Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gebroken voet en school

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 10 Jan 2018 14:32

Gebroken voet en school

Mijn zoontje van net 5 zit sinds maandag met zijn voet in het gips. Hij is zondag in een binnenspeeltuin verkeerd terechtgekomen. We zijn met hem naar spoed gereden omdat hij het uitgilde van de pijn. Foto's genomen maar er was niks te zien, ondanks dat hij veel pijn had. Naar huis gestuurd met als diagnose dat het vast een kneuzing was. Maandagochtend kreeg ik telefoon van het ziekenhuis dat ze iets over het hoofd hadden gezien en dat er toch een breuk was te zien.

Nu zit hij dus in de gips en moet zijn voet zoveel mogelijk omhoog houden. Ik heb een rolstoel gehuurd voor hem zodat hij op school tijdens de speeltijd gewoon mee naar buiten kan en zodat de juf hem niet de hele tijd moet tillen. Maar helaas is zijn juf niet echt heel erg meelevend. Ze vindt het niet handig, ze moet hem zelf op het toilet zetten (ja tuurlijk, hij mag er niet op steunen) en hij kan niet spelen. Nee klopt, dat vergt wat organisatie, maar hij kan wel gewoon knutselen, kleuren, puzzelen, etc.

Gisteren is mijn moeder hem van school gaan halen en toen mijn moeder zei dat het kon zijn dat hij misschien wel 6 weken in het gips zat, zei de juf tegen haar "dat dat wel héél lastig zou worden voor haar". Vanmorgen vroeg ze of ik hem niet halve dagen wilde laten gaan, want dat het voor hem niet leuk is als hij hele dagen moet komen, terwijl ze het zelf volgens mij gewoon prettiger vindt.

Ik voel me er niet helemaal prettig bij. Mijn zoon vindt het wel leuk op school en vindt het niet zo heel erg dat hij niet kan spelen zoals de andere kinderen. Als ik niet moet werken ga ik hem gewoon 's middags halen, maar als ik moet werken kan dat niet en vind ik het zelf ook niet nodig om daar nou vrij voor te nemen. Mij lijkt dat de school/de juf zich toch een beetje kan aanpassen, alsof het voor mijn zoon zo leuk is dat hij zelf niet kan stappen?

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Ik voel me niet goed bij de situatie omdat de juf het zo brengt alsof hij nu een énorme last is voor haar (ze zegt het niet met zoveel woorden, maar het komt er wel op neer) Over een week hebben we controle en dan weten we hoelang hij nog in de gips moet en of hij dan ook een loopgips kan krijgen.

Andere ouders op school zeggen ook dat de school zich maar aan moet passen, maar misschien verwacht ik wel teveel van hen?
2012 & 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jan 2018 14:36

Re: Gebroken voet en school

Naja wat ontzettend rot Snoes! Ik kan me voorstellen dat een juf er niet op zit te wachten om kindjes te moeten verschonen als ze bijvoorbeeld nog niet zindelijk zijn, maar dit is toch gewoon overmacht? Een beetje inlevingsvermogen lijkt me dan wel gepast. Ik kan me voorstellen dat je daar een rotgevoel van krijgt. Je zoon is toch ook gewoon leerplichtig dus thuishouden is toch sowieso niet echt de bedoeling als hij gewoon naar school kan?
Is er evt. een onderwijsassistent die kan helpen met het toiletgedoe? Ik kan me wel indenken dat dat voor haar een extra belasting is die niet handig is, omdat zij dan de klas alleen moet laten als jouw zoontje naar het toilet gaat. Maar verder vind ik echt dat ze prima wat alternatieve activiteiten voor jouw zoontje moet kunnen verzinnen hoor, hij kan inderdaad toch gewoon aan tafel zitten en daar een spelletje doen als de andere kinderen iets doen waar hij niet aan mee kan doen?

♥♥
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 10 Jan 2018 14:37

Re: Gebroken voet en school

Mijn dochter (4) heeft vorige maand haar voet gebroken op school. De eerste week had ze spalkgips en mocht ze niets. Wij hebben haar zoveel mogelijk thuis gehouden. Alleen de dag na het ongeluk id mijn man met haar naar school geweest en bij haar gebleven (uurtje). De week er na was het sinterklaas en ben ik bij haar gebleven.

Na een week kreeg ze loopgips voor 2 weken. Toen kon ze zich met de rolstoel en het gips wat beter redden en is ze weer gewoon naar school/opvang geweest.

Sterkte!
<<

Anoniem278

Bericht 10 Jan 2018 14:40

Re: Gebroken voet en school

Ik wil alleen maar zeggen: het arme wurm......

Heel veel beterschap voor hem, de kleine pechvogel.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Jan 2018 14:40

Re: Gebroken voet en school

Wat rot zeg! Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje een rare reactie van de juf. Wellicht kun je zo'n info lijn van de leerplicht eens bellen wat normaal is in dit soort situaties?

Ik zou zeggen hij is 5, hij is leerplichtig en kan met die rolstoel gewoon naar school. Ja dat toiletbezoek is vervelend mnaar dat is nu eenmaal zo en absoluut geen reden om hem drastisch te beperken in zijn aanwezigheid.

Of je kunt een weekje rustig aan doen en wat eerder halen of thuishouden, kan op zich natuurlijk prima wegens ziekte (als dat haalbaar is en jullie dat überhaupt willen) en daarna met meer medische kennis en mogelijk loopgips een vervolgplan opstellen? Of de juf zeggen dat ze maar lekker een weekjer moet doorbijten en jullie dan meer weten en verder moeten denken?

Beterschap!
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 10 Jan 2018 15:07

Re: Gebroken voet en school

Wat sneu! Beterschap voor je zoon!

Ik vind het erg raar dat de juf zegt dat het zo lastig is voor haar, kinderen breken toch best regelmatig wat dus het lijkt me niet dat hij de eerste is op school.

Ik zou hem thuis houden als hij pijn heeft of ervan baalt dat hij niets kan doen, maar zeker niet om het die juf lekker makkelijk te maken.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 10 Jan 2018 16:00

Re: Gebroken voet en school

Wat ontzettend vervelend! Mag hij er ook al die weken niet op staan? Wat naar dat juf zo reageert, ik zou even contact met de directie zoeken om samen naar een oplossing te zoeken. Door haar negatieve inslag ben je geneigd om oplossingen voor haar te bedenken terwijl ze die vast ook zelf kan bedenken. Steeds mee naar de wc moeten is een lastig punt, hem moeten tillen ook maar dat zijn de enige belemmeringen die ik zo zie. Hier moet een oplossing voor te vinden zijn.
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:38

Bericht 10 Jan 2018 16:22

Re: Gebroken voet en school

Persoonlijk snap ik het wel dat de juf het lastig vindt ivm de toiletgang. Je kunt moeilijk steeds een klas met kleuters alleen achterlaten om hem te helpen. Maar daar zou misschien wel een oplossing voor gevonden kunnen worden. Denk dat de juf misschien teveel beren op de weg ziet. Heb je zelf misschien ideeën? Zou ze dan zeker aandragen.
2009
2011
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 10 Jan 2018 18:14

Re: Gebroken voet en school

Nou zeg, ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje het probleem van de school/juf. Het is geen hele lange periode. En je zoontje hoeft vast niet tien keer per dag naar de wc, dus zoveel hoeft ze hem daar ook weer niet bij te helpen denk ik.
Zou er zeker geen verlof voor opnemen. Tenzij je zoon echt pijn heeft, maar zo te zien wil hij zelf gewoon graag naar school toe.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jan 2018 21:37

Re: Gebroken voet en school

Ik snap dat het vervelend is als je, bij wijze van, 29 andere kinderen in een lokaal hebt zitten, maar een iets behulpzamere reactie was leuk geweest. Ze kan toch met je zoon afspreken dat hij bijvoorbeeld in de pauzes naar het toilet kan? Dan heeft ze haar handen niet vol. En ook wat betreft het werk in de klas: dat kan prima vanuit een rolstoel.

Wij hebben dat zo vaak gehad. Het redt zich wel. Ik zou hem gewoon naar school laten gaan.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 10 Jan 2018 22:29

Re: Gebroken voet en school

Dankjewel voor jullie reacties, fijn om te lezen.

Hij is niet leerplichtig, in België is dat pas vanaf 6 jaar. Maar ik vind het wel gewoon belangrijk dat hij naar school gaat omdat ze dit schooljaar echt voorbereiden op het eerste leerjaar. Daarnaast vindt hij school gewoon leuk, dus ik wil hem daar ook niet weghouden omdat de juf dat een fijnere optie vindt.

Pleun, ik weet nog niet hoelang hij in de gips moet en of hij dan eventueel een loopgips krijgt. Maar tot komende woensdag mag hij er inderdaad sowieso niet op steunen.

Wat de toiletbezoeken betreft: ik snap ook dat dat best vervelend kan zijn voor de juf, alhoewel hij echt nog behoorlijk zelfstandig is daarin. Ze hoeft hem alleen erop te zetten en eraf te halen als hij klaar is. Het is inderdaad niet zo dat hij 10 keer per dag naar het toilet gaat, ze hebben gewoon vaste toiletbezoeken (vlak voor of na de speeltijd en onder de middag). Drie keer per dag dus en hij gaat naast die drie keer niet extra. Ze moet haar klas dus niet achterlaten speciaal voor hem.

Ik vind het overigens ook helemaal niet erg om hem eerder van school te halen als ik thuis ben, maar het gaat wel in tegen mijn gevoel. Hij vraagt dat niet, voor hem is het gewoon prima zo op school, alleen de juf lijkt het een probleem te vinden.
2012 & 2016
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 12 Jan 2018 09:42

Re: Gebroken voet en school

Heb je nog met de juf gepraat, Snoes?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers