand toen we met hem zijn gaan kamperen in Frankrijk. Hij heeft zo'n beetje de hele reis geslapen, hij werd uit zichzelf om de 3 uur wakker voor de borst toen. Het ging echt perfect, reis en vakantie!
10.04.17
<<

Anoniem252

Bericht 10 Jan 2018 19:48

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Goede tips en ervaringen staan er in dit topic.

Wij hebben half juni 2 weken vakantie, wil dan een sag of 10 weg met M. Mijn man wil liever in Nederland in een huisje blijven, ik zou liever gaan vliegen. Maar het zal wel met de auto worden. Dochter is dan 6 maanden precies. Misschien Normandië ofzo, of gewoon een Waddeneiland. Ik vind het nog lastig. Zuid Europa is natuurlijk weer erg warm in juni..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2018 20:02

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Leuk AM! Wij hebben bewust de echte zomermaanden vermeden inderdaad. Ik kan je de Elzas aanraden als je niet te ver wilt. Of Bretagne of Normandie natuurlijk. Ik vond de Elzas echt ontzettend leuk en goed te doen met een kind van vijf maanden. Afstanden tussen dorpjes zijn goed te doen, je hebt veel van die simpele wijnstübe restaurantjes en terrasjes, ik vond het enig.

Waddeneilanden lijkt me trouwens ook echt leuk, lekker uitwaaien met z'n drietjes.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Jan 2018 20:13

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

R was trouwens 3,5 maand.
Wij waren in de zomer in Normandië en dat was goed te doen qua temperatuur, niet te warm maar wel heerlijk veel zon!
10.04.17
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Jan 2018 01:13

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Ik ben ook wel benieuwd naar tips.
Ik moet nog bevallen (18 mei uitgerekend), maar zit wel alvast een beetje rond te kijken voor een vakantie eind September.


Bloiedheet liever niet, maar wel zonzeker.... of richt me zelf een beetje op Italië, Portugal of Menorca/Mallorca.
Het lijkt me heerlijk om een bungalowtje of appartement op begane grond aan het zwembad te hebben en een leuk boulevardje ofzo in de buurt. Mag ook een camping, bungalowpark of glamping iets zijn..... wie heeft de babyproof tip met een kleintje van ongeveer 4 maanden?
Ik ben bang dat last minute alle leuke dingen al vol zitten, dus twijfel om gewoon de gok te nemen en al wat te boeken.... of dat stom en kan ik beter eerst afwachten hoe alles loopt en hoe ons kindje gaat zijn?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 11 Jan 2018 06:51

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

JD, ik persoonlijk was er met 4 maanden absoluut nog niet aan toe om met het vliegtuig op vakantie te gaan. Onze dochter had nog nul ritme overdag en sliep nog niet door. Ik was net weer aan het werk en ik was alleen maar doodmoe. En ik heb na de bevalling alsnog bekken klachten gekregen (tijdens zwangerschap nergens last van gehad) dus dat was met lopen ook niet fijn.

Het kan natuurlijk allemaal heel anders uitpakken, maar ik zou het zelf dus echt niet vantevoren al boeken.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 07:01

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Ik zou dat denk ik toch ook liever later boeken.
Wij zijn wel een weekendje met de auto met hem weggeweest toen hij 5 weken was maar echt vliegen wilden we pas boeken toen we wisten hoe hij reageerde op dingen.
Ik denk wel dat het prima kan met een baby van 4 maanden, die slapen nog wel veel dus mits je een baby hebt die slaapt in de kinderwagen kan je heel makkelijk uiteten terwijl je baby slaapt.
Oh trouwens wel een hele grote noot daarbij: Vliegen met je echte kindrrwagen kan een prijzig geintje zijn. Die moet je echt als stuk bagage inchecken. En gooien ze er dus mee. Houd daar echt rekening mee. Een baby van 4 maanden kan nog niet in een buggy (die je wel inklapbaar gratis mee mag nemen). O ging in een buggy op vakantie toen hij 6 maanden was en dat ging net, was nog net aan de grote kant maar ging wel.
Met ons tripje toen hij 5 maanden was, sliep ie nog in de kinderwagen en dat ging wel echt heel goed maar dat was dus wel met de auto.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 11 Jan 2018 20:36

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Je hebt van stokke van die speciale tassen waar kinderwagen in kan (ook andere merken kinderwagens, onze joolz past er ook perfect in). Die kan je ook huren als je niet zo vaak gaat.

Zonnige bestemming maar niet bloedheet in september: Sardinie, Portugal of Andalusie bijvoorbeeld. Heerlijk.

Wij hebben al vaak gevlogen met ons dochtertje en ze gedraagt zich elke keer weer voorbeeldig. Dus wat dat betreft zouden we wel wat verder kunnen (blijven nu eig altijd wel binnen Europa), maar ik zie zo op tegen een tijdsverschil/ jetlag! Hoe zien jullie dat? (Voor m’n dochter dan he ;))
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 20:43

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Maar dan gooien ze er alsnog mee toch? En moet je er alsnog voor betalen om 'm mee te nemen.

Hoe dat handig is met een jetlag weet ik ook nog niet. Ik geloof dat Jip daar recentelijk wel wat over heeft gevraagd.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 11 Jan 2018 20:56

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Ja dan gooien ze er wel mee, maar dan is ie helemaal padded ingepakt, dus dan er kan vrij weinig mee gebeuren. Onze wagen is denk ik keer of 10 meegeweest en compleet ongeschonden. En je betaalt er dan voor alsof t 1 koffer is (wij deden ook wel eens 1 koffer voor ons samen en dan dus 1 ‘koffer’ voor de kinderwagen)
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Jan 2018 10:15

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

@JD ik zou echt wachten.
Ik dacht ook oh lekker vakantie in september dan is ze zo'n 3 a 4 maand oud nou ik ben blij dat we niks geboekt hadden. Ik was 20 mei uitgerekend en ik beviel pas 1 juni!. Ik heb de eerste 3 a 4 maanden een huilbaby gehad die niet wilde drinken uit een fles een drama en die s'nachts meerdere keren wakker werd krijsend omdat ze honger had. Ik was toen helemaal niet toe aan vakantie. Je weet nooit hoe het gaat lopen en zou toch doodzonde zijn als je moest annuleren. Wacht totdat ze minimaal 6 maanden oud zijn dan is volgens mij de meest zwaarste periode voorbij.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Jan 2018 10:18

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Iemand overigens nog tips voor aankomende zomer met een baby die dus 1 juni 1 wordt ?
Wat is leuk om naar toe te gaan ?
Ben echt van de natuur en het strand vind steden/musea/cultuur niks aan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 10:26

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Een chaletje in de bergen van Zwitserland of Oostenrijk? Draagzak mee, kind lekker in de natuur. Of Denemarken of Zweden ofzo. Lijkt me heerlijk met een kind. Zijn ook kindvriendelijke landen volgens mij.
Let's discover the world together.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Jan 2018 10:36

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Klinkt opzich goed maar ik wil meer een "zon/strand" vakantie ;).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 10:40

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Oh ik las het als het strand en stad / musea etc vind ik niks aan dus vermeed het strand juist haha. Dan zijn er meer dan genoeg opties lijkt me!
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Jan 2018 08:12

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Kaapverdië voor als je wel met het vliegtuig wil gaan? Wij hadden daar echt een relaxte vakantie en ik vind het wel een bestemming waar je een klein kind mee naar toe kunt nemen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Jan 2018 09:07

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

JD, toen H 2,5 maand was zijn we met auto en boot naar Engeland gegaan en doordat we geen verwachting hadden, ging dat prima. We zijn een week in een chalet geweest. Of ze nu een makkelijk of moeilijk karakter had gehad, we waren sowieso gegaan ivm bruiloft. Oftewel, we hebben het gewoon gedaan en vooraf geboekt. Het blijft lastig adviseren, want je weet gewoon niet hoe dingen lopen. Je moet er rekening me houden dat je niet de gebruikelijke dingen doet en de baby nogal centraal staat, maar dat had je zelf vast ook bedacht. Met een goedgevulde luiertas en een drager, kom je echt wel een eind. Een strandvakantie zou ik niet doen.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Jan 2018 09:13

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

sanskie schreef:Iemand overigens nog tips voor aankomende zomer met een baby die dus 1 juni 1 wordt ?
Wat is leuk om naar toe te gaan ?
Ben echt van de natuur en het strand vind steden/musea/cultuur niks aan.


We zijn met L naar Kreta geweest toen hij 15m was en toevallig net kon lopen. We zijn vooral veel bij het huisje, zwembad, receptie (daar was een ‘holletje’ waar hij op en af rende zelfs) en omliggende dorpjes geweest. We hebben ook nog kindvriendelijke dingen ondernomen dmv een gehuurde auto. Maar ook hier, een echte strandvakantie zou ik nog niet doen. We hebben trouwens L toen ook veel in de drager gehad. Echt een fijne vakantie vond ik dat.
L2014 & H2017
<<

Anoniem252

Bericht 14 Jan 2018 18:55

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Saga schreef:R was ongeveer 2,5 maand toen we met hem zijn gaan kamperen in Frankrijk. Hij heeft zo'n beetje de hele reis geslapen, hij werd uit zichzelf om de 3 uur wakker voor de borst toen. Het ging echt perfect, reis en vakantie!

Normandië zitten wij nu aan te denken! Waar hebben jullie gezeten? Wij willen een huisje huren, niet kamperen. Maar ken die regio niet echt.

Marin ik ga Elzas ook eens goed bekijken. We willen vooral gewoon een fijn huisje op een park met zwembad. En zelf ook iets kunnen zien.
<<

Anoniem252

Bericht 27 Feb 2018 08:52

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Wij zijn er nog steeds niet uit, switchen nog steeds tussen vliegen naar bijvoorbeeld menorca of met de auto een uurtje of 5 rijden.

Marin jullie hadden O mee in een buggy. Die was ook zes maanden toen toch? Heeft hij er veel in gezeten op vakantie? En rij je dan ook met de buggy in de platste stand rond?

En ik lees in het andere topic over een paraplubuggy, maar er zijn ook buggy’s zoals een nuna pepp die voldoen zeker niet aan de paraplubuggy voorwaarde? https://www.mamaloesbabysjop.nl/nuna-pe ... 0wQAvD_BwE
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Feb 2018 11:54

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Naar de Elzas lag bij nog in de kinderwagen (5 maanden). Was wel makkelijk met slaapjes maar hij zat toen wel echt in zo'n fase dat ie echt veel meer wilde zien dus soms kroop ie er half uit, veel op de arm of draagzak dus ook gehad.
Met zes maanden vlogen we naar Spanje, toen wel de buggy mee. Hij was toen nog wel een klein plukje in die buggy hoor, een kleinere baby zou ik niet in een buggy zitten, zelfs als die helemaal plat kan. Dat kon deze ook, we hebben wel geïnvesteerd in een stevige, goede buggy. Hij kon er ook prima in slapen als wij uiteten waren.

Idd, die Nuna valt niet onder een Paraplu buggy.

Wij hebben de Cybex Topaz. Afbeelding


Let er op dat uurtje of 5 rijden al gauw richting de 7 a 8 uur gaat met stops. Dat is niet erg, wij hebben juist lekker daarvan genoten, uitgebreid geluncht tussendoor enzo. Maar ook met een huilend kind langs de snelweg bij een tankstation op de parkeerplaats flesjes maken en voeden. Tip die je misschien al doet maar ik neem altijd al warm water mee in een flesje. Dan hoef je niet te gaan lopen kloten met half thee water en half koud water mengen of op zoek gaan naar een magnetron. O drinkt prima die lauwe melk, dus ik neem het op de juiste temperatuur mee en dan is't daarna misschien iets minder warm maar kan ik snel efficiënt flesje maken.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 09 Apr 2018 08:30

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Ik up deze weer een keertje :smile:
Eind juni gaan we 2 weken op vakantie naar Frankrijk met de auto (Haute Saône). A. is dan ruim 7 maanden oud.
Ik vroeg me af of jullie tips hebben welke spullen we echt niet moeten vergeten om mee te nemen?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Apr 2018 09:41

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Voor E neem ik zoveel mogleijk bekende spullen mee. Dus dr eigen slaapzak, knuffeltje, speentje, flesje, poedermelk, evt al wat klaargemaakt eten wat ik daar alleenmaar hoef op te warmen en ook haar eigen brood en beleg en wat speelgoed.
Frankrijk heeft natuurlijk heel ander brood als wij en ik wil het risico niet lopen dat ze dat niet eet want vind het wel belangrijk dat E gewoon goed eet.
30-04-2017
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 09 Apr 2018 13:18

Re: Vakantie met baby van 6 maanden

Wij zijn ook op vakantie geweest toen de oudste 7 maanden was.
Ik heb die vakantie de hapjes af en toe gedaan, alleen als het uitkwam en had wat potjes bij me van fruit- en groente.
Brood gaf ik die vakantie gewoon niet.
Ik zou -als je flesvoeding geeft- een fles water meenemen, zodat je de eerste tijd melk kunt aanmaken zonder gelijk boodschappen te hoeven doen. Een groot speelkleed, biotex voor als er spuitluiers zijn, knuffels + reserve, zelfde bij een evt. speentje.Misschien een kleine parasol waar ze onder kan spelen?
En wat medicatie zoals zetpillen, neusspray, thermometer, sudocreme/billenzalf etc.
Als je een campingbed van daar hebt, zou ik informeren of daar zo'n dikker matrasje in zit. Dat is soms niet zo, dan zou ik die ook meenemen.
En misschien kun je een kinderstoel daar huren?
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers